Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(eigen) poep eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

(eigen) poep eten

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik hoor geregeld dat honden poep eten.
En dan gaat het me niet om paardenpoep of mensenpoep :kotz:
Meer hun eigen poep, en soms poep van andere honden.

Waarom doet een hond dat en wat is daaraan te doen?
Bestaan er middeltjes tegen?
Ik heb wel eens horen zeggen dat het voeren van eierkoeken zou moeten helpen, maar misschien zijn er nog andere oplossingen.

Alvast bedankt :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Soms eten honden hun eigen ontlasting omdat ze tijdens de zindelijkheidstraining gestraft zijn.
Ze leren dan hun eigen ontlasting op te eten, om straf te vermijden.
En dat kan dus een hardnekkige gewoonte worden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: (eigen) poep eten

Ongelezen bericht door Silvia »

Frederique schreef:Ik hoor geregeld dat honden poep eten.

Ik heb wel eens horen zeggen dat het voeren van eierkoeken zou moeten helpen, maar misschien zijn er nog andere oplossingen.

mensen poep?? hoe kan hij daaraan komen dan?
diesel eet soms zijn eigen poep en ook konijnen en paarden poep. maar alleen als hij daar de kans voor krijgt. als ik nee roep dan stopt hij er meteen mee. maar het blijft goor natuurlijk.
Groetjes Silvia en Diesel
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

twinmamasilvia schreef: mensen poep?? hoe kan hij daaraan komen dan?
Moet je maar es in een stukkie bos lopen waar mensen gepicknicked, bbq of gekampeerd hebben :roll:
Tot en met gebruikte tampons kun je dan terugvinden, bah.
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

twinmamasilvia schreef:
Frederique schreef:Ik hoor geregeld dat honden poep eten.

mensen poep?? hoe kan hij daaraan komen dan?
In het bos/langs de kant van de weg, noem maar op.
Overal waar mensen komen :19:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

jakkie ik heb nog nooit gezien!
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ik heb laatst gelezen dat yoghurt met zeewier nogal eens kan helpen
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

Manou deed het ook, nu is het gelukkig al héél lang geleden! En de kattenbak laat ze nu gelukkig ook met rust! De 1e eigenaren hebben haar gekocht in een dierenwinkel, en daar leren ze zichtzelf zo een dingen aan!

Hondje poept, kommetje eten leeg, hondje eet poep, ... :boos:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tosca doet het ook en ik heb het maar geaccepteerd dat ze het doet. :roll: :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:Tosca doet het ook en ik heb het maar geaccepteerd dat ze het doet. :roll: :19:
maar laat jou hond niet van die onsmakelijke poep boeren dan?
nou diesel wel hoor die ruft dan een uur in de wind en ik maar denken dat de kids scheten aan het laten zijn, blijkt het de hond.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

twinmamasilvia schreef:
M@ri@nne schreef:Tosca doet het ook en ik heb het maar geaccepteerd dat ze het doet. :roll: :19:
maar laat jou hond niet van die onsmakelijke poep boeren dan?
nou diesel wel hoor die ruft dan een uur in de wind en ik maar denken dat de kids scheten aan het laten zijn, blijkt het de hond.
Tosca laat gelukkig zelden boeren. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Mulan eet het niet echt op, maar likt er een keer aan als hij gepoept heeft. Hij is pas 8 weken, dus k weet niet of het tijdelijk is of dat hij er een gewoonte van gaat maken. :19:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni heeft het in het begin gedaan toen ik haar kreeg. Ik denk achteraf dat het gewoon opruimgedrag van haar is geweest. Zij was net van der pups af en ze vrat bepaalde stront, niet eens alle.
Tuana eet der poep op als ze op de werft poept. Waatschjijnlijk ook weer opruimen. Alleen sinds ze ziek is geweest, eet ze ook andere poep op :eek: :boos:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Naast de tips van Carmen weet niemand hier een oplossing voor :19:

Voor het opeten van eigen poep heb ik wel eens mensen horen zeggen dat eierkoeken voeren helpt.
Maar ja, hoe los je dat op met de poep van andere honden? :denken:
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

hier ook een bezeten poepvreter, vooral eigen poep heerlijk terwijl ze nog bezig is zit ze zich al om te draaien om het op te eten, ook sommigen andere hondenpoep niet alle drollen smaken even lekker schijnbaar :roll:

heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe geen succes, het was wel opvallend toen ze op de metacam stond ze het niet deed, dus of metacam er een vies smaakje aangeeft??? zodra ze ervan af was begon ze weer.

ik wacht ook nog steeds op de gouden tip.
Groetjes,

Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hihi, hier ook een poep-etertje. Maar dan paarden-pralines. We moeten zo ons best doen om haar daar weg van te houden. En euh... ze lust ook wel een mensen-hapje. Voor jullie vieze gedachten krijgen, ik heb het hier over de luiers van m'n dochter. Die moeten we snel wegleggen, want als we ze vergeten, durft Dinah wel eens te kijken of er iets te rapen valt.
Malleboe
Actief

Ongelezen bericht door Malleboe »

Honden eten poep van andere honden en paarden omdat er etensresten in zitten die niet goed verteerd zijn. Kijk maar naar paardenpoep daar zit vaak nog hooi in.

Wij leren op cursus dingen van de grond eten af met een rammelaar. Meer info?

www.hondenschoolrotterdam.nl
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sweet me »

dat jou hond poep van andere dieren eet is te wijten aan het feit dat je hond een tekort heeft aan vitaminen en mineralen.

De oplossing daar voor is een soort poeder waar alle vitaminen en mineralen in zitten.
Is eigenlijk een aanvulling op het dagelijkse voedsel.
Dat poeder noemt gisto cal van het merk beaphar en moet je gewoon dagelijks onder het voedsel mengen met een beetje water dat dit oplost.

Mijn hond had dat dus ook aan de hand,at zijn eigen poep op en dat van andere en heb ze dat een week gegeven en het was op gelost.

Hoop dat het bij deze opgelost raakt succes ermee
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

sweet me schreef:dat jou hond poep van andere dieren eet is te wijten aan het feit dat je hond een tekort heeft aan vitaminen en mineralen.
Ik heb gehoord dat dit maar een fabeltje is. Ook honden die zo'n oplossing met extra vitamines krijgen, zouden dit nog steeds doen (niet dat dit voor alle honden geldt). Onze hond krijgt Hills, kan me moeilijk voorstellen dat dit niet alle nodige vitamines en co zou bevatten. Als ik mis ben, weet het me te zeggen, dan geef ik m'n geld wel aan iets anders uit :wink: .
sweet me
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sweet me »

ja ik spreek enkel uit ervaring met mijn eigen hond. Kan zeker verschillen van ras tot ras.
De eigenaar van de dierenwinkel; waar ik dus alles haal ivm mijn hondjes vertelde me dit dus ik weet eigenlijk niet of dit een fabeltje is of niet :denken:
Ik geef gewoon tips die ze me hebben verteld :mrgreen:
Desta0711

Rammelaar

Ongelezen bericht door Desta0711 »

Hoi,

Ik train ook bij hondenschool Rotterdam en inderdaad wij leren te werken met de rammelaar. Dit is een ring (soort sleutelring) met 5 metalen disks eraan. Door de rammelaar naar de hond te gooien op het moment dat hij ergens aan zit dat niet mag, en de hond vervolgens te troosten (Ja!! want het moet een eng ding zijn) weet de hond dat hij daar niet in de buurt moet komen. Als er behoefte aan is wil ik best stap voor stap de werkwijze uitleggen hoor. Maar dat doe ik alleen als er behoefte aan is anders zit ik hier nu nog zo lang te typen.

Een oorzaak voor het poep eten kan ook zijn dat de hond niet de nodige vitaminen en mineralen uit zijn eigen voer krijgt. Dit hoeft niet te betekenen dat het voer slecht is, maar wellicht dat de hond er minder goed op reageert. Een zogenaamd Premium voer helpt meestal. De hond van mijn zus kreeg eerst Smolke en is toen overgegaan op een premium voer (ik geloof Carocroc). Het was meteen over.

Je kunt natuurlijk eerst een ander voer proberen bijvoorbeeld: Pro Plan, Eukanuba, Carocroc, Euro Plan (niet overal verkrijgbaar), Hills etc. Als je zeker weet dat het niet aan het voer ligt maar dat het een gedraging is, wil ik je met alle liefde de rammelaar uitleggen. Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen wil ik je ook wel helpen door het te laten zien.

Succes ermee. :ok:

Groetjes Yvonne en de beestjes.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

gucci schreef:hier ook een bezeten poepvreter, vooral eigen poep heerlijk terwijl ze nog bezig is zit ze zich al om te draaien om het op te eten, ook sommigen andere hondenpoep niet alle drollen smaken even lekker schijnbaar :roll:

heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe geen succes, het was wel opvallend toen ze op de metacam stond ze het niet deed, dus of metacam er een vies smaakje aangeeft??? zodra ze ervan af was begon ze weer.

ik wacht ook nog steeds op de gouden tip.
eierkoek geven, dit helpt echt weet ik uit eigen ervaring.
Ferrero deed het ook vooral extreem als pup maar dit schijnt ook weer meer bij jachthonden voor te komen heb ik mij laten vertellen.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”