Wat is dat toch met wel halsband/niet halsband en de mate van luisteren?
Op het moment dat ik Tip meeneem zonder halsband luistert hij ineens stukken beter. Normaal reageert ie al goed op fluitjes enzo, maar als hij geen halsband om heeft; dan hoef ik bij wijze van spreken maar te denken dat hij moet gaan zitten en hij zit al.
Gewoon toeval? Of zit hier nog een redenering achter.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Halsband en luisteren (of juist niet ;) )
Moderator: moderatorteam
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Halsband en luisteren (of juist niet ;) )
Laatst gewijzigd door Assie op 11 mar 2006 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- Daantje*
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik denk jouw gedrag... misschien heb je in het begin beschermender gedaan zonder band omdat je hem dan mider makkelijk kan pakken en blijft ie daarom in de buurt.
hier ongeveer zoiets. aan de korte lijn lopen ze allebei perfect naast. maar als ik de flexlijn op de kortste stand heb trekken ze. ze weten gewoon dat dat ding is om mee te kunnen rennen en ookal hou ik hem kort, dat zit er gewoon in.
hier ongeveer zoiets. aan de korte lijn lopen ze allebei perfect naast. maar als ik de flexlijn op de kortste stand heb trekken ze. ze weten gewoon dat dat ding is om mee te kunnen rennen en ookal hou ik hem kort, dat zit er gewoon in.

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bedoel je alleen de halsband, of bedoel je aan de lijn? Bij dat laatste kan ik me wel iets voorstellen. Het kan dat je (onbewust) je hond stuurt met de lijn, waardoor hij minder op jou hoeft te letten. Als hij los loopt kan hij niet voelen welke kant je op wilt en moet daarom meer op je lichaamstaal letten om te weten wat er verwacht wordt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik bedoel echt alleen de halsband. Niet de lijn.
Het is echt een flink verschil tussen helemaal bloot en halsband
.
Het ligt ook niet aan het tijdstip. Ik heb de afgelopen week een beetje lopen testen; dan 's ochtends zonder halsband, dan een keer met en dan nog een keer met en volgende dag andersom.
Zonder halsband luistert hij iedere keer beter.
En ik snap echt niet waarom
Mijn houding is het denk ik niet echt. Want in het begin kwam ik er pas achter als ik al lang en breed in het park/bos zat. Op het moment dat ik hem even wilde aanlijnen om langs een aangelijnde hond te lopen en dan ineens dacht: "Ships! Halsband vergeten
" Geeft verder niet, want ik kan gewoon de lus van de riem om zijn nek doen, dat maakt niet uit.
Maar mijn houding is dan dus in principe gewoon hetzelfde lijkt me
Het is echt een flink verschil tussen helemaal bloot en halsband
Het ligt ook niet aan het tijdstip. Ik heb de afgelopen week een beetje lopen testen; dan 's ochtends zonder halsband, dan een keer met en dan nog een keer met en volgende dag andersom.
Zonder halsband luistert hij iedere keer beter.
En ik snap echt niet waarom
Mijn houding is het denk ik niet echt. Want in het begin kwam ik er pas achter als ik al lang en breed in het park/bos zat. Op het moment dat ik hem even wilde aanlijnen om langs een aangelijnde hond te lopen en dan ineens dacht: "Ships! Halsband vergeten
Maar mijn houding is dan dus in principe gewoon hetzelfde lijkt me
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.