Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sunny zinderlijk maken
Moderator: moderatorteam
- RanNutai
- geregistreerd lid
Sunny zinderlijk maken
Het is echter een hele klus om onze deugniet zinderlijk te krijgen.
we werkten eerst met kranten en tevens veel met haar naar buiten zodat ze ook buiten haar behoefte zou gaan doen, maar dat zat er toen niet in.
Uiteindelijk hebben we de kranten weggehaald en haar op de bank gezet
en elk uur met d'r naar buiten en ze doet ook inderdaad haar behoefte buiten.
Het probleem is en blijft alleen dat ze het nog steeds ook binnenshuis doet
wat moeten we daar nu mee aan, is dat nog normaal, of moet ik me zorgen gaan maken?
Daarnaast hoe kan ik dit oplossen?
we werkten eerst met kranten en tevens veel met haar naar buiten zodat ze ook buiten haar behoefte zou gaan doen, maar dat zat er toen niet in.
Het probleem is en blijft alleen dat ze het nog steeds ook binnenshuis doet
wat moeten we daar nu mee aan, is dat nog normaal, of moet ik me zorgen gaan maken?
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Hoe oud is ze? Sommige honden zijn nou eenmaal sneller zindelijk dan anderen. Onze teef heeft er 5 maanden over gedaanom helemaal zindelijk te worden, Onze reu was het met 14 weken..
Zindelijk maken is een kwestie van heeel vaak naar buiten gaan.
Na het dutje, na het eten, drinken en na het spelen. als je pup begint te snuffelen en te draaien,meteen oppakken en naar buiten.
Doet ze daar iets dan de hemel inpijzen. doet ze binnen iets, dan gewoon opruimen en verdergeen woord aan vuil maken. zeer zeker niet straffen.
en een beetje geduld hebben..
Kranten zou ik niet aan beginnen.
Zindelijk maken is een kwestie van heeel vaak naar buiten gaan.
Na het dutje, na het eten, drinken en na het spelen. als je pup begint te snuffelen en te draaien,meteen oppakken en naar buiten.
Doet ze daar iets dan de hemel inpijzen. doet ze binnen iets, dan gewoon opruimen en verdergeen woord aan vuil maken. zeer zeker niet straffen.
en een beetje geduld hebben..
Kranten zou ik niet aan beginnen.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- RanNutai
- geregistreerd lid
ze is nu 13 weken oud.
Maar even een vraag misschien wel een hele domme vraag, maar waarom mag ze er niet voor gestraft worden als ze het toch binnen doet?
Niet dat we haar al straffen daarvoor, puur een vraagje uit nieuwsgierigheid, ik heb het al wel vaker gehoord dat het niet (mag), maar vraag me af waarom.
Maar even een vraag misschien wel een hele domme vraag, maar waarom mag ze er niet voor gestraft worden als ze het toch binnen doet?
Niet dat we haar al straffen daarvoor, puur een vraagje uit nieuwsgierigheid, ik heb het al wel vaker gehoord dat het niet (mag), maar vraag me af waarom.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Omdat het nog een babytje is, en babytjes zijn nou eenmaal niet zindelijk.RanNutai schreef:ze is nu 13 weken oud.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
RanNutai schreef:ze is nu 13 weken oud.
Omdat , als je haar straft, ze denkt dat ze straf krijgt voor het poepen/plassen op zich, niet omdat ze het binnenshuis doet.. Ze zal het dan een volgende keer eerder stiekem doen.
en daar zit je toch niet op te wachten? Een hond denkt nu eenmaal anders dan een mens.
dus nooit doen
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Re: Sunny zinderlijk maken
Dit snap ik niet helemaal? Laat je haar dan de hele dag op de bank zitten zodat ze niet in huis kan plassen?RanNutai schreef:
Niks zorgen maken en niks oplossen. Hondje is 13 weken, dat is zo ontzettend normaal dat ze nog niet zindelijk is. Gewoon na het eten, spelen, slapen naar buiten, en verder zo ongeveer elk uur. Uiteindelijk valt het kwartje dan wel. Maar ongelukjes zal ze nog wel een tijdje hebben.Het probleem is en blijft alleen dat ze het nog steeds ook binnenshuis doet

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zijn niet altijd 'sterke' verhalen hoor, 1 van mijn honden was met 12 weken geheel zindelijk, die melde zich netjes als hij eruit moest, maar m'n andere hond was met 5 maand nog niet zindelijk, het ligt dus helemaal aan de hond....Mirri schreef:13 weken nog maar? Maak je geen zorgen het komt allemaal goed.
De èèn heeft het sneller door dan de ander en laat je niets van de wijs brengen met sterke verhalen van mijn hond was zo zindelijk.
Met Max ben ik zeker een half jaartje bezig geweest

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Moos
- Zeer actief
Klopt ook hoor. Saar was ook met 12 weken helemaal zindelijk, Moos met 5.5 maand.malinois schreef:zijn niet altijd 'sterke' verhalen hoor, 1 van mijn honden was met 12 weken geheel zindelijk, die melde zich netjes als hij eruit moest, maar m'n andere hond was met 5 maand nog niet zindelijk, het ligt dus helemaal aan de hond....Mirri schreef:13 weken nog maar? Maak je geen zorgen het komt allemaal goed.
De èèn heeft het sneller door dan de ander en laat je niets van de wijs brengen met sterke verhalen van mijn hond was zo zindelijk.
Alleen als je 'de bazen in het bos' moet geloven heb je soms een rare hond als hij niet al zindelijk bij de fokker vandaan komt.
En dat kan nogal stressverhogend werken, dat soort verhalen, voor nieuwe puppenbaasjes

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Moos schreef:Klopt ook hoor. Saar was ook met 12 weken helemaal zindelijk, Moos met 5.5 maand.malinois schreef:zijn niet altijd 'sterke' verhalen hoor, 1 van mijn honden was met 12 weken geheel zindelijk, die melde zich netjes als hij eruit moest, maar m'n andere hond was met 5 maand nog niet zindelijk, het ligt dus helemaal aan de hond....Mirri schreef:13 weken nog maar? Maak je geen zorgen het komt allemaal goed.
Alleen als je 'de bazen in het bos' moet geloven heb je soms een rare hond als hij niet al zindelijk bij de fokker vandaan komt.
En dat kan nogal stressverhogend werken, dat soort verhalen, voor nieuwe puppenbaasjes

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
snakelady33
- Vaste gebruiker
Danger is/wordt volgende week 4 maanden en is ook totaal nog niet zindelijk. hij doet zijn behoefte wel buiten als we naar buiten gaan, maar daarna eenmaal binnengekomen laat hij met alle gemak weer plasje lopen. na alles wat hij doet gaat hij direct naar buiten (elk uur) maar is nog niks geen resultaat te zien.
maar ik heb nog tijdje te gaan, want zijn vader was ook pas met een jaar goed zindelijk. staan yorkjes helaas om bekend dat het lang kan duren. maar begin er ondertussen wel beetje van te balen, maar ja het zal zo moeten zijn.
maar ik heb nog tijdje te gaan, want zijn vader was ook pas met een jaar goed zindelijk. staan yorkjes helaas om bekend dat het lang kan duren. maar begin er ondertussen wel beetje van te balen, maar ja het zal zo moeten zijn.

- RanNutai
- geregistreerd lid
Re: Sunny zinderlijk maken
Neen, ik laat haar niet de hele dag op bank zitten hoor, maak je geen zorgen....ik formuleerde het verkeerd, sorry daarvoor...Moos schreef:Dit snap ik niet helemaal? Laat je haar dan de hele dag op de bank zitten zodat ze niet in huis kan plassen?RanNutai schreef:
Niks zorgen maken en niks oplossen. Hondje is 13 weken, dat is zo ontzettend normaal dat ze nog niet zindelijk is. Gewoon na het eten, spelen, slapen naar buiten, en verder zo ongeveer elk uur. Uiteindelijk valt het kwartje dan wel. Maar ongelukjes zal ze nog wel een tijdje hebben.Het probleem is en blijft alleen dat ze het nog steeds ook binnenshuis doet
Ik bedoelde meer in de zin van, na het eten, drinken, spelen en slapen naar buiten maar op het moment zij wakker wordt zijn we er jammer genoeg niet altijd optijd bij en wil ze het alsnog in huis doen, wij zetten haar dan eventjes op de bank, ik trek als een gek m'n jas aan doe haar het lijntje aan en we gaan naar buiten, en inderdaad ook met een over heerlijke honden worst.
Bij m'n andere hondje (zal wel een uitzondering op de regel zijn denk ik)
daar gebruikte wij ook kranten bij maar binnen een week Moest en zou ze naar buiten ze wilde niks meer op de krant doen, gezien ze het buiten zo leuk vind haar behoefte daar te doen...
Kortom binnen een week was ze zinderlijk.
Maar goed zoals jullie al zeggen elke hond heeft daarin zijn eigen tempo.
Ik moet overigens wel even meedelen dat het met sunny nu een heel stuk beter gaat, ze doet nu zo goed als alles buiten
hoewel ze af en toe toch wel eens een plasje binnen doet en als je het niet in de gaten hebt sta je er mooi in met je sokken
Maar goed, het gaat in ieder geval wel een stukkie beter nu, we belonen haar ook uitgebreid als ze buiten wat gedaan heeft.
Voor de rest heel erg bedankt voor jullie reacties ik ben er weer een stukkie wijzer door geworden
-
chuckie
- Zeer actief
danger is een reutje?ik had dit met chuckie ook aan het begin.het schijnt dat een teefje in een keer een grote plas doet,maar dat reutjes vaak meerdere kleine plasjes doen.en dit klopt idd,vooral als ze het nog niet zo goed op kunnen houden.ik had aan het begin ook vaak dat hij buiten een plas had gedaan en dat hij bij binnenkomst weer wat deed,tegenwoordig blijf ik gewoon 10min staan op het veld,geef hem totaal geen aandacht,want anders vergeet hij nog dat hij moet plassen of poepen,en uiteindelijk begint hij dan te draaien en doet hij soms wel 3 plasjes achter elkaar.chuckie is nu 3,5 maand en ik ga nu iedere 3 uur uit met m.ongelukjes gebeuren nog regelmatig,maar dat komt omdat ik weer is vergeet op de klok te kijken.snakelady33 schreef:Danger is/wordt volgende week 4 maanden en is ook totaal nog niet zindelijk. hij doet zijn behoefte wel buiten als we naar buiten gaan, maar daarna eenmaal binnengekomen laat hij met alle gemak weer plasje lopen. na alles wat hij doet gaat hij direct naar buiten (elk uur) maar is nog niks geen resultaat te zien.
oh dit was ik nog vergeten:toen wij aan het begin ieder uur naar buiten gingen deed ie meer binnen dan toen we om de 2 uur gingen.ik heb het idee dat als je nog ieder uur gaat,dat hij dan ook niet leert om het op te houden,hij hoeft er misschien te weinig moeite voor te doen,en daarom kan hij het dus ook niet ophouden als hij nodig moet.zo zat het bij chuckie wel had ik het idee.ik zou is proberen om het uitgaan wat langer uit te stellen,en dan gewoon 10min buiten blijven staan.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
snakelady33
- Vaste gebruiker
ja ik maak me er ook absoluut niet druk om. maar bij danger is het de ene keer een klein plasje en de andere keer een grote en ik loop elk uur toch wel een aardig stukje zodat hij minimaal 2x kan plassen. en zelfs snachts doet hij nog 2 plasjes. terwijl ik ze hun laatste ronde om half 1 a 1 uur geef en dan smorgens om half 8 meteen weer buiten zet. en ik zit niet zo zeer met me handen in het haar. ik baal er gewoon van, maar ja bij brutus duurde dat ook een jaar voor hij niks meer deed binnen. en toen baalde ik er ook v an, maar ineens van de 1 op de andere dag hoefde ik nog maar 4x uit met hem soms 5 keer soms 3 keer. lag eraan hoe groot de ronde smiddags was. maar als danger straks een jaar is en dan nog niet zindelijk dan ga ik me pas zorgen maken. hihihi

-
chuckie
- Zeer actief
als ik elk uur echt zou gaan lopen dan doet ie ook bijna niks,daar heeft ie dan geen tijd voorsnakelady33 schreef:ja ik maak me er ook absoluut niet druk om. maar bij danger is het de ene keer een klein plasje en de andere keer een grote en ik loop elk uur toch wel een aardig stukje zodat hij minimaal 2x kan plassen. en zelfs snachts doet hij nog 2 plasjes. terwijl ik ze hun laatste ronde om half 1 a 1 uur geef en dan smorgens om half 8 meteen weer buiten zet. en ik zit niet zo zeer met me handen in het haar. ik baal er gewoon van, maar ja bij brutus duurde dat ook een jaar voor hij niks meer deed binnen. en toen baalde ik er ook v an, maar ineens van de 1 op de andere dag hoefde ik nog maar 4x uit met hem soms 5 keer soms 3 keer. lag eraan hoe groot de ronde smiddags was. maar als danger straks een jaar is en dan nog niet zindelijk dan ga ik me pas zorgen maken. hihihi
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
snakelady33
- Vaste gebruiker
ja maar als ik dan loop dan is het puur in de straat heen en weer alles bij elkaar zo'n 10 minuutjes ongeveer. en als ik op 1 plek blijf staan, dan komt hij bij me staan of zitten en doet ie niks verder. ongeacht hoelang ik blijf staan. al sta ik een uur dan staat hij een uur bij me zonder iets te doen. dus dan loop ik liever een stukje dat hij wel wat doet. maar zijn zindelijkheid komt vanzelf wel. volgende week wordt me schutting gezet achter. en dan bij mooi weer kan me deur open en als hij dan moet plassen of iets kan hij de tuin in lopen. en dat scheelt ook een stuk. maar komt vanzelf wel goed. ik maak me er nog niet druk om al baal ik er wel een beetje van om elke keer pies te moeten ruimen. maar nu gaan we lekker naar me ouders. ga ik met me moeder hobby'en. alleen mag en kan brutus nu niet mee helaas omdat de hond van me ouders loops is. maar die heeft net grote ronde gehad dus daar ga ik tussen de middag weer ff heen om uit te laten. en dan om half 4 weer. heeft hij meteen even een dagje rust van danger. hahahah.

- RanNutai
- geregistreerd lid
chuckie schreef:danger is een reutje?ik had dit met chuckie ook aan het begin.het schijnt dat een teefje in een keer een grote plas doet,maar dat reutjes vaak meerdere kleine plasjes doen.en dit klopt idd,vooral als ze het nog niet zo goed op kunnen houden.ik had aan het begin ook vaak dat hij buiten een plas had gedaan en dat hij bij binnenkomst weer wat deedsnakelady33 schreef:Danger is/wordt volgende week 4 maanden en is ook totaal nog niet zindelijk. hij doet zijn behoefte wel buiten als we naar buiten gaan, maar daarna eenmaal binnengekomen laat hij met alle gemak weer plasje lopen. na alles wat hij doet gaat hij direct naar buiten (elk uur) maar is nog niks geen resultaat te zien.
ben het er niet helemaal mee eens dat het iets is wat een beetje reu eigen is, Sunny bijv. is een teefje plast buiten en ze komt binnen en gaat weer vrolijk verder met plassen.
Dus ja...ook teefjes kunnen in stapjes plassen zo gezegd.
Mijn malthezer bijv. die is inmiddels wel zinderlijk maar nog als ze buiten toch bij elk paaltje even snuffelen en haar aandeel achter laten terwijl het gewoon een teefje is (misschien wel in een verkeerd velletje).
Hoewel lady het af en toe ook wel ineen keer doet.
-
snakelady33
- Vaste gebruiker