Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat denken jullie hiervan???
Moderator: moderatorteam
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Wat denken jullie hiervan???
Een vriendin van mij heeft 3 Boxers en liep vorige week met haar honden over een landweggetje.
Ze komen langs een huis met een grote tuin die aan de voorkant is afgezet met een hek met daarin schapengaas.
Een van haar honden loopt langs dat hek waar uit het niets ineens een Mechelse Herder achter staat.
Die grijpt een van haar Boxers in zijn bek en ze loopt er snel naar toe in de hoop dat die Mechel haar hond los laat.
Maar die hond is niet te stoppen en die Boxer kan niks terug doen, alleen maar achteruit trekken.
Hoe harder dat ie dat probeert hoe harder dat die Mechelaar tekeer gaat en doorbijt.
Haar 2e Boxer van 10 jaar staat helemaal beduusd op het weggetje te kijken en haar 3e wil zich met het gevecht gaan bemoeien.
Ze pakt die hond dus en bind hem snel vast aan een boom omdat ze anders die 1e hond niet kan helpen.
Terwijl ze die Boxer dus vastbind wordt ze zelf in haar knie gebeten door hem, hij was helemaal door het dolle heen.
Op een gegeven moment laat die Mechelaar los en zelf zit ze ook helemaal onder het bloed.
Ze kijkt naar de bek van haar hond die helemaal aan gort gescheurd is en ziet er een stuk van ijzerdraad in zitten van dat gaas.
Ze krijgt het er niet uit en weet ook niet waar het vast steekt.
Ze belt de dierenarts en kan komen. Daar is ze lopend naar toe gegaan wat bijna niet ging met haar knie en ook haar hond begon helemaal te zwalken.
Ze dacht dat hij het niet zou redden.
Daar aangekomen is ie onder narcose gebracht en heeft de arts hem gehecht.
Ze hebben hem helemaal nagekeken en een van de boventanden bleek gescheurd te zijn.
Twee dagen later kon ze met hem terecht bij een dierenarts in Someren waar de tand onder narcose verwijderd werd.
Die eigenaar van de Mechelaar zegt doodleuk dat hun hond op hun eigen terrein liep wat natuurlijk ook zo was en dat het dus zijn goed recht was.
Mijn vriendin gaat er verder niet moelijk over doen omdat het toch niet terug te draaien is en betaalt de rekeningen gewoon zelf.
Maar ze zegt ook: Wat nu als daar een keer een kind (met of zonder hondje) langs loopt of zo...
Ik heb haar gezegd dat als het bij onze honden was gebeurd ik misschien toch nog wel even langs het politiebureau zou gaan.
Ze twijfelt nog of ze dat gaat doen.
Wat denken jullie? Zou dat zin hebben of is het verspilde moeite?
gr Nancy
Maar die hond is niet te stoppen en die Boxer kan niks terug doen, alleen maar achteruit trekken.
Hoe harder dat ie dat probeert hoe harder dat die Mechelaar tekeer gaat en doorbijt.
Haar 2e Boxer van 10 jaar staat helemaal beduusd op het weggetje te kijken en haar 3e wil zich met het gevecht gaan bemoeien.
Ze pakt die hond dus en bind hem snel vast aan een boom omdat ze anders die 1e hond niet kan helpen.
Terwijl ze die Boxer dus vastbind wordt ze zelf in haar knie gebeten door hem, hij was helemaal door het dolle heen.
Op een gegeven moment laat die Mechelaar los en zelf zit ze ook helemaal onder het bloed.
Ze kijkt naar de bek van haar hond die helemaal aan gort gescheurd is en ziet er een stuk van ijzerdraad in zitten van dat gaas.
Ze krijgt het er niet uit en weet ook niet waar het vast steekt.
Ze belt de dierenarts en kan komen. Daar is ze lopend naar toe gegaan wat bijna niet ging met haar knie en ook haar hond begon helemaal te zwalken.
Ze dacht dat hij het niet zou redden.
Daar aangekomen is ie onder narcose gebracht en heeft de arts hem gehecht.
Ze hebben hem helemaal nagekeken en een van de boventanden bleek gescheurd te zijn.
Twee dagen later kon ze met hem terecht bij een dierenarts in Someren waar de tand onder narcose verwijderd werd.
Die eigenaar van de Mechelaar zegt doodleuk dat hun hond op hun eigen terrein liep wat natuurlijk ook zo was en dat het dus zijn goed recht was.
Mijn vriendin gaat er verder niet moelijk over doen omdat het toch niet terug te draaien is en betaalt de rekeningen gewoon zelf.
Maar ze zegt ook: Wat nu als daar een keer een kind (met of zonder hondje) langs loopt of zo...
Ik heb haar gezegd dat als het bij onze honden was gebeurd ik misschien toch nog wel even langs het politiebureau zou gaan.
Ze twijfelt nog of ze dat gaat doen.
Wat denken jullie? Zou dat zin hebben of is het verspilde moeite?
gr Nancy

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou aangifte doen. Zij liep toch niet op dat terrein? Haar honden toch ook niet? Leuk iets hoor, waakhonden, maar zomaar pakken en een onredelijke eigenaar? Dat vraagt om aangifte, want als ik je vriendin was zou ik me dus echt ontzettend naar voelen als er over een poosje een andere hond wordt gepakt. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Reini
- Zeer actief
- Nanc
- Zeer actief
Ik zelf had haar al gezegd dat ze het moest doen, maar ze zei dat ze niet zeker wist of haar honden daar op dat landweggetje wel los mochten lopen.
Ze zal nu wel van de schrik zijn bekomen denk ik en ik zal het haar nog eens zeggen. Ik zeg haar idd bovenstaande bij, ze zal niet willen dat het andere honden ook overkomt.
Dank je wel
Ze zal nu wel van de schrik zijn bekomen denk ik en ik zal het haar nog eens zeggen. Ik zeg haar idd bovenstaande bij, ze zal niet willen dat het andere honden ook overkomt.
Dank je wel

- Seahorse
- Actief
Als ze vast hadden gezeten was het toch ook gebeurd? Ik zou helemaal niet praten over los of vast.Nanc schreef:Ik zelf had haar al gezegd dat ze het moest doen, maar ze zei dat ze niet zeker wist of haar honden daar op dat landweggetje wel los mochten lopen.
Dank je wel
Groetjes,
Jolanda en Billy

Jolanda en Billy

- Nanc
- Zeer actief
Als ze vast hadden gezeten dan had ze zelf waarschijnlijk niet zo dicht langs dat "hek" gelopen.Seahorse schreef:Als ze vast hadden gezeten was het toch ook gebeurd? Ik zou helemaal niet praten over los of vast.Nanc schreef:Ik zelf had haar al gezegd dat ze het moest doen, maar ze zei dat ze niet zeker wist of haar honden daar op dat landweggetje wel los mochten lopen.
Dank je wel
Ik laat jullie weten hoe het af gaat lopen.

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
rubella
- Actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja, aangifte doen. Tijdje terug is er ook een kind gegrepen door een hond door het hek heen (ergens bij of in Antwerpen). Waarmee ik niet wil zeggen dan een hondagressieve hond ook mensagressief is of kan worden. Het ging even om het hek. 
De hond kon in principe met zijn bek op de openbare weg komen, lijkt me.
Hij mag wel op zijn eigen terrein waken, mits er borden zijn die dat aangeven maar moet een deugdelijk hek hebben om hem op het terrein te houden en dat is er dus niet.
De hond kon in principe met zijn bek op de openbare weg komen, lijkt me.
Hij mag wel op zijn eigen terrein waken, mits er borden zijn die dat aangeven maar moet een deugdelijk hek hebben om hem op het terrein te houden en dat is er dus niet.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Nanc
- Zeer actief
Haar hond had gisteren geen pijn meer en is toen met de andere 2 weer aan het stoeien gegaan en toen is het weer open gegaan.
Ze moet ze dus een beetje apart gaan houden.
Voorlopig kan ze geen pakwerk met hem doen natuurlijk en dat is juist zijn lust en zijn leven...
Haar knie die ziet er uit hoor. Die is helemaal blauw.
Ze gaat nu wel naar de politie
Ze moet ze dus een beetje apart gaan houden.
Voorlopig kan ze geen pakwerk met hem doen natuurlijk en dat is juist zijn lust en zijn leven...
Haar knie die ziet er uit hoor. Die is helemaal blauw.
Ze gaat nu wel naar de politie

-
oejsje
- Actief
Zeker zou ik er aangifte van doen! Verspilde moeite, ik zou het niet durven zeggen.
Maar je kunt het natuurlijk op zijn minst gewoon proberen!!!!
Vindt trouwens dat een hond nooit het goed recht heeft om een andere hond zo toe te takelen, of het nu op zijn terrein is of niet. En dan zo'n luchtige opmerking van zijn baas, zegt eigenlijk al genoeg waarom de hond zo is
Ik zou er nachten van wakker liggen als mijn hond zoiets zou doen.
edit: had nog niet gelezen dat ze ondertussen al naar de politie is geweest, goed hoor!!
Laat even weten wat ze ermee gedaan hebben, ben wel benieuwd!
Maar je kunt het natuurlijk op zijn minst gewoon proberen!!!!
Vindt trouwens dat een hond nooit het goed recht heeft om een andere hond zo toe te takelen, of het nu op zijn terrein is of niet. En dan zo'n luchtige opmerking van zijn baas, zegt eigenlijk al genoeg waarom de hond zo is
Ik zou er nachten van wakker liggen als mijn hond zoiets zou doen.
edit: had nog niet gelezen dat ze ondertussen al naar de politie is geweest, goed hoor!!
Laat even weten wat ze ermee gedaan hebben, ben wel benieuwd!
- Nanc
- Zeer actief
De politie zou nog iets van zich laten horen maar heeft dat nog niet gedaan.
En het zit haar niet mee hoor. Ongelofelijk.
Ik heb het verhaal in een nieuw topic geplaatst:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 71#1670871
En het zit haar niet mee hoor. Ongelofelijk.
Ik heb het verhaal in een nieuw topic geplaatst:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 71#1670871

-
annemarie_hond
- Actief
- Nanc
- Zeer actief
Toen haar hond was gebeten was ze wel kwaad, maar vooral bezorgd om haar hond, maar nu de andere vergiftigd is geweest is ze laaiend. Ze zei dat ze toen Orre was gebeten ze wel in paniek was, maar dat ze nog nooit zo bang is geweest als toen ze dacht dat Tjebbe dood zou gaan toen ze hem al dragend naar de auto moest brengen en dat uren leek te duren voor ze er eindelijk was.
Ik moet er niet aan denken ook.
Ze wil ook alles op alles zetten om degene die dit haar geflikt heeft te pakken.
Ik moet er niet aan denken ook.
Ze wil ook alles op alles zetten om degene die dit haar geflikt heeft te pakken.