Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Janken!!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

corinne
Actief
Contacteer:

Janken!!!!

Ongelezen bericht door corinne »

Tja, nu Erik ook vakantie heeft lopen we met Tykka tegen een probleem aan.
Wanneer ik even naar boven ga om bijvoorbeeld in bad te gaan liggen, en Erik blijft gewoon beneden dan gaat Tykka me toch een partijtje liggen janken....
Net zo lang tot dat ik weer beneden ben.
Erik heeft al vanalles geprobeerd, spelen, met brokjes afleiden maar het helpt niets :19: .
Wanneer ik alleen thuis ben en ik wil in bad dan gaan de hondjes gewoon even in de bench en dan gaan ze lekker liggen slapen en hoor ik ze nooit. Ook wanneer ze even alleen thuis zijn dan zijn ze gewoon stil.
Wie kan ons tips geven?
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Re: Janken!!!!

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

corinne schreef:Tja, nu Erik ook vakantie heeft lopen we met Tykka tegen een probleem aan.
Wanneer ik even naar boven ga om bijvoorbeeld in bad te gaan liggen, en Erik blijft gewoon beneden dan gaat Tykka me toch een partijtje liggen janken....
Net zo lang tot dat ik weer beneden ben.
Erik heeft al vanalles geprobeerd, spelen, met brokjes afleiden maar het helpt niets :19: .
Wanneer ik alleen thuis ben en ik wil in bad dan gaan de hondjes gewoon even in de bench en dan gaan ze lekker liggen slapen en hoor ik ze nooit. Ook wanneer ze even alleen thuis zijn dan zijn ze gewoon stil.
Wie kan ons tips geven?
Tja heel goed bedoeld van Erik maar jullie zijn zo het janken aan het trainen denk ik zo. Het janken wordt beloond met heel veel aandacht van Erik. Dit is een leuke bezigheid! Zelf aangeleerd en dit moet dus weer langzaam uitdoven. Geen aandacht meer schenken aan het janken en pas weer in de kamer komen als het janken is gestopt. Kom je toch eerder dan leer je de hond dat de aanhouder wint. Veel honden zijn enorme doorzetters. Wij mensen kunnen daar niet zo goed tegen en geven al snel toe. Dus maar samen met Erik in bad zou ik zeggen!

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 28 dec 2005 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
corinne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door corinne »

Hihi, ja je hebt gelijk, we hebben in eerste instantie het janken genegeerd maar Erik werd er helemaal tureluurs van.
Ik dacht zelf dat de band tussen Tykka en Erik wat sterker moest worden. Tykka is wel met Erik op puppycursus geweest, maar verder ben ik het meeste thuis waardoor Tykka toch meer door mij is opgevoed om het zo maar te zeggen. Ik ben ook degene die de hondjes altijd uitlaat.
Ik spoor Erik dan ook aan om meer met Tykka te gaan spelen, zodat Tykka Erik meer als een speelmaatje gaat zien en zodat Erik ook belangrijk voor Tykka gaat worden.
Bedankt voor je tips in ieder geval!
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”