Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weggejaagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nova
Vaste gebruiker

weggejaagd

Ongelezen bericht door nova »

Hoi,

Weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.
Hier in de buurt ligt een leuk parkje waar je leuk je rondjes kan lopen, een bal kan gooien en in de zomer de hond kan laten zwemmen. Of te wel gewoon een leuk parkje.
Hier kom ik eigenlijk al sinds Spike pup was.
2 jaar geleden is er in de buurt ook een Dog (maatje kalf) komen wonen. Dat is nog niet zo erg. Als pup was het echt een schat van een beest en nu nog. Het probleem is alleen dat zijn baas niet zo'n schat is en haar hond niet onder controle heeft.
Sinds een jaar stormt hij al grommend op Spike af met de houding "wegwezen, dit is mijn park". Spike is soms een watje, is het daar niet mee eens maar probeert hem uit de weg te gaan. De dog gaat hem dan achterna, nog steeds niet op een aardige manier. Spike is niet altijd een watje en laat hem dan ook merken dat de dog hem met rust moet laten.
De eigenaar negeert dit alles. Ik loop dan meestel de andere kant op en Spike loopt dan met me mee.
Probleem Ik schrik me ieder keer een hoedje ( de kop van Spike past namelijk HELEMAAL in de bek van de dog). En de dog wint dus iedere keer omdat ik spike meeneem.

Afspraken of enige vorm van overleg met de eigenaar is niet mogelijk.
Ik durf ze het ook niet uit te laten vechten aangezien de verhoudingen niet helemaal in het voordeel zijn van Spike ( bedoel ik niet zoals het er staat)
Nu ga ik dus maar naar een ander park, maar wil eigenlijk weer terug naar de leuke parkje
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sommige mensen hebben gewoon een enorm bord voor hun kop. :roll: Ik zou die baas + hond dan maar zoveel mogelijk ontlopen, waarschijnlijk lopen ze daar wel zo'n beetje op vaste tijden, en dan ga jij op andere tijden lopen. Er zit gewoon weinig anders op.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Niks ontlopen. Ik zou toch echt op de man af zeggen dat ze, als hij blijkbaar niet luistert en zich bovendien asociaal gedraagt, gewoon aan de riem moet houden. Het zal even lekker worden zeg :boos: Nee hoor, gewoon zeggen :pffff:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sunnybunny schreef:Niks ontlopen. Ik zou toch echt op de man af zeggen dat ze, als hij blijkbaar niet luistert en zich bovendien asociaal gedraagt, gewoon aan de riem moet houden. Het zal even lekker worden zeg :boos: Nee hoor, gewoon zeggen :pffff:
"Afspraken of enige vorm van overleg met de eigenaar is niet mogelijk" zegt Nova, dus dan houdt dat op, lijkt mij.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

En wanneer je mensen op de man af aanspreekt kan het zijn dat ze idd heel keurig reageren en je van alles beloven, maar ze doen nogal eens aan selectief luisteren en onthouden...
Mijn ervaring hoor...

Iemand die keurig aangeeft de hond bij zich te houden in het park, op de dijk, bij jouw huis...
En 1 week later daggert de hond weer vrolijk achter je flat langs en krijg je zowat een hartverzakking als je de hoek om komt en de hond komt al grommend, zwaar over de zeik op je af rennen...

Nee...ik ga niet meer uit van beloftes die gemaakt worden.
dan maar ontlopen.
Ik ga geen confrontatie aan...zeker niet met Rimpel erbij...
Ben me helemaal gek zeg...en twee jaar trainen om zeep helpen.
Nee dank je...
Dan nog liever alleen de confrontatie aangaan met zo iemand.

Maar in mijn geval zijn we dus ook het park uitgejaagd en de lol was er goed vanaf toen we tussen kerkhoven in gingen lopen...maar goed...verleden tijd. we zijn verhuisd...dus ik ben van die eikels af.
nova
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nova »

Sunnybunny schreef:Niks ontlopen. Ik zou toch echt op de man af zeggen dat ze, als hij blijkbaar niet luistert en zich bovendien asociaal gedraagt, gewoon aan de riem moet houden. Het zal even lekker worden zeg :boos: Nee hoor, gewoon zeggen :pffff:
Dat heeft ze ook geprobeerd, maar ze(het is een vrouw namelijk) Kan hem niet houden en heeft warschijnlijk ergens gelezen dat ze hem maar beter los kan laten. Hij sleurt haar zo mee(Zou bijna medelijden krijgen)
Die riem flappert er dan gewoon achteraan.
Het is helaas ook zo'n type dat je het leven erg zuur kan maken en daar heb ik helemaal geen zin in
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”