Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blijft blaffen na beloning bij anderen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

blijft blaffen na beloning bij anderen

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond komt van pups af aan in de dierenwinkel en krijgt daar aandacht en een brokje
Prima en gezellig

Ik kan hem daar ook even 'parkeren' als ik boodschappen ga doen.

Nu bleef ie blaffen, daar houd ik niet van.

reden: hij had een brokje gekregen en wilde meer meer meer en kreeg ff geen aandacht

negeren zou je denken, ja maar dan blijft ie een tijdlang blijven. ik ben wel duidelijk, maar ik was er niet bij, hoorde het wel.......

Dit doorzettingsvermogen toonde hij al van heel jong, er was een 'stevige hand' voor nodig om hem rustig te krijgen als er bv bezoek kwam.

Wat doe je met een hond die zo blijft blaffen, althans wat kunnen zij doen anders dan negeren? Duidelijk optreden en hem duidelijk maken dat dit echt niet kan?
Strenger zijn dus? :19: (lijkt mij)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik denk dat het ook een stukje enthousiasme is. Waarschijnlijk is hij in die dierenwinkel altijd met open armen ontvangen? Veel geknuffeld, veel mee gespeeld, kortom; veel aandacht? Zodra je hond dan een keer geen aandacht krijgt komt hij in opstand, want hé, normaal gesproken wordt er een feestje gebouwt speciaal voor hem.

Persoonlijk zou ik mijn hond niet snel in een dierenwinkel achterlaten als ik boodschappen ga doen. Zelf kies ik er liever voor om de hond dan thuis te laten. Bekent terrein, rustig en dus is je hond dan waarschijnlijk ook rustiger. Eventueel kan je hem thuis iets lekkers/leuks geven als je weg gaat, dan kan hij daar mee aan de slag en heb je geen kind meer aan hem.

Er is een bepaald verwachtingspatroon ontstaan bij je hond doordat het altijd heel leuk is geweest bij die dierenwinkel. Negeren zou de beste optie zijn, maar ik denk niet dat die mensen blij zullen zijn met een hysterisch blaffende hond in hun winkel... :19:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Zij vonden het niet zo erg hoor, het is geen hysterisch geblaf, mijn hond is op zich geen blaffer maar nu ff wel omdat ie wat wilde

Het ligt er ook aan wie er staat en hoe het gezag is, sommige kent ie al van pups af aan, deze niet

Ik doe dit alleen als ik even een klein boodschapje moet hebben bij de vlak tegenover liggende winkel, dan kan ik hem namelijk meenemen en er naar toe en terug wandelen, da's een leuk endje
en dan ga ik snel winkel in en uit hoor, leek me juist ook wel goed om hem ooit eens elders te laten, beter dan aan een paal of in de auto toch?
Paal doe ik nooit hoor :denken:

:wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”