Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opeens gaan liggen *help

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Opeens gaan liggen *help

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

Wij gaan geregeld (we proberen toch minstens 1x in de week) naar het asiel vanwaar dat onze beagle Manou komt.

We gaan dan lekker met de honden wandelen! En altijd hebben we wel een lieveling! :I:

Een hele tijd was dit een lieve rottweilerteef van een viertal jaartjes, en we voelden ons dus ook niet meer compleet toen ze geadopteerd werd... :cry:

Ik had echter al vlug een nieuwe lieveling, een mechelaarreu Boomer, hier volgt zijn verhaaltje!

Boomer is samen met vier andere Mechelaars (2 teven en 3 reuen - waarvan 1 teef al terug geadopteerd) in beslag genomen bij een boer die ze mishandelde. Een van de teven was zijn moeder. Er is vast wel sprake van inteelt. Boomer zijn balletjes zijn ook niet ingedaald, het is één of andere aandoening waardoor hij geen pupjes kan maken. Boomer was samen met Flash echt wel schuw, daarom viel hij ook niet op, hij keek nooit naar je om! Hilde, een vrijwiligster van het asiel hield haar bezig met Boomer, enorm zelfs, want de verandering zijn zichtbaar! Hij is niet meer schuw (wat een enorme lieverd dat het is!) en gaat zelfs gaan wandelen! Maar, een mechelaar beschouwd maar één iemand als baas, dus ging hij ook maar wandelen met Hilde. Wij wilden ook wel eens proberen, en het mocht! Hij wilde wel met ons mee, vooral met Manou! Helemaal verzot is hij erop, hij wil er dan ook voortdurend opkruipen! :boos: Maar er is één probleem, opeens zet hij hem neer, wil niet meer vooruit! Daar zit hij dan... :19: Als je er dan naartoe gaat, om hem op te tillen, draait of ligt hij hem zo, dat het niet lukt! Oké, niet erg als dat in de graskant is, maar op een zebrapad is het niet aan te raden natuurlijk! :N:

Dus hierbij mijn vraag:

* Hoe kunnen we hem meer motiveren om door te wandelen? Wij dachten om het gedrag te negeren, of eens te proberen met vlees... Iemand nog ideeën?

We willen hem gewoon leren doorstappen, want er zijn maar weinig mensen die een hond willen halen uit het asiel die nog geen vijf stappen met je mee wil! :19:

Verder nog over Boomer, hij word op 1 mei '06 1 jaartje oud, is héél sociaal naar dieren toe, best wat nieuwsgierig, maar ook nog wat bang, en kleiner dan een zuivere Mechelaar (is hij ook wel, maar denk meer richting inteelt) Hierbij zijn foto, de dame die erbij zit is Hilde!

Afbeelding

Oja, vandaag probeerde nog iemand om eens met hem te gaan wandelen, en dat lukte niet, dus ik denk echt dat er nog een hond moet mee zijn, om het 'goede voorbeeld' te tonen!

:I: asieldieren :I:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Motiveren om door te wandelen zou ik inderdaad proberen door hem te lokken met lekkers, en door hem te leren "volgen".
Ook met lekkers.

Knakworsten helpen heel goed om een hond te laten lopen :wink:
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

We waren van plan om het deze middag mss eens te proberen, maar we denken dat hij gewoon geen vlees zal aanvaarden... Het was zowiezo al geen echte snoeper! :19:

We zien wel, in ieder geval, bedankt! :ok:
Afbeelding
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Oké, vandaag geprobeerd met vlees! Hij likt er dus gewoon aan! :19:

Heb gezien dat hij gelijk wel Frolic eet, dus misschien eens met dat proberen! :denken:

Het ging wel al een stuk beter vandaag, en ik had dan ook nog eens de tijd om gezellig met hem samen te zijn. :love:

Alle tips zijn nog steeds welkom! :idea:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Gekke hond :wink:
Misschien kun je een speeltje voor hem meenemen en hem daarmee lokken en verleiden om door te lopen?
Bijvoorbeeld een balletje aan een touw.

Ik roep ook maar wat :19:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou in elk geval niet proberen hem op te pakken, zeker niet als hij op zijn rug draait. Gewoon de wandeling leuk maken en lekkers geven zolang hij meeloopt. Gaat hij zitten omdat hij niet meer verder wil kan je ook gewoon doen alsof het toch al de bedoeling was dat je weer terug ging, en met een beetje geluk gaat het dan elke keer beter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Aangezien hij verwaarloosd was twijfel ik ook dat hij weet wat spelen is! Hij weet zelfs niet wat vlees is! :denken: Maar ik ga het eens proberen! Maar neem ik dan het best iets dat piept, zacht is, of iets met een touw aan? :19: Misschien eerst eens in zijn hok spelen ermee? Of eens apart voor het wandelen misschien? Het is best moeilijk, vooral als je een grote straat over moet! Anders kan je het gemakkelijk negeren... We dachten ook al om zit te zeggen als hij ging zitten! :wink: Maar hij moet echt nog veel ontdekken, en zijn volgend baasje zal echt veel geduld moeten hebben! Het is een echte uitdaging met andere woorden. Voorlopig lukt het nog met Manou, hij is wat gek op haar en zo volgt hij haar de hele tijd! :roll: Ach, we kunnen maar proberen! Alvast bedankt! :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”