Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

springen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

springen

Ongelezen bericht door Silvia »

Diesel is helemaal dol op bezoek. bekend of onbekend maakt hem niks uit. postbode, selectvracht, inbrekers noem het maar op iedereen is welkom.

Hij slaat niet aan omdat ik iedere keer als hij blafte "stil" riep en nu blaft hij niet meer maar wordt hij helemaal lichamelijk wild. Als er bekende komen ind ik het niet zo erg dat hij kwispelend en draaiend rond rent maar bij onbekende is dat wat lastiger.
en springen mag hij nooit bij bezoek.

Hebben jullie tips?

is de boekjes staat dat ik hem "laag" als commando moet geven maar ik merk geen verschil.
ik heb ook geprobeerd hem vast te houden als de deur open gaat maar dan is hij niet te houden.
Groetjes Silvia en Diesel
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Vaak worden hondjes druk als er bezoek komt (de bel gaat) omdat wij ook meteen opstaan, naar de deur lopen en druk doen.

Je zou kunnen proberen, als de bel gaat, hem bijvoorbeeld even in zijn bench/mand te laten gaan, met iets lekkers en hem te laten blijven tot het bezoek rustig zit of de postbode weer weg is.

Je kan het oefenen door je vriend/man/buurvrouw/vriendin te laten aanbellen.

Het duurt soms een paar seconde langer voor de postbode maar ik sta niet meer meteen op als de bel gaat, ik doe het heel rustig en dat heeft enorm geholpen.
Op zich vraagt het wel weer wat geduld natuurlijk, maar als je kunt oefenen met iemand die een paar keer op verschillende tijden kan aanbellen werkt het vrij snel.

Ik heb het precies zo gedaan en heb zo'n zelfde monstertje als jij :mrgreen:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Suuz schreef:Vaak worden hondjes druk als er bezoek komt (de bel gaat) omdat wij ook meteen opstaan, naar de deur lopen en druk doen.

Je zou kunnen proberen, als de bel gaat, hem bijvoorbeeld even in zijn bench/mand te laten gaan, met iets lekkers en hem te laten blijven tot het bezoek rustig zit of de postbode weer weg is.

Je kan het oefenen door je vriend/man/buurvrouw/vriendin te laten aanbellen.

Het duurt soms een paar seconde langer voor de postbode maar ik sta niet meer meteen op als de bel gaat, ik doe het heel rustig en dat heeft enorm geholpen.
Op zich vraagt het wel weer wat geduld natuurlijk, maar als je kunt oefenen met iemand die een paar keer op verschillende tijden kan aanbellen werkt het vrij snel.

Ik heb het precies zo gedaan en heb zo'n zelfde monstertje als jij :mrgreen:
nou ik ga straks meteen oefenen, die kleintjes hebben de dingen vaak al snel door dus hoop dathet aanslaat.
Ik zie er ook wel de logica van in want inderdaad ik sta op de kids springen en roepen soms jaaaaa opa, oma, of de naam van wie dat er dan ook staat, en dan denkt diesel ook van hee ik doe ff mee met dat drukke gedoe,
Elly2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Elly2 »

Op theorieles van de hondenschool heb ik geleerd, als de bel gaat even niks zeggen tegen je hond.

Hij gaat toch wel blaffen,

je wacht even......dan pas ga je de deur opendoen.
Het mooiste is als je hond even stil is tussendoor.
Probeer er geen spannend spel van te maken , doe gewoon of je gek bent.

Als de visite/ postbode etc binnenkomt, vraag je om de blaffende hond te negeren.
niet aaien!!!
Want als je een blaffende hond braaf toespreekt ,en je geeft hem nog een aai.Dan heb je hem een ontzettende mooie beloning gegeven voor zijn foute gedrag.
Een hond is niet gek ,die heeft wat geleerd.
Dus bij zijn volgende bezoek gaat hij nog vééééél beter zijn best doen met blaffen.

Wachten dus tot hij stil is en dan krijgt hij aandacht, en als dit lukt prijs je hem de wereld in en geef hem een brokje.
Wat ze goed doen weten ze ook héél snel hoor!!

Succes,
groetjes van Elly
Groenendaeler liefhebster
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Elly2 schreef:Op theorieles van de hondenschool heb ik geleerd, als de bel gaat even niks zeggen tegen je hond.

Hij gaat toch wel blaffen,

je wacht even......dan pas ga je de deur opendoen.
Het mooiste is als je hond even stil is tussendoor.
Probeer er geen spannend spel van te maken , doe gewoon of je gek bent.

Als de visite/ postbode etc binnenkomt, vraag je om de blaffende hond te negeren.
niet aaien!!!
Want als je een blaffende hond braaf toespreekt ,en je geeft hem nog een aai.Dan heb je hem een ontzettende mooie beloning gegeven voor zijn foute gedrag.
Een hond is niet gek ,die heeft wat geleerd.
Dus bij zijn volgende bezoek gaat hij nog vééééél beter zijn best doen met blaffen.

Wachten dus tot hij stil is en dan krijgt hij aandacht, en als dit lukt prijs je hem de wereld in en geef hem een brokje.
Wat ze goed doen weten ze ook héél snel hoor!!

Succes,
groetjes van Elly
Diesel blaft niet maar springt alleen. en dat kan ik niet echt negeren dan blijft hij springen Toch??
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”