Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Janken en blaffen...
Moderator: moderatorteam
-
donderwolke
- geregistreerd lid
Janken en blaffen...
Ik heb vandaag net een week een hond, Billy. Het is een newfoundlander van vijf jaar en hij komt uit het asiel. Daar doe ik clickertraining mee, dat ken ik al van bij mijn paarden. Het gaat wel heel goed en hij is echt zo'n lieverd. Maar ik heb wel een probleempje: als ik erbij ga om te wandelen of een beetje te clickeren of gewoon voor een knuffel, en daarna ga ik weg en dan staat ie de hele tijd te janken jank en te blaffen. Maar het rare is dat hij dat alleen doet met mij en niet als iemand anders van mijn familie erbij gaat en dan weggaat. Vooral als mijn papa dat doet, bij mijn mama en broer durft hij wel eens te janken, maar dat is maar een beetje. Mijn papa heeft zich wel boos gemaakt een paar dagen geleden toen ie 's avonds laat nog zat te blaffen, daarna heeft ie niet meer geblaft en nu dus nooit meer naar mijn vader. Heeft er iemand tips?
O ja Billy zit aangelijnd in de garage en als de poort openstaat kan ie dus ook een heel stuk naar buiten. En nog iets: ik heb een boek gekocht van Martin Gaus en daar haal ik ook veel uit, maar dus niet echt een oplossing voor dit probleem. Voor de rest doet ie echt niets verkeerd.
O ja Billy zit aangelijnd in de garage en als de poort openstaat kan ie dus ook een heel stuk naar buiten. En nog iets: ik heb een boek gekocht van Martin Gaus en daar haal ik ook veel uit, maar dus niet echt een oplossing voor dit probleem. Voor de rest doet ie echt niets verkeerd.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
donderwolke
- geregistreerd lid
- stefanie
- Zeer actief
Maar je hebt hem nog zo kort. Billy is blij dat ie eindelijk een baasje en thuis heeft en dan wordt ie steeds alleen gelaten. Ik vind het echt niet gek dat ie dan gaat janken.donderwolke schreef:Billy mag niet in huis van mijn huisgenoten, we wonen op een boerderij dus hebben wel de plaats om een hond buiten te laten. En hij krijgt echt veel aandacht, maar niet als hij jankt.
Als hij bij vorige baasjes altijd in huis is geweest is ie dus ook niet gewend om bijna de hele dag alleen te zijn.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen om een hond die uit het asiel komt en net een week bij je is, meteen lang alleen te laten.
Dat zal je waarschijnlijk toch eerst op moeten bouwen.
- starfleet
- Erelid
Re: Janken en blaffen...
Zat hij bij zijn vorige bazen in huis? In dat geval is het wel heel sneu dat hij nu alleen in de garage moet blijven. Overigens vind ik het gevaarlijk om een hond zonder toezicht aan een lijn te binden.donderwolke schreef:
Anne
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
donderwolke
- geregistreerd lid
jah oké ik had verwacht hier vriendelijke reacties te krijgen maar dat is dus niet het geval, dan ga ik maar ergens anders zoeken als jullie mij niet willen helpen. Kan ik er wat aan doen dat hij niet binnen mag van mijn ouders. Ik heb er hier al genoeg boel voor gemaakt met mijn ouders en er zijn al veel tranen gevloeid omdat ie niet binnen mag maar het mag gewoon niet punt uit. Hoe erg ik het ook vind. Ik zoek gewoon oplossingen om het hem zo goed mogelijk te maken hier. Ik denk dat hij al veel geluk heeft dat ie hier mag komen want in het asiel zou hij niet lang meer gebleven zijn voordat ie zijn spuitje zou gekregen hebben...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier blijkt dus weer het verschil tussen Nederland en Belgie;in Belgie schijnt het gewoon te zijn om een hond op die manier te houden en in Nederland nietdonderwolke schreef:jah oké ik had verwacht hier vriendelijke reacties te krijgen maar dat is dus niet het geval, dan ga ik maar ergens anders zoeken als jullie mij niet willen helpen. Kan ik er wat aan doen dat hij niet binnen mag van mijn ouders. Ik heb er hier al genoeg boel voor gemaakt met mijn ouders en er zijn al veel tranen gevloeid omdat ie niet binnen mag maar het mag gewoon niet punt uit. Hoe erg ik het ook vind. Ik zoek gewoon oplossingen om het hem zo goed mogelijk te maken hier. Ik denk dat hij al veel geluk heeft dat ie hier mag komen want in het asiel zou hij niet lang meer gebleven zijn voordat ie zijn spuitje zou gekregen hebben...
Als jullie hond van een plek komt waar hij altijd in huis gehouden is is het niet verwonderlijk dat ie gaat janken en blaffen zodra je hem alleen laat.
Waarschijnlijk heeft hij zich in de korte tijd dat ie bij jullie is al zo aan jou gehecht dat ie het erg vindt als je weg gaat,want nou hád ie even aanspraak en gezelschap en dan gaat dat weer weg
Een hond is er niet voor gemaakt om de godganse dag alleen te zitten,dat is een roedeldier.Verder zijn de reakties in dit topic nog zeer gematigd

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
donderwolke
- geregistreerd lid
Ah oké als dat het verschil is tussen België en Nederland, kan best hoewel er hier ook wel veel in huis worden gehouden hoor. Maar omdat wij op een boerderij wonen heeft ie plaats genoeg buiten ook (volgens mijn ouders), wat niet het geval is in een rijhuisje hé. We hebben een jaar of tien geleden trouwens ook nog een hondje gehad en dat ging heel goed toen om altijd buiten te zitten.
xxx julieke
xxx julieke
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
We vinden het voor jou en de hond allebei rot dat het zo gaat op dit moment...dat is verder niet onaardig bedoeld hoor.
Misschien kunnen we je wat andere tips geven dan...
Misschien is het wel leuk als jij eens een lekker stuk met hem gaat wandelen? Zodat hij dan aandacht krijgt?
Misschien willen je broers of zussen (als je die hebt) ook weleens lekker met hem wandelen.
Hou wel in de gaten dat Bily de omgeving nog niet kent, dus lijn hem eerst maar even aan de eerste weken en zeker als hij nog niet goed luisterd.
Ik weet niet hoe oud jij bent..maar misschien mag je van je ouders wel met hem gaan trainen bij een hondenschool of zo?
Misschien is het wel leuk als jij eens een lekker stuk met hem gaat wandelen? Zodat hij dan aandacht krijgt?
Misschien willen je broers of zussen (als je die hebt) ook weleens lekker met hem wandelen.
Hou wel in de gaten dat Bily de omgeving nog niet kent, dus lijn hem eerst maar even aan de eerste weken en zeker als hij nog niet goed luisterd.
Ik weet niet hoe oud jij bent..maar misschien mag je van je ouders wel met hem gaan trainen bij een hondenschool of zo?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maar waarom moet een hond de godganse dag in zijn uppie buiten zitten?donderwolke schreef: Maar omdat wij op een boerderij wonen heeft ie plaats genoeg buiten ook (volgens mijn ouders), wat niet het geval is in een rijhuisje hé.
Waarom moet ie aan een ketting of touw in een garage zitten met net genoeg ruimte om even zijn neus buiten de deur te steken en verder geen of weinig aandacht van iemand?

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Julieke is 16mercedes2803 schreef:We vinden het voor jou en de hond allebei rot dat het zo gaat op dit moment...dat is verder niet onaardig bedoeld hoor.

-
donderwolke
- geregistreerd lid
Correctie: Billy heeft genoeg plaats om buiten te lopen, dat touw is minstens 10 meter lang dus daar kan hij al een heel stuk mee buiten lopen, al veel meer dan dat hij in een woonkamer zou opgesloten zitten. En aandacht krijgt hij ook veel, er gaat regelmatig iemand naar buiten en als een hond iemand nog maar ziet is dat al aandacht, maar ook geven we hem vaak een aai.marian* schreef:Maar waarom moet een hond de godganse dag in zijn uppie buiten zitten?
Waarom moet ie aan een ketting of touw in een garage zitten met net genoeg ruimte om even zijn neus buiten de deur te steken en verder geen of weinig aandacht van iemand?
@mercedes2803: we gaan zo'n drie keer per dag met hem gaan wandelen, een kwartier à een half uur, daarbij oefen ik nog vaak met hem clickertraining. En het is ook de bedoeling om hem mettertijd (moet niet zooo lang meer duren) los te laten lopen op de boerderij hier, maar nu zit hij nog vast omdat hij het hier idd nog niet goed kent. Maar binnenkort mag hij wel los lopen.
De hondenschool heb ik ook al over gedacht maar nog niet gevraagd, ga ik zeker eens doen.
xxx julieke
- Seahorse
- Actief
Voor een Newfoundlander lijkt het me niet zo'n ramp om veel buiten te zijn, zeker niet op een boerderij. Maar dat touw lijkt me levensgevaarlijk. Ik neem aan dat het erf niet omheind is en dat hij daarom aan dat touw vast zit? Ik heb geen idee hoe je een hond het beste kunt leren om op het terrein te blijven maar ik denk dat je daar het beste zo snel mogelijk mee kunt beginnen. En kan hij tot die tijd niet in de bijkeuken of zoiets? Of in een grote schuur?
Groetjes,
Jolanda en Billy

Jolanda en Billy

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
En lijkt het jou geen ramp omdat hij zoveel vacht heeft en daardoor geen kou vat? Want veel hondenrassen kunnen misschien wel de vacht hebben om lekker buitengelaten te worden, maar zijn absoluut daar niet geschikt voor en zijn het echte honden die het liefst bij het gezin worden betrokken en daar ook blijven.Seahorse schreef:Voor een Newfoundlander lijkt het me niet zo'n ramp om veel buiten te zijn, zeker niet op een boerderij. Maar dat touw lijkt me levensgevaarlijk. Ik neem aan dat het erf niet omheind is en dat hij daarom aan dat touw vast zit? Ik heb geen idee hoe je een hond het beste kunt leren om op het terrein te blijven maar ik denk dat je daar het beste zo snel mogelijk mee kunt beginnen. En kan hij tot die tijd niet in de bijkeuken of zoiets? Of in een grote schuur?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
Nu ik mijn opmerking zo teruglees, kun je het op meerdere manieren lezenInge O schreef:niet vergeten tamara dat op de doorsnee boerderij buiten zoveel bedrijvigheid is de hele dag door dat de doorsnee boerderijhond zelfs wel meer contact heeft met zijn mensen dan een hond die bij baasjes zit die overdag weg zijnTamara en Bowie schreef:En lijkt het jou geen ramp omdat hij zoveel vacht heeft en daardoor geen kou vat? Want veel hondenrassen kunnen misschien wel de vacht hebben om lekker buitengelaten te worden, maar zijn absoluut daar niet geschikt voor en zijn het echte honden die het liefst bij het gezin worden betrokken en daar ook blijven.Seahorse schreef:Voor een Newfoundlander lijkt het me niet zo'n ramp om veel buiten te zijn, zeker niet op een boerderij. Maar dat touw lijkt me levensgevaarlijk. Ik neem aan dat het erf niet omheind is en dat hij daarom aan dat touw vast zit? Ik heb geen idee hoe je een hond het beste kunt leren om op het terrein te blijven maar ik denk dat je daar het beste zo snel mogelijk mee kunt beginnen. En kan hij tot die tijd niet in de bijkeuken of zoiets? Of in een grote schuur?.
uiteraard gaat dit dan alleen op als de hond buiten ook echt zijn vrijheid krijgt, en overal aktief met de baasjes mee over het erf kan lopen om te 'helpen'.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
How how, ik ken mensen genoeg die hun honden niet buiten laten liggenmarian* schreef:Hier blijkt dus weer het verschil tussen Nederland en Belgie;in Belgie schijnt het gewoon te zijn om een hond op die manier te houden en in Nederland nietdonderwolke schreef:jah oké ik had verwacht hier vriendelijke reacties te krijgen maar dat is dus niet het geval, dan ga ik maar ergens anders zoeken als jullie mij niet willen helpen. Kan ik er wat aan doen dat hij niet binnen mag van mijn ouders. Ik heb er hier al genoeg boel voor gemaakt met mijn ouders en er zijn al veel tranen gevloeid omdat ie niet binnen mag maar het mag gewoon niet punt uit. Hoe erg ik het ook vind. Ik zoek gewoon oplossingen om het hem zo goed mogelijk te maken hier. Ik denk dat hij al veel geluk heeft dat ie hier mag komen want in het asiel zou hij niet lang meer gebleven zijn voordat ie zijn spuitje zou gekregen hebben...![]()
Als jullie hond van een plek komt waar hij altijd in huis gehouden is is het niet verwonderlijk dat ie gaat janken en blaffen zodra je hem alleen laat.
Waarschijnlijk heeft hij zich in de korte tijd dat ie bij jullie is al zo aan jou gehecht dat ie het erg vindt als je weg gaat,want nou hád ie even aanspraak en gezelschap en dan gaat dat weer weg![]()
Een hond is er niet voor gemaakt om de godganse dag alleen te zitten,dat is een roedeldier.Verder zijn de reakties in dit topic nog zeer gematigd
stond gisterennog met een man uit de straat die een hele grote jachthond heeft en Duitse Herder die mogen lekker op de bank slapen.
Zoals hij zelf zei, je hebt toch geen honden om aan een lijn buiten te leggen.
Dat was maar even een opmerking tussendoor hoor
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik vind het best gevaarlijk zo'n lang touw.donderwolke schreef:Correctie: Billy heeft genoeg plaats om buiten te lopen, dat touw is minstens 10 meter lang dus daar kan hij al een heel stuk mee buiten lopen, al veel meer dan dat hij in een woonkamer zou opgesloten zitten. En aandacht krijgt hij ook veel, er gaat regelmatig iemand naar buiten en als een hond iemand nog maar ziet is dat al aandacht, maar ook geven we hem vaak een aai.marian* schreef:Maar waarom moet een hond de godganse dag in zijn uppie buiten zitten?
@mercedes2803: we gaan zo'n drie keer per dag met hem gaan wandelen, een kwartier à een half uur, daarbij oefen ik nog vaak met hem clickertraining. En het is ook de bedoeling om hem mettertijd (moet niet zooo lang meer duren) los te laten lopen op de boerderij hier, maar nu zit hij nog vast omdat hij het hier idd nog niet goed kent. Maar binnenkort mag hij wel los lopen.
De hondenschool heb ik ook al over gedacht maar nog niet gevraagd, ga ik zeker eens doen.
xxx julieke
Hebben jullie geen voorplaats of een bijkeuken of bergplaats waar ie kan liggen ?
Waarom mag hij eigenlijk niet in huis ?
Ik begrijp dat jij daar niks aan kunt doen, vind het jammer toch.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
marian* schreef: Hier blijkt dus weer het verschil tussen Nederland en Belgie;in Belgie schijnt het gewoon te zijn om een hond op die manier te houden en in Nederland niet![]()
Maar ik denk niet dat die hond vastgebonden zat in een kennel.....Inge O schreef:het is nog geen twee maand geleden dat hier door een nieuweling (ben haar naam kwijt) een paar topics werden geopend over een pup die niet graag alleen in z'n kennel zat enz. enz.
denk eerlijk gezegd dat het veel minder met een land, dan wel met culturele verschillen te maken heeft die volledig los staan van landsgrenzen.
Dat denk ik niet.En dat is zéker niet kwaad bedoeld hoor!
Maar ik heb het idee dat er in Belgie anders wordt omgegaan met honden,waarmee ik óók niet wil zeggen dat Nederlanders het allemaal zo goed doen
Gelukkig is het voor deze hond blijkbaar een tijdelijke zaak en mag ie straks lekker op het erf rond struinen

- Seahorse
- Actief
Had ik ook niet zo opgevat hoor Tamara. Ik kan me best zo'n boerderijleven voorstellen waarbij de hond de hele dag lekker rondstruint en dan 's-nachts bij voorbeeld in de bijkeuken. Buiten in de kou lijkt me dan, ondanks de dikke vacht, toch niet zo'n goed idee.Inge O schreef:zo had ik het ook niet opgevatTamara en Bowie schreef:Nu ik mijn opmerking zo teruglees, kun je het op meerdere manieren lezenInge O schreef:niet vergeten tamara dat op de doorsnee boerderij buiten zoveel bedrijvigheid is de hele dag door dat de doorsnee boerderijhond zelfs wel meer contact heeft met zijn mensen dan een hond die bij baasjes zit die overdag weg zijnTamara en Bowie schreef: En lijkt het jou geen ramp omdat hij zoveel vacht heeft en daardoor geen kou vat? Want veel hondenrassen kunnen misschien wel de vacht hebben om lekker buitengelaten te worden, maar zijn absoluut daar niet geschikt voor en zijn het echte honden die het liefst bij het gezin worden betrokken en daar ook blijven..
uiteraard gaat dit dan alleen op als de hond buiten ook echt zijn vrijheid krijgt, en overal aktief met de baasjes mee over het erf kan lopen om te 'helpen'.Je kan het als een normale vraagstelling lezen en als een vraag met een vervelende ondertoon, dat laatste was niet de bedoeling
. alleen weet ik dat veel mensen niet weten (
![]()
) dat boerderijhonden vaak een heel leuk hondenleven hebben, echt helemaal waar een hond voor gemaakt is.
maar daar moeten de baasjes wél aan meewerken natuurlijk.
Groetjes,
Jolanda en Billy

Jolanda en Billy

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat weet ik;op Curacao heb ik meegemaakt dat iemand tegen me zei over zijn hond die eeuwig buiten in de blakende zon lag zonder schaduwmogelijkheid " niet blaffen,niet eten!".Inge O schreef: ze kunnen heel goed zijn voor hun dieren, maar doorsnee bekijken ze het gewoon functioneler. een hond hoort buiten, op het erf en dat soort redenaties.
En die hond had het dus nog heel wat beroerder.........de ketting was in zijn nek gegroeid.
Vandaar ook dit:ik heb tijdens vroegere werkzaamheden veel boerderijen bezocht, en er waren er heel wat waar ik zó hond had willen zijn, wat ik niet meteen van elk stadshondje zou durven zeggen, belgisch óf nederlands.
Gelukkig is het voor deze hond blijkbaar een tijdelijke zaak en mag ie straks lekker op het erf rond struinen

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
JahaaaaaaaInge O schreef: over dat soort dierenmishandelingstoestanden had ik het uiteraard niet, maar dat had je wel al begrepen.
Ik hoop dat je mij ook begrijpt.
Overigens heeft de Curacaose hond later een afdakje gekregen.In de schaduw van het huis.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dankzij broerlief die daar toen in de buurt woonde en veel,héél veel op de eigenaar ingepraat heeftInge O schreef:
kijk, zelfs in curacao leren ze al bij![]()
!
Hij was namelijk die gekke Hollander die met zijn hond ging wandelen of naar zee ging met hem

-
donderwolke
- geregistreerd lid
Inge, dankjewel voor je steun, ik denk ook dat Newfoundlanders echt wel goed op een boerderij kunnen leven. Overigens kan hij, als hij los mag lopen binnenkort, ook binnen in de stallen en de garage hé (in de garage zit hij nu 's nachts ook), waar het ook lekker warm is. Niet veel verschil met een bijkeuken oid. Ik ben trouwens al druk bezig met hem te trainen om los te lopen, aan een lang touw hem naar mij roepen e.d., gewoon reageren als ik hem roep, en dat lukt al goed. Ik vertrouw het gewoon nog niet helemaal, daarvoor moet ie eerst 100% reageren op mijn commando's. De boerderij is idd niet helemaal afgezet waardoor ie wel kan weglopen.
Er zijn trouwens plannen dat hij wel in de veranda mag binnenkort.
xxx julieke
Er zijn trouwens plannen dat hij wel in de veranda mag binnenkort.
xxx julieke
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
donderwolke
- geregistreerd lid
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
donderwolke
- geregistreerd lid
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dan kun je beter een penning aanschaffen en die aan de halsband hangen.donderwolke schreef:Hehe ja, en ik kreeg net de tip van een vriendin om ons telefoonnummer op zijn halsband te noteren, zodat ze kunnen bellen als hij wegloopt. Het is een reu dus als die loopse teefjes ruikt...![]()
xxx julieke

-
donderwolke
- geregistreerd lid