Saar is helemaal idolaat van alles wat kat is, en dus ook van Pim. Ze blijft altijd netjes op een metertje afstand, maar gaat dan als een gek staan kwispelen en springen en spelbuigingen maken om zijn aandacht te krijgen. Tot nog toe ging dat prima zo; Pim keek hautain de andere kant op, en na een tijdje gaf Saar het dan op.
Nu is mijn moeder net verhuisd, en Pim daardoor denk ik wat gestresder. Met als gevolg dat hij Moos al een keer gemept heeft terwijl hij gewoon langs hem liep, en Saar nu ook begint te meppen als ze te dicht in de buurt komt. Moos leert daar van en loopt dan met een boogje om de kat heen, verder niks aan de hand. Probleem is nu dat Saar na 1 mep van Pim (die dan niet eens raak is!!) de rest van de tijd als de dood voor hem is. Niet een beetje bang, maar zo bang dat ze de rest van de tijd dat we daar zijn met haar staart helemaal uit de krul, oortjes in d'r nek op flinke afstand van Pim blijft.
Wat ze dan direct doet is steun zoeken bij mij, wat ze ook doet bij 'enge' honden. Dat mag, dus ik laat dat nu dan ook maar toe. Ze volgt me dan ook de godganse tijd het huis door.
Wat nu het lastige is, is dat Pim erg graag 'erbij' ligt. Als we tv kijken ligt Pim op het kleed, of op de bank. Saar vindt Pim eng en wil vreselijk graag steun bij mij zoeken, alleennnn ik zit waar Pim ook is, en dan durft ze dus niet in de buurt te komen. Als ik haar negeer blijft ze bij de keuken zitten kniezen. En eigenlijk wil ik haar ook niet echt negeren omdat ik juist dat steun zoeken al maanden aan het trainen en vreselijk aan het aanmoedigen ben. Daarnaast wil ik ook gewoon niet dat ze bij mijn moeder na 1 mep de halve avond een beetje bangig alleen bij de keuken gaat liggen terwijl de rest van het gezin in de kamer zit.
Wat ik nu dan doe is haar bij me roepen op een plek in de kamer zover mogelijk bij Pim vandaan, en haar dan de bank opsjorren (vandaag over de zijleuning heen, want verder durfde ze niet te komen
Maar ja, dan bevestig ik haar angst dus wel weer
Iemand tips?
Ze is trouwens de eerstvolgende keer dat we bij mijn moeder komen helemaaaal niet meer bang, totdat er 1 mepje volgt en dan begint het weer van voren af aan. Eigenlijk wil ik gewoon dat ze van dat kleine mepje leert dat ze een beetje om de kat heen moet lopen, net als Moos, maar dat zit er niet helemaal in...