Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevoelig

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Gevoelig

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoe bengelig Bram ook kan zijn, het is en blijft een gevoelig hondje.

Hij ging helemaal uit z'n dak toen ik thuiskwam vanavond en 'vergat' even dat hij niet met z'n poot in m'n gezicht mag maaien. Ik heb een koortslip en ja hoor, hij komt precies met z'n nagel in de open plek. Ik gilde echt even van de pijn en liep verstart weg. Niet eens boos op Bram, maar blijkbaar maakte het wel veel indruk.

Vijf minuten daarna riep ik hem om nog even te knuffelen, maar hij kwam niet. Ik door m'n knieen en uiteindelijk kwam hij al wegkijkend en plof op z'n rug. Hij was helemaal bang voor me! Ik schrok er best wel van eigenlijk. Het was snel weer goed hoor, heb met een hoge stem gesproken en flink geknuffeld.

Lip doet nog steeds pijn trouwens :mrgreen:

Hebben jullie ook weleens zoiets?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, met name met Saar :mrgreen:

Met Moos heb ik ook weleens dat hij schrikt van mij en dat reageert hij een beetje zoals Bram. Als ik dan weer oog voor hem heb zoekt hij heel laag kwispelend en kruipend toenandering, en gaat dan met de oortjes plat mij aflebberen.

Met Saar had ik het van de week nog. Ze was in het donker bij mijn moeder in de tuin en opeens zag ik haar wat vreten. Ik kon niet zien wat het was, dus ze moest ophouden en wel meteen! Maar mevrouw was even oostindisch doof. Ze stond achter een paar struiken, dus ik kon er niet goed bij, en om haar weg te trekken moest ik wel eerst een stukje aan haar 'rugvel' trekken. Klein stukje maar, en het deed ook geen pijn, want ze piepte niet (en geloof me, Saar piept als het pijn doet), maar ze schrok zich de blubber.

Eenmaal binnen liep ze met d'r staart helemaal laag weg van me, en durfde niet bij me te komen. Maar na wat vrolijk roepen en knuffelen was het weer goed.

En ja, ik weet dat ik een hondje als Saar niet aan haar 'rugvel' een rukje moet geven, maar ik wil ook niet dat ze misschien wel iets schadelijks opvreet. :19:
Laatst gewijzigd door Moos op 02 jan 2006 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Gevoelig

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:Hoe bengelig Bram ook kan zijn, het is en blijft een gevoelig hondje.

Hij ging helemaal uit z'n dak toen ik thuiskwam vanavond en 'vergat' even dat hij niet met z'n poot in m'n gezicht mag maaien. Ik heb een koortslip en ja hoor, hij komt precies met z'n nagel in de open plek. Ik gilde echt even van de pijn en liep verstart weg. Niet eens boos op Bram, maar blijkbaar maakte het wel veel indruk.

Vijf minuten daarna riep ik hem om nog even te knuffelen, maar hij kwam niet. Ik door m'n knieen en uiteindelijk kwam hij al wegkijkend en plof op z'n rug. Hij was helemaal bang voor me! Ik schrok er best wel van eigenlijk. Het was snel weer goed hoor, heb met een hoge stem gesproken en flink geknuffeld.

Lip doet nog steeds pijn trouwens :mrgreen:

Hebben jullie ook weleens zoiets?
AU!! Dat kan ontzettend pijn doen zeg!

Bowie maait ook graag met haar poten, gelukkig zijn die niet zo groot :roll: En tijdens spelen ofzo komt er ook wel eens eentje in m'n gezicht terecht en dan geef ik ook wel eens een krijs omdat het echt zeer doet. Dat ik een gil geef is meer uit "reflectie" omdat Bowie er ook erg van kan schrikken en is dan helemaal onder de indruk. Ik moet haar dan ook heel lief toespreken dat ze bij me mag komen, en als ze dan komt word ik helemaal bedolven onder Berner kusjes en liefde, net alsof ze het goed komt maken!

Sterkte met je koortslip, erg vervelend en vooral nu pijnlijk!
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Da's pijnlijk, au! Sterkte ermee.

Ik moet bij Raisa ook erg uitkijken dat ik niet te hard en bars tegen haar praat.
Laatst een keer in een reflex gedaan omdat ik ergens van schrok, dan duikt ze meteen in elkaar. En inderdaad daarna op mijn hoge 'gekir' in lage houding naar me toekomen en onmiddelijk op d'r zij/rug gaan liggen. M'n oude Queenie had dat ook een beetje, maar Raisie extremer.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ja, dat heb ik weleens met Nika.
Als ik eens een keer echt boos op haar ben geworden (komt maar heel zelden voor) merk je dat wel even aan haar, ze komt dan echt even niet graag in min buurt.
Ik moet haar dan echt even paaien :mrgreen: , door mijn knieën zakken en lieve troetelwoordjes zeggen, dan is het pas weer goed.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Als ik me stoot roep ik wel eens gvd ofzo. Wolf denkt dan altijd dat hij iets gedaan heeft en smeert em. Echt zielig en dan gaat ie heel onderdanig liggen en aan mijn hand likken. Ik doe dan heel overdreven van: maar liefie ik ben niet boos op jou hoor!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”