Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
andere hond in het oog....weg is onze jack russel!
Moderator: moderatorteam
-
Maxensammie
- Vaste gebruiker
andere hond in het oog....weg is onze jack russel!
Hoi Allemaal,
Sammie is een 2 jarige jack russel die in principe goed luisterd. Hij loopt dan ook meestal los in het parkje of in het bos. Dit gaat prima, als ik hem roep staat hij er gelijk. Maar zodra hij een andere hond in het oog krijgt, ook al is die heel ver weg, dan is hij pleite. Rent op zijn hardst er heen en is met geen mogelijkheid meer terug te krijgen.
En als klap op de vuurpijl gaat hij meestal nog ruzie maken ook met de betreffende hond. Met hand en tand zet hij zich in de andere hond en blijft gewoon hangen....
Als ik een balletje bij me heb dan gaat het goed, dan heeft hij alleen oog voor het balletje. Meestal neem ik die dus ook mee maar ik wil eigenlijk ook dat hij zonder balletje gehoorzaamt zodra er een andere hond in de buurt is.
Bovendien baal ik er ook ontzettend van dat hij zo agressief kan worden tegen andere honden. Hij begint altijd en stopt ook niet....
Tips?
Groetjes Karin
Sammie is een 2 jarige jack russel die in principe goed luisterd. Hij loopt dan ook meestal los in het parkje of in het bos. Dit gaat prima, als ik hem roep staat hij er gelijk. Maar zodra hij een andere hond in het oog krijgt, ook al is die heel ver weg, dan is hij pleite. Rent op zijn hardst er heen en is met geen mogelijkheid meer terug te krijgen.
En als klap op de vuurpijl gaat hij meestal nog ruzie maken ook met de betreffende hond. Met hand en tand zet hij zich in de andere hond en blijft gewoon hangen....
Als ik een balletje bij me heb dan gaat het goed, dan heeft hij alleen oog voor het balletje. Meestal neem ik die dus ook mee maar ik wil eigenlijk ook dat hij zonder balletje gehoorzaamt zodra er een andere hond in de buurt is.
Bovendien baal ik er ook ontzettend van dat hij zo agressief kan worden tegen andere honden. Hij begint altijd en stopt ook niet....
Tips?
Groetjes Karin
-
Maxensammie
- Vaste gebruiker
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
ik zou denk ik opnieuw beginnen met trainen. En dan bedoel ik opnieuw je hondje leren om op jou te letten en hem daarmee strakker onder appel (met streepje) houden.
Het is erg onprettig voor jou als je hond op andere honden afgaat en begint te knokken en het is minstens net zo vervelend voor de mensen en honden die je dan tegenkomt.Totdat je dat er uit hebt getraind zou ik hem persoonlijk dus ook niet loslaten lopen.
Het is erg onprettig voor jou als je hond op andere honden afgaat en begint te knokken en het is minstens net zo vervelend voor de mensen en honden die je dan tegenkomt.Totdat je dat er uit hebt getraind zou ik hem persoonlijk dus ook niet loslaten lopen.
-
Maxensammie
- Vaste gebruiker
hoi pooh,
bedankt voor je reaktie!
Zolang het balletje er aan te pas komt gaat het erg goed en taalt hij er niet naar. Maar ik weet niet hoe ik daar vandaan verder moet gaan. Koekje of iets dergelijks heeft totaal geen zin...
Buiten dat luistert hij echt zeer goed maar zodra een hond in zicht is dan is hij totaal niet meer te sturen.
En ja, dat is ook heel vervelend voor andere honden en bazen
Groetjes
bedankt voor je reaktie!
Zolang het balletje er aan te pas komt gaat het erg goed en taalt hij er niet naar. Maar ik weet niet hoe ik daar vandaan verder moet gaan. Koekje of iets dergelijks heeft totaal geen zin...
Buiten dat luistert hij echt zeer goed maar zodra een hond in zicht is dan is hij totaal niet meer te sturen.
En ja, dat is ook heel vervelend voor andere honden en bazen
Groetjes
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Aan de lijn oefenen met laten zien dat andere honden juist leuk zijn? Ik zou beginnen met enthousiast reageren op een andere hond in de verte en dan frolicjes in je hond duwen en vervolgens gewoon weer verder lopen, en het uitbouwen naar steeds dichter in de buurt van de andere hond komen, tot je zover bent dat je de vreemde hond ook een frolicje kan geven en de vreemde baas ook lekkers gaat uitdelen. Als dat allemaal goed gaat zou ik (aan de lijn) een stukje meewandelen met een andere baas+ hond, af en toe weer even een koekje erin, en na het afscheid belonen door lekker met de bal te gaan spelen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ja, lijkt me ook. Ik zou maar heel blij zijn dat je hond zo goed reageert op dat balletje. Ik zou dat ook gewoon gebruiken als afleiding. Dat het balletje altijd leuker is dan om weg te gaan naar vreemde honden.Inge O schreef:ik vind dat je alles bij elkaar misschien wel al het hoogst haalbare heb bereikt : als je met het balletje werkt is er geen enkel probleem, waarom zou je het dan persé zonder balletje willen doen? mét de risico's vandien voor de andere honden? want nee, het is niet leuk (zacht uitgedrukt) als er plots uit het niets een jack of andere hond opduikt die aan jouw hond blijft hangen. dit kan voor dié hond namelijk ook weer een sneeuwbaleffect hebben : gaat die straks alle JR's te lijf...
wil je het gebruik van het balletje verminderen, ok, dan stop je het in je zak, en haalt het pas te voorschijn als er in de verte een andere hond in het zicht komt : dan zal jouw jack dit binnenkort wellicht juist als een leuk signaal beginnen zien ipv. een sein om te gaan vechten.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
-
Maxensammie
- Vaste gebruiker
Iedereen bedankt voor de reakties!!
Heb er eens goed mijn gedachten over laten gaan en ja wat maakt het uit als ik dan altijd met de bal in mijn zak loop, niks eigenlijk...
Het is meer het gedrag van Sam wat mij op dat moment stoort. Dat hij wegloopt is 1 ding maar dat hij dan begint te vechten vind ik veel vervelender.
Hem vasthouden is voor mij een moeilijke overweging. Ik vind dat mijn honden los moeten kunnen lopen in het park en het bos ivm de nodige beweging en het kunnen spelen.
Het is m.i. ook niet zo dat hij andere honden niet leuk vindt, hij vind ze erg leuk juist. Eerst begint het ook altijd goed maar Sammie is echt wild en hardhandig met spelen. Hij is van pups af aan gewend met onze bordeauxdog te spelen. Niet iedere hond kan daar tegen en als zo'n hond dan een snauwtje geeft, ja dan begint hij dus
Van mijn andere honden ben ik dit absoluut niet gewens, dat zijn geen van alle vechtersbazen (geweest) Bijna iedere hond komt weleens in gevecht maar dan zie je het of al aankomen of je begrijpt de aanleiding. Bij Sam is het plots klaps en dat vind ik voor mezelf balen maar ook zeker voor de medehondeneigenaren in het park.
In de buurt loopt ook vaak een vrouw, zij heeft 5 kleine hondjes en Sam heeft ze eens alle 5 de stuipen op het pijf gejaagd (geen schade!!) en toen ik haar daarna tegen kwam schreeuwde ze al van grote afstand: OOOHH Is dat die verveeeeelende jack russel weeeeerrrr
Groetjes Karin
Heb er eens goed mijn gedachten over laten gaan en ja wat maakt het uit als ik dan altijd met de bal in mijn zak loop, niks eigenlijk...
Het is meer het gedrag van Sam wat mij op dat moment stoort. Dat hij wegloopt is 1 ding maar dat hij dan begint te vechten vind ik veel vervelender.
Hem vasthouden is voor mij een moeilijke overweging. Ik vind dat mijn honden los moeten kunnen lopen in het park en het bos ivm de nodige beweging en het kunnen spelen.
Het is m.i. ook niet zo dat hij andere honden niet leuk vindt, hij vind ze erg leuk juist. Eerst begint het ook altijd goed maar Sammie is echt wild en hardhandig met spelen. Hij is van pups af aan gewend met onze bordeauxdog te spelen. Niet iedere hond kan daar tegen en als zo'n hond dan een snauwtje geeft, ja dan begint hij dus
Van mijn andere honden ben ik dit absoluut niet gewens, dat zijn geen van alle vechtersbazen (geweest) Bijna iedere hond komt weleens in gevecht maar dan zie je het of al aankomen of je begrijpt de aanleiding. Bij Sam is het plots klaps en dat vind ik voor mezelf balen maar ook zeker voor de medehondeneigenaren in het park.
In de buurt loopt ook vaak een vrouw, zij heeft 5 kleine hondjes en Sam heeft ze eens alle 5 de stuipen op het pijf gejaagd (geen schade!!) en toen ik haar daarna tegen kwam schreeuwde ze al van grote afstand: OOOHH Is dat die verveeeeelende jack russel weeeeerrrr
Groetjes Karin