Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik stond erbij en wist niet wat ik moest doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Ik stond erbij en wist niet wat ik moest doen?

Ongelezen bericht door Marja »

Ik zag vanmiddag hoe drie teven een andere teef aanvielen.
Drie witte herder teven liepen rond te scharrelen, ik liep een eiendje verderop met die van mij.
De honden negeerde elkaar volkomen.
Komt er een man aan met een teef, de herders waren ook teven, en ineens stormen ze alle drie op dat teefje af.
Grommen tanden laten zien, toen het vierde teefje heel voorzichtig weg wou lopen vielen ze aan, alledrie.

Vreselijk om te zien, ik heb mijn honden direkt aan gelijnd en kon dus niets doen om te helpen.
Maar wat zou je nou kunnen doen in zo';n geval :19:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Geen idee. Ik denk dat ik die van mij zo snel mogelijk aan zou lijnen en aan een boom zou leggen oid en ernaartoe zou rennen om te kijken of ik kan helpen.Maar zeker weten hoe je reageert doe je pas als je het overkomt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marja
Zeer actief

Schaam schaam...........maar ik ben dus doorgelopen.
Ik kan die twee van mij niet houden in zo'n geval, en die willen zich ermee bemoeien, da's dus niks.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marja schreef:Schaam schaam...........maar ik ben dus doorgelopen.
Ik kan die twee van mij niet houden in zo'n geval, en die willen zich ermee bemoeien, da's dus niks.
Die van mij zouden zich ook willen gaan bemoeien hoor, zeker Marouck en Biène. Dus als er geen geschikte plek is om ze aan vast te leggen zou ik ook moeten maken dat ik weg kwam. :wink:
Maar was de baas van de 3 herders nergens in de buurt dan?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dat is dus exact de reden waarom ik heilig respect heb voor roedeltjes honden en ook mijn eigen honden nooit als roedel de vrijheid geef.
Veel mensen reageren vaak nogal schamper als ik aangeef echt ver om te lopen voor uitlaatgroepen, maar ik heb zo dus ooit gestaan met 4 reuen op Nelson. Je schrikt je rot en het enige wat je kan doen is met genoeg mensen de honden eraf plukken.
Mensen onderschatten echt het gevaar van een groep honden bij elkaar.
Je had niets kunnen doen Marja. Je eigen honden uit de strijd houden is het meest slimme als je alleen bent.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

mn eigen honden vastbinden en die teven uit elkaar zien te plukken.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhhhhh shit :jank: :jank:
Waar waren beide bazen?

Dit soort dingen zijn idd bloedlink. Wij liepen weleens met 3 Rottweilers (Shibo, Kaya en dan nog een teef Dian, en uiteraard Moritz maar die doet nooit wat en houdt zich ver buiten gevechten).
Als we samen liepen, dan keken we zo ontzettend goed uit. Keek ééntje al wat achterdochtig rond dan werden ze direct in hun lurven gegrepen, want de drie waren echt een roedel en zouden voor elkaar door het vuur gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Tja ik denk dat je weinig kon doen. Zeker als je eigen honden zich ermee willen bemoeien.

Rottig hoor. Ik hoop dat de aangevallen hond niet veel schade heeft opgelopen.
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nynke en Wolly »

Wat ontzettend eng! Ik zou er niet tussen gegaan zijn, want die honden zien jou dan ook als iets om aan te vallen. Dat hebben wij al eens beleefd. Ik loop met wolly dus ook altijd een straatje om. Maar ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die hun hond los hebben :19: en ze niet onder controle hebben. :denken: Het gebeurt ons dus ook regelmatig dat mensen een eind verderop hun hond staan te roepen en dat ik ze weer terug moet sturen. Dat wil trouwens altijd wel goed, maar dan moet je wel met zijn tweeen zijn. :neenee:
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Oei, ik hoop het nooit mee te maken, maar ik geloof niet dat ik me er mee had bemoeid. Ik zou te bang zijn dat Bram me te hulp zou schieten oid.

Bah, lijkt me een naar gezicht zeg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nynke en Wolly schreef:Wat ontzettend eng! Ik zou er niet tussen gegaan zijn, want die honden zien jou dan ook als iets om aan te vallen.
Wat een onzin.
Die honden zijn met elkaar aan het vechten en die keren zich echt niet 'zomaar' ineens tegen jou hoor.
Wel kan het zijn dat, als jij 1 teef in dr lurven grijpt, deze 'bijt' omdat ze denkt dat ze door de andere teef gebeten wordt.
Heb nu toch al behoorlijk wat gevechten meegemaakt waarbij er ingegrepen moest worden maar nog nooit meegemaakt dat ze toen bedachten om ons aaan te vallen.
Maar goed, ik ben niet bang om gebeten te worden en als een hond met mij een gevecht aan wil gaan dan moet die dat zeker proberen. :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

estelle schreef:
Nynke en Wolly schreef:Wat ontzettend eng! Ik zou er niet tussen gegaan zijn, want die honden zien jou dan ook als iets om aan te vallen.
Wat een onzin.
Die honden zijn met elkaar aan het vechten en die keren zich echt niet 'zomaar' ineens tegen jou hoor.
Wel kan het zijn dat, als jij 1 teef in dr lurven grijpt, deze 'bijt' omdat ze denkt dat ze door de andere teef gebeten wordt.
Heb nu toch al behoorlijk wat gevechten meegemaakt waarbij er ingegrepen moest worden maar nog nooit meegemaakt dat ze toen bedachten om ons aaan te vallen.
Maar goed, ik ben niet bang om gebeten te worden en als een hond met mij een gevecht aan wil gaan dan moet die dat zeker proberen. :wink:
Nou, dan maar geen held, maar ik zou ook niet gaan proberen drie vreemde herderteven van een hondje af te halen. (Tenzij het mijn hondje was, dan reageer je waarschijnlijk wat instinctiever. :roll: )

Marja, weet je hoe het met de andere hond afgelopen is?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marja
Zeer actief

Inge schreef:
Marja schreef:Schaam schaam...........maar ik ben dus doorgelopen.
Die van mij zouden zich ook willen gaan bemoeien hoor, zeker Marouck en Biène. Dus als er geen geschikte plek is om ze aan vast te leggen zou ik ook moeten maken dat ik weg kwam. :wink:
Maar was de baas van de 3 herders nergens in de buurt dan?
Baas van de herders begon te roepen en schreeuwen, maar ja.........
Baasje van de aangevallen teef, rasloos denk ik, die raakte in paniek, logisch!
Niemand wist eigenlijk wat te doen, er waren nog meer mensen bij.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Eline* schreef:Dat is dus exact de reden waarom ik heilig respect heb voor roedeltjes honden en ook mijn eigen honden nooit als roedel de vrijheid geef.
Veel mensen reageren vaak nogal schamper als ik aangeef echt ver om te lopen voor uitlaatgroepen, maar ik heb zo dus ooit gestaan met 4 reuen op Nelson. Je schrikt je rot en het enige wat je kan doen is met genoeg mensen de honden eraf plukken.
Je had niets kunnen doen Marja. Je eigen honden uit de strijd houden is het meest slimme als je alleen bent.
Wat bedoel je precies met, je geeft je eigen honden als roedel nooit de vrijheid??
Afbeelding
Marja
Zeer actief

estelle schreef:mn eigen honden vastbinden en die teven uit elkaar zien te plukken.
Ik heb twee heel korte riemen daar kun je niets mee vastbinden :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
estelle schreef:
Wat een onzin.
Nou, dan maar geen held, maar ik zou ook niet gaan proberen drie vreemde herderteven van een hondje af te halen. (Tenzij het mijn hondje was, dan reageer je waarschijnlijk wat instinctiever. :roll: )

Nee die had gelukkig niet veel, ik zag ze later gewoon weer lopen.
Maar het zag er heel eng uit vond ik, dat gevecht.
Is het nou zo dat teven anders vechten dan reuen?
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

estelle schreef:
Wat een onzin.
Ik ben wel benieuwd waarom je niet bang bent gebeten te worden ! Ik zou het namelijk wel zijn. Denk je werkelijk elke hond aan te kunnen, heb je tot nu toe geluk gehad, of interesseert een flinke bijtwond je echt niet ?
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ik ben er ooit eens tussen gesprongen, moest wel want 1 van de honden was Stapper :mrgreen:
Toen ben ik behoorlijk in mijn been gebeten, was wel per ongeluk maar toch...........
Soms moet je gewoon maar ik ben sinds die beet toch wel wat voorzichtiger bij gevechten :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Marja schreef:
Eline* schreef:Dat is dus exact de reden waarom ik heilig respect heb voor roedeltjes honden en ook mijn eigen honden nooit als roedel de vrijheid geef.
Wat bedoel je precies met, je geeft je eigen honden als roedel nooit de vrijheid??
Om even voor mezelf te spreken: dat zowiezo niet. Als ze met z'n tweëen op een hond aflopen, roep ik ze onmiddellijk terug. Spok zal zich in zijn eentje negen van de tien keer niet misdragen, althans toen ik hem alleen had, maar met sien erbij krijg je 99 % zeker geklooi.

Ik moet nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Ik moet spok een compliment geven: het lijkt erop dat als ik vroeg genoeg ben met tot de orde roepen, hij zich gedraagt, in tegenstelling tot sien, die ik nu zoveel mogelijk van honden weg houd.

Ik hoop dat sien nog een beetje zal bijdraaien. Maar ze de vrije hand geven met z'n tweëen, dat zal er denk ik nooit van kunnen komen.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Misschien is het dan wel fout wat ik doe, ik geef ze wel de vrijheid als ik met ze in een losloopgebied loop.
Zara laat ik altijd haar gang gaan want die misdraagt zich nooit tov andere honden.
Stapper roep ik alleen bij me als we een grote reu tegenkomen.

Maar ff wat anders, twee honden is toch niet echt een roedel :denken:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Marja schreef:Ik ben er ooit eens tussen gesprongen, moest wel want 1 van de honden was Stapper :mrgreen:
Toen ben ik behoorlijk in mijn been gebeten, was wel per ongeluk maar toch...........
Soms moet je gewoon maar ik ben sinds die beet toch wel wat voorzichtiger bij gevechten :wink:
Mijn moeder, toen ze jong was nergens bang voor, is ook een keer vreselijk gebeten toen ze ingreep in een gevecht tussen hond en een hond van een tante. Ze was er slechter aan toe dan Nappi !!!
Laatst gewijzigd door Zoie op 19 mar 2006 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Marja schreef:Misschien is het dan wel fout wat ik doe, ik geef ze wel de vrijheid als ik met ze in een losloopgebied loop.
Zara laat ik altijd haar gang gaan want die misdraagt zich nooit tov andere honden.

Nou, die van mij wel !

Ik zal een voorbeeld geven. Op het uitlaatveldje komt een teef waar spok het goed mee kan vinden, maar sien niet. Dus sien gaat snauwen naar die teef, en spok doet mee !

Dat soort dingen wil ik dus absoluut niet hebben. Dan wordt het baasje echt boos.

Maar de kunst is natuurlijk om het te voorkomen.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Zoie schreef:
Marja schreef:Misschien is het dan wel fout wat ik doe, ik geef ze wel de vrijheid als ik met ze in een losloopgebied loop.

Nou, die van mij wel !

Ik zal een voorbeeld geven. Op het uitlaatveldje komt een teef waar spok het goed mee kan vinden, maar sien niet. Dus sien gaat snauwen naar die teef, en spok doet mee !

Dat soort dingen wil ik dus absoluut niet hebben. Dan wordt het baasje echt boos.

Maar de kunst is natuurlijk om het te voorkomen.
Oh o.k ik snap het.
Maar daar heb ik goddank geen last van, Zara doet niet mee als Stapper uitvalt of vecht.
Zaar loopt gelijk weg :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Marja schreef:[
Oh o.k ik snap het.
Maar daar heb ik goddank geen last van, Zara doet niet mee als Stapper uitvalt of vecht.
Zaar loopt gelijk weg :wink:
Dan heb je geluk gehad of bewust wat dat betreft een goede combi uitgezocht, maar ik kan daar absoluut niet op rekenen. Ze steken elkaar aan, gepeperde spaanse hondjes, zal ik maar zeggen :wink:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Marja schreef:
Hanneke2 schreef:
estelle schreef:
Wat een onzin.

Nee die had gelukkig niet veel, ik zag ze later gewoon weer lopen.
Maar het zag er heel eng uit vond ik, dat gevecht.
Is het nou zo dat teven anders vechten dan reuen?
Gelukkig dat het uiteindelijk meeviel voor dat hondje. Zal wel vreselijk geschrokken zijn, maar daar kan je aan werken.

Of teven anders vechten dan reuen... reuen zijn misschien vaak iets 'eerlijker'? Dus overgave en dan is het over?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:
Ik sluit me dus aan bij Jan. Je moet je realiseren dat als éen van jouw honden ergens ruzie maakt de ander er vol in mee zal knallen. Pas als ik zie dat hond 1 goed klikt met de vreemde hond mag hond 2 er eventueel heen..of niet..maar net wat ik denk dat goed is.
Want wat doet jouw teef als Stapper erin duikt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Zoie schreef:
Marja schreef:
Om even voor mezelf te spreken: dat zowiezo niet. Als ze met z'n tweëen op een hond aflopen, roep ik ze onmiddellijk terug. Spok zal zich in zijn eentje negen van de tien keer niet misdragen, althans toen ik hem alleen had, maar met sien erbij krijg je 99 % zeker geklooi.

Ik moet nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Ik moet spok een compliment geven: het lijkt erop dat als ik vroeg genoeg ben met tot de orde roepen, hij zich gedraagt, in tegenstelling tot sien, die ik nu zoveel mogelijk van honden weg houd.

Ik hoop dat sien nog een beetje zal bijdraaien. Maar ze de vrije hand geven met z'n tweëen, dat zal er denk ik nooit van kunnen komen.
Ik laat ze ook nooit samen op een wat angstig hondje aflopen, maar dat is gewoon omdat het voor zo'n hondje hartstikke eng is, twee van die vreemden die aan je kont willen ruiken.

In het gelegenheidsroedel lijn ik alleen Lilo af en toe aan, omdat die de neiging heeft om tegen de rest te gaan gillen dat er een vreemde hond verrotgebeten moet worden. :roll: De rest reageert daar meestal vrij laconiek op, maar af en toe komt een van de reuen haar toch wel 'redden' en dat is in 9 van de 10 gevallen helemaal niet nodig. :roll:
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
Marja schreef:
Ik sluit me dus aan bij Jan. Je moet je realiseren dat als éen van jouw honden ergens ruzie maakt de ander er vol in mee zal knallen. Pas als ik zie dat hond 1 goed klikt met de vreemde hond mag hond 2 er eventueel heen..of niet..maar net wat ik denk dat goed is.
Want wat doet jouw teef als Stapper erin duikt?
Ik ben Marja niet, maar het vol erin knallen doet Jack niet, Lilo wel. Jack reageert echt nauwelijks als Lilo hysterisch loopt te doen, die vindt het best als ze ruzie heeft, en gaat alleen moeilijk doen als ze vreselijk lief gaat lopen slettebakken met een andere reu, want dat mag niet. :mrgreen:

Als Jack een andere hond afsnauwt, wordt Lilo helemaal gek, dus als ik dat aan zien komen zit ze al lang aan de lijn, want die hond moet weggejaagd en in zijn kont gebeten en dood (dat laatste doet ze niet zelf, maar ze gilt wel tegen iedereen dat het moet). :roll:

Als ik honden aan zie komen waar Jack niet heel erg goed mee overweg kan lijn ik Lilo dus aan, en dan gaat het goed. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Kiki wordt pislink op Nelson als hij lelijk doet tegen een andere hond als het tenminste een lekkere kerel betreft! :mrgreen:
Alleen zoals gister, toen ik een duitse herderteef tegenkwam waar ik (beetje dom :mrgreen: ) Kiki als eerste op af liet gaan, dan reageert ze zelf als een spaanse furie en die herderteef ging er met de staart tussen de benen als een speer vandoor! :eek:
Nou ja, mijn honden samen op een andere hond af vind ik dus niet oke.
Wat jij ook zegt Hanneke, het is voor een andere hond ook snel bedreigend! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:Kiki wordt pislink op Nelson als hij lelijk doet tegen een andere hond als het tenminste een lekkere kerel betreft! :mrgreen:
Alleen zoals gister, toen ik een duitse herderteef tegenkwam waar ik (beetje dom :mrgreen: ) Kiki als eerste op af liet gaan, dan reageert ze zelf als een spaanse furie en die herderteef ging er met de staart tussen de benen als een speer vandoor! :eek:
Nou ja, mijn honden samen op een andere hond af vind ik dus niet oke.
Wat jij ook zegt Hanneke, het is voor een andere hond ook snel bedreigend! :wink:
:mrgreen: Je moet inderdaad wel goed uitvogelen welke van de 2 er opaf mag gaan.

Bij kleine hondjes mag Lilo als eerste, die is superschattig met kleintjes en niet zo groot en bedreigend als Jack, en bij 'enge' honden douw ik Jack vooruit. :mrgreen:

Als Jack een hond niet leuk vindt maakt Lilo trouwens geen onderscheid in leuke of minder leuke mannen, ze vaart gewoon blind op zijn oordeel. Andersom niet, Jack doet gewoon alsof Lilo niet bestaat als hij een teef erg leuk vindt, al staat ze hysterisch te gillen gaat hij gewoon onverstoorbaar door met flirten. :roll: Volgens mij zit jouw Nellie toch heel wat meer onder de plak dan Jack hier. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”