Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gehoorzaamheid

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief

Gehoorzaamheid

Ongelezen bericht door Julliette »

Hoii

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de gehoorzaamheidstrainingen, van de elementaire gehoorzaamheidscursussen tot aan de G&G.
Nu vraag ik me af of er meer mensen met hund hond(en) bezig zijn in deze tak van de hondensport? Graag zou ik me gaan richten op deze trainingen om zo uiteindelijk bij de G&G te komen. Nu heb ik begrepen dat er een aantal vereiste vooropleidingen zijn voordat de hond kan starten met de G&G, namelijk de E.G 1 en 2 en daarna nog de V.E.G. Klopt deze informatie?

Graag zou ik ervaringen van anderen horen over de richting van trainingen. Ook ben ik benieuwd hoe lang tijd men er over doet om aan bepaalde trainingen mee te kunnen doen. Gaan hier jaren overheen of niet?

Ik ben benieuwd!
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Het "voortraject" voor je bij de "echte" GG cursussen bent is heel verschillend per kynologenclub/hondenschool. Overal heten de "clubcursussen" (dus de cursussen zonder landelijke examens) weer anders.
Bij ons is het bijv. Puppy, jongehonden EG, EG - B, EG - Eindexamen en dan de landelijke cursussen: GG-B, GG1 t/m 3.
Maar er komt ook wel eens voor dat het alleen puppy, A, B, C etc. heet.

Ook de duur van de cursussen verschilt en daarnaast hoelang de zomerstop/winterstop van een kynologenclub/hondenschool duurt. Bij sommige clubs kun je bijv. maar 2 cursussen per jaar "afronden" door de stops, maar zijn er wel bijv. 16 lessen per seizoen, anderen hebben maar een korte zomer en winterstop en daar kun je bijv. 3 cursussen doorlopen van 12 lessen.

De opbouw van de cursussen wisselt ook per club. De eerste cursussen mag men zelf samenstellen, pas vanaf GG-B zijn er landelijke exameneisen.
Het kan dus bijv. zijn dat het "voet" commando je al geleerd wordt in de A-cursus terwijl een andere hondenbezitter dit pas leert bij zijn hondenschool in de B of EG 2 cursus.
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

fMijn hond heeft nu met 20 mnd het ggB gehaald ( met een uitmuntend) , als voortraject heb ik bij een privee hondenschool drie cursussen met de clicker ( positieve gedragstraining ) gedaan, om mee te doen met de gg b cursus moest ik even laten zien op wat voor niveau ( toen veertien mnd ) ze zat . en dat was goed . Nu gaan we op voor gg 1 en dat is weer een cursus van vijftien weken ( wel met vakantie stop ) , maar als het goed gaat zou ze toch met ong. 24 mnd het gg 1 moeten halen . Ik ben bewust eerst gaan opvoeden ( met 8 weken) , maar al wel de basis gelegd voor eventueel verder in de gg door alle oefeningen al wel correct aanleren. Ik vind het belangrijkste dat een pup eerst opgevoed wordt en daarna kun je er eventueel verder mee. groetjes annemieke.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”