Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze oude stafford is in december/januari behoorlijk ziek geweest, na een opname in de spoedkliniek kwamen ze er achter dat hij maag/darmzweertjes en ontstekingen heeft.
Hij is enorm afgevallen .
Nu voelt hij zich stukken beter, maar zijn ontlasting is nog een drama(water) en hij groeit niet meer .
Hebben jullie tips om z'n darmen weer het goede werk te doen.
Hij eet trouwens weer goed .
En zit aan de prednison.
Als ik jou was zou ik overstappen op een complete kant en klare vers vleesvoeding. In deze rubriek kun je er heel veel over lezen, maar kijk anders ook eens op www.barfplaats.nl Daar staan veel verhalen over mensen met honden met (ernstige) maag/darmproblemen. Succes en sterkte!
Dus hij had ook met KVV en Barfmaaltijden last van maag/darmonstekingen?
Want mijn ervaring is inderdaad ook dat honden daar juist veel baat bij hebben.
Maar ja, als je hond gewoon last blijft houden is dat wel een heel erg hardnekkig probleem.
Het enige wat je zou kunnen doen om bijvoorbeeld een tijdje lang alleen maar pens en rodi te geven. Dus geen botten of zware vlees soorten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Ja, dat heb ik vaker gehoord dat ze het afraden... Vaak zijn alleen speciale brokken dan goed genoeg . Als ik jou was, zou ik je vraag eens op barfplaats stellen. Zij weten er erg veel van en er zitten ook dierenartsen op het forum die zelf vers vlees en BARF adviseren. Zij kunnen je vast verder helpen.
Sennaruby schreef:Ja, dat heb ik vaker gehoord dat ze het afraden... Vaak zijn alleen speciale brokken dan goed genoeg . Als ik jou was, zou ik je vraag eens op barfplaats stellen. Zij weten er erg veel van en er zitten ook dierenartsen op het forum die zelf vers vlees en BARF adviseren. Zij kunnen je vast verder helpen.
Op Barf-natuurlijk heb ik het probleem ook voor gelegd en Edith heb ik heel lang aan de telefoon gehad.
Maar heel veel wijzer ben ik niet geworden.
Probioforte geprobeerd over het eten, maar dan eet hij niet
Hij is nog maar 14 KG en normaal 19 a 20 KG
hoi kijk eens op de prins site www.prinspetfoods.nl ik heb ook zieke honden een met chronische maag dikke darm en oorontsteking heb hem nu van de pretnison af en op de prins resist en gaat heel goed van de 15 kilo naar de 35 en zijn maag gaat ook goed doordat de brok geperst is heeft hij er minder last van ook van het boeren en hij poept nu goed
hoop dat je hier iets aan hebt
Daar ben ik nu mee bezig, eerst gemengt met de oude brok van Carocroc, hij vind Royal Canin Sensitivity best lekker en het is ook tegen maag/darmklachten dus...........proberen maar
hond schreef:hoi kijk eens op de prins site www.prinspetfoods.nl ik heb ook zieke honden een met chronische maag dikke darm en oorontsteking heb hem nu van de pretnison af en op de prins resist en gaat heel goed van de 15 kilo naar de 35 en zijn maag gaat ook goed doordat de brok geperst is heeft hij er minder last van ook van het boeren en hij poept nu goed
hoop dat je hier iets aan hebt
Dank je Ik bel je van de week.
Maar ik ben net over gestapt op Royal Canin ik wil niet te veel veranderen
En een duidelijk verschil zeg, ontzettend.
Daar ben ik nu mee bezig, eerst gemengt met de oude brok van Carocroc, hij vind Royal Canin Sensitivity best lekker en het is ook tegen maag/darmklachten dus...........proberen maar
Elly
Ja idd , hier werp het zijn vruchten af en vind hij het ook lekker , alleen het ruikt zo naar vis
Elly
Ja idd , hier werp het zijn vruchten af en vind hij het ook lekker , alleen het ruikt zo naar vis
Al stinkt het naar str.......... als onze Bil maar weer aansterkt
Elly
Al stinkt het naar str.......... als onze Bil maar weer aansterkt