Ik ben een muts als mijn honden pijn hebben.

Lilo is een keiharde, dus als die een doodssmak maakt tijdens het rennen loop ik nog bibberend van 'Oh meissie toch, gaat het?' en dan is zij al lang weer aan het spelen.

Jack is niet echt kleinzerig in mijn ogen, maar gewoon heel bang voor pijn. Dus als vreemde mensen aan zijn oren zitten piept hij, als vreemde mensen aan zijn slechte poot zitten piept hij, en hij schiet helemaal de stress in als iemand op zijn poot trapt of zo. Hij ziet het ook als een soort straf

, hij moet het altijd helemaal onderdanig goedmaken als iemand hem (per ongeluk) pijn doet.
Ik kan er heel slecht tegen als Jack pijn heeft.
Vanochtend, ook zo'n stunt.

Ik zit met een slaperig hoofd achter een bak koffie, was een beetje laat (want schoolvakantie), Lilo had al even geplast in de tuin, Jack lag nog half te dutten op de bank. Opeens moet Jack verschrikkelijk niezen, echt een joekel van een nies. En meteen daarna helemaal in de paniek en piepend van de bank af springen.
Nou, ik was meteen wakker. :N: Ik denken wat er nou toch zou kunnen beschadigen door zo'n nies, ja, iets in zijn neus of zo, ik wist het ook niet.
Nee, zie ik dat er een paar druppels plas op het kleed op de bank liggen. Ik dacht dat alleen vrouwen van boven de 40 dat kregen

, maar blijkbaar kan je als hond met een volle blaas ook wat verliezen bij een goeie nies.

En Jack is superzindelijk, die zou zich nog door de deur heen graven voor hij binnen iets doet, dus die was zich helemaal in de rondte geschrokken.