Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
groot dilema!!!
Moderator: moderatorteam
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
groot dilema!!!
ik zit met een groot dilema.
zoals ik al had beschreven toen ik mij voorstelde, heb ik 1 hele lieve hond genoemd ice. zijn kruising is onbekend. hij heeft veel weg van de duitse volbloed jachthond (als ik het goed zeg). uiteraard ben ik geen hondenkenner maar heb ik in de afgelopen 2 jaartjes toch al genoeg meegemaakt.
Onze hond is geweldig!zoals ieder baasje van zijn eigen hond zegt.Maar.... naar het schijnt heeft onze hond verlatingsangst. Dit schijnt voort te komen van zijn moeder die dit dus ook zou hebben gehad(zij leeft niet meer) en hij heeft dit al vanaf dag 1 dat we hem kregen. naarmate hij ouder werd hoopte we dat het wel over zou gaan, maar helaas. zijn pubertijd heeft ie mooi doorlopen en hij luistert goed, is heel braaf maar de problemen worden alleen maar erger.
we waren begonnen met het castreren in de hoop dat hij wat rustiger werd en zo ook gelijkmatiger alleen kon blijven.hij werd rustiger maar verder geen veranderingen.we zijn trainingen met hem gaan doen, haalde ook niets uit. toen dachten we, laten we een blafband halen, dan hoor je hem niet meer blaffen en dan kunnen we hem toch eens alleen laten zodat je in ieder geval geen geluidsoverlast van hem hebt, want anders kon ik een nieuwe woonruimte gaan zoeken. ook dit zonder succes. hij maakte deze band met zijn lange teennagels kapot(daar heeft ie wel lang over gedaan)
in overleg met de dierenarts hebben we besloten om hem zoveel mogelijk overal mee naartoe te nemen, wat inhoud dat hij 3 keer per week ongeveer 1.5, 2 uurtjes alleen zou moeten zijn. in mijn huisje kan ik hem niet laten rondbaggeren aangezien hij mijn hele huisje op zijn kop zet, en werkelijk alles kapot maakt. Dus hij kon dan wel in een soort hok, waar ik ook de was doe. dat was dan wel te doen(problemen loste zich niet op maar we konden er een beetje mee leven)
tot vorige week. hij heeft het vorige week klaargespeeld om dit op mijn wasmachine te klauteren en mijn flessen wasmiddel kapot te bijten, en niet 1 maar allemaal. door deze actie had hij dus een enorme hoeveelheid wasmiddel binnengekregen wat zich dus uitte in braken(zelfs bloed) en diaree, trillen, koorts noem maar op. het was 1 geluk dat het net gebeurd was voordat wij thuis kwamen zodat we meteen naar de dierenarts konden gaan. daar had hij 3 spuiten gekregen en tabletten tegen maagzuurvorming omdat alles aangetast was.het zat zelfs in zijn neus en ogen, noem maar op. thuisgekomen heb ik em onder de douche gezet. natuurlijk had ie dorst en ging daarna drinken, maar hij kotste alles weer uit, ook zijn eten. hij kon niets verdragen wat inhield dat ik snachts weer terug gegaan ben naar de dierenarts en kreeg ie een infuus.
de dag erna weer terug gegaan en heeft ie weer 3 spuiten gekregen, en antibiotica omdat ze bang zijn dat ie een longontsteking krijgt. nu had mijn dierenarts de dierenambulance gebeld om te vragen of zij niet tegen een redelijke prijs een bench hadden. die hadden ze! wij die opgehaald, en deze week gewacht met hem alleen te laten omdat hij toch nog wel ziek was. maar vandaag wilde we het toch weer eens proberen.zonder succes want hij heeft de hele bench gewoon gesloopt. die kan dus nu bij het oud ijzer. net heb ik met mijn dierenarts overlegt, want over ongeveer anderhalf jaar moet dit probleem opgelost zijn. mijn vriend moet namelijk over een half jaar gaan werken en ik wil dan niet met een supergroot probleem zitten natuurlijk. ik heb mij laten vertellen dat ik eigenlijk 4 opties heb.1: een of andere therapeut die mij waarschijnlijk alles over mijn hond gaat vertellen wat ik al weet.
2: als hij alleen moet blijven tabletjes geven die hem versuffen(dezelfde die ze gebruiken bij oud op nieuw bij vuurwerk, maar dan is ie van 1 keer toch wel 2 dagen van de wereld 3: overplaatsen naar een gezin waar hij niet, nooit alleen is of 4: een spuitje( wat ik en mijn dierenarts niet echt zien zitten.
lang verhaal maar ik wil toch duidelijk zijn omdat ik graag een andere oplossing wil bedenken zodat ik me weer prettig voel maar mijn lieve hondje ook.
zoals ik al had beschreven toen ik mij voorstelde, heb ik 1 hele lieve hond genoemd ice. zijn kruising is onbekend. hij heeft veel weg van de duitse volbloed jachthond (als ik het goed zeg). uiteraard ben ik geen hondenkenner maar heb ik in de afgelopen 2 jaartjes toch al genoeg meegemaakt.
Onze hond is geweldig!zoals ieder baasje van zijn eigen hond zegt.Maar.... naar het schijnt heeft onze hond verlatingsangst. Dit schijnt voort te komen van zijn moeder die dit dus ook zou hebben gehad(zij leeft niet meer) en hij heeft dit al vanaf dag 1 dat we hem kregen. naarmate hij ouder werd hoopte we dat het wel over zou gaan, maar helaas. zijn pubertijd heeft ie mooi doorlopen en hij luistert goed, is heel braaf maar de problemen worden alleen maar erger.
we waren begonnen met het castreren in de hoop dat hij wat rustiger werd en zo ook gelijkmatiger alleen kon blijven.hij werd rustiger maar verder geen veranderingen.we zijn trainingen met hem gaan doen, haalde ook niets uit. toen dachten we, laten we een blafband halen, dan hoor je hem niet meer blaffen en dan kunnen we hem toch eens alleen laten zodat je in ieder geval geen geluidsoverlast van hem hebt, want anders kon ik een nieuwe woonruimte gaan zoeken. ook dit zonder succes. hij maakte deze band met zijn lange teennagels kapot(daar heeft ie wel lang over gedaan)
in overleg met de dierenarts hebben we besloten om hem zoveel mogelijk overal mee naartoe te nemen, wat inhoud dat hij 3 keer per week ongeveer 1.5, 2 uurtjes alleen zou moeten zijn. in mijn huisje kan ik hem niet laten rondbaggeren aangezien hij mijn hele huisje op zijn kop zet, en werkelijk alles kapot maakt. Dus hij kon dan wel in een soort hok, waar ik ook de was doe. dat was dan wel te doen(problemen loste zich niet op maar we konden er een beetje mee leven)
tot vorige week. hij heeft het vorige week klaargespeeld om dit op mijn wasmachine te klauteren en mijn flessen wasmiddel kapot te bijten, en niet 1 maar allemaal. door deze actie had hij dus een enorme hoeveelheid wasmiddel binnengekregen wat zich dus uitte in braken(zelfs bloed) en diaree, trillen, koorts noem maar op. het was 1 geluk dat het net gebeurd was voordat wij thuis kwamen zodat we meteen naar de dierenarts konden gaan. daar had hij 3 spuiten gekregen en tabletten tegen maagzuurvorming omdat alles aangetast was.het zat zelfs in zijn neus en ogen, noem maar op. thuisgekomen heb ik em onder de douche gezet. natuurlijk had ie dorst en ging daarna drinken, maar hij kotste alles weer uit, ook zijn eten. hij kon niets verdragen wat inhield dat ik snachts weer terug gegaan ben naar de dierenarts en kreeg ie een infuus.
de dag erna weer terug gegaan en heeft ie weer 3 spuiten gekregen, en antibiotica omdat ze bang zijn dat ie een longontsteking krijgt. nu had mijn dierenarts de dierenambulance gebeld om te vragen of zij niet tegen een redelijke prijs een bench hadden. die hadden ze! wij die opgehaald, en deze week gewacht met hem alleen te laten omdat hij toch nog wel ziek was. maar vandaag wilde we het toch weer eens proberen.zonder succes want hij heeft de hele bench gewoon gesloopt. die kan dus nu bij het oud ijzer. net heb ik met mijn dierenarts overlegt, want over ongeveer anderhalf jaar moet dit probleem opgelost zijn. mijn vriend moet namelijk over een half jaar gaan werken en ik wil dan niet met een supergroot probleem zitten natuurlijk. ik heb mij laten vertellen dat ik eigenlijk 4 opties heb.1: een of andere therapeut die mij waarschijnlijk alles over mijn hond gaat vertellen wat ik al weet.
2: als hij alleen moet blijven tabletjes geven die hem versuffen(dezelfde die ze gebruiken bij oud op nieuw bij vuurwerk, maar dan is ie van 1 keer toch wel 2 dagen van de wereld 3: overplaatsen naar een gezin waar hij niet, nooit alleen is of 4: een spuitje( wat ik en mijn dierenarts niet echt zien zitten.
lang verhaal maar ik wil toch duidelijk zijn omdat ik graag een andere oplossing wil bedenken zodat ik me weer prettig voel maar mijn lieve hondje ook.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heb je al eens met een gedragstherapeut een programma opgesteld en de hond op de clomicalm gehad? Hoe oud is de hond nu?
Kan de hond bij een oppas?
Kan de hond bij een oppas?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- zepenko
- Zeer actief
Als het genetisch erg sterk aanwezig is, is het maar de vraag of je het er helemaal uit kunt krijgen d.m.v. opvoeding en training.
Als je hond last heeft van verlatingsangst, zul je daaraan moeten gaan werken. Niet aan alle gedragingen die hierdoor ontstaan, zoals het blaffen en het slopen. Hiermee los je namelijk het probleem niet op, want je neem de oorzaak niet weg. Je zult er voor moeten gaan zorgen dat je hond het niet erg vindt om alleen thuis te blijven. Evt. kun je daar best een bench voor gebruiken, maar dan moet je deze wel eerst aanleren.
Ik zou jullie willen aanraden om op zoek te gaan naar een goede gedragstherapeut (bv. via http://www.gedragstherapie.info). En misschien dat je daar dan inderdaad dingen hoort die je al wist, maar als het goed is zul je ook geholpen worden bij je probleem.
Veel succes
Als je hond last heeft van verlatingsangst, zul je daaraan moeten gaan werken. Niet aan alle gedragingen die hierdoor ontstaan, zoals het blaffen en het slopen. Hiermee los je namelijk het probleem niet op, want je neem de oorzaak niet weg. Je zult er voor moeten gaan zorgen dat je hond het niet erg vindt om alleen thuis te blijven. Evt. kun je daar best een bench voor gebruiken, maar dan moet je deze wel eerst aanleren.
Ik zou jullie willen aanraden om op zoek te gaan naar een goede gedragstherapeut (bv. via http://www.gedragstherapie.info). En misschien dat je daar dan inderdaad dingen hoort die je al wist, maar als het goed is zul je ook geholpen worden bij je probleem.
Veel succes
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een hond als dit wil ontsnappen uit de bench en zal zichzelf daarbij waarschijnlijk erg verwonden kunnen.
Ik lees een hond met waarschijnlijk enorme angst mede versterkt door de blafband, die dus echt ruim te tijd zal moeten krijgen zijn fobie te overwinnen en een baas die er alles al wil doen en ook in de gelegenheid is eraan te werken..als je een oplossing voor een bepaalde periode moet zoeken voor een paar keer per week 2 uur is dat in mijn ogen haalbaar.
En 2 uur moet kunnen...maar wel voor nu zonder bench, want dat gaat fout.
Ik lees een hond met waarschijnlijk enorme angst mede versterkt door de blafband, die dus echt ruim te tijd zal moeten krijgen zijn fobie te overwinnen en een baas die er alles al wil doen en ook in de gelegenheid is eraan te werken..als je een oplossing voor een bepaalde periode moet zoeken voor een paar keer per week 2 uur is dat in mijn ogen haalbaar.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- zepenko
- Zeer actief
Opgesloten zitten = opgesloten zitten. Of je nu een heel huis hebt of een bench, da's gelijk.Eline* schreef:Een hond als dit wil ontsnappen uit de bench en zal zichzelf daarbij waarschijnlijk erg verwonden kunnen.
Een bench (mits goed aangeleerd) kan de hond een bepaalde zekerheid bieden. Hij hoeft bv. niet het hele huis in de gaten te houden en je kunt de prikkels van buitenaf verminderen (door bv. een deken over de bench te hangen).
Maar nogmaals: dan dient het wel op de juiste wijze aangeleerd te worden (net als het alleen blijven trouwens). Maar ik denk dat een bench in deze zeker een hulpmiddel kan zijn.
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
ff toelichten: hij is nu 2 jaar en hij gebruikt nu idd al 8 weken chlomicalm, antidepressivia's om hem deze dingen te leren begrijpen en ermee om te gaan. de chlomicalm krijgt ie in samenwerking met de gedragstherapie. mijn dierenarts helpt ons hier enorm in. en die bench.... tja daar is niet veel meer van over, die kan ik niet meer hergebruiken. maar moet ik dan mijn huis als bench gaan gebruiken? hij maakt gewoon alles kapot. en daar neem ik het blaffen ook niet mee weg. en die blafband... was niet een schokband maar eigenlijk zodat ze niet kunnen bijten... alhoewel hij bij hem functioneerde tegen het blaffen.
daarbij heb ik er (bijna)alles voor over en wil en doe ik er veel voor om dit probleem uit de lucht te krijgen.
daarbij heb ik er (bijna)alles voor over en wil en doe ik er veel voor om dit probleem uit de lucht te krijgen.
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
misschien stom hoor,maar heb je weleens accepuntuur overwogen?
mijn buurvrouw heeft een soort jachthondje uit het asiel vandaan,en hij kon ook niet alleen blijven.
zij kwam toen iemand tegen die tegen haar zei,misschien is accenpuntuur iets voor hem(hoop dat ik het goed schrijf),maar hij kan nu prima alleen thuis zijn,bij hem was het ook zo erg dat ze overwogen om hem in te laten slapen
het is maar een tipje,en misschien heb je er wat aan
mijn buurvrouw heeft een soort jachthondje uit het asiel vandaan,en hij kon ook niet alleen blijven.
zij kwam toen iemand tegen die tegen haar zei,misschien is accenpuntuur iets voor hem(hoop dat ik het goed schrijf),maar hij kan nu prima alleen thuis zijn,bij hem was het ook zo erg dat ze overwogen om hem in te laten slapen
het is maar een tipje,en misschien heb je er wat aan
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je hond alleen zijn in de auto en kan hij achterblijven bij een oppas?snoopy1516 schreef:ff toelichten: hij is nu 2 jaar en hij gebruikt nu idd al 8 weken chlomicalm, antidepressivia's om hem deze dingen te leren begrijpen en ermee om te gaan. de chlomicalm krijgt ie in samenwerking met de gedragstherapie. mijn dierenarts helpt ons hier enorm in. en die bench.... tja daar is niet veel meer van over, die kan ik niet meer hergebruiken. maar moet ik dan mijn huis als bench gaan gebruiken? hij maakt gewoon alles kapot. en daar neem ik het blaffen ook niet mee weg. en die blafband... was niet een schokband maar eigenlijk zodat ze niet kunnen bijten... alhoewel hij bij hem functioneerde tegen het blaffen.
Ik zeg niet dat je je hond moet loslaten in huis, alleen een bench is een piepklein kooitje waar een hond op alle mogelijke manieren zichzelf kan beschadigen. Dat jij je huis niet wil laten versnipperen snap ik, maar een hond met een gebroken kaak is ook niet leuk.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
inderdaad ook hiervoor hebben we al herhaaldelijke keren bezoekjes afgelegd bij de dierenarts. hij bezeerd zich gewoon aan een deur die dicht is. je moet je voorstellen, deze hond is zo slim. we hadden hem een keertje alleen gelaten in de auto. nou daar breekt ie niet gauw uit, maar hij weet wel hoe hij hem ontgrendeld krijgt. hij trekt gewoon met zn tanden de deurknopjes omhoog en ontgrendelt deze. hij krijgt net nog niet de deurhendel open waardoor hij er niet uit komt.Eline* schreef:Een hond als dit wil ontsnappen uit de bench en zal zichzelf daarbij waarschijnlijk erg verwonden kunnen.
*** aangezien ice mijn vriend als zijn roedeleider ziet(heb ik me laten vertellen) kan mijn hond ook niet goed bij andere mensen zijn als wij dr niet zijn. mensen uit onze directe omgeving gaat enigzins maar die werken ook 40 uur net als ik!
Laatst gewijzigd door snoopy1516 op 07 apr 2006 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Zoals jij dit schrijft lijk je al gekozen hebben voor optie 3. Optie 1 heeft volgens jou toch geen zin, optie 2 is slecht voor de hond en optie vier zie je niet zitten. Ik zou kiezen voor optie 1. Je schrijft namelijk dat je geen hondenkenner bent en ik verwacht dat iedereen, zelfs hondenkennersik heb mij laten vertellen dat ik eigenlijk 4 opties heb.
1: een of andere therapeut die mij waarschijnlijk alles over mijn hond gaat vertellen wat ik al weet.
Verder vraag ik me af of je met de bench getraind hebt van te voren of dat je hem er gewoon in hebt gestopt toen hij een paar uur alleen moest zijn. Als het laatste het geval is kan ik me heel goed voorstellen dat hij de bench afbreekt.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet je voorstellen dat je hond in paniek is en daarom dat soort fratsen uithaalt.snoopy1516 schreef:inderdaad ook hiervoor hebben we al herhaaldelijke keren bezoekjes afgelegd bij de dierenarts. hij bezeerd zich gewoon aan een deur die dicht is. je moet je voorstellen, deze hond is zo slim. we hadden hem een keertje alleen gelaten in de auto. nou daar breekt ie niet gauw uit, maar hij weet wel hoe hij hem ontgrendeld krijgt. hij trekt gewoon met zn tanden de deurknopjes omhoog en ontgrendelt deze. hij krijgt net nog niet de deurhendel open waardoor hij er niet uit komt.Eline* schreef:Een hond als dit wil ontsnappen uit de bench en zal zichzelf daarbij waarschijnlijk erg verwonden kunnen.
Hij trekt het dus ook niet in de auto begrijp ik?
Ik vraag me eerlijk gezegd toch inmiddels wel af in hoeverre je hier nog iets mee kan. Ik ben toch bang dat de hond keer op keer bevestigt heeft gekregen dat alleen zijn inderdaad het einde van de wereld is. Hij heeft een blafband om gehad die hem bang maakte, hij heeft zich aan alle kanten zeer gedaan tijdens het alleen zijn en al dat soort ervaringen zijn traumatisch, zeker voor een jonge hond.
Ik denk dat je hond echt fobisch is en dat je dus echt een therapeut in de arm moet nemen.
Nogmaals; kan je hem achterlaten bij een oppas?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
Eline* schreef:Je moet je voorstellen dat je hond in paniek is en daarom dat soort fratsen uithaalt.snoopy1516 schreef:inderdaad ook hiervoor hebben we al herhaaldelijke keren bezoekjes afgelegd bij de dierenarts. hij bezeerd zich gewoon aan een deur die dicht is. je moet je voorstellen, deze hond is zo slim. we hadden hem een keertje alleen gelaten in de auto. nou daar breekt ie niet gauw uit, maar hij weet wel hoe hij hem ontgrendeld krijgt. hij trekt gewoon met zn tanden de deurknopjes omhoog en ontgrendelt deze. hij krijgt net nog niet de deurhendel open waardoor hij er niet uit komt.Eline* schreef:Een hond als dit wil ontsnappen uit de bench en zal zichzelf daarbij waarschijnlijk erg verwonden kunnen.![]()
Hij trekt het dus ook niet in de auto begrijp ik?
Ik vraag me eerlijk gezegd toch inmiddels wel af in hoeverre je hier nog iets mee kan. Ik ben toch bang dat de hond keer op keer bevestigt heeft gekregen dat alleen zijn inderdaad het einde van de wereld is. Hij heeft een blafband om gehad die hem bang maakte, hij heeft zich aan alle kanten zeer gedaan tijdens het alleen zijn en al dat soort ervaringen zijn traumatisch, zeker voor een jonge hond.
Ik denk dat je hond echt fobisch is en dat je dus echt een therapeut in de arm moet nemen.
Nogmaals; kan je hem achterlaten bij een oppas?
aangezien mijn vriend voornamelijk en ik als roedeleider worden gezien kan hij ook moeilijk alleen blijven bij vrienden uit de directe omgeving. en daarbij werken deze ook 40 uur per week net als ik! en als ze vrij hebben staan ze ook niet te springen om op te letten om een vervelende hond, want hij doet dan ook vaak janken en de hele tijd heen en weer lopen. wij hebben ons zelfs vaak geprobeerd om onszelf los te maken van hem, een soort afstand maar ook deze pogingen maken het alleen maar erger. en die blafband... was niet een schokband maar eigenlijk zodat ze niet kunnen bijten... alhoewel hij bij hem functioneerde tegen het blaffen.
maar ik denk niet dat er ook maar 1iemand zal zijn die deze hond ook maar graag op zal willen letten.
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
nou ik kies eigenlijk ook niet voor optie3 want als er ook maar iemand zou zijn die het kan uithouden met deze hond dan ben ik het wel. alleen ik vind het gewoon niet meer verantwoord om op deze manier door te gaan. kan jij mij vertellen wie deze hond in huis zou nemen en hem een fijn leven zou kunnen geven? ik zeg niet dat ik dat 100% doe, maar ik heb er WEL alles voor over en misschien is die gedragstherapie wel hulpzaam ik zal de website dan ook gaan bekijken en me hierover laten informeren. verder hadden we in het begin ook een bench. en het mooie is. als het deurtje open is gaat ie dr gewoon in liggen slapen. maar als die deur dichtgaat en wij gaan weg.... dan breekt de hel los.EstherK schreef:Zoals jij dit schrijft lijk je al gekozen hebben voor optie 3. Optie 1 heeft volgens jou toch geen zin, optie 2 is slecht voor de hond en optie vier zie je niet zitten. Ik zou kiezen voor optie 1. Je schrijft namelijk dat je geen hondenkenner bent en ik verwacht dat iedereen, zelfs hondenkennersik heb mij laten vertellen dat ik eigenlijk 4 opties heb.
1: een of andere therapeut die mij waarschijnlijk alles over mijn hond gaat vertellen wat ik al weet.
2: als hij alleen moet blijven tabletjes geven die hem versuffen(dezelfde die ze gebruiken bij oud op nieuw bij vuurwerk, maar dan is ie van 1 keer toch wel 2 dagen van de wereld 3: overplaatsen naar een gezin waar hij niet, nooit alleen is of 4: een spuitje( wat ik en mijn dierenarts niet echt zien zitten., veel kunnen leren van hondengedragstherapie.
Verder vraag ik me af of je met de bench getraind hebt van te voren of dat je hem er gewoon in hebt gestopt toen hij een paar uur alleen moest zijn. Als het laatste het geval is kan ik me heel goed voorstellen dat hij de bench afbreekt.
- zepenko
- Zeer actief
Dan heb je de eerste stap in de goede richting al gezet. Van hieruit kun je de benchtraining in overleg met een goede gedragstherapeut verder uit gaan bouwen. (Maar zorg alsjeblieft voor een goede GT! Anders wordt het niks.)snoopy1516 schreef:nou ik kies eigenlijk ook niet voor optie3 want als er ook maar iemand zou zijn die het kan uithouden met deze hond dan ben ik het wel. alleen ik vind het gewoon niet meer verantwoord om op deze manier door te gaan. kan jij mij vertellen wie deze hond in huis zou nemen en hem een fijn leven zou kunnen geven? ik zeg niet dat ik dat 100% doe, maar ik heb er WEL alles voor over en misschien is die gedragstherapie wel hulpzaam ik zal de website dan ook gaan bekijken en me hierover laten informeren. verder hadden we in het begin ook een bench. en het mooie is. als het deurtje open is gaat ie dr gewoon in liggen slapen. maar als die deur dichtgaat en wij gaan weg.... dan breekt de hel los.EstherK schreef:Zoals jij dit schrijft lijk je al gekozen hebben voor optie 3. Optie 1 heeft volgens jou toch geen zin, optie 2 is slecht voor de hond en optie vier zie je niet zitten. Ik zou kiezen voor optie 1. Je schrijft namelijk dat je geen hondenkenner bent en ik verwacht dat iedereen, zelfs hondenkennersik heb mij laten vertellen dat ik eigenlijk 4 opties heb.
2: als hij alleen moet blijven tabletjes geven die hem versuffen(dezelfde die ze gebruiken bij oud op nieuw bij vuurwerk, maar dan is ie van 1 keer toch wel 2 dagen van de wereld 3: overplaatsen naar een gezin waar hij niet, nooit alleen is of 4: een spuitje( wat ik en mijn dierenarts niet echt zien zitten., veel kunnen leren van hondengedragstherapie.
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
echter hou ik niet van lang wachten dus ben net gaan zoeken naar een gedragstherapeut in mijn buurt en kwam uit op de site www.hondencentrumlimburg.nl blijkt dat mijn dierenarts daarbij is aangesloten, dus heb hem net eventjes gebeld, maar zijn werkwijze verschilt niet van die van hun, zou het dan alsnog zin hebben om te zoeken naar een andere gedragstherapeute? of idd mischien accupunctuur?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
-
twister_storm
- Actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Suuz
- Zeer actief
Waarschijnlijk niet?Hoe heb je het alleen zijn geleerd aan hem toen hij pupje was?
Of is hij ouder in huis gekomen?
Er moeten hier toch wel mensen zijn die weten dat zoiets aanleren (alleen zijn) vaak alleen maar werkt als je een methode heel erg lang aanhoudt en niet alle middelen uit de kast gaat trekken?
Dat bedoel ik overigens niet rot.
Ik weet het fijne er niet van maar ik heb geleerd dat een methode alleen goed kan slagen als je dit volhoudt ipv steeds een nieuwe methode probeert. En ja, dat kan dan maanden duren.
Een hele goede gedragstherapeut zal misschien de enige oplossing zijn maar daar moet je dan wel open voor staan.
Persoonlijk zou ik al mijn vakantie dagen opnemen om te oefenen.
Helemaal opnieuw beginnen met de bekende 'langzaam opbouwen' methode
Succes in ieder geval.
- starfleet
- Erelid
Dat is een snuitje, in ieder geval ook hartstikke zielig en benauwd. Ik vrees ook dat je jullie al zo lang hebben lopen klungelen dat het wel heel erg moeilijk wordt om het vertrouwen in alleen blijven nog op te bouwen. Wat doe je verder eigenlijk met de hond zo op een dag. Is hij van zichzelf zo onrustig of krijgt hij misschien wat weinig beweging en uitdaging?snoopy1516 schreef: en daar neem ik het blaffen ook niet mee weg. en die blafband... was niet een schokband maar eigenlijk zodat ze niet kunnen bijten... alhoewel hij bij hem functioneerde tegen het blaffen.
Anne
- stefanie
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
Re: groot dilema!!!
Als je nou eens begint met deze instelling te veranderen. Ik denk dat een therapeut veel beter objectief naar je hond kan kijken.snoopy1516 schreef: een of andere therapeut die mij waarschijnlijk alles over mijn hond gaat vertellen wat ik al weet.
Gezien de dingen die je al hebt geprobeerd denk ik dat je nog veel kan leren van een goede gedragtherapeut.
Kan me goed voorstellen dat je radeloos bent en ik wil je veel sterkte wensen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Helemaal niet dus.twister_storm schreef:De hond is nu 2 jaar.
Hoe heb je het alleen zijn geleerd aan hem toen hij pupje was?
Als je hem inderdaad al vanaf pup hebt hoop ik toch dat je je realiseert dat je zelf je hond hebt verkloot. Herplaatsen bij iemand die hem nooit meer alleen laat lijkt mij de beste optie.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Snow
oke, heb je inmiddels een bench?
Heb je er geen eentje, dan heb ik er een voor je. Maar dan wil ik ook met je aan de slag gaan om dit aan te pakken.
Je kan niet een hond oppakken, in een bench zetten en verwachten dat het goed gaat. Zeker niet bij een hond met verlatingsangst.
Het verblijven in de bench zal opgebouwd moeten worden. Het mag nog maar zijn enige plek zijn, die op een veilige plek staat, dus niet in een looppad of naast de deur. Verder mogen er dus geen mandjes zijn of andere ligplaatsten.
Ook moet je kijken naar de rangorde binnen jullie gezin. Ben jij ranghoogste?
Daar kan het probleem namelijk ook mee te maken hebben.
Het alleen zijn moet je echt opbouwen vanaf een paar seconden. dat je je bijvoorbeeld verstopt achter de bank, heel even ben je weg (als hij aan de bench gewent is dan he!) en dan belonen als hij stil is (hij heeft amper de kans om geluid te gaan maken. En zo bouw je dat steeds ietsje verder uit. Met miniscule stapjes tegelijk. Geen straf, alleen belonen als hij stil is en dan echt uitbundig, dan is het de beste hond ter wereld en heeft hij je volledige aandacht. Gaat het mis? Dan is je stap te groot geweest en ga je weer wat stapjes terug.
Als je hulp nodig hebt, laat het weten.
Succes!
Heb je er geen eentje, dan heb ik er een voor je. Maar dan wil ik ook met je aan de slag gaan om dit aan te pakken.
Je kan niet een hond oppakken, in een bench zetten en verwachten dat het goed gaat. Zeker niet bij een hond met verlatingsangst.
Het verblijven in de bench zal opgebouwd moeten worden. Het mag nog maar zijn enige plek zijn, die op een veilige plek staat, dus niet in een looppad of naast de deur. Verder mogen er dus geen mandjes zijn of andere ligplaatsten.
Ook moet je kijken naar de rangorde binnen jullie gezin. Ben jij ranghoogste?
Daar kan het probleem namelijk ook mee te maken hebben.
Het alleen zijn moet je echt opbouwen vanaf een paar seconden. dat je je bijvoorbeeld verstopt achter de bank, heel even ben je weg (als hij aan de bench gewent is dan he!) en dan belonen als hij stil is (hij heeft amper de kans om geluid te gaan maken. En zo bouw je dat steeds ietsje verder uit. Met miniscule stapjes tegelijk. Geen straf, alleen belonen als hij stil is en dan echt uitbundig, dan is het de beste hond ter wereld en heeft hij je volledige aandacht. Gaat het mis? Dan is je stap te groot geweest en ga je weer wat stapjes terug.
Als je hulp nodig hebt, laat het weten.
Succes!
-
nance
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Zo zou ik het ook aanpakken. Helemaal in het begin zou ik hem regelmatig een korte tijd in de bench doen met het deurtje dicht terwijl ik gewoon in de kamer ben. Dit eerst langzaam uitbouwen voordat je gaat oefenen met afwezigheid.Snow schreef: Het alleen zijn moet je echt opbouwen vanaf een paar seconden. dat je je bijvoorbeeld verstopt achter de bank, heel even ben je weg (als hij aan de bench gewent is dan he!) en dan belonen als hij stil is (hij heeft amper de kans om geluid te gaan maken. En zo bouw je dat steeds ietsje verder uit. Met miniscule stapjes tegelijk. Geen straf, alleen belonen als hij stil is en dan echt uitbundig, dan is het de beste hond ter wereld en heeft hij je volledige aandacht. Gaat het mis? Dan is je stap te groot geweest en ga je weer wat stapjes terug.
Wat ook belangrijk is: nooit afscheid nemen van je hond als je weg gaat. Het moet de gewoonste zaak van de wereld worden dat jij er regelmatig gedurende korte tijd niet bent.
Nog een vraag: waar slaapt je hond ´s nachts?