Normaal gesproken ga ik in twee groepen omdat Desi dan ook nog mee gaat en die loopt aan een flexilijn en als ik alle honden bij me heb wil ik op zijn minst mijn handen vrij hebben om in noodsituaties in te grijpen, dus dat gaat niet met Desi erbij.
Maar nu was Ed thuis en die is met Desi een eind gaan lopen in de buurt.Dus ik dacht dan ga ik met de andere vier tegelijk. Op zich hartstikke leuk, ik zou willen dat het altijd kon, alleen het is wel een extra moeilijkheidsgraad erbij.
Balou luistert goed, Dino ook en Buck ook, alleen Beer niet. En dat gaat niet lukken ook, want het is gewoon een eigenwijs monstertje.
Maar hij heeft de vervelende gewoonte om te blaffen naar mensen zonder hond of kind, die in onze buurt lopen. ALs ze een hond of kind bij zich hebben is er niets aan de hand.Onbegrijpelijk
Ik kan hem dus niet afleiden op zo'n moment, want als ik hem roep gaat hij eerst even om zich heen kijken of er nog iets anders, leukers te beleven is.Maar het vervelende is dus, dat je je al dood schaamt als hij tekeer gaat tegen mensen, maar ook nog eens dat hij Buck alert maakt op iets. Want die negeert mensen altijd en daar ben ik wel blij mee. Maar nu denkt hij dat er iets aan de hand is en staat er met zijn grote neus als roedelleider bij. Hij laat zich wel corrigeren gelukkig en komt dan snel weer naar mij, maar ik kan Beer niet gaan halen, want dan lopen alle honden met me mee, en wordt het alsnog een chaos, want Beer duikt ook steeds onder mijn handen vandaan en mijn rustige uitstraling.....
Ik zie zelf geen oplossing hiervoor en vind het wel erg jammer, want als alles rustig is, is het zo leuk als ze met z'n viertjes spelen.
Misschien iemand anders een idee hoe ik dit beter aan kan pakken. Want ik wil wel verantwoord lopen emt zo'n toch wat grotere roedel. Anders kan het gewoon niet. Maar het is zo leuk.