Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rimpel heeft hap-bewegingen gemaakt naar ons

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Rimpel heeft hap-bewegingen gemaakt naar ons

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Rimpel lag vannacht toen mijn vriend naar bed kwam bij mij op bed.
Mijn vriend stuurde hem naar zijn kussen (zoals hij elke avond/nacht doet) maar meneer ging niet...
Nog maar eens een keer zeggen en nog een keer.
Geen reactie.
Dus liep hij er naartoe en aaide over zijn kont met een zetje dat hij van bed moest.

Hij heeft een paar keer hap-bewegingen gemaakt naar mijn vriend (ik sliep en heb niets meegekregen)
Uiteindelijk is hij er toch afgegaan en op zijn kleedje gaan liggen.

Vannochtend toen ik uit bed ging wilde ik Rimpel nadat ik me aangekleed had meenemen naar beneden toe om uit te laten.
Nou is hij 's ochtends niet vooruit te branden, maar goed.

Dus ik zeg een keer "kom op d'r af...we gaan lopen"
Geen reactie (zoals wel vaker)
Dus ik tik ook even tegen zijn kontje aan...
Hap-beweging...

Dit in combi met wat vriend vannacht gebeurd is...zit me dus niet lekker he?!

Hij heeft geen pijn, heb helemaal gechecked en zoals net bijvoorbeeld ligt hij naast mijn vriend op de bank..Mijn vriend zegt :"Rimpel ga d'r eens af"En hij gaat eraf zonder mopperen of wat dan ook...in 1 keer.

Vannacht en vannochtend is er dus verder niet gecorrigeerd of wat dan ook. Ik heb gewoon Rimpel van bed afgehaald (ondanks hap beweging toch een zetje aan zijn kont en toen stapte hij eraf)
Fout natuurlijk dat we niet gecorrigieerd hebben..
maar het was verbazing allom...zowel bij mij als mijn vriend.

Volgens mij is het gewoon knarrigheid van hem dat hij van bed moet en mee moet lopen...of zoals vannacht dat hij van bed moet om op zijn kussen te gaan liggen.

Dus...advies???

Ik heb niet in de gaten dat hij bij mij komt liggen dus hem bij voorbaat al weigeren op bed is wat lastig.
Hem ergens anders laten liggen ook niet want dan gaat hij geheid de bende bij elkaar blaffen.
Hij wordt in januari vier jaar en heeft altijd bij ons geslapen dus daar wil ik niet vanaf.
Hij is dit gewend en hem zo bruut straffen door hem helemaal van de kamer te bannen vind ik te ver gaan...zeker in het kader dat hij wat verlatingsangst had en dat gaat nu stukken beter.

Hem een brul geven dat hij NU van bed af moet?
Hij is altijd behoorlijk onder de indruk van stem-correctie's dus dat moet wel lukken denk ik.
Het is iets dat we maar heel weinig doen omdat het eigenlijk nooit nodig is...

Hem subito van bed aftrekken en even tegen de grond houden?( met beleid natuurlijk..maar even duidelijkheid scheppen?)

Zeg het maar.....
mercedes2803
Zeer actief

Hap-beweging was trouwens met gesloten bek, geen geluid.
Op het moment dat we hem aanraakten schoot zijn hoofd naar die plek..maar wat ik zeg...geen geluid en zijn bek dicht, ook geen opgetrokken lip..niks
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gewoon negeren en wegduwen zoals je altijd zou doen. Hoe meer aandacht je daaraan besteed hoe meer de hond er de nadruk op zal leggen. Stel dat hij in conflict wil gaan, dan ontneem je hem met een resolute hollewipper daar de tijd voor. Cleo bromt altijd als ze van de bank moet en snapt ook wel eens, niks mee te maken, wegwezen en weg is elk probleem :ok:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

MARC_S schreef:Gewoon negeren en wegduwen zoals je altijd zou doen. Hoe meer aandacht je daaraan besteed hoe meer de hond er de nadruk op zal leggen. Stel dat hij in conflict wil gaan, dan ontneem je hem met een resolute hollewipper daar de tijd voor. Cleo bromt altijd als ze van de bank moet en snapt ook wel eens, niks mee te maken, wegwezen en weg is elk probleem :ok:
Oke...zal het vriendlief ook even melden...
Zou het er dan gewoon mee ophouden of gaat hij dat nog een paar dagen proberen?
Bij negeren zal hij vroeg of laat toch wel een keer stoppen lijkt mij...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zal ik effe met Rimpeltje praten??Met mij issie toch gek :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Zal ik effe met Rimpeltje praten??Met mij issie toch gek :mrgreen:
Wat een rotkerel is het he?!
En tegen jou zo lief doen! De etter....
Spreek jij maar eens even een hartig woordje met hem! :mrgreen:

Hij is altijd lief en nooit vervelend of zo...maar dit was toch wel even wenkbrauw-fronsend hoor :denken:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Nou wat hoor ik nu rimpeltje :neenee:

Met jou moet inderdaad eens een hartig woordje gesproken worden hoor.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Angel-eyes schreef:Zal ik effe met Rimpeltje praten??Met mij issie toch gek :mrgreen:

Hij is altijd lief en nooit vervelend of zo...maar dit was toch wel even wenkbrauw-fronsend hoor :denken:

Ik zeg het al mijn hele leven en blijf het zeggen, zet welke moeilijke hond bij me en ze doen niks en zijn gewoon gek met me :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
mercedes2803 schreef:

Ik zeg het al mijn hele leven en blijf het zeggen, zet welke moeilijke hond bij me en ze doen niks en zijn gewoon gek met me :mrgreen:
Je pakte het meteen goed aan en liet zijn kop met rust...
Dan ben je met Rimpel vriendjes voor het leven!
Gekke mannen die zijn kop met rust laten en hem lekker overal kroelen...
Daar is ie dol op! :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Angel-eyes schreef:
mercedes2803 schreef:

Je pakte het meteen goed aan en liet zijn kop met rust...
Dan ben je met Rimpel vriendjes voor het leven!
Gekke mannen die zijn kop met rust laten en hem lekker overal kroelen...
Daar is ie dol op! :mrgreen:

Ik bendaer geen enkele hond bij zijn kop, ze zien me handen, ze snuffen wat en dan effe kloppen en dan als ze gaan snuiven en briezen??nehhh...dan ken je alles met ze, elke hond is anders en daar moet je op inspelen, de rotweiler van me buurman kon niemand luchtern of zien en werd ook 'moordenaar' genmoemt, had 1 dober en een pitje doodgebeten....ik heb die hond 3 keer gezien, en zo agressief ie was naar mensen zo als een puppie was ie naar mij, en dat heeft zijn leven gered, anders was ie afgemaakt namelijk.
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Klinkt als een rangorde probleempje.Misschien iets meer rongorde aanbrengen in het leven van rimpeltje;) Ik krijg met Lois ook rangorde problemen als ze bij mij op bed of bank mag. daarom heb ik haar geleerd om alleen op commando op de bank te komen zitten en dat ze er weer af moet als ik dat zeg PUNT. Ik heb trouwens een heel handig lijstje met allerlei rangorde bevestigende handelingen laat het maar horen als er interesse is.
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
mercedes2803
Zeer actief

Mara Roulette schreef:Klinkt als een rangorde probleempje.Misschien iets meer rongorde aanbrengen in het leven van rimpeltje;) Ik krijg met Lois ook rangorde problemen als ze bij mij op bed of bank mag. daarom heb ik haar geleerd om alleen op commando op de bank te komen zitten en dat ze er weer af moet als ik dat zeg PUNT. Ik heb trouwens een heel handig lijstje met allerlei rangorde bevestigende handelingen laat het maar horen als er interesse is.
Rangorde probleem is het waarschijnlijk niet.
Hij heeft het niet weer gedaan dus ik vermoed dat hij lag te dromen of schrok...of misschien wat stijf heeft gelegen.
Rimpel weet heel goed wie de baas is...
Rangorde is hier nooit een probleem geweest.
Eten krijgt hij soms voor ons aan en soms na ons.
Wij stappen wel als eerste de toko uit en hij daarna.
Maar binnekomen gaat weer andersom.

Ik denk dat het per hond zal verschillen hoe ze reageren op rangorde gebeurens.
Sharpei's willen nog weleens een loopje nemen met de baasjes als het niet helemaal duidelijk is.
Rimpel heeft nooit loopjes genomen.
Oost indisch doof zijn hoort bij een Pei...maar hij weet donders goed dat als wij zit zeggen het ook zit is.
Mijn vriend hoeft maar 1 gebaar te maken en hij wipt van de bank af..zonder morren.
Hijk probeert nooit iets uit...hij vind het allemaal wel best.

Nou zitten wij ook met een Pei in huis die apart gedrag vertoont.
Hij is wat onzeker (wat andere Sharpei's ook kunnen zijn hoor) maar daarnaast probeert hij heel dominant en stoer over te komen naar andere honden.
Als hij buiten mensen ziet lopen denkt hij wel even stoer te zijn en houdt het precies in de gaten en gaat heel fier lopen.
Maar als puntje bij paaltje komt weet hij dat wij de baas zijn.
Ik wil ook geen geblaf als de bel gaat en dergelijke.
Wij zijn de baas en wij regelen wel wie er binnen komt.
Wij houden wel in de gaten wat er in huis loos is.
Hij hoeft dat niet te doen en doet dat eigenlijk ook niet.
hij confirmeerd zich prima aan de verhoudingen.

Bij spel gaat hij ook nooit over de grens.
Hij weet precies hoe hij speelt met mij en met mijn vriend.

Dus rangorde denk ik niet meteen aan.
ook omdat het niet vaker gebeurd is na die tijd.
En omdat hij prima luisterd naar mijn vriend.
Hij is bijna 4 jaar oud en er wordt niet anders met hem omgegaan wat betreft rangorde.

maar in ieder geval bedankt voor je aanbod van die lijst.
ik ken hem wel aardig goed...maar houdt me aan lang niet alles...
Ik ken mensen met Peitjes die zich echt aan zo'n lijst moeten houden omdat de hond anders niet te harden is.
Wij hebben een aparte Pei-reu... :mrgreen:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Bij mij zou de bewuste hond heel snel van het bed af vliegen, op bed liggen is iets wat ik bepaal en niet wat je zelf bepaald. Wat ik zou doen als m'n honden zouden happen als ze in de mand liggen weet ik niet, ik denk dat ik dat minder erg zou vinden omdat het hun plekje is. Maar ik heb het probleem ook nooit dat ze niet mee naar buiten willen, want als ik de riemen al pak staan er 5 honden enthousiast voor de deur te springen.
mercedes2803
Zeer actief

Chatterbox schreef:Bij mij zou de bewuste hond heel snel van het bed af vliegen, op bed liggen is iets wat ik bepaal en niet wat je zelf bepaald. Wat ik zou doen als m'n honden zouden happen als ze in de mand liggen weet ik niet, ik denk dat ik dat minder erg zou vinden omdat het hun plekje is. Maar ik heb het probleem ook nooit dat ze niet mee naar buiten willen, want als ik de riemen al pak staan er 5 honden enthousiast voor de deur te springen.
Met dit koude weer krijgen we hem bijna niet mee.
's ochtends gaat ie meteen aan het begin een enorme plas doen en poept 20 meter verderop.
Vervolgens vliegt ie aan zijn lijn weer richting huis...
Terug naar bed :wink:
Als er dan ook nog sneeuw uit de lucht komt vallen op zijn rugje is het feest compleet.

Het gekke is dat ik net zo denk als jou..
Had me dit een maand geleden gevraagd en ik had gezegd :"ik bonjoer hem van het bed in 1 zwaai...is ie nou helemaal gek?"
Maar als het dan gebeurt sta je toch even raar te kijken..
Denken....."goh, mankeert ie wat?"
Dus nog een keer...en weer een hap-beweging...
Dus weer denken en kijken naar hem...."wat doet ie nou?"

Maar een volgende keer denk ik dat ik hem resoluut in een wip van het bed af haal.
Hij mankeert niets...dus hij hoeft niet knarrig te doen omdat ie de kou niet in wil...
Ik blijf ook liever liggen :mrgreen:
Alsof ik daar voor mijn eigen plezier om kwart over zeven in die kou loop :roll:
Verwende sik is het :boos:
Sta ik me daar aan te kleden 's ochtends...hijs mezelf in mijn thermobroek van de Aldi en doe hem aan de riem..
Doe de deur open en dan staat ie me echt aan te kijken "mens...ben jij even gek....dacht het niet he!?"

Maar het gaat weer prima...
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zie het als een reflex

Je schrijft dat bij beide keren dezelfde reacties kwam dus niet echt bijten maar met gesloten bek naar achteren komen zonder te happen en zonder grommen, juist daar naar de plek waar je hem aanraakte op zijn kont.

Duncan doet dit ook als ik hem in zijn slaap zo wakker maak. Duw ik hem tegen zijn kont dan gaat hij daar kijken, duw ik hem tegen zijn schouder dan kijkt hij daar en ik heb er nooit niks anders ingezien als een reactie die wij mensen ook maken

Als ik achter jou ga staan en ik tik je op je schouder dan kijk je ook achterom. Maar tik ik tegen je knie dan kijk je naar beneden.

En zo zag ik dat ook bij Duncan en net als wat Mark zegt niet te veel poeha van maken. Zeker niet zolang er niet echt gehapt wordt en gegromt wordt.
Is dat het geval dan meteen kenbaar maken dat je dat niet tolereert.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Misschien dat Rimpel diep in slaap was en schrok. Als hij het zou doen als hij wakker was dan lijkt mij het een ander probleem.
Ze zeggen toch altijd "geen slapende honden wakker maken"?.
Als ik midden in de nacht uit een diepe slaap en droom bruut wakker wordt gemaakt zou ik ook wel eens uit kunnen halen.
Ik zou het nog even aankijken of hij dit gedrag vaker gaat vertonen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”