Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen laten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief

Alleen laten

Ongelezen bericht door Julliette »

Juna is nu 8 weken en we hebben nog 5 weken de tijd om haar te laten wennen aan het alleen zijn, want dit zal zij moeten kunnen straks , aangezien wij beide werken. Het aantal uren dat ze alleen zal zijn zal max. 4 à 5 uurtjes zijn.

We hebben een bench waar zij 'snachts in slaapt en dit gaat tamelijk goed, als we kijken naar de korte tijd dat pas bij ons is.
Met de zindelijkheid gaat het de laatste dagen ook perfect, ze geeft zelf aan wanneer ze moet en lijkt het ook al goed op te kunnen houden (de nachten zijn betrekkelijk lang in vergelijking met de eerste dagen).

Nu vraag ik me af hoe we haar het beste kunnen leren alleen te zijn. Op dit moment doet zij al haar slaapjes in de bench, als zij ergens anders gaat liggen, dan leggen we haar in de bench, zodat ze begrijpt dat dat haar plaats is. Ook doen we zo nu en dan ook overdag al de bench dicht en gaan wij op een andere kamer zitten (computeren bijv.). Als ze ons weg ziet lopen, dan piept ze, maar dit houdt op den duur wel op. Op het moment dat ze stil is, dan belonen we haar.
Nu vraag ik me af of we er goed aan doen op het op deze wijze te doen?

Hoe zouden jullie het doen, of hoe hebben jullie het gedaan? Graag hoor ik jullie ervaringen en tips!

Groetjes Juul
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik zou bij de bench gaan zitten met je rug naar de pup toe, en als ze piept of lawaai maakt niet aankijken of reageren. is de pup stil dan ga je een meter verder weg zitten gaat dat goed steeds verder weg piept de pup weer ga je weer iets dichter bij zitten maar dan zonder iets te zeggen of te reageren je haalt de pup ook pas als de bench als die stil is.
Dit vergt even tijd maar dan is wel succes verzekerd. succes.

Gemma
Afbeelding
kazan
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door kazan »

Zelf ben ik in het begin 5 tot 10min naar buiten gegaan en dat steeds veder uitgebouwd, moet zeggen kan Kazan nu makkelijk alleen thuis blijven. Als ik van te voren weet dat ik lang weg ben krijgt ie een extra zware wandeling :mrgreen: nouja een langere met veel balspel bedoel ik :mrgreen:
Groetjes en een poot van Kazan
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Toen wij aan het opbouwen waren gaven we Buffy een Kong in de bench en gingen dan even weg, douchen o.i.d. Als we terugkwamen ging dan zonder iets te zeggen de deur weer open.

Wij zijn alleen nooi aanbeland bij de stap: wakker en met Kong op in de bench, maar was bij Buffy niet nodig.

Anne
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het is een goed idee om een kong aan te schaffen als je die nog niet hebt. Deze vul je met iets erg lekkers zodra je weg gaat, de meeste honden zijn zo druk met die kong dat het ze niets kan schelen dat je even uit het zicht ben.

Bouw het wel op. Mijn ervaring is dat dat automatisch wel gaat. Je bent nu al waarschijnlijk af en toe uit het zicht bij je pup (of je laat de deur open staan wanneer je naar de wc gaat... :mrgreen: ) En dat kun je verder uitbouwen. Even buiten de deur gaan staan en dan weer binnenkomen. Dat steeds wat langer.

Als je de bench uiteindelijk wilt gebruiken als plaats wanneer je aan het werk bent, dan moet je daar nu al mee beginnen met oefenen. (ook langzaam opbouwen). Maar geloof me; het is stukken leuker wanneer je hond los kan lopen in je huis. Ik zou willen dat het met mijn honden kon!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ben misschien wat makkelijker dan de meeste hier,
maar met een week of 10 "moeten" ze hier toch wel een paar uurtjes alleen kunnen zijn in de bench, dat kunnen ze tenslotte snachts ook.......
wel zorg ik er voor dat de bench op een plek staat met weinig prikkels (daar staat ie snachts ook) voorheen was dat dus op de slaapkamer, maar ivm ruimte gebrek daar in ons nieuwe huis staat ie nu op Marinus zn compu kamer.........
het "moeten kunnen" is voor mij overigens wel vanaf t punt dat ze dus heel de nacht door kunnen slapen........en dan ook alleen na een lekkere wandeling.............
alhoewel moe maken hier ook niet echt meer werkt als ik zag hoe actief hij gisterenavond hier in de woonkamer nog was na een hele dag (van half 10 tot 5) mee naar de training en op t trainingsveld...... :wink:
maar vorige week is Borgir dus al een 3 tot 3,5 uur alleen thuis geweest toen ik even met mn moeder de stad in was, hij had best mee gemogen, maar vond t ook wel goed voor hem om ff alleen thuis te blijven.......
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”