Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kauwen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Kauwen

Ongelezen bericht door Assie »

Kauwt jouw hond op zijn eten? Ik zat net even naar Tip te kijken terwijl hij zijn portie brok naar binnen werkte. En hij kauwt echt zorgvuldig op ieder apart brokje.

Op de kippenbotjes, lappen hertenvlees en ander echt rauw spul wat ik hem voorgeschoteld heb, kauwt en knaagt hij ook netjes.

Vers vlees daarentegen schrokt hij heel snel naar binnen.

Roy, (de Sheltie die ik een maand heb gehad en nu naar zijn oude vriendje is verhuisd in Groningen op een grote boerderij) schrokte echt álles naar binnen. Brokken werden niet gekauwd, snoepjes ook niet. Soms vroeg ik me echt af, of het wel echt z'n mond in ging, zo weinig bewogen die kaken. Voor mijn gevoel genoot hij ook helemaal niet van een maaltijd, maar was het een kwestie van zo snel mogelijk alles naar binnen werken.
Hij kauwde echter weer wél op vers vlees. :piew:
Botten/BARF heeft hij nooit gehad, dus dat weet ik niet.

Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat bij jullie honden zat. Ook nog verschil tussen de verschillende honden en een bepaalde achtergrond daarbij?
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy schrokt ook af en toe en dan zeg ik zachtjes en dan eet hij weer rustig. Quasar eet altijd alles heel rustig en gaat het ook eerst heel rustig kauwen :wink:
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie kauwt misschien op 2 brokjes maar de rest absoluut niet.
Ze heeft eens na haar eten gespuugd en er kwamen gewoon volledige brokken uit.
Ach, ze heeft er geen last van
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

dickie kauwt op brokken ook nauwelijks. op koekjes (snoepjes) wel, als het niet al te klein is.
nu krijgt hij rodi en kauwt wel. hij is ook behoorlijk gulzig, altijd al geweest.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Rimpel lebbert het naar binnen met zijn tong en slikt het dan door...af en toe kauwt hij er een beetje op...
SChrokken doet hij niet, in het verleden heeft hij periodes gehad dat hij echt met lange tanden zat te eten...maar tegenwoordig gaat het weer prima en eet hij zijn bak in 1 keer leeg.

Echt kauwen doet hij niet.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee. Beiden kauwen op hun eten. Bij Saar is het wel sneller op dan bij Miep, maar dat komt omdat die laatste een kleiner bekkie en dus kleinere tanden heeft :mrgreen:
Zelfs op natte groenteprut gemengd met kippengehakt kauwen ze.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tosca werkt alles met grote happen naar binnen. Ik vraag mij af of ze soms wel weet wat ze gegeten heeft. :mrgreen:
Gijs is een zeikert met eten. Dat duurt echt een tijd voor die zijn bak leeg heeft. Brokje voor brokje kauwen, ff rondje lopen, nog een brokje, brokje naast de bak leggen, rondje lopen, brokje kauwen....... :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy kauwt heel zorgvuldig op alles. Haar gewone eten (Rodi) dat slokt ze naar binnen zonder kauwen.

Anne
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Dat rondje lopen ken ik inderdaad van Bonk. Die doet dat heel veel.
Tip nam in het begin trouwens altijd een flinke hap, liep naar een veilig plekje en ging daar brokje voor brokje opeten.
Inmiddels weet ie dat niemand zijn eten komt afpakken en eet hij een stuk rustiger.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Een hond kan niet kauwen. :wink:
De ene hond vermaalt wel het eten met zijn kiezen en de ander niet. Bij Baloe ligt het eraan wat ik hem voorschotel, soms gaat het in hele happen naar binnen en andere dingen neemt hij eerst even goed tussen de kiezen om kleiner te maken.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Raisa slikt zo een lap pens van 3 ons weg, wat nou kauwen nergens voor nodig :W:
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

baloe2004 schreef:Een hond kan niet kauwen. :wink:
De ene hond vermaalt wel het eten met zijn kiezen en de ander niet. Bij Baloe ligt het eraan wat ik hem voorschotel, soms gaat het in hele happen naar binnen en andere dingen neemt hij eerst even goed tussen de kiezen om kleiner te maken.
Wat versta jij onder kauwen dan?
Het op en neer gaan der kaken valt bij mij onder kauwen.

Een koe maalt. Een hond knipt. Een mens 'kauwt'. Maar voor mij valt het alle 3 toch wel onder kauwen hoor.
Sibirianwoman
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sibirianwoman »

De westie hier in huis van mijn ouders eet heel rustig en heb dan ook het idee dat hij ieder brokje zorgvuldig kauwt, mijn maltezertje die kauwt zijn eten ook wel, en mijn husky pup die schrokt zijn eten naar binnen wat ik hem af probeer te leren.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Assie schreef:Wat versta jij onder kauwen dan?
Het op en neer gaan der kaken valt bij mij onder kauwen.

Een koe maalt. Een hond knipt. Een mens 'kauwt'. Maar voor mij valt het alle 3 toch wel onder kauwen hoor.
Kauwen kun je alleen als je kiezen op en neer en heen en weer kunnen bewegen en een hond kan dus alleen knippen, wat dus geen kauwen is.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Een hond knipt, trekt en scheurt, maar kauwen zo als wij dat kennen, dat kan hij niet. Enige wat hij doet is het vlees zo klein knippen dat het net naarbinnen kan glijden (en laat mijn Dwergteckel nu best een lapje van een paar ons naar binnen kunnen laten glijden :smile: ). Kan me voorstellen dat een hond op brokken iets langer 'kauwt'(als je het zo wil noemen dan), om ze beter te vermengen met het speeksel. Droog brokje glijdt niet zo makkelijk naarbinnen :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Zeg laten jullie die mieren eens met rust. :boos:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

M@ri@nne schreef:Zeg laten jullie die mieren eens met rust. :boos:
Stel een vraag...en je krijgt antwoord :smile:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

kauwen staat niet in Pardoes zijn woordenboek :denken: (behalve bij appels)
schrokken wel. :mrgreen:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”