Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

restjes van avondeten, wat mag hij niet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rosco
geregistreerd lid

restjes van avondeten, wat mag hij niet?

Ongelezen bericht door Rosco »

Sinds vrijdag hebben wij dus een mechelse herder in huis.
Hij kreeg altijd droge brokken, maar deze laat hij eigenlijk altijd staan. Alleen als hij erge honger krijgt eet hij een paar hapjes.

Aangezien de hond aan de magere kant is willen we eigenlijk dat hij wat beter eet.
Mag hij onze restjes van het avondeten hebben? Zijn er nog maaltijden die hij absoluut niet mag?
Vandaag heeft hij een bord macaroni gehad. Gisteren gekookte aardappels stukje biefstuk en spercieboontjes. Van de laatste weet ik dat dat zeker geen kwaad kan. (maar dik wordt ie er ook niet van :mrgreen: )
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe oud is je hond?
Waarom probeer je niet of hij wat bouillon over zijn brokken lust?Of vers vlees zoals Smuldier of zo?
Op etensresten van mensen kan je hond niet leven;daar mag hij wel iets van hebben,maar niet als maaltijd omdat daar niet de voor honden belangrijke voedingsstoffen in zitten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Als jullie hem pas sinds vrijdag hebben, zou ik hem gewoon brokken blijven geven, misschien laat hij zijn eten staan omdat hij nog wat moet wennen. Het is niet zo dat hij helemaal niets eet, toch?
Ik zou hem in ieder geval niet alleen maar restjes gaan voeren om hem dikker te krijgen, dat komt vanzelf wel zodra hij zijn draai heeft gevonden en dat kan veel beter op een goede brok of vers vlees dan met een bord macaroni en aardappels denk ik.
Afbeelding
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Al eens andere brokken geprobeerd? Niet elke hond lust alle merken brokken. We hebben eens de verkeerde gekocht en mevrouw at een week bijna niks. Soms helpt het
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Als je je hond een plezier wilt doen en gezond wilt houden, geef hem dan een complete versvleesvoeding van bijvoorbeeld Carnibest, Smuldier, Energique oid. Vind ie vast heerlijk!
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik zou hem ook overzetten op of KVV of Barf :wink:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

En in ieder geval geen/niet teveel aardappels en macaroni. Te veel koolhydraten/zetmeel is niet goed voor je hond en daar stikken aardappels en macaroni van.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Onze logé Gijs zou ook een moeilijke eter zijn. :mrgreen: Mijn schoonmoeder deed hem altijd eerst een paar brokken voeren voordat hij zijn bak leegvrat. Ik doe gewoon een klein beetje warm water over zijn brokken. Zo krijg je een soort van jus er door. En nu vreet hij zijn bak gewoon leeg. :mrgreen:
Bouillon zou ik zelf niet doen ivm zout.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Je kan wat geschikte dingen van je maaltijd door zijn brokken mengen, van alles een heel klein beetje, misschien dat hij dan zijn brokken wel eet. Als je hem een flinke hoeveelheid van je avondeten geeft, eet hij zijn brokken helemaal niet meer en komt hij niet aan zijn voedingsstoffen.

Maar zelf zou ik op zoek gaan naar ander voer wat hij wel lekker vindt. Je kan beter een wat minder voer geven dan alleen resten van menseneten. Aan aardappels, macaroni etc. heeft een hond niks.

Anne
Rosco
geregistreerd lid

Ik heb een hele grote zak brokken meegekregen toen ik de hond ophaalde. Hij is van ons bedrijf geweest, hij heeft gediend als waakhond.
Rosco is 5 jaar.

De brokken die ik hem geef kreeg hij altijd en hij eet ze ook echt wel als ie echt honger krijgt. Ik wil de brokken ook niet vervangen voor avondeten hoor, maar als we over hebben vind ik het zonde als ik het weg moet gooien terwijl ik de hond er een groot plezier mee doe.

Eten er doorheen mengen helpt inderdaad wel. Als ik er een gekookt ei doorheen prak eet hij zijn brokken wel. Dan zal ik het zo wel doen.
Mijn vraag was ook voornamelijk of er "menseneten" is dat een hond absoluut niet mag hebben.

Van het weekend heeft hij pens gehad, dat vnd Rosco bijzonder lekker.

Ik lees wel meer over BARF op dit forum. Ik begrijp dat dat vers vlees van een bot is? LIjkt me gaaf om te geven. Wat kan ik hem bijvoorbeeld geven?
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Met BARF kun je niet zomaar beginnen, het is erg belangrijk je er eerst goed in te verdiepen! Kijk maar eens op www.barfplaats.nl en www.barf-natuurlijk.nl Daar kun je heel veel informatie vinden over barf en barfen en al je vragen stellen!

Groetjes en je zult je hond er een groot plezier mee doen!!

Fieke
Afbeelding
starfleet
Erelid

Rosco schreef: Mijn vraag was ook voornamelijk of er "menseneten" is dat een hond absoluut niet mag hebben.
Chocolade en druiven en krenten. Verder liever geen zout. Maar verder mogen ze gerust van alles een klein beetje hebben als ze niet te dik zijn. Buffy doe ik ook veel plezier met een klein stukje gehaktbal en wat bloemkool o.i.d.

Anne
M@ri@nne
Zeer actief

Sennaruby schreef:Met BARF kun je niet zomaar beginnen, het is erg belangrijk je er eerst goed in te verdiepen! Kijk maar eens op www.barfplaats.nl en www.barf-natuurlijk.nl Daar kun je heel veel informatie vinden over barf en barfen en al je vragen stellen!

Groetjes en je zult je hond er een groot plezier mee doen!!

Fieke
En voor gewoon informatie over botten: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Wij gaven tot de 7 maanden ook niks van tafel.
Iedereen vertelde dat het slecht was voor hem.
Ik ben er toch maar eens mee begonnen.
Ik vond het ook zonde om weg tegooien.
Nu schuif ik alles in zij bak.
Oeps bijna alles wij geven geen friet en al dat spul.
Aardappels, groente ,vlees ,rijst, macaroni wel.
En hij krijgt gewoon brok en vlees.
Hij doet daar een moord voor :mrgreen:
Rosco
geregistreerd lid

Bedankt allemaal!
Dat Barf ga ik me zeker nog in verdiepen, wat een verhalen allemaal!

Heb vanavond wat nasi en een kippenpoot (van bot gehaald) door zijn brokken geroerd en hij heeft zijn hele bak leeg. Zo gaat het dus wel!
Saartje
Zeer actief

Rosco schreef:Heb vanavond wat nasi en een kippenpoot (van bot gehaald) door zijn brokken geroerd en hij heeft zijn hele bak leeg. Zo gaat het dus wel!
Zorg in ieder geval wel dat je dat soort dingen rauw geeft en ik denk dat het ook beter is om het niet tegelijk met brokken te geven.
Gekookt of gebakken is gevaarlijk omdat het bot (als dat er dus aan zit) dan van structuur veranderd en splintert.
En het is sowieso aan te raden om veel rond te kijken/lezen op de links die hierboven genoemd werden, als je vlees en botten wil gaan geven :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Saartje schreef: Zorg in ieder geval wel dat je dat soort dingen rauw geeft en ik denk dat het ook beter is om het niet tegelijk met brokken te geven.
Het gaat toch om een beetje nasi en het vlees van een kippenpoot. Een hond die graag een hap poep eet, krijgt imo echt niks van een klein tafelrestje. Als honden daar niet tegenkonden waren ze allang uitgestorven.

Anne
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

starfleet schreef:[. Een hond die graag een hap poep eet, krijgt imo echt niks van een klein tafelrestje. Als honden daar niet tegenkonden waren ze allang uitgestorven.

Anne
dan zouden er heeeel weinig zwerfhonden rondlopen die alleen resten als hoofdmaaltijd hebben :wink:

Ik denk zelfs dat de grootste groep van wereldhondenbevolking nooit brokken gegeten hebben ,maar van tafelresten,afvalhopen restant slachtafval, leven.

dus als jouw hond graag tafelresten lust bij zijn brokken, overleeft die daar echt wel op!
Afbeelding
Machteld
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Machteld »

<b>Geen</b> kippenkluifjes of andere stukken vlees met nog bot erin of eraan dat kan erg splinteren! Maar dat wist je misschien al :mrgreen: :wink:
Tops
Plukje rust zacht liefje
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Machteld schreef:<b>Geen</b> kippenkluifjes of andere stukken vlees met nog bot erin of eraan dat kan erg splinteren! Maar dat wist je misschien al :mrgreen: :wink:
Dat geldt alleen voor botten als ze verhit zijn geweest. Met BARFen geef je juist wel botten, ook van kip, maar dan rauw.

Ik zou verder uien en prei vermijden.
En varkensvlees, tenzij het door-en-door verhit is, maar als fervent BARFer vind ik juist eigenlijk weer dat je alles rauw zou moeten geven...
Laatst gewijzigd door jelle op 19 jan 2006 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Stukken vlees met bot en kipkluifjes zijn prima hoor!! Als ze maar niet gekookt zijn, maar rauw zijn ze juist heel geschikt :wink: :ok:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

1 woord: BARF :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

starfleet schreef:
Saartje schreef: Zorg in ieder geval wel dat je dat soort dingen rauw geeft en ik denk dat het ook beter is om het niet tegelijk met brokken te geven.
Het gaat toch om een beetje nasi en het vlees van een kippenpoot. Een hond die graag een hap poep eet, krijgt imo echt niks van een klein tafelrestje. Als honden daar niet tegenkonden waren ze allang uitgestorven.

Anne
Ik doelde meer op het BARF-gebeuren, omdat de topicstarter het over barfen had en vervolgens zegt dat de hond verwarmde kip door zijn brokken geroerd kreeg.
Maar dat sloeg waarschijnlijk op die tafelrestjes en begreep ik het verkeerd :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

starfleet schreef:Chocolade en druiven en krenten.
Chocola wist ik, maar druiven?
Wij geven de hond vaak druiven, vindt ze heerlijk :denken:
Wel eerst doorsnijden/doorbijten, anders krijgt ze ze niet weg :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
M@ri@nne
Zeer actief

tekkel schreef:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=76881
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

tekkel schreef:
Druiven zijn - net als chocola - puur gif voor honden.
Afbeelding
tekkel
Erelid

marian* schreef:Druiven zijn - net als chocola - puur gif voor honden.
Ja, ik lees het op dat stuk van die link.
Wij geven de hond al twaalf jaar elke avond een paar witte druiven, stuk of vier of zo. Is een soort ritueel, je kent dat wel, na de late wandeling een paar druiven, stukje kaas en een halve bruine boterham.

Op wat oogproblemen na is ze kerngezond (klopklopklop), schitterende drollen van stront, heeft in haar hele leven misschien twee keer diarree gehad, kotst vrijwel nooit.

Maar je zet me wel aan het denken :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Contacteer:

tekkel schreef:
marian* schreef:Druiven zijn - net als chocola - puur gif voor honden.
Ja, ik lees het op dat stuk van die link.
Wij geven de hond al twaalf jaar elke avond een paar witte druiven, stuk of vier of zo. Is een soort ritueel, je kent dat wel, na de late wandeling een paar druiven, stukje kaas en een halve bruine boterham.

Op wat oogproblemen na is ze kerngezond (klopklopklop), schitterende drollen van stront, heeft in haar hele leven misschien twee keer diarree gehad, kotst vrijwel nooit.

Maar je zet me wel aan het denken :19:
Ik denk dat de ene hond er gewoon ook beter tegen kan dan de andere :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid

marian* schreef:Ik denk dat de ene hond er gewoon ook beter tegen kan dan de andere :wink:
Psies, ik denk dat ze nu ziek zou worden als we stópten met de druiven :eek:
Ibizagirlke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ibizagirlke »

Hallo,

Mijn Boxer krijgt altijd brokken met wat soep, rauw ei, koffie of melk met water erover.
Altijd iets vochtig erop en dan eet hij dit zonder problemen op.
Maar omdat ik denk dat dit niet altijd goed is krijgt hij toch een paar keer in de week juist brokken en dit eet hij niet direct op maar als hij honger heeft zal hij dit wel opeten hoor.
Ik verwen men hond graag maar hij moet eten wat de pot schaft.
Soms meng ik zen brokken met wat restjes van tafel.
Maar nooit restjes alleen altijd gemegd met brokken.

Groetjes!
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”