Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dimmu plast over andere honden heen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Steven
nieuw lid

Dimmu plast over andere honden heen

Ongelezen bericht door Steven »

We kampen met een tamelijk uniek probleem;

De laatste tijd heeft onze Dimmu een vreemde gewoonte ontwikkeld, hij heeft namelijk de nare neiging om over andere honden heen te plassen. Over het algemeen honden met wie hij speelt...spelen...hup poot omhoog en laat maar lopen. Ik schaam me dood tegenover het baasje van de andere hond. Gelukkig kunnen de meesten er om lachen maar ik kan het niet toejuichen.

Iedere andere hondenbezitter die ik tot nog toe heb gesproken heeft zoiets nog nooit meegemaakt...omdat hij het alleen nog maar heeft gedaan als ie los loopt op een uitlaatterrein, kan ik niet snel genoeg bij hem komen om hem te corrigeren. Een verbale correctie heeft niet het gewenste resultaat gehad. (de ene keer helpt t de andere keer niet).

Ik weet niet wat te doen, misschien heeft iemand tips....

Alvast hartelijk dank,

Steven
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas deed dat ook, en Bruno heeft een keer een Westie(die gezien zijn gelige vacht al vaker het pispaaltje was :mrgreen: ) helemaal natgeplast.Maar dat ging vanzelf over.Tomas doet het nu nooit meer (en bij Bruno was dat een zeldzame actie, in meer dan een opzicht :wink: ))
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Basco doet dit ook en dan vnml. over onze andere hond. Ik laat hrm dan ophouden met een boze "nee". Nu doet hij het bijna nooit meer.
Carmen
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moritz doet het ook :19:
Als ik het zie zeg ik even 'nee', maar meestal doe ik maar net alsof ik het niet zie :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

naqui heeft het ook al een paar keer bij lancelot gedaan :roll: staat lance te snuffelen bij een teven plasje en dan piest die naker tegen lance zijn kop :kotz:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Steven
nieuw lid

pfff

Ongelezen bericht door Steven »

gelukkig een minder uniek probleem dus dan ik dacht. :mrgreen: ...gisteren reageerde hij voor de verandering eens zeer onder de indruk door een verbale reprimande :cheer: ...hopen dat het beter gaat..
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier gebeurd het soms ook. Femke die nog even staat te snuffen bij een molshoop, tommie die haast heeft en zijn poot alvast omhoog doet. :N: Gelukkig vind Femke het ook niet fijn en trekt vliegensvlug haar hoofd weg. :mrgreen:
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

Sommige reuen in het asiel willen onze hond ook wel es proberen omver te plassen! Geen idee waarom! :19:

Soms ook als je gewoon bij hun hokje staat! Zo wilde een mechelaar proberen om DiEv omver te plassen! :piew:
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Als ik Dylan tegelijk met Tommy uitlaat en Dylan staat te plassen,dan moet ik echt opletten,want Tommy steekt zo zijn kop onder de straal :N:
Hij kijkt dan ook echt zo van hehe dat was een lekker warme douche :smile:

Maar ik maak ook weleens mee dat Dylan bewust op een andere hond afloopt om er vervolgens overheen te piesen :denken:
Is dat dan dominantie?
Want verder is hij naar andere honden toe echt een watje,gaat snel op zijn rug liggen als ze naar hem grommen,en andere reuen rijden ook altijd op hem als we met een groep aan het wandelen zijn.

Alleen met speelgoed en botten vind hij dat het ALTIJD van hem is,ongeacht of hij thuis is of bij iemand anders.
Alleen bij de oudste hond pakt hij niks af,want die is 2 jaar ouder dan hij,en echt de baas in huis!

Groetjes Petra
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Jola is wel eens onder geplast haha
daar stond ik ook van te kijken ja en vroeg mijn lerares meteen wat het betekende.

Ze zei idd dat het dominantie is ja. De hond zorgt er eigenlijk voor dat die andere hond zijn geur draagt dus miss wil hij hem als "bezit" kijk maar naar katten die doen dit ook de hele dag door kopjes te geven aangeven dit is van mij dus terratorium bakenen maar dat doen ze ook bij andere dieren en mensen.....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”