Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde vraagje. teef naar reu

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Rangorde vraagje. teef naar reu

Ongelezen bericht door Marja »

Vanmiddag tijdens dewandeling was er een jonge labreu die stront vervelend tegen Zara deed.
Rijden rijden en nog eens rijden.............baas van de lab reageerde nergens op dus wij ook niet.

Iedere keer begon de lab te rijden op Zara, zara vond het heel vervelend en snauwde behoorlijk van zich af.
Grommen, later ook tanden laten zien en een beetje mis happen :wink:

Wij hadden zo iets van, Zaar hap toch eens flink raak, dan druipt de lab misschien wel af.
Maar dat deed ze dus niet :19:

Hoe zit dat nu eigenlijk?? Doet een teef dat wel tegen een reu, goed afsnauwen en dan bedoel ik echt stevig!!
En begint een teef ooit wel uit zichzelf een gevecht met een reu??

Hoe het tussen reu/reu zit daar weet ik alles van :mrgreen:
Maar hoe zit het tussen teef en reu?
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ze is gewoon heel beleefd geweest :wink: Een teef pakt zéker wel een reu en flink ook.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marja
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Ze is gewoon heel beleefd geweest :wink: Een teef pakt zéker wel een reu en flink ook.
:mrgreen:
Dus het is geen ongeschreven wet dat een reu altijd baas boven teef is?
Afbeelding
Marion.

Re: Rangorde vraagje. teef naar reu

Ongelezen bericht door Marion. »

Marja schreef:Wij hadden zo iets van, Zaar hap toch eens flink raak, dan druipt de lab misschien wel af.
Saar (dus niet Zaar :mrgreen: ) laat ècht alles toe. Heel veel in elk geval. Van haar babietje Miep kan ze alles hebben, echt alles. Maar ook andere honden kunnen heel erg ver gaan.

Maar als ze de grens bereiken, dan is het over. Dat laat Saar heel duidelijk blijken, tot hier en niet verder. Het was toevallig ook een lab-reu. Maar de reu kijkt haar nu echt niet meer aan (en Saar's baby Miep toevallig ook niet :mrgreen: )

Nooit gedacht dat Saar tot zoiets in staat was, maar ze kan het dus duidelijk heel erg goed :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Marja schreef:
Sunnybunny schreef:Ze is gewoon heel beleefd geweest :wink: Een teef pakt zéker wel een reu en flink ook.
Gijs staat bekend als de grote rijder.
Rijd zich suf op de teefjes in zijn eigen roedel als hij de kans krijgt en ik moet hem regelmatig van teefjes plukken die we tegen komen.
Maar heeft nog geen poging bij Tosca gedaan. :neenee:
Tosca staat gewoon boven Gijs. :pffff: Heeft zijn mand ingepikt en no way dat hij op haar kussen gaat liggen. :neenee:
Soms staat hij in de weg, komt hij te dichtbij bij het eten ofzo en snauwt ze een keer. :boos:
En daar blijft het dan bij. :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Marion. schreef:
Marja schreef:Wij hadden zo iets van, Zaar hap toch eens flink raak, dan druipt de lab misschien wel af.
Saar (dus niet Zaar :mrgreen: ) laat ècht alles toe. Heel veel in elk geval. Van haar babietje Miep kan ze alles hebben, echt alles. Maar ook andere honden kunnen heel erg ver gaan.

Maar als ze de grens bereiken, dan is het over. Dat laat Saar heel duidelijk blijken, tot hier en niet verder. Het was toevallig ook een lab-reu. Maar de reu kijkt haar nu echt niet meer aan (en Saar's baby Miep toevallig ook niet :mrgreen: )

Nooit gedacht dat Saar tot zoiets in staat was, maar ze kan het dus duidelijk heel erg goed :wink:
Oh dus het kan best nog eens gebeuren dat Zaar lekker een reutje grijpt :wink:
Van mij mag ze dat wel eens doen hoor, dat gerij altijd :roll:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Marja schreef:
Rijd zich suf op de teefjes in zijn eigen roedel als hij de kans krijgt en ik moet hem regelmatig van teefjes plukken die we tegen komen.
Tosca staat gewoon boven Gijs. :pffff: Heeft zijn mand ingepikt en no way dat hij op haar kussen gaat liggen. :neenee:
Soms staat hij in de weg, komt hij te dichtbij bij het eten ofzo en snauwt ze een keer. :boos:
Zijn die honden alemaal van jou?
Omdat er alleen maar tosca in je onderschrift staat?

Dus........als in een en hetzelde gezin zowel reuen als teven wonen, dan kan het heel goed dat een teef daar de baas is, de alfa?
Afbeelding
Marion.

Marja schreef:Oh dus het kan best nog eens gebeuren dat Zaar lekker een reutje grijpt :wink:
Nou, grijpen... dat niet echt. Ze stonden te boksen tegen elkaar, en op de één of andere manier heeft Saar heel duidelijk gemaakt dat ze hier niet van gediend was. Reu snapte blijkbaar precies wat de keizerin bedoelde, want daarna heeft hij het nooit weer geprobeerd :wink:
(daarvoor waren dus 3 jaren, dat diezelfde reu altijd heel vervelend was... tenminste voor mij vervelend... voor Saar was blijkbaar pas na 3 jaar die grens bereikt, en die heeft ze gewoon correct aangegeven en de reu die snapt het blijkbaar. Prima zo, dus :19: )
M@ri@nne
Zeer actief

Marja schreef:
M@ri@nne schreef:
Marja schreef:
Zijn die honden alemaal van jou?
Omdat er alleen maar tosca in je onderschrift staat?

Dus........als in een en hetzelde gezin zowel reuen als teven wonen, dan kan het heel goed dat een teef daar de baas is, de alfa?
Gijs is onze loge die hier nu al een tijd is.
Maar Gijs komt uit een roedel van 6 honden. En daar staat hij onder de teven. Bij Tosca dus niet. :pffff: :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Marion. schreef:
Marja schreef:Oh dus het kan best nog eens gebeuren dat Zaar lekker een reutje grijpt :wink:
Nou, grijpen... dat niet echt. Ze stonden te boksen tegen elkaar, en op de één of andere manier heeft Saar heel duidelijk gemaakt dat ze hier niet van gediend was. Reu snapte blijkbaar precies wat de keizerin bedoelde, want daarna heeft hij het nooit weer geprobeerd :wink:
(daarvoor waren dus 3 jaren, dat diezelfde reu altijd heel vervelend was... tenminste voor mij vervelend... voor Saar was blijkbaar pas na 3 jaar die grens bereikt, en die heeft ze gewoon correct aangegeven en de reu die snapt het blijkbaar. Prima zo, dus :19: )
Haha ja daar zeg je me wat!
Ik vond het stront vervelend, Zara waarschijnlijk net niet vervelend genoeg :wink:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Maar nog ff verder.............

Hoe wordt een teef de baas, in een roedel van teven en reuen.
Is zoiets aangeboren, dat het leiderschap er al vroeg inzit zeg maar
of moet een teef zich een weg naar de top "werken"??

Kortom hoe wordt je de baas :wink:
Afbeelding
Marion.

M@ri@nne schreef:Gijs is onze loge die hier nu al een tijd is.
Maar Gijs komt uit een roedel van 6 honden. En daar staat hij onder de teven. Bij Tosca dus niet. :pffff: :mrgreen:
:denken: :denken: :denken:
Hij staat onder de teven, maar hij mag wel dekken? En bij Tosca niet?
M@ri@nne
Zeer actief

Marja schreef:Maar nog ff verder.............

Hoe wordt een teef de baas, in een roedel van teven en reuen.
Is zoiets aangeboren, dat het leiderschap er al vroeg inzit zeg maar
of moet een teef zich een weg naar de top "werken"??

Kortom hoe wordt je de baas :wink:
Is het juist niet natuurlijk dat een teef de baas is?
De teef bepaald in een " natuurlijke " roedel wie haar mag dekken.
De alfateef.

Om weer terug te komen op Tosca en Gijs.
Ze wisten het gewoon. Zal wel met houding te maken hebben. Gijs heeft nog nooit geprobeert om op haar te rijden en had vanaf dag 1 ontzag voor haar.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

Marja schreef:Kortom hoe wordt je de baas :wink:
Omdat wijven feeksen zijn? En van Venus komen?

Hoe dan ook. Man en vrouw zijn anders. Reu en teef zijn ook anders :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Marion. schreef:
M@ri@nne schreef:Gijs is onze loge die hier nu al een tijd is.
:denken: :denken: :denken:
Hij staat onder de teven, maar hij mag wel dekken? En bij Tosca niet?
Hij dekt niet, hij rijd.
Ik zie dat niet zozeer als een sexuele daad van hem maar juist dominantie. Alle teven in zijn roedel op 1 na zijn " geholpen". :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Marion. schreef:
Marja schreef:Kortom hoe wordt je de baas :wink:
Omdat wijven feeksen zijn? En van Venus komen?

Hoe dan ook. Man en vrouw zijn anders. Reu en teef zijn ook anders :wink:
Nou weet ik nog niks :19:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Marja schreef:
Marion. schreef:
Ik vond het stront vervelend, Zara waarschijnlijk net niet vervelend genoeg :wink:
Ik snap wat je bedoelt, al is het hier omgekeerd gebeurd. Mizou rijdt soms op haar vriend (gecastreerde reu), maar toen een boxerteefje dat op Mizou wilde doen, snauwde ze die af.

Verder heb ik geen tips en ik heb ook al begrepen, dat de meningen over 'het-rijden-op' flink verdeeld zijn. :19:
Marja
Zeer actief

pepim schreef:
Marja schreef:
Marion. schreef:
Ik snap wat je bedoelt, al is het hier omgekeerd gebeurd. Mizou rijdt soms op haar vriend (gecastreerde reu), maar toen een boxerteefje dat op Mizou wilde doen, snauwde ze die af.

Verder heb ik geen tips en ik heb ook al begrepen, dat de meningen over 'het-rijden-op' flink verdeeld zijn. :19:
Ik hoef ook geen tips hoor :wink: ik laat ze het het liefst zelf uitzoeken.

Ik wil gewoon weten hoe een hond de leider wordt!
Waarom is nou juist die ene reu of die ene teef de leider/baas van de groep?
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Marja schreef:
pepim schreef:
Marja schreef:
Marion. schreef: Nou, grijpen... dat niet echt. Ze stonden te boksen tegen elkaar, en op de één of andere manier heeft Saar heel duidelijk gemaakt dat ze hier niet van gediend was. Reu snapte blijkbaar precies wat de keizerin bedoelde, want daarna heeft hij het nooit weer geprobeerd :wink:

Ik hoef ook geen tips hoor :wink: ik laat ze het het liefst zelf uitzoeken.

Ja hoor eens, dat moet je niet aan mij vragen hoor! :mrgreen:
Ik volg je topic omdat ik het interessant vind, maar qua weten? :smile: :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marja schreef:Ik hoef ook geen tips hoor :wink: ik laat ze het het liefst zelf uitzoeken.

Omdat je dat moet zien als iets tussen dat bepaalde groepje honden. Cleo is redelijk de baas over Dapper omdat Cleo veel slimmer is. Cleo hoef je alles 1 keer duidelijk te maken en dat vergeet ze nooit meer. Als wij Cleo met een frolic laten zitten als we buiten zijn en ze heeft 1 dag een nieuwe halsband die ik dus over haar kop moet trekken ipv losklikken dan gaat ze de volgende dag al vanzelf zitten en trekt haar kopje naar achter om los te gaan. Dat doet ze na jaren een musketon losmaken dus al na 1 dag! :eek:

Dapper moet je alles elke week opnieuw leren en voordoen want die heeft echt tijd nodig om dingen uit te vogelen.

Cleo kan geestelijk dus heel makkelijk spelletjes spelen met Dapper en dat maakt haar duidelijk de baas in huis.

Was Wuilus hier komen wonen dan was zij de baas in huis geworden omdat zij het op fysiek speelde en zeker ook niet dom was. Wuilus was juist heel streng en consequent met honden. MIJN ligkussen, MIJN baasje, MIJN eten etc. Daar konden honden ook niks tegen beginnen.

Zouden we hier dan weer een Kangal reu binnen laten en hier laten wonen dan werd die waarschijnlijk de baas in huis omdat hij fysiek enorme overwicht zou hebben.

Wie de baas wordt hangt dus enorm af van wat je voor honden in huis hebt lopen, wie de sterkste is, de slimste en wie het meest doorzet kwa karakter.

De ene hond is heel gezeggelijk en de andere staat weer enorm op zijn/haar strepen. Teven worden vaak de baas omdat een reu niet geneigd is een teef fysiek op haar lazer te geven (soms ook gewoon wel natuurlijk). Teven komen met veel weg bij reuen en dus groeien ze in status.
Gecastreerde reuen verliezen soms wat van die galantie omdat de sexuele motivatie wat weg is en dus zijn die wat sneller streng tegen hun teef. Misschien dat daarom Stapper bij jou weer de baas is. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier zon sullige goedzakkige reu die veels te veel pikt van die rotteven haha.
Hera en Ghaya kunnen zoveel bij hem doen, dat is ongelovelijk.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Marja schreef:
Nee, ik zie zelfs vaker omgekeerd :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ook hier is Daisy de baas. Ze pikt heel veel van Spike, maar ze heeft haar grens.

Ze vecht ook niet echt met hem. Ze laat dan door flink grommen en hem om te werken zien dat ze de baas is. Blijft hij doorgaan dan gaat zij ook door! Ze zal winnen. Maar meestal is het weer snel duidelijk bij Spike.

Ik denk zelf dat het meeste te maken heeft hoe het karakter is van de hond. Maar ok, ik spreek dan alleen van wat ik hier zie.
Ik denk dat Spike het ook never nooit in zich zou hebben.. een jan doedel....

En Birdy.... op zich zou ik denken dat ze onderaan staat. Maar ze blaft en gromt Spike wel af als het haar niet zint. En Spike staat dan met een paar schele ogen héél verbaasd te kijken dat daar geluid uit komt....
Naar Daisy durft ze dat dus echt niet.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Reu/teef, alles wat zich niet gedraagd krijgt van Nanni een snauw
Marja
Zeer actief

MARC_S schreef:
Marja schreef:Ik hoef ook geen tips hoor :wink: ik laat ze het het liefst zelf uitzoeken.

Omdat je dat moet zien als iets tussen dat bepaalde groepje honden. Cleo is redelijk de baas over Dapper omdat Cleo veel slimmer is. Cleo hoef je alles 1 keer duidelijk te maken en dat vergeet ze nooit meer. Als wij Cleo met een frolic laten zitten als we buiten zijn en ze heeft 1 dag een nieuwe halsband die ik dus over haar kop moet trekken ipv losklikken dan gaat ze de volgende dag al vanzelf zitten en trekt haar kopje naar achter om los te gaan. Dat doet ze na jaren een musketon losmaken dus al na 1 dag! :eek:

Dapper moet je alles elke week opnieuw leren en voordoen want die heeft echt tijd nodig om dingen uit te vogelen.

Cleo kan geestelijk dus heel makkelijk spelletjes spelen met Dapper en dat maakt haar duidelijk de baas in huis.

Was Wuilus hier komen wonen dan was zij de baas in huis geworden omdat zij het op fysiek speelde en zeker ook niet dom was. Wuilus was juist heel streng en consequent met honden. MIJN ligkussen, MIJN baasje, MIJN eten etc. Daar konden honden ook niks tegen beginnen.

Zouden we hier dan weer een Kangal reu binnen laten en hier laten wonen dan werd die waarschijnlijk de baas in huis omdat hij fysiek enorme overwicht zou hebben.

Wie de baas wordt hangt dus enorm af van wat je voor honden in huis hebt lopen, wie de sterkste is, de slimste en wie het meest doorzet kwa karakter.

De ene hond is heel gezeggelijk en de andere staat weer enorm op zijn/haar strepen. Teven worden vaak de baas omdat een reu niet geneigd is een teef fysiek op haar lazer te geven (soms ook gewoon wel natuurlijk). Teven komen met veel weg bij reuen en dus groeien ze in status.
Gecastreerde reuen verliezen soms wat van die galantie omdat de sexuele motivatie wat weg is en dus zijn die wat sneller streng tegen hun teef. Misschien dat daarom Stapper bij jou weer de baas is. :wink:
Super uitleg :ok:
O.k nu begrijp ik het een stuk beter, het heeft dus vooral ook met slimheid te maken!
Ik dacht dat je vooral moest kijken naar de dominantie van een hond.......
Ooit zei iemand tegen me, uiteindelijk wordt een teef altijd de baas in huis, maar dat gaat dus niet altijd op begrijp ik :wink:

Ja Stapper is hier nog steeds de baas inderdaad, maar die is eigenlijk overal de baas (denkt ie:))
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”