Vraagje aan een ieder die mij raad kan geven.
Onze Sheba is een schat van een hond maar ze is zo ongelovelijk fantiek op eten gericht ze doet echt alles voor eten en als ze eten heeft dan eet ze niet normaal ze vreet dus gewoon echt ze kauwt niet het is echt hap slik weg, ook water drinken kan ze niet normaal als ze een bak krijgt moet en zal die leeg al geef je haar een regenton.
Ze blijft ook erg mager verder heeft ze veel heel veel energie soms zo erg dat ik me wel eens afvraag of ze een hondsevrom van ADHD heeft.
Ze blijft rennen vliegen duiken vallen en weer opstaan en heeft dus ook echt geen rem op niets ze knalt overal zo bovenop verder heeft ze nooit een off day wat betreft haar humeur want ze is ten alle tijden vrolijk te vrolijk.
Ook heeft ze vreselijk veel moeite met zindelijkheid al moet ik zeggen dat het de laatste weken redelijk droog is gebleven snachts maar uit blijdschap wil het nog wel eens aan haar aandacht ontsnappen dat ze wat laat lopen.
Op zich is het een geweldig hondje hoor maar soms zou ik wel eens willen dat ze wat beheerster werd..
Vraag is dus hoe ik dit in goede banen kan gaan leiden? Ik wil niet te streng zijn voor haar omdat ik gemerkt heb dat ze extreem gevoelig is.
En het eten en drinken, hoe kan ik haar aanleren dat ze rustig eet en drinkt en niet schrokt (al eet ze nu apart van de andere en zit ik erbij zodat ze steeds een hapje mag nemen en dan weer rustig moet wachten) en het feit dat ze mager is kan dat hier mee te maken hebben?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag en gevolgen Sheba.
Moderator: moderatorteam
- Chica
- Actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Re: Gedrag en gevolgen Sheba.
Wat is Sheba voor hond? Wat is haar voorgeschiedenis, heb je haar van pup af aan? Hoe oud is ze?Chica schreef:Vraagje aan een ieder die mij raad kan geven.
Onze Sheba is een schat van een hond maar ze is zo ongelovelijk fantiek op eten gericht ze doet echt alles voor eten en als ze eten heeft dan eet ze niet normaal ze vreet dus gewoon echt ze kauwt niet het is echt hap slik weg, ook water drinken kan ze niet normaal als ze een bak krijgt moet en zal die leeg al geef je haar een regenton.
Ze blijft ook erg mager verder heeft ze veel heel veel energie soms zo erg dat ik me wel eens afvraag of ze een hondsevrom van ADHD heeft.
Ze blijft rennen vliegen duiken vallen en weer opstaan en heeft dus ook echt geen rem op niets ze knalt overal zo bovenop verder heeft ze nooit een off day wat betreft haar humeur want ze is ten alle tijden vrolijk te vrolijk.
Ook heeft ze vreselijk veel moeite met zindelijkheid al moet ik zeggen dat het de laatste weken redelijk droog is gebleven snachts maar uit blijdschap wil het nog wel eens aan haar aandacht ontsnappen dat ze wat laat lopen.
Op zich is het een geweldig hondje hoor maar soms zou ik wel eens willen dat ze wat beheerster werd..
Vraag is dus hoe ik dit in goede banen kan gaan leiden? Ik wil niet te streng zijn voor haar omdat ik gemerkt heb dat ze extreem gevoelig is.
En het eten en drinken, hoe kan ik haar aanleren dat ze rustig eet en drinkt en niet schrokt (al eet ze nu apart van de andere en zit ik erbij zodat ze steeds een hapje mag nemen en dan weer rustig moet wachten) en het feit dat ze mager is kan dat hier mee te maken hebben?
Verder doet het gedrag me aan Basco denken maar dan is hij iets minder druk denk ik.
Wat bij Basco hielp, ws regelmaat en duidelijkheid. M.n. w.b. uitlaten. Ik deed eerst heel veel met hem toen werd het een uitgwlaten spiebonk, hij werd alleen sterker maar nier rustiger.
Nu begin ik de dag met een grote ronde met fietsen/spelen, daarna een vast ritme qua eten eers wij dan zij etc. 's middags moet hij het met een middelmatigeronde doen, ook daarna weer vaste rituelen. Omdat hij nu weet wat wanneer komt heeft hij aanzienlijk meer rust gekregen.
Ook geestelijk bezighoden worden honden rustiger van, leer haar dingen, doe zoekspelletjes, honden zijn zo slim.
Dit alles heb ik ij basco ondersteund met Homeoclam, een homeopatisch rustgevend middel via de dierenarts verkrijgbaar.
Het plasjes doen van blijdschap moet je negeren. Niet te leuk doen als je weg bent geweest dan wordt ze alleen maar blijer en laat ze het nog makelijker lopen.
Wat eten betreft daar hebben veel honden last van. Zorg voor een goede voeding, misschien dat mensen je tips kunnen geven voor versvoeding.
Basco was ook mager, dat komt ook door het drukke gedrag. We kunen hem goed op gewicht houden met cavomDit is een natuurlijke brok die ook aanzet, erg geschikt voor energieke honden.
Carmen