Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

werpkist verwijderen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

deny

werpkist verwijderen

Ongelezen bericht door deny »

op welke leeftijd haal je het best de werpkist weg of de pups van de werpkist vandaan
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Op de leeftijd van ongeveer 2 weken zorgde ik ervoor dat de puppen zelfstandig in en uit de werpkist konden, grote ren er omheen en de puppen konden heerlijk hun gang gaan. De puppen vonden het heerlijk om in de werpkist te slapen ook als ze al ouder waren. Dus je kan de kist lekker laten staan totdat de puppen de deur uit zijn.
Willy en de meiden

Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik denk dat erg afhankelijk is van het ras !
Want mijn puppen lopen op 2 weken nog niet voldoende rond om ze al uit hun werpkist te laten. Zij gaan meestal tegen de 3 weken richting de puppykamer (daarvoor staat de werpkist in de woonkamer) maar in de winter mét werpkist omdat ik anders de plavuizen vloer nog wat te koud vind.......

groetjes,
Sandra
Sandra
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

bij ons gaat de voorkant van de kist af met 3 weken , hij blijft dus gewoon staan tot de puppen naar een nieuwe baas gaan. :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

met 3 weken beginnen ze over de rand te klimmen en dan gaat de ren ervoor als ze niet meer dagelijks bij moeder drinken gaat de kist helemaal weg en krijgen ze mandjes dan vindt ik het ook warm genoeg voor ze. mijn kist heeft hoge randen en dan liggen ze nog beschut met slapen. :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

empyree schreef:Ik denk dat erg afhankelijk is van het ras !
Want mijn puppen lopen op 2 weken nog niet voldoende rond om ze al uit hun werpkist te laten. Zij gaan meestal tegen de 3 weken richting de puppykamer (daarvoor staat de werpkist in de woonkamer) maar in de winter mét werpkist omdat ik anders de plavuizen vloer nog wat te koud vind.......

groetjes,
Sandra
Je hebt gelijk. Ik heb mij een week vergist. Gaan ook zo rond de 3 weken de werpkist uit.
Ik heb schapendoezen, dus een middelgroot ras. Met 2 weken lopen ze ook nog niet zo dat ze zelf in en uit de kist kunnen stappen. Dat is met 3 weken en dan haal ik de voorrand uit de kist.
Willy en de meiden

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij mij blijft de kist ook staan tot de pups weggaan. Zo lang ze nog niet echt lopen heb ik de opening dicht met plankjes, en als ze gaan scharrelen kan de opening open en heb ik een "op en afritje" zodat de pups gemakkelijk in en uit de werpkist kunnen komen.
Ze hebben dan de beschikking over een ruime ren waar ze lekker kunnen spelen en ontdekken. De ren heb ik in mijn eetkamer, tussen de woonkamer en keuken in dus midden in al het huiselijke geluid.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

tss de 3de en 4de week , krijgen ze meer ruimte en een puppie-ren , de werpkist gaat dan weg , wel zet ik een vari-kennel erbij zodat ze daar alvast aan kunnen wennen ( benchtraining)
leuke site
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

borderke schreef:tss de 3de en 4de week , krijgen ze meer ruimte en een puppie-ren , de werpkist gaat dan weg , wel zet ik een vari-kennel erbij zodat ze daar alvast aan kunnen wennen ( benchtraining)
In het asiel doen we ook (als we zoals nu nestjes binnenkrijgen) de werpkist weg en een grote bench zetten. Altijd handig voor sommige toekomstige eigenaren :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier is met 3/3,5 wk de werpkist weggegaan en idd een vari kennel er bij gezet, dat is blijven staan tot ze weggingen (en zijn ze ook regelmatig in mee geweest oa naar de club en naar de DA)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”