Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mag dit?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

mag dit?

Ongelezen bericht door maart »

hoi,

ik heb een vraagje. ik wil zeer graag een nestje fokken met mijn teef. dit zijn wel toekomstplannen, daar ik nog veel te leren heb omtrend het fokken van honden en ik mij daar dus nog serieus moet in verdiepen. het nestje zal dus pas voor binnen een jaar of 2 zijn.
toch heb ik nu al een reu op het oog, die ik goed ken. nu heb ik een vraagje in verband met de bloedlijnen.
mijn teef is een Yagus-dochter, die een kleinzoon is van Elgos. de moeder van de reu die ik op het oog heb is een Elgos-dochter. verder zijn er geen gelijkenissen in stamboom.
Mag die reu dus mijn teef dekken?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tuurlijk,
jouw teef is dus een Elgos achterkleindochter over haar vaders kant en de reu die je dan gaat gebruiken is een Elgos kleinzoon over moeders kant,
Elgos zit dan bij de puppen in de stamboom in de 4de generatie en in de 3de generatie, dat kan prima hoor, wordt ook veel gedaan in de werkhonden wereld......ga maar eens zoeken naar de gemaakte combi's en de lijnen, dan kom je dat vanzelf tegen....
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik zie het probleem ook niet, helemaal niet als die Elgos eigenschappen je super bevallen dan verdubbel je die op deze manier in je lijn,
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik zou niet weten waarom niet
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ok, wou ik gewoon even navragen. ik moet er echt nog alles over leren.
en Elgos was een superhond, ik heb hem niet gekend, maar wel verhalen over gehoord.
hier nog even een foto van de reu die ik later voor Déesse zou willen gebruiken, Cjoe van Joefarm
Afbeelding
:I:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”