Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat betekent dit..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gucci
Zeer actief

wat betekent dit..

Ongelezen bericht door gucci »

mijn bulldog heeft tegenwoordig een nieuwe manier van met honden omgaan, zeker honden die kleiner zijn dan haar, voor grote honden is ze nog wat bang, als we buiten zijn en we komen natuurlijk honden tegen, dan is ze eerst de kat uit de boom kijken maar als ze merkt dat er niets gebeurt, dan gaat ze maar boven de andere hond staan, die vind dat maar niets maar ze blijft het maar doen, dus echt erover heen staan, als de andere hond het zat wordt en kribbig wordt dan laat ze zich vallen met haar voorkant en dan drukt ze ze bijna plat, en neemt ze ze bijna in de houdgreep, is dit een vorm van laten zien dat ze de dominanste is, ze trekt zich er niks van aan, dat de honden uit hun dak gaan, ze blijft ze pletten, soms begint ze terug te grommen, ik laat dit niet toe, en haal haar er van af en loop verder, want ik zou het ook niet leuk vinden om een dikke bull boven op me te hebben, en de baasjes van die honden vinden het ook niet zo leuk.

bij grote honden is ze een schijterd, maar dan begint ze uit bangigheid te bijten.

bij sommigen mensen zeker kinderen doet ze het ook zoiets, haar poten om de voeten heen en dan proberen te tackelen en dan bijten in de enkel, ze lijkt wel een judoka geregeld.

hoe kan ik dit gedrag van haar opvatten, heb dit niet eerder van mijn honden gezien, maar dat waren ook geen bullen, en is het goed dat ik haar ervan af haal en doorloop, ik vind zelf het geen leuk gedrag,

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Is idd een beetje haantjesgedrag van haar. Mijn amerikaanse bullen deden het en Kira doet het heel soms ook.
Van mij mag dit niet zeker als de andere hond geen partij is. Ik word niet boos maar haalde zw eraf en loop dan door. Niet leuk spelen dan helemaal niet spelen. Ik zorg wel dat ik daarna leuk ben, stimulatie om te luisteren en geen negatieve associaties met andere honden. Hier werkt dit goed.
Carmen
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

het is geen open vraag voor mij, ik vind dat ze duidelijk bazig gedrag vertoont, maar je leest tegenwoordig zoveel dingen over gedrag etc, dat ik het even zeker wilde weten, en er niet gelijk een stempel op wilde plakken. dus het is niet helemaal een blonde vraag van mij hoor :wink: , wilde eigenlijk een bevestiging.

ik denk zelf dat ze flink aan het ontdekken is waar haar grenzen liggen, bij mensen en bij kleinere honden, ze is ongeveer 6 mnd, maar al wel vrij groot en zwaar, dus het is toch een gewicht wat ze in de strijd gooit met andere honden, en ik vind het geen speels gedrag wat ze vertoont naar kleine hondjes, dat kan je bij haar goed onderscheiden aan haar verdere houding waneer ze speelt of niet.

ik haal haar er nu vanaf, lijn haar aan, dan moet ze even zitten, krijgt een koekje en dan loop ik verder, geen boze reactie van mijn kant gewoon weer normaal verder lopen.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”