Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn hond blaft zeer veel
Moderator: moderatorteam
- woef
- Vaste gebruiker
mijn hond blaft zeer veel
Hallo,
ik heb een duitse schaper, en ik weet dat een hond hoort te blaffen maar bij mijn hond vind ik het een beetje overdreven.
vanaf dat hij een persoon ,dier of geluid hoord/ziet op straat of achter onze omheining begint hij te blaffen.
als ik dan zeg dat hij moet stoppen doet hij dat ook maar 2 minuten later begint hij weer te blaffen.
ik heb hem ook al in z'n hok gestoken maar eens hij uit het hok is begint hij weer te blaffen als ik er niets op zeg.
wat kan ik eraan doen dat mijn hond alleen maar blaft als er bv. een vreemd persoon op ons terrein komt? zodat hij dus minder blaft als nu.
groetjes
ik heb een duitse schaper, en ik weet dat een hond hoort te blaffen maar bij mijn hond vind ik het een beetje overdreven.
vanaf dat hij een persoon ,dier of geluid hoord/ziet op straat of achter onze omheining begint hij te blaffen.
als ik dan zeg dat hij moet stoppen doet hij dat ook maar 2 minuten later begint hij weer te blaffen.
ik heb hem ook al in z'n hok gestoken maar eens hij uit het hok is begint hij weer te blaffen als ik er niets op zeg.
wat kan ik eraan doen dat mijn hond alleen maar blaft als er bv. een vreemd persoon op ons terrein komt? zodat hij dus minder blaft als nu.
groetjes
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kan het niet zijn dat hij zich enorm verveelt en dus iets gevonden heeft om hem bezig te houden? Brullen naar alles wat hij ziet.
Ik zou als je het gevoel hebt dat er inderdaad iets meer met de hond gedaan kon worden eerst eens zorgen dat je hond niet vol energie achter een hek zit te kijken naar alles waar hij zich graag tegenaan bemoeid zou hebben. Dat leidt echt snel tot een blaffer.
Vervolgens zou je eens kunnen kijken of je het niet zo zou kunnen inrichten dat je hond niet zoveel meer kan zien op straat. Een schutting is bv een idee waardoor de hond waarschijnlijk alleen nog maar zal reageren op blaffen of geluiden aan de poort. Een Duitse herder is toch een echte werkhond en zeker als je hem alleen houdt buiten is het je morele plicht de hond een voldoende leven te bieden waardoor hij ook iets kan met al zijn aangeboren driften.
Hij waakt obsessief zo te horen en als je het lang laat doorgaan ben ik bang dat hij er ook erg moeilijk vanaf komt. Hij zal zich lekker voelen door het gillen ben ik bang. Hij is de koning want alles waar hij tegen brult gaat ook weer weg, iedereen komt nl alleen maar langs dus elke keer dat hij schreeuwt heeft dat ook zin in zijn ogen
Ik zou als je het gevoel hebt dat er inderdaad iets meer met de hond gedaan kon worden eerst eens zorgen dat je hond niet vol energie achter een hek zit te kijken naar alles waar hij zich graag tegenaan bemoeid zou hebben. Dat leidt echt snel tot een blaffer.
Vervolgens zou je eens kunnen kijken of je het niet zo zou kunnen inrichten dat je hond niet zoveel meer kan zien op straat. Een schutting is bv een idee waardoor de hond waarschijnlijk alleen nog maar zal reageren op blaffen of geluiden aan de poort. Een Duitse herder is toch een echte werkhond en zeker als je hem alleen houdt buiten is het je morele plicht de hond een voldoende leven te bieden waardoor hij ook iets kan met al zijn aangeboren driften.
Hij waakt obsessief zo te horen en als je het lang laat doorgaan ben ik bang dat hij er ook erg moeilijk vanaf komt. Hij zal zich lekker voelen door het gillen ben ik bang. Hij is de koning want alles waar hij tegen brult gaat ook weer weg, iedereen komt nl alleen maar langs dus elke keer dat hij schreeuwt heeft dat ook zin in zijn ogen
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik begrijp dat je hond buiten in de tuin in een hok zit? Dan vind ik het wel logisch dat hij steeds blaft. Een hond is een roedeldier. Hij hoort andere honden of mensen om zich heen te hebben. Kan hij niet naar binnen of gaat het om een groot terrein die hij moet bewaken? Hebben buren er last van? Zoniet dan moet je het denk ik gewoon accepteren of de hond in huis nemen.
Groetjes van Charlotte

- woef
- Vaste gebruiker
het zou wel goed kunnen dat hij zich verveeld, want veel wordt er niet meer gespeeld met de hond
:-$ .
Het is de hond van mij broer maar die is verhuisd en kon de hond niet meenemen, daarom dat ik er nu voor zou gaan zorgen.
kan het ook zijn omdat hij nooit meer uitgelaten wordt?
( we hebben thuis wel een grote tuin )
Het is de hond van mij broer maar die is verhuisd en kon de hond niet meenemen, daarom dat ik er nu voor zou gaan zorgen.
kan het ook zijn omdat hij nooit meer uitgelaten wordt?
( we hebben thuis wel een grote tuin )
- woef
- Vaste gebruiker
Wel, moest ik een buur zijn zou ik er wel last van hebben.Sjalot schreef:Ik begrijp dat je hond buiten in de tuin in een hok zit? Dan vind ik het wel logisch dat hij steeds blaft. Een hond is een roedeldier. Hij hoort andere honden of mensen om zich heen te hebben. Kan hij niet naar binnen of gaat het om een groot terrein die hij moet bewaken? Hebben buren er last van? Zoniet dan moet je het denk ik gewoon accepteren of de hond in huis nemen.
maar we hebben wel nog een "grote " tuin
- woef
- Vaste gebruiker
hij moet eigenlijk nix bewaken, hij loopt gewoon door de tuin elke dag en s'nachts zit hij binnenSjalot schreef:Ik begrijp dat je hond buiten in de tuin in een hok zit? Dan vind ik het wel logisch dat hij steeds blaft. Een hond is een roedeldier. Hij hoort andere honden of mensen om zich heen te hebben. Kan hij niet naar binnen of gaat het om een groot terrein die hij moet bewaken? Hebben buren er last van? Zoniet dan moet je het denk ik gewoon accepteren of de hond in huis nemen.
-
laeken
- Zeer actief
Vind niemand bij jullie de hond leuk? Als dat zo is zou het zeker bij een herder wel zo eerlijk zijn dat hij naar iemand gaat die hem wel waardeert en die een baas voor hem wil zijn.
Ik zou het zeer oneerlijk en onterecht vinden als de hond dagen de kennel in moet of straf krijgt voor het blaffen terwijl hij doodongelukkig in jullie tuin zit te wachten tot hij uiteindelijk eenzaam van ouderdom mag overlijden.
Dat kunnen jullie niet maken met een herder.
Hoe oud is de hond? Kunnen jullie niet een hernieuwde intresse aanleren en de hond gewoon binnen nemen? Als het een innemende hond is lukt het hem misschien nog iemand van jullie om zijn vingers te winden en dan kan het misschien nog wat worden? Buiten alleen wordt het zowiezo niks dan ergernis en een rotleven voor die arme hond
Ik zou het zeer oneerlijk en onterecht vinden als de hond dagen de kennel in moet of straf krijgt voor het blaffen terwijl hij doodongelukkig in jullie tuin zit te wachten tot hij uiteindelijk eenzaam van ouderdom mag overlijden.
Hoe oud is de hond? Kunnen jullie niet een hernieuwde intresse aanleren en de hond gewoon binnen nemen? Als het een innemende hond is lukt het hem misschien nog iemand van jullie om zijn vingers te winden en dan kan het misschien nog wat worden? Buiten alleen wordt het zowiezo niks dan ergernis en een rotleven voor die arme hond
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- woef
- Vaste gebruiker
ik wil wel hebben dat hij zich amuseerd, daarom zou ik ook z'n baasje willen worden, hij kan zitten op commando liggen op commando op een afstand blijven zitten / liggen/ eten wanneer ik "ja" zeg / speelgoed loslaten als ik het zeg.
dus moet het toch ook lukken om hem te laten blaffen als het echt nodig is?
dus doordat ik in de toekomst met hem zal spelen zal hij niet meer blaffen?
.
moet ik hem dat blaffen weer afleren?
dus doordat ik in de toekomst met hem zal spelen zal hij niet meer blaffen?
-
laeken
- Zeer actief
Door te spelen met de hond zorg je dat hij geestelijk beter in balans is. Als hij moe is zoekt hij zijn vertier ook niet in blaffen maar wil hij uitrusten als hij in de tuin ligt.woef schreef:ik wil wel hebben dat hij zich amuseerd, daarom zou ik ook z'n baasje willen worden, hij kan zitten op commando liggen op commando op een afstand blijven zitten / liggen/ eten wanneer ik "ja" zeg / speelgoed loslaten als ik het zeg.
dus doordat ik in de toekomst met hem zal spelen zal hij niet meer blaffen?.
Ik zou hem in ieder geval iedere ochtend een uurtje naast de fiets meenemen en smiddags een half uur leuk met hem wandelen en bv stokken gooien waardoor hij ook het gevoel heeft dat je met hem werkt. Hij krijgt respect voor je en is meer voldaan en rustig in de tuin en slaapt meer.
Hoe oud is de hond nu?
Je zegt ook dat je wil dat hij blaft als er wel iemand komt. Ben maar niet bang want juist een hond met een hechte band met zijn familie zal die met verve verdedigen en juist een betere waakhond zijn dan een hond die helemaal geen reden heeft meer te bewaken dan zijn kennel of stuk tuin. Dat zijn de slechtste waakhonden.
Mijn vorige hond blafte nooit maar ging uit haar plaat als iemand mijn huis in wilde komen. Dat was zo erg dat sommige mensen helemaal niet binnen konden komen en ik de hond dus weg moest zetten.
- woef
- Vaste gebruiker
- starfleet
- Erelid
Ik zou eerst maar eens met de hond wat gaan trainen en elke dag minstens een keer flink wandelen of fietsen. Je herder verveelt zich dood en heeft zo zijn eigen bezigheid gezocht, want werken willen ze.woef schreef:ahzo,
M'n hond is nu 3 - 4 jaar
ik heb eens gehoord van iemand vanaf dat je hond blaf dat je zo'n plastieken flesje met knikkers moet smijten naar hem, maar dat vind ik een beetje overdreven, ofniet?
Anne
- woef
- Vaste gebruiker
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan me nog steeds levendig Astor herinneren. Een duitsexmechel herder van een buurman. Astor zat heel veel alleen thuis waar hij zich vooral bezighield met het achter de voordeur zitten en blaffen naar alles wat bewoog op straat. Het was een energieke hond. Op een gegeven moment begon ik hem mee te nemen naar het park, samen met mijn eigen honden. Dat vond hij prachtig, en ik ook.
Astor had een gebrekje, hij blafte vrijwel konstant, gewoon om zijn opwinding te uiten. Op een keer kreeg ik het idee om hem te leren wat "Geef luid" betekende. Dat deed ik door naast hem te gaan zitten en zodra hij begon te blaffen "Geef luid" te zeggen en hem uitgebreid te vertellen dat hij het geweldig deed. Al na een paar keer was het mogelijk om hem op bevel te laten blaffen, als hij stil was en ik zei "Geef luid" begon hij te blaffen, ik merkte echt aan zijn reaktie dat hij doorhad dat ik dat bedoelde.
Toen wilde ik het volgende stapje zetten. Ik wilde hem "Stil" leren. Dat deed ik door hem eerst te zeggen dat hij moest blaffen en na hem daarvoor beloond te hebben zei ik hem met strakke stem "Stil". Ik had de mazzel dat hij dat ook meteen deed, waarna ik hem wederom beloonde. Na een ogenblikje stilte zei ik weer "Geef luid", waarop hij weer begon. Na beloning zei ik weer "Stil" waarop hij zijn bek weer hield. Na dit nog enige keren herhaald te hebben wist ik dat hij me begrepen had. Vanaf dit moment kon ik hem op bevel laten blaffen, maar wat me vooral interesseerde was dat ik hem op bevel zijn grote smoel kon laten houden, ook als hij uit zichzelf begon te blaffen.
Dit hele lesje heeft zo´n 10 minuten geduurd. Net zolang als het duurde om mijn eerste hond te leren en pootje te geven.
Astor was zijn ongeremde blaffen vanaf dat moment vrijwel kwijt, en als hij weer eens begon was een "Stil" voldoende om hem zijn "Bekdicht-truuk" te laten vertonen. Voorwaar verbluffend eenvoudig.
Of dit voor jouw hond zo simpel zal werken weet ik niet, maar wel weet ik dat ook jij het blaffen van je hond onder kontrole kunt krijgen door hem op kommando te leren blaffen én stil te zijn. Ik denk dat het in jullie situatie ook belangrijk is dat je hem niet konstant in de situatie laat verkeren waarin hij blaffen moet.
Hiermee wil ik niet zeggen dat alles wat hiervoor al is gezegd door anderen niet van wezenlijk belang is, integendeel. Hoe meer jij doet om je hond zinnige inhoud aan zijn leven te geven en hoe meer hij met jou/jullie kan samenleven des te meer hond zal hij worden. Ik hoop dan ook dat je echt zult ontdekken hoeveel je kunt genieten samen met hem.
Astor had een gebrekje, hij blafte vrijwel konstant, gewoon om zijn opwinding te uiten. Op een keer kreeg ik het idee om hem te leren wat "Geef luid" betekende. Dat deed ik door naast hem te gaan zitten en zodra hij begon te blaffen "Geef luid" te zeggen en hem uitgebreid te vertellen dat hij het geweldig deed. Al na een paar keer was het mogelijk om hem op bevel te laten blaffen, als hij stil was en ik zei "Geef luid" begon hij te blaffen, ik merkte echt aan zijn reaktie dat hij doorhad dat ik dat bedoelde.
Toen wilde ik het volgende stapje zetten. Ik wilde hem "Stil" leren. Dat deed ik door hem eerst te zeggen dat hij moest blaffen en na hem daarvoor beloond te hebben zei ik hem met strakke stem "Stil". Ik had de mazzel dat hij dat ook meteen deed, waarna ik hem wederom beloonde. Na een ogenblikje stilte zei ik weer "Geef luid", waarop hij weer begon. Na beloning zei ik weer "Stil" waarop hij zijn bek weer hield. Na dit nog enige keren herhaald te hebben wist ik dat hij me begrepen had. Vanaf dit moment kon ik hem op bevel laten blaffen, maar wat me vooral interesseerde was dat ik hem op bevel zijn grote smoel kon laten houden, ook als hij uit zichzelf begon te blaffen.
Dit hele lesje heeft zo´n 10 minuten geduurd. Net zolang als het duurde om mijn eerste hond te leren en pootje te geven.
Astor was zijn ongeremde blaffen vanaf dat moment vrijwel kwijt, en als hij weer eens begon was een "Stil" voldoende om hem zijn "Bekdicht-truuk" te laten vertonen. Voorwaar verbluffend eenvoudig.
Of dit voor jouw hond zo simpel zal werken weet ik niet, maar wel weet ik dat ook jij het blaffen van je hond onder kontrole kunt krijgen door hem op kommando te leren blaffen én stil te zijn. Ik denk dat het in jullie situatie ook belangrijk is dat je hem niet konstant in de situatie laat verkeren waarin hij blaffen moet.
Hiermee wil ik niet zeggen dat alles wat hiervoor al is gezegd door anderen niet van wezenlijk belang is, integendeel. Hoe meer jij doet om je hond zinnige inhoud aan zijn leven te geven en hoe meer hij met jou/jullie kan samenleven des te meer hond zal hij worden. Ik hoop dan ook dat je echt zult ontdekken hoeveel je kunt genieten samen met hem.
- woef
- Vaste gebruiker
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt het misschien ook wel oproepen, bvb. als je ziet dat hij zijn aandacht vestigt op iets wat hem normaal gesproken doet blaffen? Moedig hem aan, jut hem een beetje op en op het moment dat hij den waffel opentrekt zeg je "Geef luid" en beloont hem uitbundig als hij doorgaat. Leer hem dus eerst blaffen op kommando in jouw aanwezigheid. Pas als je merkt dat je hem op kommando kunt laten blaffen is het moment aangebroken om hem te leren "Stil" te zijn op kommando.
Het is denk ik handig als je hem aan de riem houdt als je dit met hem oefent, omdat hij dan niet weg kan lopen. En gewoon regelmatig even oefenen, 5 á 10 minuutjes, en proberen zo vooruitgang te bewerkstelligen.
Het is denk ik handig als je hem aan de riem houdt als je dit met hem oefent, omdat hij dan niet weg kan lopen. En gewoon regelmatig even oefenen, 5 á 10 minuutjes, en proberen zo vooruitgang te bewerkstelligen.
- woef
- Vaste gebruiker
- woef
- Vaste gebruiker
als ik nu zeg "luid" dan blaft hij 1 - 3 keer vlug na elkaar, maar wanneer moet ik dan stil zeggen? terwijl hij nog aan het blaffen is? (wat wel in een zeer korte periode is) of achteraf achter zijn 3de keer blaffen ( als het weer stil is) ?Wil de hond schreef:Ik kan me nog steeds levendig Astor herinneren. Een duitsexmechel herder van een buurman. Astor zat heel veel alleen thuis waar hij zich vooral bezighield met het achter de voordeur zitten en blaffen naar alles wat bewoog op straat. Het was een energieke hond. Op een gegeven moment begon ik hem mee te nemen naar het park, samen met mijn eigen honden. Dat vond hij prachtig, en ik ook.
- puk
- Zeer actief
misschien een idee, dat de hond ook alleen maar kan zien als er iemand de oprit op komt.
ik heb birka ook commando stil geleerd,
zij vindt blaffen heerlijk staat op de tuintafel staart in de lucht schitterende ogen en dan maar blaffen naar elk vogeltje wat over vliegt
maar niet leuk dus en al helemaal niet voor de buren
commando stil werkt soms wel soms niet , als het niet werkt stuur ik haar naar binnen,
. en dat is voor birka een straf, ze struint graag door de tuin.
ik heb birka ook commando stil geleerd,
zij vindt blaffen heerlijk staat op de tuintafel staart in de lucht schitterende ogen en dan maar blaffen naar elk vogeltje wat over vliegt
maar niet leuk dus en al helemaal niet voor de buren
commando stil werkt soms wel soms niet , als het niet werkt stuur ik haar naar binnen,

groetjes anja en birka
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je hem beter eerst wat beter op gang kunt zien te krijgen, drie blafjes is niet echt veel.
Wanneer "Stil" zeggen? Ik zei dat bij Astor terwijl hij aan het blaffen was, ik kan me niet meer herinneren of ik de eerste keren een rukje aan de riem moest geven om hem te doen stoppen of dat hij dat uit zichzelf deed.
Ik zou er nu voor kiezen om hem "Stil" te zeggen, één keer, terwijl hij aan het blaffen is en als hij door zou blaffen zou ik een ruk(-je) aan de riem geven, zodanig dat het blaffen onderbroken wordt, en meteen uitbundig belonen. Als dat één of enkele malen zo gewerkt heeft zul je waarschijnlijk al gaan merken dat je hond ook zwijgt na alleen maar het woord "Stil" te hebben gehoord.
Belangrijk: Zorg dat hij eerst echt lekker aan het blaffen is, geef een kommando maar één keer, beloon op het precieze moment waarin hij begint of stopt met blaffen.
Wanneer "Stil" zeggen? Ik zei dat bij Astor terwijl hij aan het blaffen was, ik kan me niet meer herinneren of ik de eerste keren een rukje aan de riem moest geven om hem te doen stoppen of dat hij dat uit zichzelf deed.
Ik zou er nu voor kiezen om hem "Stil" te zeggen, één keer, terwijl hij aan het blaffen is en als hij door zou blaffen zou ik een ruk(-je) aan de riem geven, zodanig dat het blaffen onderbroken wordt, en meteen uitbundig belonen. Als dat één of enkele malen zo gewerkt heeft zul je waarschijnlijk al gaan merken dat je hond ook zwijgt na alleen maar het woord "Stil" te hebben gehoord.
Belangrijk: Zorg dat hij eerst echt lekker aan het blaffen is, geef een kommando maar één keer, beloon op het precieze moment waarin hij begint of stopt met blaffen.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- woef
- Vaste gebruiker
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik denk dat je iets te vroeg juigt.woef schreef:mss wel maar ik ben nog maar 17 jaar. en ik weet niet of ik tijd zou hebben om naar een hondenschool te gaan.
daarom dat ik eerst zelf mijn hond probeerd te trainen, en ik vind het wel tof dat hij op mijn commando al kan blaffen.
het eerste trukje dat hij kan door mij
Een hond opvoeden gaat wel iets verder. En ik zou eigenlijk zeggen helemaal bij een herder.
Geen tijd voor een cursus? De hond word niet uitgelaten? Is er uberhaud wel tijd voor de hond? Een kwartiertje spelen is totaal niet voldoende.
Ik denk dat je nog een hoop kunt leren.
Anders misschien maar wat boeken lezen. Er zijn genoeg boeken die mensen je hier kunnen aanraden.
Groetjes, Marianne.

- woef
- Vaste gebruiker
-
jidde
Hier 2 duitse herders die ook blaffen
Je bent al goed op weg door wat met hem te gaan doen!
Herders zijn slimme beesten. Geef je ze niets te doen, bedenken ze zelf wel wat om te gaan doen
Mijn oudste teef had de neiging om achter de autos aan te rennen
Ook niet zo leuk.
Door veel met de hond te doen, worden ze rustiger. ze kunnen dan hun energie kwijt en bedenken dan gen nare dingen zoals blaffe
Enne, herders zijn best luidruchtig
Je bent al goed op weg door wat met hem te gaan doen!
Door veel met de hond te doen, worden ze rustiger. ze kunnen dan hun energie kwijt en bedenken dan gen nare dingen zoals blaffe
Enne, herders zijn best luidruchtig
- M@ri@nne
- Zeer actief
- woef
- Vaste gebruiker
Shame on me.
mijn hond is al een paar maanden niet meer uitgelaten geweest :N: .
het is eigenlijk de hond van mijn broer moet je weten.
hij is verhuisd en kon de hond niet meenemen. Niemand anders van men familie doet iets met de hond, gewoon eten geven.
en nu beslis ik voor de hond te zorgen. kheb er vandaag weer mee gewandeld.
het is toch al beter dan niet met de hond te gaan wandelen he.
mijn hond is al een paar maanden niet meer uitgelaten geweest :N: .
het is eigenlijk de hond van mijn broer moet je weten.
hij is verhuisd en kon de hond niet meenemen. Niemand anders van men familie doet iets met de hond, gewoon eten geven.
en nu beslis ik voor de hond te zorgen. kheb er vandaag weer mee gewandeld.
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit dit vol verbazing te lezen!! Ik hoop dat jij de liefde, tijd en energie er in wilt steken, want deze hond heeft de afgelopen maanden geen leven gehad met zo weinig aandacht en niet uitlaten.
Heel veel succes en voor vragen; stel ze alsjeblieft allemaal hier op dit forum, we willen je graag helpen.
Heel veel succes en voor vragen; stel ze alsjeblieft allemaal hier op dit forum, we willen je graag helpen.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
@idoo
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Als je al eens elke dag een uur tot anderhalf uur met de hond gaat wandelen of fietsen dan schiet de hond er al een heel stuk mee op, of is hij bij je broer gewend geweest om overal mee naar toe te gaan?woef schreef:
Als je daar echt geen tijd voor hebt, kan je beter op zoek gaan naar iemand die wat meer met de hond gaat doen.
Anne