Voorbeeldje: Gisteravond laat lieten we samen de honden uit. We zien in de verte iemand met een hond waarvan we nog niet konden zien wie het was en Pieter roept dus 'Kaya hierrr'. Kaya twijfelt een seconde, we zien inmiddels wie die persoon is en weten dat dit goed gaat, dus Pieter loopt gewoon door

Daar word ik dus 'pissig' om: hier = hier en verder doet niks ertoe.
Dus ik snibbig tegen hem gezegd dat hij niet zo laks hiermee om moet gaan 'hier = hier' ook al blijkt even later dat alles is orde is. Eerst het gegeven commando uitvoeren.
Ook wel dingetjes als bv tijdens het eten 'af gaan'. Pieter zegt 'af', Kaya loopt weg en hij vindt het allemaal wel best en Pieter ook want ze bietst dan toch niet?

Ik ben daar behoorlijk strikt in, dat commando's gewoon uitgevoerd worden, dondert niet wat er in de tussentijd nog gebeurd.
Gevolg is dus ook dat Kaya even twijfelt bij hierkomen bij Pieter, maar bij mij zich 9 van de 10 keer direct omdraait om te komen (ze zijn toch wel slim he?!

Hoe gaat dit bij jullie? Zijn jullie of je partner ook zo makkelijk hierin zoals Pieter of heel erg strikt? En vind je die striktheid belangrijk?