Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Al een heleboel geprobeerd..........

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nova
Vaste gebruiker

Al een heleboel geprobeerd..........

Ongelezen bericht door nova »

Dit is mijn "probleem" Het is niet het ergste, maar wel vervelend ( vooral voor de buren).

Toen Spike bij me kwam wonen, waren we met z'n 3-en in huis. Sinds 3jaar wonen we met z'n 2-en. Sinds die tijd is Spike gaan blaffen naar mensen die voorbij lopen. Hij wisselt wel van soort blaffen, maar dat veschilt per keer.
De buren die soms 3x per dag voorbij lopen lijkt hij nog steeds niet te herkennen.
Na rondvraag is gebleken dat hij dit alleen doet als ik ook thuis ben.
Nu heb ik in de loop der tijd al een aantal tips gekregen en ook uitgeprobeerd. Niets lijkt te helpen. :19:

Hebben jullie nog tips?

Iris
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Al een heleboel geprobeerd..........

Ongelezen bericht door Carmen »

nova schreef:Dit is mijn "probleem" Het is niet het ergste, maar wel vervelend ( vooral voor de buren).

Toen Spike bij me kwam wonen, waren we met z'n 3-en in huis. Sinds 3jaar wonen we met z'n 2-en. Sinds die tijd is Spike gaan blaffen naar mensen die voorbij lopen. Hij wisselt wel van soort blaffen, maar dat veschilt per keer.
De buren die soms 3x per dag voorbij lopen lijkt hij nog steeds niet te herkennen.
Nu heb ik in de loop der tijd al een aantal tips gekregen en ook uitgeprobeerd. Niets lijkt te helpen. :19:

Hebben jullie nog tips?

Iris
Als hij het echt alleen doet als je thuis bent dan doe je dus (onbewust) iets wat belonend voor hem is.
Daar zou je eens naar moeten kijken, reageer je als hij blaft en hoe?
Carmen
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als hij het alleen doet wanneer je thuis bent is het juist heel makkelijk. Je haalt hem weg bij het raam. Klaar. :mrgreen:

Natuurlijk kun je aan de gang met comando 'stil' geven enzo, maar wanneer mijn honden staan te blaffen voor het raam stuur ik ze gewoon weg en is het probleem dus ook opgelost.
jessi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jessi »

je kunt proberen "stil" te roepen en als hij dan niet blaft hem belonen want gelijk hier ook al verteld is lijkt het of je hem onwetend beloond al hij blaft (mss door hem gewoon meer aandacht te geven dan ?)
groetjes jessica, winny (poes),tygro (kater), en Mazzel (Beagle)
AfbeeldingAfbeelding
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

Dit doet onze hond ook, maar vooral als er andere honden passeren. Wij halen ze dan ook gewoon weg van bij het raam... Gewoon wegnemen, ook soms door te roepen, te "reclameren" :wink:
nova
Vaste gebruiker

Re: Al een heleboel geprobeerd..........

Carmen schreef:
nova schreef:Dit is mijn "probleem" Het is niet het ergste, maar wel vervelend ( vooral voor de buren).

Hebben jullie nog tips?

Iris
Als hij het echt alleen doet als je thuis bent dan doe je dus (onbewust) iets wat belonend voor hem is.
Daar zou je eens naar moeten kijken, reageer je als hij blaft en hoe?
Carmen

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, negeren/weglopen/meekijken/ bedanken/ weghalen. Die dingen helpen allemaal niet. Als er vreemden voorbij lopen kan ik het nog begrijpen, maar bij de buren is dat toch anders. Of kan hij dat verschil niet zien.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Het zou best kunnen dat hij niet zo scherp kan zien door het raam heen dat ie weet dat het de buren zijn.
Ik zou toch gaan kijken wat je (blijkbaar) doet om hem te "belonen" voor zijn gedrag, of waarom hij anders zo blaft.

Alternatief is nog om het hem wat minder makkelijk te maken voor het raam te gaan staan blaffen. Bijvoorbeeld door de toegang tot het raam te blokkeren, lamellen oid dicht te doen, of wat van die folie tegen het raam te plakken zodat het zicht voor hem wat minder wordt.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Als het je echt niet lukt om het af te leren, hoewel dit volgens mij wel te doen is, zou ik het raam afplakken met folie of op een andere manier het zicht beperken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

als sam uit zijn plaat gaat tegen een kat buiten doe ik het gordijn dicht. dan houdt ie ook op, misschien kun je dat even doen om hem te stoppen.
Afbeelding
nova
Vaste gebruiker

ik ben van plan om (als het weer wat beter is ) iemand in de buurt te vragen of hij/zij stil wil gaan staan zodra hij aanslaat, pas door te lopen als hij stil is (en ik hem kan belonen) en weer stil te gaan staan als Spike weer gaat blaffen.
Het gaat een tijd rovend klusje worden, maar nu heeft hij ieder keer succes aangezien iedereen toch wel "weggejaagd" wordt.

Zou dat werken??

Ik woon op een hofje trouwens, erg leuk en ken mijn buren dus erg goed.
Van de buren tegenover weet hij wel een beetje wie er naar binnen en naar buiten horen te gaan. Hij was net gewend aan 1 van de buren( tegeover) Koopt ze een nieuwe jas(knalroze) toen snapte hij het niet meer.

Iris
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”