Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sorry Vegas

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Sorry Vegas

Ongelezen bericht door Reini »

Laatst heeft Vegas door mijn schuld een flinke snauw van een Labrador reu gekregen.

Ik had Vegas aangelijnd op de parkeerplaats bij het bos toen er een loslopende Labrador, klaarblijkelijk erg zeker van zijn zaak, op ons afkwam.
De Labrador ging naast Vegas staan en ik wilde hem uit de situatie halen (zoals ik dat altijd doe bij vreemde reuen alleen dan op een andere manier). Wat doe ik nou met mijn stomme kop, ik trek Vegas aan zijn riem bij me waarop de Labrador dacht dat Vegas aan ging vallen waarop hij begon te snauwen.

Ik vond het heel naar voor Vegas omdat ik hem in houding had getrokken waarop de Labrador zich bedreigt voelde en zich verdedigde.

Ik schaam me er nog diep voor en vraag me af of er hier meer mensen zijn die weleens zo'n fout hebben gemaakt.

Normaal gesproken roep ik Vegas bij me in een ontmoeting met een vreemde reu (die ik op de eerste plaats zoveel als mogelijk voorkom) en eigenlijk komt hij dan altijd vrijwel meteen naar me toe.
Als hij niet meteen komt en ik zie dat er spanning wordt opgebouwd dan ga ik er tussen staan en leidt Vegas weg. Als de andere reu dan achter ons aan komt krijgt die hond een flinke snauw van mij dat 'ie heel gauw weg moet wezen. Indien de hond niet achter ons aan komt loop ik met Vegas door.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Re: Sorry Vegas

Ongelezen bericht door @idoo »

Reini schreef: Ik schaam me er nog diep voor en vraag me af of er hier meer mensen zijn die weleens zo'n fout hebben gemaakt.

Zolang je maar lering uit je fouten trekt hoef je je er niet voor te schamen dat je ze maakt, want dat is nu eenmaal menselijk
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben, soms doe je iets ook in een soort reflex.

Ik heb met Saar regelmatig gehad dat ik te laat doorhad dat ze opgejaagd ging worden. Ik heb regelmatig getwijfeld of ze met een bepaalde hond contact kon maken; en helaas was die twijfel soms juist, en dan kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik het toch weer zover had laten komen. Achteraf zag ik dan wel dat er verkeerde signalen geweest waren, maar op het moment zelf was ik dan weer net een fractie te laat. :19:
Afbeelding
Dobermannlover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dobermannlover »

Hoi Reini,

ik heb het meestal ook dat ik met onze Amstaff Cas doorloop bij reuen trouwens..
Toen Casje pup was heb ik ook een foutje gemaakt.
Ik was aan het wandelen met mijn vriend en Cas en toen kwam er ineens een loslopende hond aan.Casje was aangelijnd en ging al zo kruipen over de grond om te spelen.De eigenaar van de andere hond kwam er ook aan en zei tegen zijn hond zo van>>>"rustig he,rustig he"maar deed hem niet aan de riem,waardoor ik dacht dat hij ook wel wou spelen.
Ik liet Casje er maar naartoe gaan,omdat Casje spelen met andere honden gewend was in het bos.Ze snuffelden en voor ik het wist viel de hond uit naar mijn kleine Cas en mijn vriend is er meteen tussen gesprongen.Mijn vriend werd kwaad op de eigenaar van de andere hond en zei dat het niet normaal is dat zijn hond een pup aanvliegt.
Later heb ik gehoord dat die vent een aggresieve hond heeft en dat zulke dingen vaker zijn voorgekomen.Laatst kwam ik hem tegen met mijn Doberteefje,gelukkig had hij zijn hond aangelijnd,maar hij moest half de hond optillen om langs mij te komen,echt agressie zat in dat beest.
Ik voel me best rot dat Casje toen een slechte ervaring had met die hond en ik heb nu geleerd niet zomaar iedere hond toe te vertrouwen met je pup.Ik ben verantwoordelijk voor zijn vorming en nu pas ik wel op met zomaar honden met mijn honden laten spelen.Toen ik nog in Nederland woonde had Casje veel vriendjes in het bos en ik kende de mensen goed.Tuurlijk maakte je daar ook wel eens iets mee,maar nog nooit heb ik een directe aanval op een pup meegemaakt.Als ik honden niet vertrouwde nam ik Casje mee weg,want ik wilde juist voorkomen dat hij een nare ervaring zou hebben.
Jammer dat Casje ik Casje toch niet hiervoor heb kunnen behoeden....
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:die dingen blijf je toch houden, reini - je kan niet alles volgens het boekje doen, 'het boekje' heeft het trouwens niet eens altijd bij het rechte eind. je hebt niet bij elke aktie tijd om na te denken en af te wegen, vaak doe je dus iets in een impuls....soms werkt dat prima, soms wat minder, ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor :wink: .
Ik voelde me wel knap l*llig in ieder geval :wink:

Vegas kreeg door mijn toedoen een snauw, bah. Zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren maar rot was het toch wel.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef:Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben, soms doe je iets ook in een soort reflex.

Ik heb met Saar regelmatig gehad dat ik te laat doorhad dat ze opgejaagd ging worden. Ik heb regelmatig getwijfeld of ze met een bepaalde hond contact kon maken; en helaas was die twijfel soms juist, en dan kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik het toch weer zover had laten komen. Achteraf zag ik dan wel dat er verkeerde signalen geweest waren, maar op het moment zelf was ik dan weer net een fractie te laat. :19:
En andere keren ging het wel goed :wink: Zo zal er altijd wel iets kunnen gebeuren zoals Inge O ook al zegt. Ik kan wel heel makkelijk tegen jou zeggen: daar kon je niks aan doen, maar tegen mezelf kan ik dat niet zeggen dus ik weet dat je jezelf dan wel voor je kop kan slaan :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
Moos schreef:Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben, soms doe je iets ook in een soort reflex.

En andere keren ging het wel goed :wink: Zo zal er altijd wel iets kunnen gebeuren zoals Inge O ook al zegt. Ik kan wel heel makkelijk tegen jou zeggen: daar kon je niks aan doen, maar tegen mezelf kan ik dat niet zeggen dus ik weet dat je jezelf dan wel voor je kop kan slaan :wink:
Ja, precies. Dus als je tegen mij zou willen zeggen 'daar kon je niks aan doen', zou je dat ook tegen jezelf moeten zeggen :mrgreen: :wink:
Maar ik snap het wel hoor; ik werd na de zoveelste keer met Saar ook echt boos op mezelf dat ik die signalen maar niet goed genoeg zag op tijd. Maar daar schiet je toch niks mee op :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Ja, precies. Dus als je tegen mij zou willen zeggen 'daar kon je niks aan doen', zou je dat ook tegen jezelf moeten zeggen :mrgreen: :wink:
Maar ik snap het wel hoor; ik werd na de zoveelste keer met Saar ook echt boos op mezelf dat ik die signalen maar niet goed genoeg zag op tijd. Maar daar schiet je toch niks mee op :wink:
Marloes, daar kon jij niks aan doen :ok:

Reini, daar kon jij niks aan doen :ok:

:mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
Moos schreef: Ja, precies. Dus als je tegen mij zou willen zeggen 'daar kon je niks aan doen', zou je dat ook tegen jezelf moeten zeggen :mrgreen: :wink:
Marloes, daar kon jij niks aan doen :ok:

Reini, daar kon jij niks aan doen :ok:

:mrgreen: :wink:
:ok: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moos schreef: :ok: :mrgreen: :wink:
Ik krijg helemaal zo'n heilzaam therapie gevoel hierbij :smile:
Afbeelding
jidde

Re: Sorry Vegas

Ongelezen bericht door jidde »

@idoo schreef:
Reini schreef: Ik schaam me er nog diep voor en vraag me af of er hier meer mensen zijn die weleens zo'n fout hebben gemaakt.

Zolang je maar lering uit je fouten trekt hoef je je er niet voor te schamen dat je ze maakt, want dat is nu eenmaal menselijk
Warempel, ben het met je eens :denken:
Soms als Tuana aan de riem zit en ergens op moet wachten, wil ze wel eens kattenkoppen aan de riem naar andere honden. Als ik haar wegtrek, gaat ze juist vaak kattenkopperen. Maar als ik haar laat snuffelen, doet ze het ook.
Ik heb nu geleerd om op juiste moment haar weg te trekken, zodat zij die fout niet kan maken door te gaan kattenkopperen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”