Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragverandering

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Gedragverandering

Ongelezen bericht door Carmen »

Basco heeft een paar keer in huis geplast ineens. Zolang we hem hebben heeft hij dit nog nooit gedaan. Twee keer vonden we 's morgens een grote plas waarvan eentje midden op de salontafel :O: Een andere keer stond hij 's avonds op van de bank, gaf verder niks aan maar liep zo naar de keuken en liet daar zijn plas lopen.
Nu wilde ik de urine de volgende keer met een spuitje opzuigen en laten onderzoeken door de dierenarts maar nu heeft hij het niet meer gedaan.
Wel heeft hij ook ineens weer iets vernield, ook ; s morgens en hij is weer erg druk en energiek.
Maar gek he, hij is bijna twee jaar en nu weer ineens zo anders...In de thuissituatie is niets verandert.
Dus hoe zou dit nu komen?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Op je salontafel? :mrgreen: Kan het markeergedrag zijn? Hij is gecastreerd toch? Is er onrust tussen je honden, spanning in huis of lichamelijk ongemak? Soms zijn er onbenullige redenen waardoor er soms een ongelukje gebeurd en soms is er echt iets aan de hand, zoals bv rangordeonduidelijkheid of iets medisch zoals een blaasontsteking.
Als hij het bij deze drie missers laat zou ik me er niet druk om maken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dapper heeft er ook een handje van om soms ineens binnen te plassen. Dat kan te maken hebben met het tijdstip waarop je hem voert de dag ervoor. Hij drinkt bv erg veel na het eten en dan houdt hij het dus niet uit tot we smorgens gaan wandelen. Soms is hij ook boos of opgefokt als er iets gebeurd is buiten waardoor hij straf heeft gehad of opgewonden is geraakt. Dan komt het ook voor dat hij ineens een keer binnen plast ivm protest of spanning.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Okee, het zal wel een combi van spanning en volle blaas zijn. Tenminste die eerste keer op de salontafel verwacht ik dat, maar kan het ook zijn dat hij dit wel makkelijk vindt en het daardoor vaker ging doen?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”