Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poepen en plassen zodra hij boven komt

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Archibald
Vaste gebruiker

Poepen en plassen zodra hij boven komt

Ongelezen bericht door Archibald »

Cody nemen we wel eens mee naar boven, als we daar bezig zijn bijvoorbeeld, dat vinden we gezellig. Guus gaat dan ook mee.
Alleen is het eerste wat Cody doet (al vanaf de eerste keer dat hij daar geweest is) even lekker gaan plassen en als het lukt ook een lekkere drol neerleggen.
Ik maak me er niet echt heel erg druk om, en ik probeer het af te leren op dezelfde manier waarop ik hem zindelijk heb gemaakt. Maar ik vraag me toch wel een beetje af waarom hij dat toch doet?

Gisteren was helemaal erg. Ik stond in de douche het een en ander op te ruimen en had ze gezellig meegenomen. Oppeens ruik ik een walm, en jahoor, een mooie bruine en een plas. Dus ik ruim het zonder wat te zeggen op (ik heb hem immers niet betrapt) en ga verder in een andere kamer. Dan ruik ik weer wat, hij heeft gewoon precies waar ik zijn plasje opgeruimd heb weer zitten poepen.
Dit was echt vlak na het uitlaten, hij had alleen niet willen poepen. Dan ga ik een uurtje later meestal nog even voor de grote boodschap, maar die had hij al boven neergelegd.

Kent iemand zoiets?
Laatst gewijzigd door Archibald op 11 jan 2006 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Ja dat ken ik zeker. Het verschil is dat Billy niet poepte maar alleen plaste. Ik heb toen ook een vraag op het forum gesteld en het advies was gewoon hard "nee" roepen, mits de hond verder wel goed zindelijk is. Ook in het geval van Guus is het waarschijnlijk gewoon het markeren van het "nieuwe" territorium. Het is natuurlijk wel een beetje lastig dat je alleen kunt corrigeren als je het ziet gebeuren. Misschien goed opletten als je Guus mee naar boven neemt zodat je gelijk kunt ingrijpen als hij gaat poepen/plassen.
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
Archibald
Vaste gebruiker

Re: Poepen en plassen zodra hij boven komt

Ongelezen bericht door Archibald »

Oh, het is Cody die het doet hoor. Ik zie dat het er inderdaad een beetje raar staat... Ik zal het aanpassen.

Maar zo probeer ik het inderdaad op te lossen. Vroeg me alleen af hoe het toch komt.
Hoe zie jij dat terratorium afbakenen dan?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”