Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ree

Ongelezen bericht door Reini »

Mag een hond reeribben, reevlees en een deel van een reerug?

Ik heb Vegas laatst lamsribben gegeven en dat ging goed. Nu kwam mijn collega aan met reeribben, kan ik dat ook geven?

Er zat ook wat los vlees bij en een deel van de rug. Die rug leek me niet geschikt maar het is wel zacht bot. Het materiaal is afkomstig van een jonge ree die is aangereden. Mijn collega haar man heeft de ree geslacht en wat hij over had aan mij gegeven.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk zelf dat dat best kan. Maar zeker weten die ik het niet. :19:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Volgens mij kun je dat prima geven, zeker als het van een jong dier is. Ik heb Baloe een keer ree-biefstuk gegeven (uit een kerstpakket :wink: ). Hij vond het erg lekker. :ok:
Ben benieuwd hoe Vegas erop reageert, zou wel fijn zijn als hij hiertegen kan, weer wat variatiemogelijkheden! :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Volgens mij kan het heel erg goed,maar dacht ik eens gelezen te hebben dat je Wild eerst 2 weken moest invriezen vanwege eventuele parasieten(of iets dergelijks).
Reini
Zeer actief

baloe2004 schreef:Volgens mij kun je dat prima geven, zeker als het van een jong dier is. Ik heb Baloe een keer ree-biefstuk gegeven (uit een kerstpakket :wink: ). Hij vond het erg lekker. :ok:
Ben benieuwd hoe Vegas erop reageert, zou wel fijn zijn als hij hiertegen kan, weer wat variatiemogelijkheden! :wink:
Ik had al een heel klein stukje vlees gegeven voordat ik het hele zooitje in de vriezer deed en dat smaakte hem al goed. Geen diarree en over het algemeen heeft hij al van een inimini stukje vlees/koek etc. diarree als hij er niet tegen kan. Ik hoop ook dat dit goed gaat want dat biedt inderdaad weer meer mogelijkheden :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Mauyak schreef:Volgens mij kan het heel erg goed,maar dacht ik eens gelezen te hebben dat je Wild eerst 2 weken moest invriezen vanwege eventuele parasieten(of iets dergelijks).
Dan doe ik dat in ieder geval voor de zekerheid :wink: Het ligt al in de vriezer dus dan laat ik het daar voorlopig nog even in liggen :ok:
Afbeelding
Mauyak

Reini schreef:
Mauyak schreef:Volgens mij kan het heel erg goed,maar dacht ik eens gelezen te hebben dat je Wild eerst 2 weken moest invriezen vanwege eventuele parasieten(of iets dergelijks).
Dan doe ik dat in ieder geval voor de zekerheid :wink: Het ligt al in de vriezer dus dan laat ik het daar voorlopig nog even in liggen :ok:
Ik heb het nog eens op gezocht en het stond op Barfplaats.Wild 10 dagen op -20 Graden invriezen.Ik wou het gewoon even zeker weten :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Gewoon lekker geven hoor, niet elke hond houdt van de smaak van wild vlees. Maar als hij al een stukje met smaak gegeten heeft, dan is dat prima. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

antwoorden heb je al, maar waarom 20 dagen in de vriezer??
:denken:

als mijn honden een babyreetje zouden vangen..afkloppen :roll: ..dan brengen die toch eerst dat beest niet bij mij voor de vriezer?? :19:
Afbeelding
Mauyak

ien schreef:antwoorden heb je al, maar waarom 20 dagen in de vriezer??
:denken:

als mijn honden een babyreetje zouden vangen..afkloppen :roll: ..dan brengen die toch eerst dat beest niet bij mij voor de vriezer?? :19:
10 Dagen en geen 20!En het antwoord kun je vinden op Barfplaats.En Baby-reetje??????Reetje is bij mij toch heel iets anders....en dan nog wel van een baby :mrgreen: .Ien toch....dat heet een
Reekalf. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”