Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Man dreigt mijn hond dood te schoppen in losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Man dreigt mijn hond dood te schoppen in losloopgebied
Ik ben aan het wandelen met mijn hond van ruim vier maanden. Ik heb hem aangelijnd in een gebied waar honden los mogen lopen. Op een bepaald moment komt er vanaf een zijpad een man met twee kinderen aan. De jongste reageert panisch op mijn jonge hond. Ik loop snel door en sla af. Ik hoor de man zeggen ´waar zullen we heen gaan´. Ik besluit mijn hond meteen los te laten. Ik was dat al van plan en die het leek mij handig dat die man daar zijn keuze op kon baseren mocht hij dat willen.
Om de een of andere duistere reden besluit hij achter mij aan te lopen. Mijn hondje blijft even een stukje achterop om te snuffelen. De man loopt naar mijn hond toe om hem met armbewegingen weg te jagen. Mijn hond gunt de man geen blik waardig en snuffelt lekker verder.
Dan begint die man tegen mij te roepen dat ik mijn hond moet aanlijnen. Ik reageer met hoezo, dit is een losloopgebied. Hij zegt dat dat niet waar is en dat hij mijn hond een doodschop zal geven als ie in de buurt komt.
Ik word daar zo boos om! Ik heb gezegd dat ik hem eens zal schoppen als ie aan mijn hond komt. En ik heb gezegd dat het geen wonder is dat zijn kind zo panisch van honden is gezien het gedrag van zijn vader. Tja, als mensen mijn hond dreigen dood te schoppen dan word ik erg boos.
Ik ben vervolgens gewoon doorgelopen met mijn hond nog steeds los. Mijn hond had sowieso totaal geen interesse voor dit drietal.
Hoe reageren jullie op dit soort aggressieve lieden als je er zeker van bent dat je hond legaal losloopt? Heeft iemand tips om dit rustiger op te lossen. Ik dacht zelf om een kopie van de aangegeven losloopgebieden van de gemeente mee te nemen.
Om de een of andere duistere reden besluit hij achter mij aan te lopen. Mijn hondje blijft even een stukje achterop om te snuffelen. De man loopt naar mijn hond toe om hem met armbewegingen weg te jagen. Mijn hond gunt de man geen blik waardig en snuffelt lekker verder.
Dan begint die man tegen mij te roepen dat ik mijn hond moet aanlijnen. Ik reageer met hoezo, dit is een losloopgebied. Hij zegt dat dat niet waar is en dat hij mijn hond een doodschop zal geven als ie in de buurt komt.
Ik word daar zo boos om! Ik heb gezegd dat ik hem eens zal schoppen als ie aan mijn hond komt. En ik heb gezegd dat het geen wonder is dat zijn kind zo panisch van honden is gezien het gedrag van zijn vader. Tja, als mensen mijn hond dreigen dood te schoppen dan word ik erg boos.
Ik ben vervolgens gewoon doorgelopen met mijn hond nog steeds los. Mijn hond had sowieso totaal geen interesse voor dit drietal.
Hoe reageren jullie op dit soort aggressieve lieden als je er zeker van bent dat je hond legaal losloopt? Heeft iemand tips om dit rustiger op te lossen. Ik dacht zelf om een kopie van de aangegeven losloopgebieden van de gemeente mee te nemen.
hmmm wij roepen altijd dat het een losloopgebied is en als het ze niet zint er 10-tallen andere plekken zijn waar honden niet mogen komen, dus dat ze dan daar maar fijn moeten gaan lopen.
Hier heb je de Hoornseplas. In de wintermaanden mag je daar niet fietsen ivm de honden die dan los mogen lopen daar.
Maar goed, iedereen fietst daar toch lekker doorheen en dan krijg je idd commentaar als een van de honden in de weg staat....dan krijgen ze dus ook atlijd te horen dat ze dr niet fietsen mogen!!!!
Hier heb je de Hoornseplas. In de wintermaanden mag je daar niet fietsen ivm de honden die dan los mogen lopen daar.
Maar goed, iedereen fietst daar toch lekker doorheen en dan krijg je idd commentaar als een van de honden in de weg staat....dan krijgen ze dus ook atlijd te horen dat ze dr niet fietsen mogen!!!!
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
tja wat zal ik zeggen, sommige mensen zijn een beetje nukkig.
Moet wel zeggen, zodra er kinderen zijn lijn ik altijd de honden even aan, maar dat komt ook omdat Ivan zo lomp is die loopt ze zo omver.
Ik vind dat hij het ook vriendelijk kan vragen als een van de kinderen bang is, je bent in een losloop gebied.
Moet wel zeggen, zodra er kinderen zijn lijn ik altijd de honden even aan, maar dat komt ook omdat Ivan zo lomp is die loopt ze zo omver.
Ik vind dat hij het ook vriendelijk kan vragen als een van de kinderen bang is, je bent in een losloop gebied.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
weet je, het zijn maar woorden, die man zal dat echt niet zomaar doen, het is wel belachelijk om ook maar te zeggen. Ben mild vandaagEstherK schreef:dreigen met doodschop <=> sommige mensen zijn een beetje nukkigJacky schreef:tja wat zal ik zeggen, sommige mensen zijn een beetje nukkig.![]()
![]()
Er komt vast een moment dat ik dit ook zo kan relativeren maar vandaag nog niet

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb een keer gehad dat iemand dus Dino,(klein hondje van net 10 kilo) die echt helemaal niks deed, en zoetjes met me meeliep, een echt harde schop heeft gegeven.
Het was zo zielig. Kwam ook omdat de kinderen van die man bang waren, maar hij liep er helemaal niet naar toe, maar we passeerden gewoon en hij liep net iets achter me. Als ik hem had aangelijnd zou hij daar ook lopen bij wijze van spreken.
Ik hoorde hem janken, en toen is hij gevlucht. Ik moest dus de keuze maken om die man een dreun te geven of achter mijn hond aan te gaan, en ik heb dus het laatste gedaan, terwijl ik gewoon liep te janken.
Van kwaadheid, maar ook omdat ik het zo zielig vond.
Ik heb hem uiteindelijk gevonden,ergens in een weiland verstopt. En hij komt uit het buitenland en had al niet veel vertrouwen in vreemde mensen. Heel zielig, maar wat ik wil zeggen is dat er dus mensen zijn die jouw hond zomaar kunnen schoppen. Terwijl de hond gewoon niks ergs doet.
Het was zo zielig. Kwam ook omdat de kinderen van die man bang waren, maar hij liep er helemaal niet naar toe, maar we passeerden gewoon en hij liep net iets achter me. Als ik hem had aangelijnd zou hij daar ook lopen bij wijze van spreken.
Ik hoorde hem janken, en toen is hij gevlucht. Ik moest dus de keuze maken om die man een dreun te geven of achter mijn hond aan te gaan, en ik heb dus het laatste gedaan, terwijl ik gewoon liep te janken.
Van kwaadheid, maar ook omdat ik het zo zielig vond.
Ik heb hem uiteindelijk gevonden,ergens in een weiland verstopt. En hij komt uit het buitenland en had al niet veel vertrouwen in vreemde mensen. Heel zielig, maar wat ik wil zeggen is dat er dus mensen zijn die jouw hond zomaar kunnen schoppen. Terwijl de hond gewoon niks ergs doet.
Laatst gewijzigd door Baily op 25 feb 2006 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
Re: Man dreigt mijn hond dood te schoppen in losloopgebied
De man fijn laten lullen, en zelf gewoon doorlopen. Maakt mij dan overigens niet eens uit of het legaal loslopen is, of niet. Ik denk dan bij mezelf "die vent is gek", en ga gewoon verder met waar ik mee bezig was. Sjouwen en genieten van mijn hondjes dus.EstherK schreef:Hoe reageren jullie op dit soort aggressieve lieden als je er zeker van bent dat je hond legaal losloopt? Heeft iemand tips om dit rustiger op te lossen. Ik dacht zelf om een kopie van de aangegeven losloopgebieden van de gemeente mee te nemen.
- sfeyenoord1
- Vaste gebruiker
- Daantje*
- Zeer actief
Zo was ik ook een keer aan het wandelen op een hondenuitlaatplaats. Simba gewoon aangelijnd, want loslopen mocht niet. Komen er opeens twee meisjes van een jaar of 16/17 langsgefietst, dus ik houd Simba kort voor het geval hij naar ze toe wil. Simba stak alleen zijn neus even in de richting van die meisjes. En een van die meisjes gilt gelijk: Hou dat beest bij me weg, want ik schop hem in één keer dood!
Ik had zowieso al een rotdag en als iemand aan ons Simba dreigt te komen wordt ik zo kwaad. Dus ik schreeuwde naar haar: Vieze vuile k*th**r!! Nu stoppen en van die fiets afstappen dan geef ik je zo'n rotschoppen dat je de komende zes maanden niet meer kan zitten en door een rietje drinkt! Kun je wel, tegen zo'n onschuldig hondje! *%$&%$#&%$* (en nog wat meer schuttingtaal)
Ik heb nog nooit iemand zo hard zien doorfietsen. Ik schrok er zelf eerlijk gezegd ook een beetje van. Ik ben eigenlijk helemaal niet agressief ofzo en schijn er nogal onschuldig uit te zien
, dus mensen verwachten ook helemaal niet van me dat ik zo'n grote mond op kan zetten. Maar ik werd gewoon zo kwaad opeens.
Van mijn Simba-beestje moeten ze gewoon afblijven
Ik had zowieso al een rotdag en als iemand aan ons Simba dreigt te komen wordt ik zo kwaad. Dus ik schreeuwde naar haar: Vieze vuile k*th**r!! Nu stoppen en van die fiets afstappen dan geef ik je zo'n rotschoppen dat je de komende zes maanden niet meer kan zitten en door een rietje drinkt! Kun je wel, tegen zo'n onschuldig hondje! *%$&%$#&%$* (en nog wat meer schuttingtaal)

Ik heb nog nooit iemand zo hard zien doorfietsen. Ik schrok er zelf eerlijk gezegd ook een beetje van. Ik ben eigenlijk helemaal niet agressief ofzo en schijn er nogal onschuldig uit te zien

Van mijn Simba-beestje moeten ze gewoon afblijven

Hee, vriend Feyenoord. Dat stukje wat ik cursief heb gemaakt, dat meen je niet hè?sfeyenoord1 schreef:lekker dom.
en goeie keus baily. Ikzelf had daarna toch nog geprobeerd die vent te vinden en hem daarna een schop gegeven in z'n kloten zodat ie veel pijn had. Dan voelt hij het ook:devil: . Maar zoiets doe je toch niet
De man heeft namelijk alleen woordelijk geweld gebruikt. En ik gok erop dat jij woordelijk geweld ook niet schuwt. Zéker niet tijdens wedstrijden.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- sfeyenoord1
- Vaste gebruiker
In dat geval zou ik ze uitdissen en terug dreigen bv. maar dit sloeg op wat baily zei dat haar hond een keer was geschopt en ze moest kiezenMarion. schreef:Hee, vriend Feyenoord. Dat stukje wat ik cursief heb gemaakt, dat meen je niet hè?sfeyenoord1 schreef:lekker dom.
en goeie keus baily. Ikzelf had daarna toch nog geprobeerd die vent te vinden en hem daarna een schop gegeven in z'n kloten zodat ie veel pijn had. Dan voelt hij het ook:devil: . Maar zoiets doe je toch niet
De man heeft namelijk alleen woordelijk geweld gebruikt. En ik gok erop dat jij woordelijk geweld ook niet schuwt. Zéker niet tijdens wedstrijden.

-
- Zeer actief
Vorige week ging ik even met de heren naar mijn ouders, wil ik met hun de auto instappen komt een nieuwe bewoonster bij hun in de straat nukkig naar hun toe dus dat was blaffen geblazen. En dat was voor haar aanleiding om mijn oudste een trap te geven (ze heeft zelf ook een hond, maar dan een grote
) heb hem opgetild en haar toch een rotschop teruggeven. Wat denkt dat mens wel niet, ik heb wel het fatsoen gehouden om niet te schreeuwen. Mijn ouders hebben dit beide gezien en gezegd dat ik aangifte moest doen, dat heb ik gedaan maar mevrouw ontkent stellig en mijn ouders worden niet als volwaardig getuige gezien (het zijn immers mijn ouders). Wij denken dat het er iets mee te maken heeft dat ik haar eerlijk heb gezegd dat het onverantwoord is om met haar hond nog te gaan fokken (de teef is bijna 8 jr. en heeft nog nooit een nestje gehad), ze was hier toen heel gepikeerd over. Ze wilde het omdat het haar zo leuk leek
en niet om het ras te verbeteren (ze wilde haar laten dekken door een mix. dobermann, de teef is zelf een boxer).

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
- Daantje*
- Zeer actief
Toch netjes dat je niet geschreeuwd hebtbike schreef: En dat was voor haar aanleiding om mijn oudste een trap te geven (ze heeft zelf ook een hond, maar dan een grote) heb hem opgetild en haar toch een rotschop teruggeven. Wat denkt dat mens wel niet, ik heb wel het fatsoen gehouden om niet te schreeuwen.

Nee, ik zou ook helemaal over de zeik gaan hoor!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
pooh schreef:Hmmm als ik deze manier zou tegen komen vermoed ik dat ik in de "viswijf" modus over ga.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Linda*
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Rob* schreef:Er wilde ook eens een meneer Blisje doodschoppen, ik was zo geschrokken en bang dat ik gauw ze riempje omdeed en gauw ben gaan wegrennen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Man dreigt mijn hond dood te schoppen in losloopgebied
Met een kind dat bang is voor honden in een hondenlosloopgebied gaan lopen...EstherK schreef:Ik ben aan het wandelen met mijn hond van ruim vier maanden. Ik heb hem aangelijnd in een gebied waar honden los mogen lopen. Op een bepaald moment komt er vanaf een zijpad een man met twee kinderen aan. De jongste reageert panisch op mijn jonge hond. Ik loop snel door en sla af. Ik hoor de man zeggen ´waar zullen we heen gaan´. Ik besluit mijn hond meteen los te laten. Ik was dat al van plan en die het leek mij handig dat die man daar zijn keuze op kon baseren mocht hij dat willen.

Ik was waarschijnlijk meteen al tegen die man (en dat kind) gaan aankletsen over dat die van mij hele lieve hondjes zijn en dat Lilo ook een beetje bang is enzo

Maar als iemand echt zou dreigen om mijn honden te schoppen geloof ik dat ik ongeveer zou ontploffen. Mijn honden zijn al genoeg geschopt.

En wat betreft de legale losloopgebieden: nog niet eens zo'n gek idee om de kaart van de gemeente in je zak te houden. Ik werd van de week aangesproken door een meneer op de fiets toen Lilo net zat te poepen aan de rand van een veld hier in de buurt. Meneer kwam helemaal het veld overfietsen naar ons toe, begon met 'Heeft u ook kinderen?' en toen kon ik hem lekker afkappen omdat ik al wist wat hij ging zeggen.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief