Hij ( Bono ) is 2,5 jaar , een reu en ontzettend zacht van karakter.
Onze hond ( Bas ) is bijna 7 jaar, wel dominant maar ook lekker rustig, en altijd gewend om alle aandacht te krijgen in huis.
Nu is Bas ( heel logisch ) natuurlijk niet blij met deze " indringer " in huis, maar hij duldt hem wel. Alleen mag Bono niet teveel aan zijn lijf komen, want dan kan Bas weleens grommen. Spelen doen ze dus niet, maar dat hoeft ook niet.
We merken dat de houding van Bas tegenover ons ook verandert, wanneer wij met Bas willen knuffelen en Bono is ook in de buurt, dan gromt hij naar ons ! En natuurlijk de diepe zuchten en verwijtende blikken wanneer Bono een keertje aandacht van ons krijgt. We hebben overigens wel Bas steeds als eerste aangehaald en daarna Bono. Ook met een koekje geven, krijgt Bas altijd eerst.
Vanmorgen zijn ze voor het eerst 3 uur alleen thuis gebleven, en dit is goed gegaan. Ik kreeg de tip om de honden nu eens niet gelijk te begroeten, maar ze te negeren,dus ik heb ze genegeerd, geen van beiden aangekeken, en gewoon eerst mijn ding gedaan.
Nu is mijn vraag :
Moet ik dit nu blijven doen, dus beiden eventjes negeren, en niet meer zo enthousiast Bas als eerste begroeten ? Dit omdat hij dus naar ons begint te grommen, wanneer wij met hem willen knuffelen ?
Ik vind dit heel moeilijk, want we hebben gezegd dat we Bas en Bono 2 a 3 maanden de tijd willen geven om aan elkaar te wennen, en wanneer het karakter van Bas gaat veranderen, dat we toch een ander thuis gaan zoeken voor Bono. Maar we zijn nu al helemaal gehecht aan Bono !
Dus heeft iemand tips over hoe we hier nu het beste mee om moeten gaan, graag !!!
p.s. hier 2 foto's van Bas en Bono : Bas staat links en Bono rechts. Bono is ook een stukje groter dan Bas, dit zal ook een bedreiging lijken voor Bas, helaas.
( als je op de foto klikt, dan verschijnt de grotere in beeld )