Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Troosten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Troosten

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hebben jullie dat ook? Dat je hart breekt als je hondje pijn heeft? We waren met het balletje aan het spelen in de tuin, hij rent met bal naar me toe en ineens 'pieieieieieieep' en pootje omhoog :cry:

Ik heb hem naar binnen op de bank getild en hem een beetje geaaid. Na een paar minuten z'n pootje even goed betast, maar het leek me okay. Hij zit mij dan een tijdje met droevige ogen aan te kijken en gaat dan tegen me aan slapen.

De hondentrainer zei altijd dat je het moet negeren, maar ik kan dat gewoon niet.

Hoe doen jullie dat?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik troost ook altijd een beetje; ik kan dat ook niet, helemaal negeren. Ik probeer wel daarna dan zo normaal mogelijk te doen, maar als ze opeens heel hard piepen dan kan ik ze niet straal negeren...
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

na een gevecht doe ik dat bewust niet, maar verder bij pijn wel, eerlijk gezegd. Vandaag liep spok tegen een draad aan en liep een beetje mank. Ik heb hem toen even beetgepakt en even getroost. Luna had zich een keer verstapt, en toen heb ik hetzelfde gedaan. Dat vonden ze beide erg prettig, en ik heb er tot nu toe geen negatieve gevolgen van ontdekt.
Laatst gewijzigd door Zoie op 19 feb 2006 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als ze echt pijn hebben (en dat hoor je snel genoeg) dan troost ik mijn honden. Ik vind het dan heel onnatuurlijk om te gaan negeren, natuurlijk geef je daar aandacht aan. Ga mijn hond dan toch niet mijn rug toedraaien? Zou ik mezelf een vreselijk mens vinden.

Of het nou slecht is of niet, ik was niet van plan om dat te gaan veranderen omdat het qua opvoeding niet verantwoord zou zijn.

Dus ja; ik troost bij pijn. :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja tuurlijk troost ik ook bij pijn door zoiets veroorzaakt :wink:
Vorig jaar kwam Kaya ook bij me met haar zere pootje (artrose) en dan krijgt ze ook een troostknuf hoor.
Alleen als ze gaat piepen na een gevechtje ofzo, dan moet ze niet zeuren :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Als Buck zich pijn doet, (en hij is een echte miepert,) dan komt hij naar mij toe en stort zich voor mijn voeten neer en en gaat dan op zijn rug voor me liggen piepen. :roll:

Dan moet ik aaien en zeggen dat het wel meevalt en dan gaat het weer................ :pffff: :smile:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik ben geen hond, ik ben een mens en kan dus niet altijd 'op z'n hondjes' handelen... :pffff:
Dus ik troost....maar wel met het bewustzijn dat ik een 'pieper' van mijn hond kan maken als ik het te gek maak...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb niets anders gedaan dan troosten bij lance met z'n hernia , hij was zoo zielig toen :jank: :jank: :jank:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Bij pijn (wat Vegas godzijdank nog nooit heeft gehad) zal ik ook troosten :wink: Niet na een gevecht o.i.d. maar wel na een ongelukje.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Baily schreef:Als Buck zich pijn doet, (en hij is een echte miepert,) dan komt hij naar mij toe en stort zich voor mijn voeten neer en en gaat dan op zijn rug voor me liggen piepen. :roll:

Dan moet ik aaien en zeggen dat het wel meevalt en dan gaat het weer................ :pffff: :smile:
:smile2:

Sorry, ik zag het even voor me :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:Bij pijn (wat Vegas godzijdank nog nooit heeft gehad) zal ik ook troosten :wink: Niet na een gevecht o.i.d. maar wel na een ongelukje.
Als Vegas pijn laat zien, moet er ook echt wat zijn toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zoek stok! schreef:
Baily schreef:Als Buck zich pijn doet, (en hij is een echte miepert,) dan komt hij naar mij toe en stort zich voor mijn voeten neer en en gaat dan op zijn rug voor me liggen piepen. :roll:

:smile2:

Sorry, ik zag het even voor me :mrgreen:
:mrgreen: het is ook een belachelijk gezicht........... :smile: Maar ik vind het tegelijkertijd zo lief............. :mrgreen:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Re: Troosten

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Zoek stok! schreef:Hebben jullie dat ook? Dat je hart breekt als je hondje pijn heeft? We waren met het balletje aan het spelen in de tuin, hij rent met bal naar me toe en ineens 'pieieieieieieep' en pootje omhoog :cry:

Ik heb hem naar binnen op de bank getild en hem een beetje geaaid. Na een paar minuten z'n pootje even goed betast, maar het leek me okay. Hij zit mij dan een tijdje met droevige ogen aan te kijken en gaat dan tegen me aan slapen.

De hondentrainer zei altijd dat je het moet negeren, maar ik kan dat gewoon niet.

Hoe doen jullie dat?
ik troost Ferrero kijkt dan ook zielig, laat zijn oren hangen en het zere deel word voor zover mogelijk getoond, gaat dat niet dan wijst hij erna met zijn hoofd, ik zeg dan altijd ah doet het zeer geef er een kus op als het niet een al te intiem deel is :mrgreen: en dan is het leed weer geleden hij doet het ook alleen maar als het echt zeer doet
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Yep, ik troost Rais ook b.v. als ze pijn heeft in haar vergroeide achterpootje.
Maar ik probeer wel een gulden middenweg te vinden, want vaak gaat een hond zich van troosten nog zieliger voelen.

Voorbeeld van een labrador van mijn tante tijdens een jachttraining : dummy werd afgeschoten en haar teefje was aan de beurt om te apporteren. Maar een reu ging er per ongeluk ook op af, die stond een eind opzij, vlak voor de dummy was 't KNAL en de 2 honden botsten boven op elkaar met een rotgang.
Iedereen natuurlijk 'ah' en 'oh', teefje van mijn tante hobbelde doodongelukkig naar haar terug al mankend en met kop scheef, wij hebben haar even getroost en nagekeken of we letsel zagen. Dit was niet het geval, mijn tante zegt we houden op met troosten, Rainbow kom voor, let op en aaaappoooort!
En weg was Rainbow, niets meer aan de hand. :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier wordt ook getroost hoor, ik ren er direct op af met mijn armen wijd ohguttegutwatiserdankommaarbijhetvrouwtje :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef:
Reini schreef:Bij pijn (wat Vegas godzijdank nog nooit heeft gehad) zal ik ook troosten :wink: Niet na een gevecht o.i.d. maar wel na een ongelukje.
Als Vegas pijn laat zien, moet er ook echt wat zijn toch?
In principe is het zo dat hij niet snel pijn zal laten zien dus wat dat betreft moet ik hem altijd goed in de gaten houden zodat ik het wel opmerk als er iets anders is dan normaal inderdaad :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik gooide vorig jaar een keer een stok weg voor 1 van onze honden, en die kreeg hij dus in zijn oog :jank:
Zijn oog was een halve dag rood en traande erg, ik voelde me zooooo schuldig. Ik heb de hele tijd bij hem gezeten. Ik gooi nu ook geen stokken meer, alleen maar zijn bal, ik heb mijn lesje geleerd :wink:
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Bij erge pijn (wat gelukkig nog nooit is gebeurt)zal ik wel iets meer aandacht schenken dan normaal.
Bij een sneetje in de voetzool of een ander klein dingetje krijgt ze een aaitje of een knuffeltje en daarna gewoon weer verder.
Mijn hond is niet zo dat ze aandacht komt vragen voor het een of ander :wink:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Op een pootje gaan staan wordt genegeerd. Met moeite hoor, maar toch...
Als ze echt in paniek is van iets wat vliegt als een hete luchtballon, een vlieger o.i.d. dan probeer ik haar rustig te houden. :19:

Bij een lezing van Geert de Bolster (toch niet echt een geheel onbekende in de hondenwereld :wink: ) zei hij dat als zijn hond echt bang is.
Bijvoorbeeld voor vuurwerk en dat hij echt in paniek is, dat je de hond in die gevallen best mag troosten.
En dan niet betuttelen maar hem bij je pakken.
Of zoals Geert zelf zei: "Ik ben bij um in zijn mand gaan zitten" :pffff:

Als een hond in paniek is dan mag je hem best tot steun zijn.
Prima houding volgens mij :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno heeft laatst haar poot opengehaald aan iets. Piepen en ze was heel zielig. Zowel ik als man Thuur hebben haar uitgebreid getroost en daarna ging het wel weer.
Alleen....Ameno is een echte drama queen...als ze nu stout is en ik roep "Foei" dan trekt ze dat pootje op in de hoop dat ik haar kom troosten :mrgreen: Dat negeer ik dan wel.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik heb nogal een aparte hond geloof ik :roll: Moet nl. erg voorzichtig zijn met troosten. Ik kan een aantal voorbeelden geven dat hij getroost werd en dat resulteerde in extreme angst voor bepaalde dingen. Bijv. ik ging eens in een wespennest zitten :roll: Werd zelf een aantal keer gestoken maar ook mijn arme hond. Veel te veel aandacht aan besteedt; maanden daarna nog grote paniek als er een vlieg op zijn rug ging zitten. Eerste injectie bij d.a., getroost door da. en mij, toen hij een maand of zeven was moesten we met drie man op hem gaan 'zitten' om een injectie toe te kunnen dienen; drama! Dus pijn of ongemak wordt nu (hoe moeilijk ik het ook vind) genegeerd en ik zorg onmiddellijk voor afleiding. Bij pijn aan de poot bijv. kijk ik zo zakelijk mogelijk wat er aan de hand is en dan hup, weer doorlopen. Schaam me af en toe wel, andere mensen kijken dan :eek: maar ik wil nooit meer meemaken dat Dante zo in paniek raakt..

Gr. Marijke
Zoek stok!
Zeer actief

pooh schreef: Alleen....Ameno is een echte drama queen...als ze nu stout is en ik roep "Foei" dan trekt ze dat pootje op in de hoop dat ik haar kom troosten :mrgreen: Dat negeer ik dan wel.
Slimme hond! :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

joline schreef:Ik gooide vorig jaar een keer een stok weg voor 1 van onze honden, en die kreeg hij dus in zijn oog :jank:
Ik heb toen Bram hier net was zo hard op z'n poot gestaan dat deze ernstig gekneusd was :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Echt troosten doe ik eigelijk niet.

Nu komt het gelukkig weinig voor dat de honden pijn hebben hoor.
Als Yildah echt pijn heeft zet ze het echt op een gillen. Zo is ze een keer in haar oor gestoken door een bij. Toen ik wilde kijken storte ze zich gillend op de grond. Ik wacht dan even en praat rustig tegen haar, als ze ophoud met gillen bekijk ik de pijnlijke plek, geef haar een kus op haar koppie en gaan weer verder.

Sandro spreek ik meestal rustig toe en bekijk de pijnlijke plek.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben een muts als mijn honden pijn hebben. :roll: Lilo is een keiharde, dus als die een doodssmak maakt tijdens het rennen loop ik nog bibberend van 'Oh meissie toch, gaat het?' en dan is zij al lang weer aan het spelen. :roll: Jack is niet echt kleinzerig in mijn ogen, maar gewoon heel bang voor pijn. Dus als vreemde mensen aan zijn oren zitten piept hij, als vreemde mensen aan zijn slechte poot zitten piept hij, en hij schiet helemaal de stress in als iemand op zijn poot trapt of zo. Hij ziet het ook als een soort straf :roll: , hij moet het altijd helemaal onderdanig goedmaken als iemand hem (per ongeluk) pijn doet.

Ik kan er heel slecht tegen als Jack pijn heeft. :jank:

Vanochtend, ook zo'n stunt. :roll: Ik zit met een slaperig hoofd achter een bak koffie, was een beetje laat (want schoolvakantie), Lilo had al even geplast in de tuin, Jack lag nog half te dutten op de bank. Opeens moet Jack verschrikkelijk niezen, echt een joekel van een nies. En meteen daarna helemaal in de paniek en piepend van de bank af springen.

Nou, ik was meteen wakker. :N: Ik denken wat er nou toch zou kunnen beschadigen door zo'n nies, ja, iets in zijn neus of zo, ik wist het ook niet. :19:

Nee, zie ik dat er een paar druppels plas op het kleed op de bank liggen. Ik dacht dat alleen vrouwen van boven de 40 dat kregen :mrgreen: , maar blijkbaar kan je als hond met een volle blaas ook wat verliezen bij een goeie nies. :mrgreen: En Jack is superzindelijk, die zou zich nog door de deur heen graven voor hij binnen iets doet, dus die was zich helemaal in de rondte geschrokken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Als Simba echt pijn heeft troost ik hem ook hoor. Ik vind het gewoon zo zielig dan!

Maar ik moet er inderdaad wel mee oppassen, want een jaar geleden heeft hij tijdens het spelen zijn pootje een beetje verzwikt ofzo en liep een beetje mank. Ik helemaal medelijden en knuffelen en aanhalen enzo. Na een paar dagen was er niks meer aan de hand, en rende hij weer rond en speelde enzo.

Maar als hij aandacht wou, of op zijn kop kreeg, ging hij express weer mank lopen, zodat hij weer extra aandacht kreeg. Nu doet hij dat gelukkig niet meer.
Moet eerlijk zeggen dat ik het nogal slim van hem vond. Want op het begin kon ik inderdaad niet boos op hem blijven als hij zielig keek en mank liep en ging ik er al achteraan van: Sorry schatje, ik ben niet boos hoor, kom maar bij het vrouwtje, arme jongen.

Ben het na een paar keer wel gaan negeren, want hij had helemaal geen pijn meer, deed het alleen om de aandacht. Maar als hij echt pijn heeft, ben ik de eerste die naast hem op de grond ligt mee te huilen zowat.

Zo is mijn moeder een keer met hem gaan wandelen en spelen. Toen ze een stok weggooide vloog simba erachteraan. De stok bleef rechtop in de grond steken en Simba sprong er bovenop. De stok schoot zo door zn keel.
Mijn moeder had gelukkig het nummer van de DA in haar telefoon staan, gelijk gebeld en in de auto naar de dierenarts. Daar hebben ze hem onder narcose gedaan om de wond in zijn keel schoon te maken en te hechten.

Mijn moeder kwam toen thuis zonder Simba omdat hij daar een halve dag moest blijven. Ik helemaal overstuur en huilen. Toen Simba weer thuis was heb ik de hele dag en nacht naast hem gelegen en hem getroost. Ik was zooooo dankbaar dat hij nog leefde, moet er niet aan denken wat er gebeurd kon zijn. Heb mijn moeder toen gelijk verboden nog met stokken te gooien.

Maar hier heeft hij gelukkig niets aan overgehouden.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben maar een mens dus ik troost :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”