Nu is het een hele lieve, makkelijke hond. De zindelijkheid is al stukken beter geworden en ze is echt de grootste knuffelkont die er is...
Maar ze heeft een vreemd trekje...
Ze kan angstig reageren op mannen die bij ons op bezoek komen. Blaffen en soms zelfs een hap richting die persoon. Dat is een tijdje beter gegaan, maar nu doet ze het weer erger en soms ook ineens.
Voorbeeld: een vriend van ons komt binnen, heel rustig aait beide hondjes en gaat zitten aan tafel. Wij lekker eten, Patrol komt regelmatig knuffels halen en kijken of er wellicht iets te halen is..
Ik heb het idee dat ze slecht tegen kan als vreemde mensen, meestal mannen haar recht aankijken.. Kan het zijn dat ze daar onzeker van wordt?? Ik vraag mensen dan ook om dat niet te doen, maar ja... blijkbaar is dat lastig. Ook merk ik dat ze het eerder doet bij mensen die het niet zo erg op honden hebben en zich niet zo goed een houding kunnen geven. Eigenlijk een beetje bang zijn.
Ook moet ze niks van mensen hebben die zich ineens op haar storten, die dus heel lief voor haar zijn en die ook wel met honden overweg kunnen.
Hoe moet ik reageren naar Patrol toe? Straffen, naar haar plek sturen?? Ik doe meestal rustig haar op haar plek sturen, haal een koekje en laat de 'enge' persoon haar een koekje geven op het moment dat ze bij hun komt? Is dat een goed idee?? Ik heb echt het idee dat het angst is....
Ze deed deze zomer ook ineens bij mijn moeder.. blafte en liep van mams weg, terwijl die dikke vriendjes zijn. Mijn moeder had een zonnebril op en toen ze die afdeed en Patrol riep kwam ze weer schuddekontend aan....