Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eten.
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
eten.
diesel krijgt nu 3x per dag zijn eten (rayal Canin). intotaal 110 gram per dag verdeeld over 3x.
om 7:30 uur.
om 12:30 uur
om 18:30 uur
sinds een week eet hij smorgens een paar happen (max 1/4) en laat de rest staan (ik haal het na een uur weg)
zijn luch eet hij meestal wel op en dan het diner zal ik maar zeggen raakt hij niet aan. en haal ik ook na een uur weg samen met zijn drinken.
dan zou je denken dat hij smorgens ontzettende honger heeft maar ook dan is het weer keutelen en aandringen om te eten. hij krijgt geen tussendoortjes met uitzondering van een inimini 1 haps kluifje als hij in de bench moet of als beloning.
Mijn vriend zei dat ik naar de DA moet gaan om te informeren, maar hij drinkt wel oke en is verder niet sloom, ziekig of wat dan ook.
zou het een fase zijn? of is hij nu toe aan slechts twee maaltijden? ik heb in wat boeken gekeken en kan er niet veel over vinden. ik bel straks wel ff de DA maar dat vind ik maar een heldklopper dus zal wel weer met een of ander middeltje komen vandaar dat ik het julie vraag.
sinds een week eet hij smorgens een paar happen (max 1/4) en laat de rest staan (ik haal het na een uur weg)
zijn luch eet hij meestal wel op en dan het diner zal ik maar zeggen raakt hij niet aan. en haal ik ook na een uur weg samen met zijn drinken.
dan zou je denken dat hij smorgens ontzettende honger heeft maar ook dan is het weer keutelen en aandringen om te eten. hij krijgt geen tussendoortjes met uitzondering van een inimini 1 haps kluifje als hij in de bench moet of als beloning.
Mijn vriend zei dat ik naar de DA moet gaan om te informeren, maar hij drinkt wel oke en is verder niet sloom, ziekig of wat dan ook.
zou het een fase zijn? of is hij nu toe aan slechts twee maaltijden? ik heb in wat boeken gekeken en kan er niet veel over vinden. ik bel straks wel ff de DA maar dat vind ik maar een heldklopper dus zal wel weer met een of ander middeltje komen vandaar dat ik het julie vraag.
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Zeer actief
Smekkie begon met een maand of 6-7 ook slechter te eten. Ben toen overgegaan op twee keer per dag eten geven en dan de volwassen hond hoeveelheden ipv puppiehoeveelheden. Sindsdien gaat zijn bakje weer in recordtempo leeg elke keer. Hij was er dus gewoon aan toe om minder vaak en kleinere hoeveelheden eten te krijgen.
Hoe oud is Diesel nu?
Hoe oud is Diesel nu?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
-
- Zeer actief
Re: eten.
In een eerder berichtje schrijf je dat Diesel soms een stuk of 15 van die kluifjes krijgt.twinmamasilvia schreef:diesel krijgt nu 3x per dag zijn eten (rayal Canin). intotaal 110 gram per dag verdeeld over 3x.
Misschien is dat iets te veel en wil hij daarom z'n gewone brokjes niet meer.
Djinny heeft ook een tijdje haar eten laten staan, maar sinds ik ben overgestapt op vers komt dat niet meer voor.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
14 wekenBeëlzeBubble schreef:Smekkie begon met een maand of 6-7 ook slechter te eten. Ben toen overgegaan op twee keer per dag eten geven en dan de volwassen hond hoeveelheden ipv puppiehoeveelheden. Sindsdien gaat zijn bakje weer in recordtempo leeg elke keer. Hij was er dus gewoon aan toe om minder vaak en kleinere hoeveelheden eten te krijgen.
Hoe oud is Diesel nu?
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: eten.
ja klopt maar ik breek ze nu in tweeen en krijgt er nu ongeveer 4 per dag. dus daar zou het niet aan kunnen liggen die dingen zijn 1cm lang.Djinny schreef:In een eerder berichtje schrijf je dat Diesel soms een stuk of 15 van die kluifjes krijgt.twinmamasilvia schreef:diesel krijgt nu 3x per dag zijn eten (rayal Canin). intotaal 110 gram per dag verdeeld over 3x.
Misschien is dat iets te veel en wil hij daarom z'n gewone brokjes niet meer.
Djinny heeft ook een tijdje haar eten laten staan, maar sinds ik ben overgestapt op vers komt dat niet meer voor.
-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vaak komen ze op een punt dat ze hun eten eigenlijk gewoon niet lekker meer vinden.
Kan je een paar dingen doen: wachten totdat hij scheurt van de honger en wel weer gaat eten, overstappen op een ander voer of het huidige voer wat lekkerder maken (iets er doorheen of overheen doen).
Ik ben niet zo hard met mijn honden en meng dan braaf maar wat lekkers erdoorheen
Kan je een paar dingen doen: wachten totdat hij scheurt van de honger en wel weer gaat eten, overstappen op een ander voer of het huidige voer wat lekkerder maken (iets er doorheen of overheen doen).
Ik ben niet zo hard met mijn honden en meng dan braaf maar wat lekkers erdoorheen

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
Sennaruby schreef:Ja, jammer dat je geen vers meer geeft........
snap dat ook niet hoor, moet ze zelf weten natuurlijk.
maar ze zegt dat ze ervan moet kotsen, zo erg is het nou ook weer niet.
ze heeft toch ook een kind in de luiers gehad

nou dat stinkt toch echt 10x harder dan versvlees.
ik vindt overigens bibi en carnibest helemaal niet stinken. ik maak de ontdooi bak pas open als ze het krijgen.
ik vindt rodi, duck en smuldier wel meer stinken, maar niet zo dat ik er van over mijn nek ga. en ook menig brokken merk stinkt de zak uit.
de ranzigheid komt je tegemoet.

-
- geregistreerd lid
- starfleet
- Erelid
- MDoelman
- Actief
- stefanie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Zover als ik het zien kan is Diesel een klein hondje. Een hond van 14 weken is toch veel te jong om nog maar 2 keer per dag eten te krijgen. Hoeveel tussendoortjes geef je het hondje? Mocht hij werkelijk haast geen tussendoortjes krijgen dan zou ik maar ander voer (kvv bijvoorbeeld of evt een natuurlijke brok) geven. Evt. kun je een brok lekker maken met iets erover. Een pup van 14 weken moet eten.
Ik heb oa kleine hondjes, die krijgen 3 keer per dag eten als ze volwassen zijn en het eerste jaar dus vaker. En ook nog wel af en toe eens iets tussendoor. Ik zorg dat hun eten lekker is, ik zorg dat ik eten voor ze heb dat ze graag lusten en wat gezond is en dat is voor mij toch wel het grootste gedeelte kvv. Het is hier hap slik en het is op, ook toen ze pup waren.
Ik heb oa kleine hondjes, die krijgen 3 keer per dag eten als ze volwassen zijn en het eerste jaar dus vaker. En ook nog wel af en toe eens iets tussendoor. Ik zorg dat hun eten lekker is, ik zorg dat ik eten voor ze heb dat ze graag lusten en wat gezond is en dat is voor mij toch wel het grootste gedeelte kvv. Het is hier hap slik en het is op, ook toen ze pup waren.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
het is niet alleen zo dat ik er kost neigingen van krijg maar ook mijn vriend. Diesel at het niet en legde het een einde verder op de grond.amiwoods schreef:Sennaruby schreef:Ja, jammer dat je geen vers meer geeft........
ze heeft toch ook een kind in de luiers gehad![]()
ik vindt overigens bibi en carnibest helemaal niet stinken. ik maak de ontdooi bak pas open als ze het krijgen.
ik vindt rodi, duck en smuldier wel meer stinken, maar niet zo dat ik er van over mijn nek ga. en ook menig brokken merk stinkt de zak uit.
oh ja ik veeg nog steeds de konten van de kids af en dat stinkt inderdaad ook maar dat hoef ik ook niet te doen tijdens mijn eten.
- Moos
- Zeer actief
Je hoeft Diesel toch ook niet eten te geven tijdens jouw eten?twinmamasilvia schreef:het is niet alleen zo dat ik er kost neigingen van krijg maar ook mijn vriend. Diesel at het niet en legde het een einde verder op de grond.amiwoods schreef:Sennaruby schreef:Ja, jammer dat je geen vers meer geeft........
oh ja ik veeg nog steeds de konten van de kids af en dat stinkt inderdaad ook maar dat hoef ik ook niet te doen tijdens mijn eten.
Hier eten ze ook op andere tijden dan ik hoor.
Hij vindt zijn brokjes iig niet lekker meer, dus dan zijn de opties:
-weghalen en later weer kort aanbieden en geen beloningskoekjes meer geven. Als hij vreselijke honger heeft zal hij vanzelf wel weer wat gaan eten.
-Iets lekkers erdoorheen mengen, met de kans dat je straks met een hondje zit dat bijna niks meer eet, want het is niet 'lekker' genoeg. Hoeft niet, kan wel.
-Of je even eroverheen zetten (ik vind versvlees ook niet zo stinken dat ik ervan ga kokhalsen trouwens. Blikvoer bijvoorbeeld stinkt nog veel erger) en verschillende merken versvlees in huis halen om te kijken welke Diesel wel lekker vindt.
Versvlees is ook nog eens veel beter voor hem, hij zal minder ontlasting produceren en minder bakken water leegdrinken wat het zindelijk worden weer bevorderd (in versvlees zit al vleesvocht).
Ik denk dat de kans vele malen groter is dat je een merk versvlees vindt wat hij met smaak op eet, dan een merk brokjes. Bovendien moet je van brokken meteen zo'n zak kopen, en van versvlees een klein pakje, of rol voor 1 euro of 2 euro nog wat.

Gewoon laten staan hoor. Het is 2 dagen misschien extra dweilen, maar dan kan je de rest van zijn leven wel gewoon de waterbak laten staan. 12 uur zonder water is lang!!!twinmamasilvia schreef:ik geef hem na 20:00 uur geen water meer dat was een advies voor het zindelijk worden.stefanie schreef:Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Waarom haal je zijn water weg??MDoelman schreef:Haal je ook zn waterbak weg

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
sinds een week plast hij helemaal niet meer in zijn bench en ik hoor veel verschillende dingen over laat nog drinken en het gaat wel goed zo wat drinken en plassen betreft.jidde schreef:Gewoon laten staan hoor. Het is 2 dagen misschien extra dweilen, maar dan kan je de rest van zijn leven wel gewoon de waterbak laten staan. 12 uur zonder water is lang!!!twinmamasilvia schreef:ik geef hem na 20:00 uur geen water meer dat was een advies voor het zindelijk worden.stefanie schreef:Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Waarom haal je zijn water weg??MDoelman schreef:Haal je ook zn waterbak weg
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
thanks voor je uitleg. hoe laat eten ze bij jou?Moos schreef:Je hoeft Diesel toch ook niet eten te geven tijdens jouw eten?twinmamasilvia schreef:het is niet alleen zo dat ik er kost neigingen van krijg maar ook mijn vriend. Diesel at het niet en legde het een einde verder op de grond.amiwoods schreef:Sennaruby schreef:Ja, jammer dat je geen vers meer geeft........
-weghalen en later weer kort aanbieden en geen beloningskoekjes meer geven. Als hij vreselijke honger heeft zal hij vanzelf wel weer wat gaan eten.
-Iets lekkers erdoorheen mengen, met de kans dat je straks met een hondje zit dat bijna niks meer eet, want het is niet 'lekker' genoeg. Hoeft niet, kan wel.
-Of je even eroverheen zetten (ik vind versvlees ook niet zo stinken dat ik ervan ga kokhalsen trouwens. Blikvoer bijvoorbeeld stinkt nog veel erger) en verschillende merken versvlees in huis halen om te kijken welke Diesel wel lekker vindt.
Versvlees is ook nog eens veel beter voor hem, hij zal minder ontlasting produceren en minder bakken water leegdrinken wat het zindelijk worden weer bevorderd (in versvlees zit al vleesvocht).
Ik denk dat de kans vele malen groter is dat je een merk versvlees vindt wat hij met smaak op eet, dan een merk brokjes. Bovendien moet je van brokken meteen zo'n zak kopen, en van versvlees een klein pakje, of rol voor 1 euro of 2 euro nog wat.
ik het het zo aangepast dat ik mooi uit kom met uitlaten (tijden dat hij zich meld ) dat is ongeveer een uur na het eten en dan liggen ook net de kids op bed.
Waarom zou je het dan weg halen?twinmamasilvia schreef: sinds een week plast hij helemaal niet meer in zijn bench en ik hoor veel verschillende dingen over laat nog drinken en het gaat wel goed zo wat drinken en plassen betreft.

Ik heb hem hier laten staan, tegen advies van meerdere in. Het kostte me 2 dagen extra dweilen, daarna wist ze dat je gewoon de hele dag door kan drinken.
Zelfs 's nachts hebben ze hier een drinkensbak
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ze eten hier niet op vaste tijden. De eerste maaltijd is altijd na de ochtendwandeling. Dat kan varieren van 7 uur tot 11 uur (als het 11 uur uur is sta ik niet zo laat op hoortwinmamasilvia schreef:thanks voor je uitleg. hoe laat eten ze bij jou?Moos schreef:Je hoeft Diesel toch ook niet eten te geven tijdens jouw eten?twinmamasilvia schreef:het is niet alleen zo dat ik er kost neigingen van krijg maar ook mijn vriend. Diesel at het niet en legde het een einde verder op de grond.amiwoods schreef:
ik het het zo aangepast dat ik mooi uit kom met uitlaten (tijden dat hij zich meld ) dat is ongeveer een uur na het eten en dan liggen ook net de kids op bed.

De middag/avond maaltijd is ergens tussen 14 uur en 21 uur, afhankelijk van wanneer ik thuis ben, of wanneer ze wakker zijn.
Dit doe ik zo omdat ik geen zin heb in zeurende hondjes elke dag om bijvoorbeeld 16 uur. Maar toen ze pup waren hadden ze wel een redelijk vast schema hoor.

-
- Vaste gebruiker
danger is nu 10 weken en ook hij eet praktisch niks. als hij per voeding 4 hapjes neemt is het veel, en hij krijgt smorgens als ik beneden kom en ze zijn uitgeweest krijgt hij rodi, en smiddags krijgt hij ook, maar dan eet hij er helemaal niet van, met als gevolg dat brutus het na een ongeveer 3 kwartier opeet. en savonds als ik ga eten krijgt hij zijn volgende voeding en ook die gaat niet op hooguit 4 hapjes. heb ook al ander vlees geprobeerd maar maakt niks uit, van hetzelfde laken een pak. en zijn brokjes staat een hele dag en ook daar eet hij niet van.
maar is bij mij denk ik een erfelijk kwaaltje, want brutus is ook een moeilijke eter, vooral met brokken. en hij krijgt ook altijd een prakje als wij klaar zijn met eten, en dat ging altijd goed tot de laatste tijd sindsdien moet hij dat ook niet. het enige wat enigszins goed gaat is vers lamshart, maar kan ik toch niet 3 voedingen per dag gaan geven aan danger of 2 voedingen? lijkt me erg saai en eentonig.
zelfs als ik het vlees in me hand doe eet hij het niet. ja paar hapjes meer niet. misschien is het idd gewoon een periode, want dat heb je met kinders ook dat ze een periode slecht tot weinig (willen) eten. dus ik wacht het wel af. zolang hij gezond is, speelt en actief is en goed drinkt en goede ontlasting heeft en dergelijke maak ik me niet zo snel druk, maar hou danger zeker wel heeel goed in de gaten, ook gezien zijn minder goede start.
maar is bij mij denk ik een erfelijk kwaaltje, want brutus is ook een moeilijke eter, vooral met brokken. en hij krijgt ook altijd een prakje als wij klaar zijn met eten, en dat ging altijd goed tot de laatste tijd sindsdien moet hij dat ook niet. het enige wat enigszins goed gaat is vers lamshart, maar kan ik toch niet 3 voedingen per dag gaan geven aan danger of 2 voedingen? lijkt me erg saai en eentonig.
zelfs als ik het vlees in me hand doe eet hij het niet. ja paar hapjes meer niet. misschien is het idd gewoon een periode, want dat heb je met kinders ook dat ze een periode slecht tot weinig (willen) eten. dus ik wacht het wel af. zolang hij gezond is, speelt en actief is en goed drinkt en goede ontlasting heeft en dergelijke maak ik me niet zo snel druk, maar hou danger zeker wel heeel goed in de gaten, ook gezien zijn minder goede start.

- starfleet
- Erelid
Ik begrijp dit niet goed. Zo'n plak van het een of ander moet je een beetje fijnmaken met een vork voor een pup, hij wist waarschijnlijk niet wat hij ermee moest. Dat wil niet zeggen dat hij het nu niet lekker vindt.twinmamasilvia schreef:
het is niet alleen zo dat ik er kost neigingen van krijg maar ook mijn vriend. Diesel at het niet en legde het een einde verder op de grond.
Tja dat stinken dat snap ik niet zo, ik geniet er wel van als mijn hond met smaak zit te schransen. Buffy eet overigens ook niet onder ons eten. Ze kreeg als pup na ons en nu krijgt ze haar eten als ik ga koken.
Anne
- starfleet
- Erelid