Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen met andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Spelen met andere honden

Ongelezen bericht door Silvia »

Hoewel hier heel veel honden wonen speelt Diesel niet echt met soortgenootjes.
De mensen laten hun hond uit, lopen snel, bellen of sms-sen, slapen nog half, en dat soort dingen. Ze geven hun hond geen kans om contact te maken met andere honden want die worden meteen meegetrokken als ze stilstaan zonder ook maar een woord tegen ze te spreken.
een hele enkeling laat diesel even ruiken en geeft de honden heel even de tijd voor elkaar. het lijkt wel of iedereen haast heeft.

Ik vind het juist zo leuk dat ze met elkaar spelen.
Wat doen jullie met je honden? spelen zij wel met andere honden die in de buurt wonen? Hier zijn geen afgesloten honden veldjes waar je ze los kan laten helaas anders was ik er zeker heen gegaan.
Groetjes Silvia en Diesel
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tosca speelt nooit met andere honden. Ze speelde alleen met Laika en begint nu wat met Gijs te spelen. Niet elke hond vind spelen met anderen leuk. Gijs speelt in het bos wel met andere honden.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Tosca speelt nooit met andere honden. Ze speelde alleen met Laika en begint nu wat met Gijs te spelen. Niet elke hond vind spelen met anderen leuk. Gijs speelt in het bos wel met andere honden.
hoe zou het komen dan dat sommige honden dat niet luek vinden?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

twinmamasilvia schreef:
M@ri@nne schreef:Tosca speelt nooit met andere honden. Ze speelde alleen met Laika en begint nu wat met Gijs te spelen. Niet elke hond vind spelen met anderen leuk. Gijs speelt in het bos wel met andere honden.
hoe zou het komen dan dat sommige honden dat niet luek vinden?
Misschien omdat Tosca altijd samen was met Laika?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier vinden ze het ook helemaal niet leuk om met andere honden te spelen.
Ze hebben hier elkaar en dat is genoeg.
De reu van de buuf wil nog weleens spelen met andere honden die hier op bezoek zijn of als we ergens lopen maar de rest niet hoor.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wolf speelt heel graag met andere honden. Ik vind het ook belangrijk in zijn geval want ik heb gezien want een half jaar aan de riem lopen met hem deed...uitvallen naar andere honden.
Nu is hij gelukkig weer even sociaal als voorheen.
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Saffie vind het geweldig om met andere honden te spelen, en ik vind het geweldig om naar te kijken :mrgreen:
Ik ga elke dag ergens wandelen waar Saffie los kan lopen, en dan kom ik meestal wel andere honden tegen die ook loslopen. Vaak wordt er dan gespeeld, soms ook niet. En ondertussen ken ik al heel veel honden uit de buurt dus ik weet precies welke honden willen spelen en welke baasjes daar zin in hebben.
starfleet
Erelid

Re: Spelen met andere honden

Ongelezen bericht door starfleet »

twinmamasilvia schreef:
Wat doen jullie met je honden? spelen zij wel met andere honden die in de buurt wonen? Hier zijn geen afgesloten honden veldjes waar je ze los kan laten helaas anders was ik er zeker heen gegaan.
Is er geen losloopgebied in de buurt en niemand van de mensen die je kent een hond?

Anne
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Hier is het precies hetzelfde, ik vind het ook erg jammer.

Er is wel een Golden-meisje waar hij heel leuk mee kan spelen en rennen maar meestal zitten we niet op hetzelfde uitlaatschema.
Het is zo'n heerlijk gezicht om ze te zien rennen...

Maar we gaan wel regelmatig even naar het strand!!
Vind ie helemaal geweldig.
Hij kan nog niet te lang, hij is pas 5,5 maand, maar ik bof dat ik vlakbij het strand woon.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Spelen met andere honden

starfleet schreef:
twinmamasilvia schreef:
Is er geen losloopgebied in de buurt en niemand van de mensen die je kent een hond?

Anne
jawel een loploopgebied heel groot zelfs ik woon er tegen over maar diesel kan nog niet loslopen. ben aan het oefenen maar ben een beetje bang met die paarden daaar en die sloten enzo.
en ik bezoek regelmatig mijn vriendin met een golden dat gaat prima samen maar ik weet dat diesel het helemaal gewelig vind (vooral grote honden)
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni speelt ook nooit vaak met andere honden. zaterdag liepen we in de duinen en liep er een berner sennenreu. Voor de zekerheid Nanni aangelijnd. Ze sprong tegen hem op en vond hem geweldig! Dus nanni losgedaan en die deed hem meerdere keren uitdagen.
Dat gebeurd alleen niet vaak. Zij wil alleen echte macho reuen en dan is het 2x spelen en klaar.

Tuana vind alle honden geweldig! Zij zegt de meeste honden een keer gedag en als ze leuk zijn, speelt ze ermee. roepen we haar, loopt ze weer met ons mee
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Quincy speelt tijdens de wandeling ook nooit met andere honden. Hij snuffelt even en loopt dan weer door. Spelgedrag zie ik zelden tot nooit. Ook niet op het strand. Hij heeft los heel weinig aandacht voor andere honden. Als hij aan de lijn zit wel, dan wil hij er altijd naar toe. En dat wil ik dan niet altijd. :mrgreen:

Thuis speelt hij wel met honden die bij ons op bezoek komen.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

gisteren liep ik bij me voor de deur en kwam er een beagle langs het baasje vond het wel leuk om te zien hoe haar reutje op zijn rug op de grond ging liggen voor diesel. diesel sprong op hem en vond het geweldig end e hond liet alles toe de schat die beagle.

waarom zou hij dat doen zo op zijn rug liggen? en genieten
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn honden spelen met elkaar, maar ook met andere honden. Maar alleen als ze loslopen (in losloopgebied), aan de riem mogen ze van mij niet spelen, dan moeten ze bij mij ook doorlopen als er een andere hond aankomt. Misschien is dat bij de mensen die jij tegenkomt ook het geval.
Ik vind aan de riem spelen onhandig en ik wil niet dat ze aan de riem trekken en dat gebeurt met spelen.

Staan er in het hele losloopgebied bij jou paarden? Ik heb mijn pups altijd vanaf dag 1 los laten lopen (in losloopgebied, niet in de wijk). Juist als ze nog zo jong zijn volgen ze je wel (de meeste honden dan).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Mijn honden spelen met elkaar, maar ook met andere honden. Maar alleen als ze loslopen (in losloopgebied), aan de riem mogen ze van mij niet spelen, dan moeten ze bij mij ook doorlopen als er een andere hond aankomt. Misschien is dat bij de mensen die jij tegenkomt ook het geval.
Ik vind aan de riem spelen onhandig en ik wil niet dat ze aan de riem trekken en dat gebeurt met spelen.

Staan er in het hele losloopgebied bij jou paarden? Ik heb mijn pups altijd vanaf dag 1 los laten lopen (in losloopgebied, niet in de wijk). Juist als ze nog zo jong zijn volgen ze je wel (de meeste honden dan).
ja maar na de vijver ervaring ben ik bang dat hij van de brug aflazerd.
en niet overal staan paarden hoor maar hijkan er wel zo heen lopen.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hier spelen Beau en Nala tijdens het uitgaan altijd met elkaar. Niet de hele tijd maar wel veel.

Nala moest in het begin niets hebben van andere honden, ze had genoeg aan Beau. Andere honden mochten even snuffelen maar spelen dat deed ze niet. Inmiddels wint haar nieuwsgierigheid naar de andere hond het wel en is er wat meer contact met andere honden. Ze heeft 1 echte grote vriendin en dat is een Portugese straathond, Myra, genaamd, een ongelooflijk enthousiast en wild spelend teefje. Nala houdt niet van erg wild spelen, maar juist van Myra EIST ze dat :roll: . Een spel met Myra is pas leuk als ze ondersteboven gelopen wordt, ze samen met een stok spelen en veel rennen. Ik kon ook echt genieten van dat spel tussen Myra en de drie keer kleinere bulldog.

Beau speelt vooral met pittige teefjes. Van onderdanige hondjes moet hij weinig hebben, die negeert hij en Beau en (grotere) ongeholpen reuen gaan niet altijd goed samen, dus dat wordt nooit een spel :mrgreen: .

Ik kom op de dijk vaak dezelfde mensen tegen dus de honden beginnen elkaar goed te kennen. Spelen mag van mij, maar alleen als ze niet zijn aangelijnd.
Spelen aan de riem doe ik niet aan (en dus mijn honden ook niet). Beau is een andere hond aan de riem en ik vind dat gewar met de riemen ook niets.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”