Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxerprobleem

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sam&gijs
Vaste gebruiker

Boxerprobleem

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Een goede vriendin van mij zit met haar handen in het haar over haar Boxer. Het is een Boxerreu van ongeveer 1,5 jaar oud. Ze hebben hem van pup af aan. Het is altijd een hele drukke hond geweest, tot op het irritante af. Luisterd ook slecht. Ze is er meteen mee op puppy-cursus gegaan. Daarna op A-gehoorzaamheid. Ze heeft hier onlangs haar diploma voor gehaald en zit nu op B.
Het bleek dat een bal niet ingedaald was, dat zou zijn drukke dominante gedrag voor een deel kunnen verklaren volgens de DA. Hij is dus met een maand of 10 gecastreerd, ook omdat een niet ingedaalde bal kan uitgroeien tot een tumor.
Hij zou hierna rustiger moeten worden. Dat is volgens mij niet echt gebeurd.
Ze is zelf een heel klein tenger vrouwtje dus fysiek kan ze die hond ook niet aan. Vanuit de club werd haar een gentle-leader geadviseerd, maar met een boxersnuit is dat niet ideaal. Hij werd ook helemaal gek en krabte zijn hele kop open. Nu loopt ze met een easy-walker en dat gaat redelijk, maar hier los je het probleem natuurlijk niet mee op.
Hij heeft altijd wel redelijk wat gesloopt in huis als hij alleen was, maar de laatste tijd begint hij zelfs aan de meubels.
Tevens haalt ze al zolang ze die hond heeft de kinderen uit school met hem, maar vorige week begon hij opeens te grommen naar andere kinderen die te dicht bij haar dochter kwamen. Ook blaft hij de hele buurt bij elkaar als ze met hem wandelt (bescherming?)
Ze is nu bang dat het niet bij grommen blijft en heeft hier slapeloze nachten van.
Hebben jullie een idee hoe ze dit kan doorbreken. De hond wordt steeds irritanter en zij krijgt er steeds meer een rotgevoel bij, wat die hond natuurlijk ook weer oppakt.
Ook kan/durft ze niks met hem te ondernemen omdat iedereen het al een rothond vindt.
starfleet
Erelid

Re: Boxerprobleem

Ongelezen bericht door starfleet »

sam&gijs schreef: Ze is zelf een heel klein tenger vrouwtje dus fysiek kan ze die hond ook niet aan.
Hoe zit dat dan mentaal/qua overwicht gezien? Want het kan natuurlijk dat de hond juist figuurlijk een maatje te groot voor haar is.

Anne
sam&gijs
Vaste gebruiker

Dat ook denk ik.
Ze hebben beide nooit honden gehad en hebben er iets te lichtzinnig over gedacht.
Ze gingen er een beetje vanuit dat "iedereen het kan" dus zij ook.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Geven ze de hond ook wel genoeg beweging en dingen te doen.
Boxers hebben best een hoop energie en dat kost wel wat tijd en meoite om ze dat te doen kwijt raken,weet er alles van want wij hebben ook een jonge reu.
Overigens vind ik grommen naar kinderen,zelfs al zijn het vreemde ,erg onboxerachtig want meestal zijn ze stapel op kids.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

http://www.nederlandseboxerclub.nl/krin ... an_nbc.htm
Misschien zit er een kringgroep in de buurt, daar zitten in ieder geval mensen die verstand hebben van boxers.
Grommen naar kinderen is inderdaad niet echt boxer-gedrag, druk en sterk zijn wel :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Inderdaad heel snel iemand er bij halen die én de hond en eigenaar kan begeleiden én verstand heeft van boxers. Ik vermoed dat de boxer de baas is in huis en daardoor het kind beschermt. Dit kan inderdaad uitmonden in bijten, daar kinderen de hondentaal niet spreken en de boxer de mensentaal niet.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Als ik het hele verhaal zo lees denk ik eigenlijk aan herplaatsing. Een volwassen boxerreu is beresterk en als zij zelf niet zo groot is, zal hij al gauw letterlijk over haar heen gaan lopen. Daar komt bij dat het zelf eigenlijk al niet meer ziet zitten en er geen zin meer in heeft en dat voelt zo'n hond natuurlijk ook al gauw. Herplaatsing bij iemand die ervaring met boxers heeft en tijd/zin/energie heeft om zijn onstuimige gedrag in goede banen kan leiden, lijkt mij dus de beste optie. Maar ja, het is ongetwijfeld erg moeilijk om een geschikte persoon te vinden.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Annet schreef:Maar ja, het is ongetwijfeld erg moeilijk om een geschikte persoon te vinden.
Een nieuwe baas vinden is niet zo'n probleem, via de NBC worden boxers herplaatst en over het algemeen zijn die ook zo geplaatst. Gaat dan wel alleen om boxers met stamboom geloof ik.
http://www.nederlandseboxerclub.nl/opvang.htm

Maar wellicht wil de eigenaar gewoon nog even flink aan de slag, de boxer is nog jong genoeg.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sam&gijs
Vaste gebruiker

Bedankt, de boxerclub zal ik zeker aanraden.
Dat de boxer de baas is dacht ik zelf ook al. Ze is door de KC doorgestuurd naar hun eigen gedragstherapeut, maar die houdt nogal van de zachte aanpak geloof ik. Die heeft ze namelijk dat de boxer nog pup was al een keer gesproken. Goed gedrag belonen fout gedrag negeren. Op zich niet verkeerd, alleen denk ik dat deze reu een stevigere aanpak nodig heeft.
Te weinig beweging is hier ook zeker mede oorzaak aan geweest, en nu zit ze in zo'n situatie dat ze ook niet veel meer kan. Met twee kleine kinderen en een trekkende hond, niemand wil nog dat ze hem mee neemt.
Ik sleep m'n honden overal en naar iedereen mee, maar een grote onstuimige niet-luisterende boxer zit niemand op te wachten.
Maar de boxerclub zal ik zeker aanraden, volgens mij zit er in de buurt van Hoorn een, dat is op zich nog wel te doen denk ik.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Inge schreef:
Annet schreef:Maar ja, het is ongetwijfeld erg moeilijk om een geschikte persoon te vinden.
Een nieuwe baas vinden is niet zo'n probleem, via de NBC worden boxers herplaatst en over het algemeen zijn die ook zo geplaatst. Gaat dan wel alleen om boxers met stamboom geloof ik.
http://www.nederlandseboxerclub.nl/opvang.htm
Dat geeft hoop.
Inge schreef:Maar wellicht wil de eigenaar gewoon nog even flink aan de slag, de boxer is nog jong genoeg.
Ik wil niet lullig doen, maar deze mensen hebben zonder enige ervaring met honden voor een boxerreu gekozen, wat blijkbaar niet zo'n succes is geworden, ook al gezien het geringe postuur van de bazin. (En waar is de baas? Naar het werk, de hele dag?) Nu de hond volwassen wordt, beginnen de problemen pas echt en ik betwijfel of ze daar, al dan niet met hulp, nog veel aan kunnen veranderen. Naar mijn idee moet de hond volledig heropgevoed worden en dat lijkt me niet te gaan lukken bij het gezin waar hij in de eerste plaats is ontspoord. Vooral als ze daar niet alle tijd en energie in kunnen steken ivm kinderen/baan enz. Deze hond heeft een baas nodig die zonder na te hoeven denken de juiste beslissingen neemt betreffende corrigeren en belonen en die de eventuele correcties ook (fysiek) uit kan voeren.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik zou als ze de hond willen houden in iedergeval aanraden een andere da te nemen.

karakter en werkdriften zitten namelijk niet in de ballen maar in de hond zelf. dus je kan die er wel af halen, maar karakter en werkdrift blijft toch echt. dat zou elk da moeten weten, maar toch lukt het ze elke keer weer mensen blij te maken met deze dode mus. karakter kun je er niet uitsnijden.

deze hond heeft een doel in zijn leven nodig, in de vorm van b.v. behendigheidstraining of speur en zoekwerk, zelfs met een ipo vereniging maak je deze hond blij, zodat ie weer normaal in de maatschappij kan functioneren.

niks belonen en negeren, duidelijkheid en werken, bezig houden van zijn ziel, dat is het enige waar dit soort honden rust mee krijgen.
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Annet schreef:Als ik het hele verhaal zo lees denk ik eigenlijk aan herplaatsing.
Ik had het eigenlijk niet willen zeggen, omdat ik de situatie niet geheel ken, maar dat was wel het eerste wat ik dacht na het lezen van bovenstaande.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Gauw die hond herplaatsen, want ze kan totaal dat boxertje niet de baas, dat gaat van kwaad tot erger en de boxertje word de baas, hij is nu pas 1,5 en stel je voor als ie 3 jaar is, dan heeft ze pas echt een probleem.Nu is hij nog aantrekkelijk om snel te kunnen herplaatsen(en herplaats dan via de NBC).

Je kan ervan alles aan doen, maar blijkbaar heeft die hond teveel energie en drift, dan moet je er iets mee gaan doen wat dat boxertje boeiend vind, maar blijkbaar heeft ze er niet veel tijd voor.
Dat slopen zal ook erger gaan worden omdat het beestje gewoon niet zijn energie kwijt kan, herplaatsen is gewoon het beste wat ze dat boxertje kan geven.
Het is dus gewoon de verkeerde hond bij de verkeerde persoon en je kan er alles op loslaten qua theroietjes en dergelijke en er een gedragstherapeut op losgooien, feit blijft dat de verkeerde persoon het verkeerde ras heeft gekozen.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Ik ben opgehouden om over dit soort zaken advies te geven. Je kunt er namelijk niks over zeggen zonder de hond ooit gezien te hebben. We hebben inmiddels genoeg gedragstherapeuten rondlopen in Nederland. Maak daar gebruik van. Ze komen langs en kunnen de situatie ter plaatsen goed beoordelen.

Er wordt een hele analyse gemaakt van de hond, zijn leefomgeving en alles wat maar belangrijk is. Daarna wordt er een behandelplan opgesteld. Dit soort problemen los je echt niet op via het Internet. Je lokt er mee uit dat mensen dingen half gaan proberen en uiteindelijk steeds verder afzakken. De hond is uiteindelijk de klos.

Dus ik het belang van de hond raadpleeg een goede gedragstherapeut. Op www.alpha.nl kun je er eentje bij jou in de buurt vinden.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat een kenner van het ras heel wat meer bereikt als een gedragstherapeut over het algemeen. Zeker met de nieuwe inzichten wbt positief gedrag belonen en negatief gedrag negeren.
Is erg leuk, werkt vaak prima, maar niet bij een boxer die het hoog in zijn bol heeft. Die hele theorie wordt in mijn ogen te vaak te ver doorgevoerd. :wink: Een boxer heeft het zwakke punt van zijn baas zo in de gaten en gaat dat uitbuiten.
Nou zeg ik niet dat die hond dus met geweld aangepakt zal moeten worden, maar hij heeft wel een baas nodig die sterk in zijn schoenen staat en vooral heel duidelijk is in wat wel en niet mag, superconsequent dus. :wink: En ongewenst gedrag moet de kop ingedrukt worden voordat de boxer echt de touwtjes in handen heeft. :wink:

Herplaatsen is natuurlijk een prima optie, maar dat kan alleen als de eigenaar dat ook zelf wil en dat wordt in het bericht niet gezegd. De eigenaar zal echter moeten beseffen dat wanneer ze verder wil met deze hond ze heel hard aan het werk zal moeten met hem. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Mark-fryslan
Zeer actief

Inge O schreef:
Mark-fryslan schreef:Ik ben opgehouden om over dit soort zaken advies te geven. Je kunt er namelijk niks over zeggen zonder de hond ooit gezien te hebben. We hebben inmiddels genoeg gedragstherapeuten rondlopen in Nederland. Maak daar gebruik van. Ze komen langs en kunnen de situatie ter plaatsen goed beoordelen.
haha, laat me niet lachen (als zulke situaties niet zo triest waren :roll: ), de wildgroei aan 'peuten werkt mi. juist het ontstaan van deze problemen in de hand. ze hebben er niet allemaal evenveel kaas van gegeten namelijk, maar adviseren er wel lustig op los.

denk je nu echt dat deze therapeut die mensen op de goede weg geholpen heeft :denken: ? ik niet namelijk.
Ik ga niet beweren dat de wereld perfect is. Onder elke beroepsgroep zijn goede en slechte personen. Maar om nu gelijk Alpha op te rollen en daarvoor het medium Inge in het leven te roepen lijkt me ook geen optie.

Ik geloof gewoon niet dat je dit soort serieuze problemen kunt oplossen met hier en daar een gratis tipje van het Internet geplukt. Maar goed meningen verschillen gelukkig.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

sam&gijs
Vaste gebruiker

Mark-fryslan schreef:

Ik geloof gewoon niet dat je dit soort serieuze problemen kunt oplossen met hier en daar een gratis tipje van het Internet geplukt. Maar goed meningen verschillen gelukkig.

Groetjes Mark

Dit ben ik op zich helemaal met je eens. Dat zal ze ook niet doen. Ze zou namelijk ook zeker contact opnemen met de gedragstherapeut.
Ze vraagt mij alleen ook om advies als vriendin met twee honden die wel makkelijk zijn en ik vraag mezelf gewoon af of ik wel de goede dingen adviseer.
Gelukkig zijn we ook wel zulke goede vriendinnen dat ik ook alles kan zeggen en eerlijk tegen haar kan zijn. Ze staat in principe open voor alle advies.
Over herplaatsing is ze voorzichtig aan het nadenken, maar alleen als er voor hun geen mogelijkheid meer is, ze zijn namelijk gerust heel erg gek op die hond. In huis als iedereen gewoon thuis is is hij ook heel lief.
Dit is natuurlijk ook een beslissing die je niet zomaar even neemt.
Mark-fryslan
Zeer actief

sam&gijs schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark

Dit ben ik op zich helemaal met je eens. Dat zal ze ook niet doen. Ze zou namelijk ook zeker contact opnemen met de gedragstherapeut.
Ze vraagt mij alleen ook om advies als vriendin met twee honden die wel makkelijk zijn en ik vraag mezelf gewoon af of ik wel de goede dingen adviseer.
Gelukkig zijn we ook wel zulke goede vriendinnen dat ik ook alles kan zeggen en eerlijk tegen haar kan zijn. Ze staat in principe open voor alle advies.
Over herplaatsing is ze voorzichtig aan het nadenken, maar alleen als er voor hun geen mogelijkheid meer is, ze zijn namelijk gerust heel erg gek op die hond. In huis als iedereen gewoon thuis is is hij ook heel lief.
Dit is natuurlijk ook een beslissing die je niet zomaar even neemt.
Nou gelukkig. Ik bedoel we hebben het hier wel over eventuele herplaatsing. Dat is natuurlijk een optie maar waar gaat de hond dan heen? En hoe gaat het opvangadres de problemen dan oplossen? Snap je wat ik bedoel? Dat zijn geen eenvoudige beslissingen dus vandaar dat ik daar erg terughoudend in ben geworden om over dit soort trieste zaken advies te gaan geven. Ik ben geen GT, ik ken de hond niet, ik ken de situatie niet waarin de hond leeft enz enz.

Als vriendin adviseren is heel verleidelijk om te doen. Toch kun je dat misschien ook maar beter over laten aan een goede GT. Daarna kun je haar natuurlijk aan alle kante steunen, aanmoedigen, helpen enz. (dan kun je ook geen goede vriendin verliezen door eventuele ruzie daarover) Maar je moet eerst weten hoe. Het gaat erom dat de problemen boven tafel komen en er een goed plan van aanpak komt waar iedereen zich aan houd.

Dus niet even dit proberen, shit het werkt niet dan pakken we de volgende tip van het net. He, jakkes dat werkt ook al niet, wie weet er nog iets? Dat is voor de hond helemaal om knettergek van te worden. Ik heb geen verstand van boxers speciaal maar zo te horen dan is een onconsequente wisselende aanpak niet goed. Nou ja troost je dat is het voor geen enkele hond.

Groetjes Mark

Mark-fryslan
Zeer actief

Inge O schreef:
Mark-fryslan schreef:
Inge O schreef:
Mark-fryslan schreef:Ik ben opgehouden om over dit soort zaken advies te geven. Je kunt er namelijk niks over zeggen zonder de hond ooit gezien te hebben. We hebben inmiddels genoeg gedragstherapeuten rondlopen in Nederland. Maak daar gebruik van. Ze komen langs en kunnen de situatie ter plaatsen goed beoordelen.
haha, laat me niet lachen (als zulke situaties niet zo triest waren :roll: ), de wildgroei aan 'peuten werkt mi. juist het ontstaan van deze problemen in de hand. ze hebben er niet allemaal evenveel kaas van gegeten namelijk, maar adviseren er wel lustig op los.

denk je nu echt dat deze therapeut die mensen op de goede weg geholpen heeft :denken: ? ik niet namelijk.
Maar om nu gelijk Alpha op te rollen en daarvoor het medium Inge in het leven te roepen lijkt me ook geen optie.
heb je hier in dit topic zo'n zondvloed van adviezen van 'het medium inge' gelezen dan?

kijk, als jij vindt dat het forum compleet geen nut heeft om mensen dingen over honden te laten oppikken, dan blijf je toch gewoon weg? je blijft dit de laatste tijd constant herhalen in elk topic waar je opduikt, wat zit je hier dan eigenlijk nog?

ik denk niet dat hier in één enkel topic door iemand de indruk gegeven wordt dat je welk probleem dan ook 'zomaar even via internet kan oplossen'. maar je kan meedenken met mensen, tips geven, gedrag plaatsen en mensen een beetje honds proberen te laten denken.
ze moeten het uiteindelijk toch zelf doen hoor, en of ze nu hun info halen bij een therapeut, interessante boeken, vrienden met ervaring of internet, het zijn allemaal kleine blokjes kennis bij elkaar die je zélf moet verwerken, en waar je zélf met je hond mee aan de slag moet.
Ik maak me druk om sommige honden Inge maar goed je hebt gelijk wat doe ik hier nog. Laat ik me er inderdaad maar niet meer zo druk om maken.

Groetjes Mark

Mark-fryslan
Zeer actief

Inge O schreef:
Mark-fryslan schreef:
Ik maak me druk om sommige honden Inge maar goed je hebt gelijk wat doe ik hier nog. Laat ik me er inderdaad maar niet meer zo druk om maken.
en waarom dacht je dat de andere forummers hier vaak heelder vellen zitten neer te tikken? omdat het hun allemaal niks uitmaakt? nee toch?
Pff Inge laat maar je wilt het niet snappen. Je weet zelf ook wel dat het bepalen van grenzen gewoon heel moeilijk is. Tuurlijk kun je elkaar helpen met tips en adviezen over tal van zaken. Positieve training een beetje promoten dat doe ik ook volop. Het gaat mij om de echte problemen met agressie enz. Dat kun je niet vanachter je PC oplossen. Je werkt het zo in de hand dat de mensen van alles gaan proberen, dit weer verkeerd uitvoeren en wie is er dan uiteindelijk de dupe?

Dus vandaar dat ik zeg: Haal er iemand bij die naar het gehele plaatje kijkt. Dat kan alleen als je kennis van zaken hebt en de situatie inclusief hond gaat bekijken. We hebben het hier over fikse problemen. Niet over een hondje die aan de lijn trekt of over hoe je het beste klitten uit de vacht kunt kammen.

Dat is mijn mening. Jouw aversie tegen GT is nu ook bekend. Waar je het op baseert doet er niet toe voor jou is het blijkbaar de waarheid. Prima toch?

Uiteindelijk moeten de mensen het zelf oplossen. Heb je helemaal gelijk in. Dus beide kampen hebben hun zegje gedaan. Het leven gaat weer door.

Groetjes Mark

sam&gijs
Vaste gebruiker

Martijn schreef:Zelfs nu moet iemand anders het voor ze gaan vragen. Sorry maar ik ken dit fenomeen.
Die doen toch niets met adviezen.

Boxers zijn druk. Helemaal als ze in de verkeerde handen vallen. Punt. Hadden ze van te voren over na moeten denken.
Dit is niet helemaal eerlijk he. Ik schrijf toch dat ze een gedragstherapeut gaat bellen en ze zit op les. Haar bedoelingen zijn zeker wel goed, alleen had ze niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn.
Ik verwijt haar fokker ook dat ze zo'n klein vrouwje met de dominantste reu van het nest naar huis hebben laten gaan. Slechte fokker die dat laat gebeuren, maar ja dat kan niet want wel erkend en met papieren alles volgens de regeltjes, dat is waar iedereen zo op hamert op dit forum.
Als je maar voor een hond met papieren kiest van een goede fokker ben je goed bezig. Nou sorry, maar ik vind dat die fokker nog de grootste fout van allemaal gemaakt heeft.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sam&gijs schreef:
Martijn schreef:Zelfs nu moet iemand anders het voor ze gaan vragen. Sorry maar ik ken dit fenomeen.
Die doen toch niets met adviezen.

Boxers zijn druk. Helemaal als ze in de verkeerde handen vallen. Punt. Hadden ze van te voren over na moeten denken.
Dit is niet helemaal eerlijk he. Ik schrijf toch dat ze een gedragstherapeut gaat bellen en ze zit op les. Haar bedoelingen zijn zeker wel goed, alleen had ze niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn.
Ik verwijt haar fokker ook dat ze zo'n klein vrouwje met de dominantste reu van het nest naar huis hebben laten gaan. Slechte fokker die dat laat gebeuren, maar ja dat kan niet want wel erkend en met papieren alles volgens de regeltjes, dat is waar iedereen zo op hamert op dit forum.
Als je maar voor een hond met papieren kiest van een goede fokker ben je goed bezig. Nou sorry, maar ik vind dat die fokker nog de grootste fout van allemaal gemaakt heeft.
uh? iedereen op dit forum hamert alleen maar over papieren en volgens de regeltjes? alleen maar? ik denk dat er hier ook vaak zat is gezegd dat de fokker ook een grote verantwoordelijkheid heeft aan wie hij of zij puppen verkoopt en welke pup.... maar of de fokker de grootste fout heeft gemaakt weet ik niet, ik ben er niet bij geweest dat die mensen bij de fokker op visite waren.. en wat er dus gezegd is , mensen kunnen ook mooie praatjes hebben op de bank bij een fokker :roll:
daarbij.. vind ik het zo laf dat wanneer alles goed gaat is een fokker goed en als er iets verkeerd gaat is het ineens verantwoordelijkheid van de fokker.. hoe oud was die vrouw toen ze die hond kocht? 12?
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ja het is inderdaad wel een makkelijk excuus. Ik schoot even in de verdediging omdat er gezegd werd dat ze niks zou willen of niet zou luisteren.
Toch vind ik het raar dat een fokker dit doet. Ik heb namelijk wel van haar begrepen dat deze pup de drukste uit het nest was en z'n broertjes en zusjes al de baas was. Hij was zeker veruit het grootste.
Als er dan iemand van 1.40 meter komt met kindjes van 1 en 3 zonder ervaring met honden zou ik ze toch wel proberen duidelijk te maken dat dit misschien niet de verstandigste keuze zou zijn.
Toen de hond nog geen half jaar was hadden ze er al problemen mee gehad en de fokker opgebeld. Die verzekerde ze dat het heel normaal is voor een boxer en dat dat vanzelf wel overgaat als ze wat ouder worden. Ik heb het idee dat ze dus ook gewoon een beetje aan het lijntje gehouden is. Het gaat namelijk niet vanzelf over, daar moet je heel veel aan doen. Dat is haar alleen nooit verteld, alleen dat een boxer zo'n vrolijke lieve hond is. Mee eens, maar ook daar moet je wat aan doen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sam&gijs schreef:Ja het is inderdaad wel een makkelijk excuus. Ik schoot even in de verdediging omdat er gezegd werd dat ze niks zou willen of niet zou luisteren.
Toch vind ik het raar dat een fokker dit doet. Ik heb namelijk wel van haar begrepen dat deze pup de drukste uit het nest was en z'n broertjes en zusjes al de baas was. Hij was zeker veruit het grootste.
Als er dan iemand van 1.40 meter komt met kindjes van 1 en 3 zonder ervaring met honden zou ik ze toch wel proberen duidelijk te maken dat dit misschien niet de verstandigste keuze zou zijn.
Toen de hond nog geen half jaar was hadden ze er al problemen mee gehad en de fokker opgebeld. Die verzekerde ze dat het heel normaal is voor een boxer en dat dat vanzelf wel overgaat als ze wat ouder worden. Ik heb het idee dat ze dus ook gewoon een beetje aan het lijntje gehouden is. Het gaat namelijk niet vanzelf over, daar moet je heel veel aan doen. Dat is haar alleen nooit verteld, alleen dat een boxer zo'n vrolijke lieve hond is. Mee eens, maar ook daar moet je wat aan doen.
oh het kan ook heel goed hoor dat de fokker steken heeft laten vallen, dat een pup verkopen belangrijker is geweest dan aan wie je hem verkoopt, en nee dat is niet oke... maar ja, blijft een feit dat het naief is dat iemand een hond aanschaft zonder op de hoogte te zijn van bepaalde raseigenschappen en dingen die te verwachten kunnen zijn en ook.. lengte heeft niet altijd te maken met overwicht ;)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

sam&gijs schreef: Ik verwijt haar fokker ook dat ze zo'n klein vrouwje met de dominantste reu van het nest naar huis hebben laten gaan. Slechte fokker die dat laat gebeuren, maar ja dat kan niet want wel erkend en met papieren alles volgens de regeltjes, dat is waar iedereen zo op hamert op dit forum.
nou dan heb ik mijn hond ook bij een slechte fokker gekocht volgens jou...als mijn hond het wil kan ze met 1 keer bijten mijn onderarm breken :roll:

Waarom schrijft je vriendin niet zelf hier op het forum? Dat praat makkelijker en het is aardig van je wat je probeert te doen, maar meestal werkt het averechts als mensen niet zelf hun informatie komen halen.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ik heb een plant in de tuin die is dodelijk voor o.a. kleine kinderen. Ik heb die plant gekocht en het is mijn verantwoordelijkheid. Mocht het ooit mis gaan dan hoef ik echt niet aan te kloppen bij de persoon van wie ik deze plant heb gekocht. Ik probeer er wel een beetje op te letten maar als ze gaan spelen in mijn tuin en er 5 minuuten onder blijven liggen zijn ze wel harstikke dood.

Groetjes Mark

Ps: Het is een waterlelie

sam&gijs
Vaste gebruiker

Martijn schreef:Wel ja..geef de fokker de schuld.
Brrr...afschuiverij.
Dit is ook wel weer erg kortzichtig. Dat ik vind dat de fokker steken heeft laten vallen zegt toch nog niet dat het de schuld van de fokker is.
Tuurlijk spelen er meerdere factoren, ik heb ook geschreven dat ze er te lichtzinnig over hebben gedacht en dat ze hem te weinig beweging geven, maar daar wordt voor het gemak maar weer over heen gelezen.
Als we iemand maar kunnen pakken op een niet zo tactische uitspraak, dan kunnen we er vervolgens lekker tegenin gaan. Sorry hoor, maar ik vraag om advies, dit soort uispraken heb ik dus echt helemaal niks aan!
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Doet de eigenaar verder al iets met de adviezen?
Want met weinig beweging (zowiezo iets wat een boxer echt nodig heeft en halfslachtig gedoe schiet ze helaas niets op en zal het probleem alleen maar groter gaan worden. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

sam&gijs schreef:
Martijn schreef:Wel ja..geef de fokker de schuld.
Brrr...afschuiverij.
Dit is ook wel weer erg kortzichtig. Dat ik vind dat de fokker steken heeft laten vallen zegt toch nog niet dat het de schuld van de fokker is.
Tuurlijk spelen er meerdere factoren, ik heb ook geschreven dat ze er te lichtzinnig over hebben gedacht en dat ze hem te weinig beweging geven, maar daar wordt voor het gemak maar weer over heen gelezen.
Als we iemand maar kunnen pakken op een niet zo tactische uitspraak, dan kunnen we er vervolgens lekker tegenin gaan. Sorry hoor, maar ik vraag om advies, dit soort uispraken heb ik dus echt helemaal niks aan!
De fokker zou ze misschien wel effe kunnen bellen, die zal meer advies kunnen geven.
En anders als ze hem echt wil houden, dan moet ze er echt veel meer mee gaan doen, want anders wordt het maar steeds erger met het boxertje :wink:
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ze heeft de GD gebeld. Die adviseert haar om te stoppen met les, omdat het altijd een gevecht op dat veld is die hij wint zegt ze.
Ze heeft de fokker gebeld, die zegt dat ze absoluut niet moet stoppen en dat als hij iets doet wat niet mag ze hem op z'n rug moet gooien en boven op hem gaan zitten.
Tja wat moet je hier nou mee?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”