Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine pup op bezoek

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

kleine pup op bezoek

Ongelezen bericht door sonja »

hoe zouden jullie dit doen.
mijn ouders willen op visite komen met hun nieuwe hond.
een heel klein yorksher terriertje, pup van 13 weken.
ik heb hier twee vrij grote honden die mijn ouders super vinden, en hun hondje nog nooit gezien hebben.
hoe ga ik die kennismaking zo goed mogelijk laten verlopen.
ik weet zeker dat als ik het hele spul los laat, die kleine onder de voed gelopen word.
zelf dacht ik om hun hondje in zijn eigen benchje te zetten, er samen met mijn moeder bij gaan zitten en dan mijn honden binnen te laten....
is dit wat???
die van mij zijn super vriendelijk maar nogal lomp als ze vrolijk zijn :roll:
hoe ga ik dit aanpakken????
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

eerst buiten kennis laten maken? de 2 groters om de beurt en aangelijnd?

succes :ok:
Afbeelding
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Mijn antwoord slaat misschien nergens op maar waaom moet je met zo'n jonge pup op visite gaan waarvan je weet dat er 2 van die grote doerakken rondlopen. Als pup zou ik me doodschrikken. Nieuwe omgeving, ken mijn eigen omgeving nog maar nauwelijks en dan dit? :denken:

Kun jij niet gewoon bij hen even op visite met de honden? Als puppie daar aan toe is. Kennis maken op terrein van pup :idea:

Weet je ik zou het zo jammer vinden dat pup leert.Grote honden....alarm wegblijven :wink:

Ben benieuwd wat anderen daar van vinden?

Marjolein
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb naqui als pupje gelijk tussen 7 doggen gezet , ze groters waren heel voorzichtig met hem , en kleine naqui vond het prachtig :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

marjolein1 schreef:Mijn antwoord slaat misschien nergens op maar waaom moet je met zo'n jonge pup op visite gaan waarvan je weet dat er 2 van die grote doerakken rondlopen. Als pup zou ik me doodschrikken. Nieuwe omgeving, ken mijn eigen omgeving nog maar nauwelijks en dan dit? :denken:

Kun jij niet gewoon bij hen even op visite met de honden? Als puppie daar aan toe is. Kennis maken op terrein van pup :idea:

Weet je ik zou het zo jammer vinden dat pup leert.Grote honden....alarm wegblijven :wink:

Ben benieuwd wat anderen daar van vinden?

Marjolein
nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb hier als advies gekregen om zoveel mogelijk te doen met je hond tijdens de sosialisatie en heb al mijn kennissen afgegaan met diesel en het rustig aangepakt. buiten kennis gemaakt en dan laten de grote de baby's wel toe in ons geval dan.
maar om dan maar gelijk weg te blijven? tja ik weet het niet, en 13 weken is toch een mooie tijd lijkt me.
Groetjes Silvia en Diesel
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Ja weet je in principe is dat ook zo maar ik heb op een puppiecursus gezeten en daar had de gene die de cursus gaf ook eerst die mening. Ze heeft haar eigen pup ook laten spelen met een veel grotere hond die hem een paar keer ondersteboven heeft gelopen. Er is angst ontstaan en dus vertelde ze ons dat je toch een beetje uit moet kijken. Je moet toch een beetje soepel met die regels omgaan....zo begreep ik. Ze zei, voorkomen is beter dan genezen en dus gebruik je verstand. Optillen is ook niet echt handig maar als je echt ziet dat puppie totaal ondersteboven zal worden gelopen pak, en al gezelligmakende hem op. Hij moet dan de link niet leggen ooo baas is bezorgd ALARM !! maar het moet een spelletje zijn. Snap je wat ik bedoel? Je hebt nu eenmaal grote en kleine honden. Tussen hun oren is iedere hond gewoon hond en zien ze niet dat ze als grote hond met hun gezellige logge lijf rustiger moeten spelen met een heel klein hondenpuppie. Sommigen doen dat wel maar niet allemaal Dusssssss Ja kies maar???

Mar
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”