Hoi,
Ik train ook bij hondenschool Rotterdam en inderdaad wij leren te werken met de rammelaar. Dit is een ring (soort sleutelring) met 5 metalen disks eraan. Door de rammelaar naar de hond te gooien op het moment dat hij ergens aan zit dat niet mag, en de hond vervolgens te troosten (Ja!! want het moet een eng ding zijn) weet de hond dat hij daar niet in de buurt moet komen. Als er behoefte aan is wil ik best stap voor stap de werkwijze uitleggen hoor. Maar dat doe ik alleen als er behoefte aan is anders zit ik hier nu nog zo lang te typen.
Een oorzaak voor het poep eten kan ook zijn dat de hond niet de nodige vitaminen en mineralen uit zijn eigen voer krijgt. Dit hoeft niet te betekenen dat het voer slecht is, maar wellicht dat de hond er minder goed op reageert. Een zogenaamd Premium voer helpt meestal. De hond van mijn zus kreeg eerst Smolke en is toen overgegaan op een premium voer (ik geloof Carocroc). Het was meteen over.
Je kunt natuurlijk eerst een ander voer proberen bijvoorbeeld: Pro Plan, Eukanuba, Carocroc, Euro Plan (niet overal verkrijgbaar), Hills etc. Als je zeker weet dat het niet aan het voer ligt maar dat het een gedraging is, wil ik je met alle liefde de rammelaar uitleggen. Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen wil ik je ook wel helpen door het te laten zien.
Succes ermee.
Groetjes Yvonne en de beestjes.