Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bazige Bella.....?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rubella
Actief

Bazige Bella.....?

Ongelezen bericht door rubella »

Turkse Bella is nu bijna 3 jaar bij ons.
Altijd heel bescheiden en verleidelijk draaiend met de oogjes, tegen je aanzitten, oh zo liefelijk, maar intussen toch ook heel dwingend!
Het laatste halfjaar is ze erg aan het veranderen.
In plaats van achter mijn benen schuilen als ze grote vreemde honden tegen komt, gaat ze er blaffend op af , ze holt dan wel weer snel naar me terug, maar sinds kort bijt ze ook razendsnel in de wang van een opdringerige hond die haar lastigvalt :wink:

De laatste tijd bewaakt ze ook erg haar eigen etensbak.
Ze posteert zich voor haar volle bak en gaat naar Joe zitten kijken met een air van "durf es..." Joe mag er niet eens naar kijken. Dan vliegt ze hem in zijn nek! ( Ik mag er rustig aankomen en bijvullen, geen probleem.)
Ik voer ze dus sinds kort in verschillende ruimtes.

Van ochtend "sliep" Joe "uit" :mrgreen: , d.w.z. kwam pas eten toen Bella al lang en breed had gegeten en Bella stoof op Joe's etensbak af en verhinderde dat hij kon eten, door grommend voor Joe te gaan zitten en dwingend naar hem te staren.
Ik heb Bella toen weggestuurd naar haar plaats en Joe aangemoedigd te eten.

DOE IK DAAR GOED AAN?

Ik bemoei me verder niet met de rangorde (denk ik :denken: ??), want Joe wordt een ouwe-lullie en Bella is met al haar kleefteverige gedoe toch een pientere overlever..die zich goed weet te redden.
Ik vind het mooi om te zien dat ze toch misschien wordt zoals ze in wezen is. Ik wil dat niet de kop in drukken, maar haar ook niet uit de rails laten lopen door haar geen leiding te geven :19:
Het is een kwestie van subtiel bijsturen denk ik, maar hoe? :19:
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Hoi Inge!

Bedankt voor je reactie.
In ieder goed om te lezen dat het allemaal nog niet zo krikkemikkig gaat.

Bella heeft absoluut niet de neiging om Joe's bak leeg te eten. Hij mag er alleen niet bij komen!

Het moet inderdaad niet zo moeilijk zijn om een dergelijke situatie te vermijden. Ik heb al een paar ideetjes!

Groetjes! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”