Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hekel aan buurhondje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

hildaroelaarts
Vaste gebruiker

Hekel aan buurhondje

Ongelezen bericht door hildaroelaarts »

Onze Rox heeft een bloedhekel aan ons buurhondje en dat is 1,5 jaar geleden flink geescaleerd waarbij Rox het buurhondje heeft gebeten, gelukkig geen ernstige schade.
Wel is de politie erbij geweest op mijn verzoek omdat ik van mening ben dat de buren zelf medeschuldig waren aan het gebeuren.
Ze laten het hondje de hele dag zonder toezicht buiten lopen waardoor er geen zicht is op haar gedrag en ze het idee heeft dat de brandgang,plein en aangrenzend parkje van haar is.Ze loop keffend de hele dag rond waar Rox enorm geirriteerd van raakte.Op de bewuste dag liet Marc de honden uit(aangelijnd)en komt dat kleine hondje(7kilo)eraan rennen met veel kabaal, dit is altijd goed gegaan maar Rox had er nu genoeg van en greep het beestje.Na een enorme ruzie met de buren is ism de politie besloten dat ook zij hun hond aangelijnd zouden houden in het vervolg, nu is dat een tijd goed gegaan maar de laatste tijd loopt het hondje weer vrolijk alleen rond.Praten heeft geen zin, en ik ben als de dood voor een nieuwe confrontatie.Kan ik nu nog iets doen aan het gedrag van Rox bijna 10 jaar.Ik negeer nu als ze gromt(vanachter de schutting)maar ben bang dat het nog een keer fout gaat.
Wie heeft tips??
groetjes Hilda
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De wijkagent inschakelen?Dus vragen of hij/zij gewoon eens kan praten met die mensen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hier is het andersom...de York van de buren moet niks van Rimpel..en heeft hem na een paar weken meteen in zijn wang gebeten...
Duidelijk...

Rimpel op zijn beurt blijft nieuwsgierig maar we laten ze niet bij elkaar in de buurt.
Gelukkig heb ik niet met buren van doen die hun hondje maar te pas en te onpas laten sjouwen en Rimpel zal ook niks terugdoen, dus ik herken je probleem in die zin niet.
Maar vervelend lijkt het me wel..
Het kleintje is toch al snel 'de gebeten hond' letterlijk en figuurlijk..
Terwijl jij je hond dus aan de lijn houdt en zowat op je tenen loopt om dat rothondje van de buren..
Vervelend en rot!

Ik zou ook iets van een wijkagent inschakelen.
En wordt dat niks dan maar weer de politie en de buren wijzen op de afspraken die toendertijd gemaakt zijn...allebei de hond aan de lijn..simpel zat.
En daar hebben ze zich gewoon aan te houden.
En het afdoen met :"ach hij loopt weleens stiekem de deur uit" is natuurlijk niet van toepassing als hij notoir losloopt...

Succes ermee :ok:

P.s Ik denk dat je niet de ilussie moet hebben dat jouw hond van 10 jaar oud het probleem is...oke, hij heeft de pest aan dat hondje..
Er zijn genoeg honden die de pest hebben aan een buurhond...
dat maakt jouw hond niet de probleemhond in dit geval...
En het gedrag er bij jouw hond proberen uit te krijgen?
Ik zou het niet eens proberen..
Als dit het enigste hondje is waar hij problemen mee heeft, dan ging ik daar geen tijd en moeite insteken om met mijn hond aan de slag te gaan.
Laten die mesnen eerst maar goede wil tonen door het hondje bij zich te houden...dan kun je er nog eens over na denken.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wat vervelend zeg, tja toch maar weer de politie er bij halen? neem aan dat die ook nog wel weten van de afspraak toen, en laat ze de buren er maar op aanspreken...
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het voordeel van opnieuw de politie bellen is ook dat *als* er ooit iets gebeurd waarbij buurhondje de l*l is, het wel overduidelijk is bij wie de schuld ligt.

Wat je verder nog zou kunnen proberen is gigantisch belonen als Rox buurhondje negeert. Maar dat wordt lastig als het hondje aan komt stormen. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
hildaroelaarts
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door hildaroelaarts »

Dank je voor jullie reacties,
Het is inderdaad zo dat ik met gekromde tenen mn hond uitlaat en dat alleen maar omdat de buren zo,n lakse houding aannemen.
Het is erg moeilijk om ze er op aan te spreken , het zijn extreem onverschillige mensen en zolang het goed gaat zijn ze aardig, maar als het weer fout gaat krijgen we weer een rel.
Ik ga inderdaad maar weer eens contact opnemen met de buurtagent,

groetjes Hilda
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”