Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

koop overeenkomst

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

koop overeenkomst

Ongelezen bericht door truusje »

Een vraagje voor de fokkers en nieuwe pupeigenaren onder jullie.......

Fokkers: gebruiken jullie allemaal een koop overeenkomst?
Tot nu toe heb ik dat zelf nooit gedaan [ ben kleine fokker, 1 nest per 2 jaar]. Ik vind dat zo zakelijk........dat ben ik helemaal niet. Ik heb zelfs wel eens pupkopers bijna zonder betalen laten gaan, terwijl die mensen zeiden, zou je ons niet eens laten betalen?
Mocht er wat met een pup zijn , zal ik altijd mee helpen denken of kosten delen enz. De pups blijven eigenlijk altijd een beetje mijn honden en voel me verantwoordelijk voor ze [ tot bepaalde hoogte natuurlijk]

pupeigenaren: vinden jullie het krijgen van een koop overkomst belangrijk of niet zo belangrijk, met welke argumenten?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik fok volgens de richtlijnen en eisen van de rasvereniging en die verplichten een koopovereenkomst, dus die stel ik ook op bij mijn pups.
Zelf heb ik de afgelopen 2 jaar ook pas 1 nest gefokt (hopelijk dit jaar mijn tweede) maar dat vind ik niet van belang voor het al dan niet werken met een koopovereenkomst.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

een koopovereenkomst stelt eigenlijk weinig voor , je kan beter goed contact houden met de puppy kopers. Dat als er iets is je er samen uit kunt komen. We hebben wel een koopcontract liggen maar hebben deze eigenlijk nog maar zelden gebruikt :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yeppe
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door yeppe »

Ik heb geen koopovereenkomst getekend maar ik heb nog steeds contact met mijn fokker waarvan ik 2 honden heb ook zien we elkaar zo af en toe.
Dogs and horses are our link to heaven
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

jip007 schreef:een koopovereenkomst stelt eigenlijk weinig voor , je kan beter goed contact houden met de puppy kopers. Dat als er iets is je er samen uit kunt komen. We hebben wel een koopcontract liggen maar hebben deze eigenlijk nog maar zelden gebruikt :wink:
Hier ben ik het mee eens hoor. Ondanks het feit dat ik (vanwege de RV) met een koopovereenkomst werk, heb ik met alle pupeigenaren nog regelmatig contact over hoe het met hun hond gaat, en dat zou ook zo zijn als er geen koopovereenkomst was getekend.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik heb ook een koopcontract, ondanks dat dat bij ons ras niet hoefd. Maar natuurlijk is een goed contact met de pupeigenaren ook erg belangrijk.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
yruvian
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yruvian »

yeppe schreef:Ik heb geen koopovereenkomst getekend maar ik heb nog steeds contact met mijn fokker waarvan ik 2 honden heb ook zien we elkaar zo af en toe.
hier idem ditto, maar wij hebben intussen 3 honden van dezelfde fokker.
kevin4096
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door kevin4096 »

als je dit bij werkhonden doet nemen ze hem nog niet mee! Ik hou gewoon met iedereen contact! En probeer iedereen zo goed mogelijk te helpen

Groetjes kevin
Klik op onderstaande banner om de website te bekijken!

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kevin4096 schreef:als je dit bij werkhonden doet nemen ze hem nog niet mee! Ik hou gewoon met iedereen contact! En probeer iedereen zo goed mogelijk te helpen

Groetjes kevin
hier t zelfde als bij jou..... (alhoewel ik wel werkhonden, FCI stamboom, fokkers ken in NL die wel met een contract werken)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”