Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn hond begint weer met trekken aan de riem
Moderator: moderatorteam
- naikel
- Vaste gebruiker
mijn hond begint weer met trekken aan de riem
Toen we haar pas hadden trok ze veel tijdens het wandelen. Na veel oefenen is het een tijd lang redelijk goed gegaan. Maar de laatste tijd is het hopeloos. Ze wil altijd voorop, Als er iemand een stuk voor ons loopt wil ze daar naar toe. Als ze andere honden ziet begint ze al 100 meter van te voren te trekken, en korterbij ook te blaffen. Ik blijf dan staan en roep haar bij me. ze komt dan ook meteen (loopt aan een langere lijn) en zolang ik blijf stilstaan blijft ze ook stilstaan, ik beloon haar dan uitvoerig maar zodra ik mijn voet optil om verder te gaan begint ze weer te trekken.Het is eigenlijk weer erger geworden toen een grote loslopende hond naar haar toe kwam om te spelen.zij was aan de lijn en begon als een gek om me heen te rennen met de staart tussen de poten.Ik denk ook dat ze meer uit angst zo reageert :N:
Nu zag ik in een dierenzaak een gentle leader, en een of ander tuigje dat over de borst langs de poten omhoog loopt, om het trekken tegen te gaan. Helpt dit echt of raden jullie het af.
Nu zag ik in een dierenzaak een gentle leader, en een of ander tuigje dat over de borst langs de poten omhoog loopt, om het trekken tegen te gaan. Helpt dit echt of raden jullie het af.

- Seahorse
- Actief
Onder de oksels door bedoel je? Dat is geen gentle leader maar een gentle walker. Als je daar op zoekt kun je wel het een en ander vinden op het forum. Het risico is dat die touwtjes de oksels van je hond kapot schuren. Als je dus mocht besluiten het te gaan proberen moet je dat heel goed in de gaten houden.
Groetjes,
Jolanda en Billy

Jolanda en Billy

-
*Jolanda*
tsja ik denk persoonlijk dat je dit met hard trainen ook zo wel af kan leren...
probeer aandachts oefeningen als je merkt dat ze voorop wil...
draai je om en loop de tegengestelde richting op zorg dat ze met haar aandacht bij jou is en niet bij een ander(e) (hond)
Zo'n gentle walker (ook wel anti trek tuigje) heeft inderdaad het risico dat het dat velletje in de oksels van je hond gaat snijden en dus erg pijnlijk kan worden....
Een gentle leader (die om de neus en achterhoofd/nek van je hond gaat) kun je eigenlijk (naar mijn mening) het beste onder begeleiding toe passen. Dit omdat je hier behoorlijk wat "kracht" mee hebt en je hier dus absoluut niet plotseling een ruk aan moet geven...
Ook zul je je hond hier eerst aan moeten wennen (duurt ongeveer zo'n 2 weken)
Ondanks alles ben ik voor de aandachtsoefeningen.... het is je een keertje eerder gelukt met veel oefenen dus waarom nu niet... Probeer deze oefeningen echter wel in stand te houden en dus niet als het goed gaat dit niet meer herhalen...
probeer aandachts oefeningen als je merkt dat ze voorop wil...
draai je om en loop de tegengestelde richting op zorg dat ze met haar aandacht bij jou is en niet bij een ander(e) (hond)
Zo'n gentle walker (ook wel anti trek tuigje) heeft inderdaad het risico dat het dat velletje in de oksels van je hond gaat snijden en dus erg pijnlijk kan worden....
Een gentle leader (die om de neus en achterhoofd/nek van je hond gaat) kun je eigenlijk (naar mijn mening) het beste onder begeleiding toe passen. Dit omdat je hier behoorlijk wat "kracht" mee hebt en je hier dus absoluut niet plotseling een ruk aan moet geven...
Ook zul je je hond hier eerst aan moeten wennen (duurt ongeveer zo'n 2 weken)
Ondanks alles ben ik voor de aandachtsoefeningen.... het is je een keertje eerder gelukt met veel oefenen dus waarom nu niet... Probeer deze oefeningen echter wel in stand te houden en dus niet als het goed gaat dit niet meer herhalen...
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou ook proberen in eerste instantie te beginnen met trainen als er geen honden of mensen in de buurt zijn. Pas als dat goed gaat de afstand tussen jullie en honden/mensen stap voor stap verkleinen.
Als je de aandachtsoefeningen gaat doen terwijl er honden of mensen in de buurt zijn is de kans op succes klein, als je begint op een rustige plek met weinig afleiding heeft je hond wel veel kans op succes, zodat jij veel kunt belonen.
Als je de aandachtsoefeningen gaat doen terwijl er honden of mensen in de buurt zijn is de kans op succes klein, als je begint op een rustige plek met weinig afleiding heeft je hond wel veel kans op succes, zodat jij veel kunt belonen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Dat is geen gentle leader en ook geen gentle walker, maar dat is een Easy Walker, die hangt hier aan de kapstok in de gang, ik had hem toendertijd gekocht omdat Beau ook zo trok, hij heeft twee dagen niet getrokken, en toen begon hij weer, ik was bang dat zijn oksels kapot zouden gaan, heb het ding aan de kapstok gehangen, en dat hangt er nu al zo'n twee jaar, ik heb het nooit meer gebruikt, ook een Halti vind ik niks, daar werd hij helemaal nerveus van, die heb ik weg gegeven.Seahorse schreef:Onder de oksels door bedoel je? Dat is geen gentle leader maar een gentle walker. Als je daar op zoekt kun je wel het een en ander vinden op het forum. Het risico is dat die touwtjes de oksels van je hond kapot schuren. Als je dus mocht besluiten het te gaan proberen moet je dat heel goed in de gaten houden.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
miekmiek
Als het ooit goed ging, dan moet het nu zonder hulpmiddelen ook weer goed kunnen gaan. Even de touwtjes wat strakker in handen nemen, weer lekker aan het trainen gaan en dan kijken waar je staat qua resultaten. Dan kun je altijd nog kiezen voor hulpmiddelen, maar ik denk dat het niet eens nodig zal zijn, mits je er genoeg energie in steekt.
- amberglow
- geregistreerd lid
Hier kan ik ook wel wat tips bij gebruiken... Nuggy denkt blijkbaar dat we dagelijks de marathon moeten lopen... (en dat is als je aan de andere hand een dreumes hebt niet echt te doen)
Het enige wat ik bedenken kan is stilstaan... dan gaat ze ook zitten, tot ze weer ruimte voelt en dan gaat ze weer... tenzij ik haar streng toespreek, dan blijft ze zitten tot ze weer mag... maar ja, dan haalt ze gelijk de afstand weer in en loopt weer als een locomotiefje te trekken en hijgen...
Hoe kan ik haar dat het beste af gaan leren???
Het enige wat ik bedenken kan is stilstaan... dan gaat ze ook zitten, tot ze weer ruimte voelt en dan gaat ze weer... tenzij ik haar streng toespreek, dan blijft ze zitten tot ze weer mag... maar ja, dan haalt ze gelijk de afstand weer in en loopt weer als een locomotiefje te trekken en hijgen...
Hoe kan ik haar dat het beste af gaan leren???
teckelgroetjes, Astrid & Nugget