Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanhankelijk
Moderator: moderatorteam
-
Marlous
- Zeer actief
Aanhankelijk
Elvis was eigenlijk nooit heel erg aanhankelijk, je mocht hem best knuffelen maar dan het liefst als hij sliep. Hij kwam ook nooit zomaar naar je toe om te knuffelen, en kwam ook nooit bij ons liggen.
Maar sinds dat Elvis op de bank mag is hij een stuk aanhankelijker geworden. En dan niet alleen als hij op de bank zit, maar hij komt nu ook eigenlijk altijd als wij op de bank zitten op de grond voor ons liggen, of hij gaat naast ons zitten en legt zijn kop op schoot. Ook kan je nu veel meer met hem knuffelen en "knuffelt" hij ook echt terug.
Dit gedrag is eigenlijk pas begonnen sinds dat hij op de bank mag. Het zal wel niet met die bank te maken hebben. Maar ik vraag me toch wel af hoe dat kan? Waarom eerst niet, en nu wel?
Maar sinds dat Elvis op de bank mag is hij een stuk aanhankelijker geworden. En dan niet alleen als hij op de bank zit, maar hij komt nu ook eigenlijk altijd als wij op de bank zitten op de grond voor ons liggen, of hij gaat naast ons zitten en legt zijn kop op schoot. Ook kan je nu veel meer met hem knuffelen en "knuffelt" hij ook echt terug.
Dit gedrag is eigenlijk pas begonnen sinds dat hij op de bank mag. Het zal wel niet met die bank te maken hebben. Maar ik vraag me toch wel af hoe dat kan? Waarom eerst niet, en nu wel?
Groetjes Marlous
-
boxersien
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
Marlous
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Catootje is veel rustiger geworden sinds ze op de bank mag (voor die tijd kon ze echt rusteloos lopen zoeken) en inderdaad ook wel knuffeliger. Die doggen weten gewoon hoe ze je in moeten pakken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Essy
Ik heb met beide honden eigenlijk een betere band gekregen sinds ze op de bank mochten. De enige regel is wel dat ze er gelijk af moeten gaan als ik het zeg, maar dat doen ze ook gelijk. Ik wilde eerst niet dat ze op de bank kwamen omdat ik overal las dat ze dan in rang opklimmen en je minder serieus zouden nemen maar ik ervaar het tegendeel.
- Zoie
- Zeer actief
spok heeft altijd op de bank en op bed gemogen, maar hij is ook beetje bij beetje steeds aanhankelijker / knuffeliger geworden. Aaien mocht altijd al, maar b.v. omarmen en dan knuffelen vond hij in het begin maar zo zo, nu kan hij er echt van genieten. Nu met knuffelkont Sien erbij als concurrent is hij nog wat meer op gesteld geraakt. Slaapt op het ogenblik de hele nacht op het bed, waar hij vroeger vaker een eigen plekje zocht. Dus ja, wat het precies is, kan denk ik ook gewoon de groeinde band zijn, denk ik.

-
Marlous
- Zeer actief
Ja, daar was ik dus ook bang voor. Maar inderdaad ook hier is het tegendeel. Elvis luistert nog even goed, nou ja, zo goed als hij kanEssy schreef:Ik heb met beide honden eigenlijk een betere band gekregen sinds ze op de bank mochten. De enige regel is wel dat ze er gelijk af moeten gaan als ik het zeg, maar dat doen ze ook gelijk. Ik wilde eerst niet dat ze op de bank kwamen omdat ik overal las dat ze dan in rang opklimmen en je minder serieus zouden nemen maar ik ervaar het tegendeel.
Hij mag ook alleen op de bank als ik zeg dat hij dat mag, en tot nu toe houd hij zich daar wel goed aan. Hij komt wel voor me staan en kijkt me dan heel zielig aan van mag ik op de bank? Maar hij gaat er wel meteen af als ik zeg dat hij eraf moet.
Groetjes Marlous
-
Marlous
- Zeer actief
Ja, Elvis geniet nu ook echt van knuffelen. Dat deed hij voordat hij op de bank mocht ook niet. Maar nu komt hij lekker half op je schoot liggen en vind hij het heerlijk als je hem aait.Zoie schreef:spok heeft altijd op de bank en op bed gemogen, maar hij is ook beetje bij beetje steeds aanhankelijker / knuffeliger geworden. Aaien mocht altijd al, maar b.v. omarmen en dan knuffelen vond hij in het begin maar zo zo, nu kan hij er echt van genieten. Nu met knuffelkont Sien erbij als concurrent is hij nog wat meer op gesteld geraakt. Slaapt op het ogenblik de hele nacht op het bed, waar hij vroeger vaker een eigen plekje zocht. Dus ja, wat het precies is, kan denk ik ook gewoon de groeinde band zijn, denk ik.
Groetjes Marlous