Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench weg

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marlous
Zeer actief

Bench weg

Ongelezen bericht door Marlous »

Elvis slaapt nu met 7 maanden 's nacht in zijn bench. Ook als ik even weg moet of als hij moet rusten (bv. na het eten) dan gaat hij ook in de bench. Ik 'denk alleen dat Elvis over ongeveer een maand niet meer in deze bench past.
Ik wil dan eigenlijk gaan proberen om hem gewoon los in huis te laten. Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Want als ik nu naar boven loop en ik laat hem gewoon los lopen dan zit hij eigenlijk altijd in de bench als ik weer beneden kom.
Hoe kan ik hem leren dat hij 's nachts los beneden blijft?
Groetjes Marlous
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

gewoon proberen.

de bench nog wel laten staan maar ook voor een erg leuk plekje zorgen buiten de bench en daar het dekentje uit de bench neerleggen.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Hier hebben ze geen problemen met een te kleine bench, daar rollen ze zich nog in. Ik heb een bench maatje cocker en eentje maatje setter. Maar de setter was altijd vrijwillig in de cockerbench te vinden en de cocker met grootheidswaanzin in de setterbench :mrgreen:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Marlous
Zeer actief

:smile:

Alleen bij mij is niet alleen het probleem dat de bench zelf te klein wordt, maar hij kan ook bijna niet meer door het deurtje komen met zijn hoogte.
Groetjes Marlous
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Marlous schreef::smile:

Alleen bij mij is niet alleen het probleem dat de bench zelf te klein wordt, maar hij kan ook bijna niet meer door het deurtje komen met zijn hoogte.

wat dacht je van setter in cockermaatje, die maken zich klein genoeg :wink:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Wij hebben de honden ook los maar de bench staat er nog wel hoor. Chicca gaat uit zichzelf ook in de kleine bench als we weggaan. En Dino probeert het wel maar gaat uiteindelijk in de grote kan ze lekkerder liggen.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik zou gewoon z'n kussen op de plaats van de bench neerleggen en waarschijnlijk gaat hij dan gewoon daar liggen :wink:
Afbeelding
Marlous
Zeer actief

Ik denk dat ik gewoon het deurtje van de bench 's nachts open laat staan. Dan kan hij eruit, ik denk eigenlijk niet dat hij dat doet. Want als ik zo kijk naar hoeveel kussens, dekbedden en vetbedden hij wel niet in de bench heeft liggen zou ik er zelf ook wel in willen liggen. :mrgreen:

Dat doe ik wel een keer op een zaterdagavond als ik de volgende dag vrij ben, kan ik om het uur mijn wekker zetten om te kijken of de boel nog heel is beneden :smile: :smile:
Groetjes Marlous
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waar ben je bang voor? Dat hij erg aan de bench gehecht is? Dan kun je die laten staan natuurlijk met het deurtje open. Of dat hij gaat slopen? Wellicht is het dan een idee om een gedeelte van de kamer/keuken of wat dan ook af te zetten.

Bram is met zo'n 5 maanden uit de bench gegaan, maar hij heeft het nooit wat gevonden. Omdat het nogal een sloopmonster is, slaapt hij in de keuken met een hekje voor de huiskamer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marlous
Zeer actief

Ik ben een beetje bang dat hij gaat slopen. Dat kan hij namelijk ook heel goed als hij vervelend is en ik gewoon in de kamer zit. Nou weet ik bijna wel zeker dat hij de hele nacht slaapt, maar ik ben gewoon bang dat als hij denkt van he ik kan eruit en er is niemand hier dat hij toch gaat slopen.

Wij hebben een open keuken dus ik kan hem nergens "opsluiten". En ik denk dat als ik het toch voor mekaar krijg om de keuken af te sluiten dat het dan daar een beetje te klein voor hem is.
Groetjes Marlous
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marlous schreef:
Wij hebben een open keuken dus ik kan hem nergens "opsluiten". En ik denk dat als ik het toch voor mekaar krijg om de keuken af te sluiten dat het dan daar een beetje te klein voor hem is.
Zie daar het voordeel van een kleine hond :wink:

Ik zou het dan toch maar proberen. Bij Bram weet ik zeker dat de tafelpoten e.d. eraan gaan als hij de kans krijgt, dus daarom die keukenoplossing.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Sloopt Elvis aan meubels of alleen aan losse dingen. Catootje pakt alleen maar papier (tv-gids is favoriet) als ze de kans krijgt, dus dan is het een kwestie van goed opruimen voor je naar bed gaat. Als het ook om meubels gaat wordt het wat moeilijker. Catootje heeft nooit een bench gehad, maar Belle wel. Bij haar ben ik begonnen met 10 minuutjes weggaan met het benchdeurtje open en dat langzaam uitgebreid. Toen bleek dat ze helemaal niks sloopte als ik weg was heb ik de bench weggedaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marlous
Zeer actief

Hij heeft toen hij net een paar dagen in huis was wel op de tafel zitten knagen maar daar is hij al heel lang mee gestopt. Raar maar waar, hij knaagt dus ook aan onze muren. En aan de tafel stoelen, maar nu ik dat zo opschrijf, dat heb ik hem eigenlijk al een hele tijd niet meer zien doen. Hij pakt ook losse dingen ja. Maar dat kan ik inderdaad dan allemaal gewoon even opruimen of in een doos in een andere kamer zetten.
Ik ga het maar even opbouwen met deurtje open en dan 10 min. uit de kamer enz. Kijken hoe dat gaat.
Groetjes Marlous
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”