Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De eerste nacht
Moderator: moderatorteam
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ja zelf slapen er hier nooit pups in een bench gewoon op bed of in een mandje naast bed
maar wil je wel een bench gebruiken
dan zou ik hem in de slaapkamer zetten
je moet je voorstellen
de pup woord van de 1 op andere dag bij zijn moeder weg gehaald
en bij zijn broertjes en zusjes
waar hij al die tijd lekker warm tegen aan heeft kunnen slapen
dan komt hij snachts in een vreemd huis
met vreemde luchtjes
in een bench in een donkere kille huis kamer
maar wil je wel een bench gebruiken
dan zou ik hem in de slaapkamer zetten
je moet je voorstellen
de pup woord van de 1 op andere dag bij zijn moeder weg gehaald
en bij zijn broertjes en zusjes
waar hij al die tijd lekker warm tegen aan heeft kunnen slapen
dan komt hij snachts in een vreemd huis
met vreemde luchtjes
in een bench in een donkere kille huis kamer
-
Ari@ne
Ik ga ook volgende week mijn pup ophalen. Heb vandaag even met de fokker gebeld, omdat ik me dit ook afvroeg. Haar antwoord was naast het bed, maar in een bench. Anders gaat hij lopen en plassen enz. :N:
Ik heb een grote bench in de woonkamer staan, maar heb nog zo'n kattenbench. Ze vond zoiets heel geschikt, omdat de pup nog klein is.
Dus ik ga het zo doen
Ik heb een grote bench in de woonkamer staan, maar heb nog zo'n kattenbench. Ze vond zoiets heel geschikt, omdat de pup nog klein is.
Dus ik ga het zo doen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Al mijn honden slapen altijd naast/op het bed
Ook als ze groot zijn zodat ik zeker weet dat alles goed met ze is.
Als er hier dus een pup komt slaapt hij direct in een mandje naast het bed bij ons en de andere honden.
Mocht ik een steile trap hebben en een grote hond kopen die daar niet zelf op en af kan dan zou ik zelf een poosje op een matras in de kamer gaan liggen tot de pup zeker genoeg is om dat zelf te kunnen.
Bij mijn vorige hond heb ik 13 maanden in de woonkamer geslapen toen ze te oud werd om trapppen te lopen
Klinkt overdreven maar dat vond ik heel belangrijk voor de hond omdat ze al zoveel kwijtraakte door ouderdom en al jaren naast mijn bed had geslapen 
Als er hier dus een pup komt slaapt hij direct in een mandje naast het bed bij ons en de andere honden.
Mocht ik een steile trap hebben en een grote hond kopen die daar niet zelf op en af kan dan zou ik zelf een poosje op een matras in de kamer gaan liggen tot de pup zeker genoeg is om dat zelf te kunnen.
Bij mijn vorige hond heb ik 13 maanden in de woonkamer geslapen toen ze te oud werd om trapppen te lopen
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik zou hem meenemen naar m'n slaapkamer, daar slapen m'n honden nu ook allemaal, in en rond het bed. Zo'n pup wordt uit z'n vertrouwde omgeving gehaald, weg bij z'n moeder, broertjes en zusjes en dan moet hij ook nog alleen 's nachts in een donker in slaap vallen, geen wonder dat ze gaan janken.
Zou je ook niet sneller een band met je pup opbouwen als deze 's nachts bij je in / naast je bed slaapt?
Zou je ook niet sneller een band met je pup opbouwen als deze 's nachts bij je in / naast je bed slaapt?
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
Naast het bed. En ik heb de pup gewoon gedragen en mijn oudjes ook twee jaar gedragen naar boven.
Bij Toby merkte ik dat het heel goed hielp de eerste nachten, want als ie ging piepen lieten we een hand zakken richting zijn mand, hij snuffelde even en viel dan weer in slaap. En ook piepen omdat ie moest plassen hoorde we meteen en dan renden we, met de pup in onze armen, staartje tegen zijn kontje, naar beneden, gauw de tuin in.
Werkte prima.
Bij Toby merkte ik dat het heel goed hielp de eerste nachten, want als ie ging piepen lieten we een hand zakken richting zijn mand, hij snuffelde even en viel dan weer in slaap. En ook piepen omdat ie moest plassen hoorde we meteen en dan renden we, met de pup in onze armen, staartje tegen zijn kontje, naar beneden, gauw de tuin in.
Werkte prima.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Moos
- Zeer actief
-
Marja
- Zeer actief
-
BoomerGizmo
- geregistreerd lid
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
Noa, die mijn eerste eigen hond is, heb ik in een bench op een tafel naast mijn bed laten slapen. Alleen de eerste nacht piepte ze af en toe en als ik dan mijn hand door een opening naar haar toestak en haar kriebelde, viel ze tegen mijn hand weer in slaap. Ik had een lamme arm de volgende ochtend, maar ach...
's Nachts een paar keer gepiept en haar buiten een plas laten doen en daarna ging ze steeds weer tevreden slapen...
De tweede nacht heeft ze nog maar één keer gepiept omdat ze moest plassen en na een paar nachten sliep ze gewoon door...
Inmiddels is de bench weg en slaapt ze lekker bij ons op bed...
's Nachts een paar keer gepiept en haar buiten een plas laten doen en daarna ging ze steeds weer tevreden slapen...
De tweede nacht heeft ze nog maar één keer gepiept omdat ze moest plassen en na een paar nachten sliep ze gewoon door...
Inmiddels is de bench weg en slaapt ze lekker bij ons op bed...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
Marja
- Zeer actief
Wel ja joh!Martijn schreef:Dat ligt er aan wat je wil.
Als je een hond met verlatingsangst wil is hem de eerste nacht al urenlang alleen laten een heel goed begin.
Als je je hond alleen wil laten leren zijn door het langzaam op te bouwen bouw je het dus langzaam op en dat betekent dat je hem buiten die training dus niet alleen laat.
Ik krijg altijd een beetje de kriepels van mensen die een pup die tot dan nog nooit zonder zijn broers en zussen is geweest en al helemaal niet ergens anders geslapen heeft een hele nacht alleen laten.
Als je zo weinig inlevingsvermogen hebt moet je niet aan dieren beginnen, vind ik. Een dier heeft er recht op dat er een beetje aan zijn behoeften gedacht wordt.
Beide honden hebben hier geen verlatingsangst hoor!
Bovendien is mijn man een uitgesproken nacht mens, die gaat er niet in voor half vier 's nachts en ik ben er om 7.00 's ochtend alweer uit.
De pup sliep gewoon die had niet eens in de gate dat wij er niet waren.
Als ze hadden gejank of gepiept dan waren we er huis wel uitgegaan..
dus niet zo snel oordelen
groetjes Marja Zara en Stapper

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij hebben een gladde, steile, open trap in huis. Het was ook niet de bedoeling dat de honden leerden die trap op en af te kunnen. Daarom heb ik ze als pup niet mee naar boven genomen, maar ben zelf beneden gaan liggen de eerste tijd. Belle als Catootje hebben op deze manier vanaf de eerste nacht de hele nacht doorgeslapen en niet gepiept. Als ze ziek zijn of iets anders hebben, ga ik nog steeds beneden slapen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Suuz
- Zeer actief
De mijne heeft de eerste nachten in een verhuisdoos naast mijn bed geslapen. Althans het was bedoeld voor de eerste paar nachten
Toen hij te groot werd voor de doos hebben we maar een soort box voor hem gemaakt naast het bed. Hij wil niet anders meer, als we 's avonds naar bed gaan, gaat ie staan krabbelen aan de box en moet ik hem er in zetten.
Maar ik zou sowieso de eerste nachten op de slaapkamer doen en dan langzaam aan naar de plek verhuizen waar hij uiteindelijk mag slapen.
Toen hij te groot werd voor de doos hebben we maar een soort box voor hem gemaakt naast het bed. Hij wil niet anders meer, als we 's avonds naar bed gaan, gaat ie staan krabbelen aan de box en moet ik hem er in zetten.
Maar ik zou sowieso de eerste nachten op de slaapkamer doen en dan langzaam aan naar de plek verhuizen waar hij uiteindelijk mag slapen.
-
Sita
- Zeer actief
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
Ik neem aan dat je wel beseft dat het een zegen is dat je honden het niet binnen 5 minuten op een gillen hebben gezet zoals minstens 75% van de pups zou doen. Verder ga je nu enorm hard tegen Martijn in terwijl je zelf prima weet dat als je man tot half 4 op blijft en jij er om 7 uur weer uit bent dat ook niet echt doorsnee staat voor waar hij het over heeft. Normaal gaat iemand gewoon om 2300 uur zijn nest in en komt daar om 0700 uur weer uit. In ieder geval is er 8 uur niemand beneden. Dan kan je er gif op innemen dat een baby-hondje dat net uit het nest geplukt is daar wat aan over houdt als hij die eerste nachten alleen in een kooi moet doorbrengenMarja schreef:Wel ja joh!Martijn schreef:Dat ligt er aan wat je wil.
Als je een hond met verlatingsangst wil is hem de eerste nacht al urenlang alleen laten een heel goed begin.
Als je je hond alleen wil laten leren zijn door het langzaam op te bouwen bouw je het dus langzaam op en dat betekent dat je hem buiten die training dus niet alleen laat.
Ik krijg altijd een beetje de kriepels van mensen die een pup die tot dan nog nooit zonder zijn broers en zussen is geweest en al helemaal niet ergens anders geslapen heeft een hele nacht alleen laten.
Als je zo weinig inlevingsvermogen hebt moet je niet aan dieren beginnen, vind ik. Een dier heeft er recht op dat er een beetje aan zijn behoeften gedacht wordt.
Beide honden hebben hier geen verlatingsangst hoor!
Bovendien is mijn man een uitgesproken nacht mens, die gaat er niet in voor half vier 's nachts en ik ben er om 7.00 's ochtend alweer uit.
De pup sliep gewoon die had niet eens in de gate dat wij er niet waren.
Als ze hadden gejank of gepiept dan waren we er huis wel uitgegaan..
dus niet zo snel oordelen
Ik heb overigens 3 keer een hond van iemand overgenomen die wel verlatingsangst had gekregen. Er zijn in de asielen honderden honden met verlatingsangst. Wedden dat een deel daarvan vanaf 8 weken alleen moest slapen en dat de baasjes zoiets hadden van laten gillen want anders geven we toe en wordt hij verwend
- Annelies
- Zeer actief
O gatverdamme...dat laatste, ja...zo vaak gehoord...'niet toegeven hoor...dan verpest je zo'n hondje alleen maar...'MARC_S schreef:Wedden dat een deel daarvan vanaf 8 weken alleen moest slapen en dat de baasjes zoiets hadden van laten gillen want anders geven we toe en wordt hij verwend

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- starfleet
- Erelid
Wij hebben de eerste weken beneden geslapen bij de hond (boven was de veilige haven voor onze kat), rond de elfde week kon dat afgebouwd worden. Wij vonden het heel gezellig zo en Buffy heeft 's nachts nooit een piep gegeven. De eerste nachten sliep Buffy op het matras, daarna in haar mandje. Ik vind niet dat je een klein pupje alleen moet laten ' snachts.
Anne
Anne
-
Marja
- Zeer actief
Marc en martijn
Mooi en helder zoals je het beschreven hebt en ik ben het er nog mee eens ook!
Maar zoals ik al zei, mijn honden konden die korte nachtjes alleen beneden prima aan.
Misschien heb ik inderdaad enorme mazeel gehad maar mijn beide honden zijn gewoon bekaf 's avonds en die slapen dus de hele nacht.
Vanaf dat ze pup waren hebbn we nooit problemen gehad met de nachten, of met het alleen laten.
En natuurlijk heb ik dat opgebouwd en de eerste 6 weken vrij genomen.
Ik ben een vreselijke muts als het om het welzijn van mijn honden gaat, dus daar gebeurt echt niets mee waar ze een eventueel trauma van over zouden houden.
De fokker waar wij Stapper vandaan hebben zei inderdaad tegen ons dat we hem vanaf dag 1 alleen moesten laten 's nachts en dan ook nog in een bench.
Die bench hebben we nooit gehad.
ook over opbouwen overdag qua alleen laten vond hij niet nodig.
Gelukkig hebben mijn ouders al jaren honden en die wisten wel beter!
De fokker van Zara was heel anders, toen we bij haar weg reden MOEST ik Zara op schoot houden en mocht ze niet alleen achterin de auto zitten.
Bij haar kregen we een hele lijst mee over wat we wel en niet mochten doen, de fokker van Stapper gaf alleen een lijst mee met alls wat hij moest eten, van zacht gekookte eitjes to bambipap
Om maar even het verschil aan te geven wat je als versbakken pup eigenaar te horen kan krijgen!
Toen ging ik er nog vanuit dat de fokker het altijd het beste wist/
Tja had toen nog nooit van het hondenforum gehoord
Mooi en helder zoals je het beschreven hebt en ik ben het er nog mee eens ook!
Maar zoals ik al zei, mijn honden konden die korte nachtjes alleen beneden prima aan.
Misschien heb ik inderdaad enorme mazeel gehad maar mijn beide honden zijn gewoon bekaf 's avonds en die slapen dus de hele nacht.
Vanaf dat ze pup waren hebbn we nooit problemen gehad met de nachten, of met het alleen laten.
En natuurlijk heb ik dat opgebouwd en de eerste 6 weken vrij genomen.
Ik ben een vreselijke muts als het om het welzijn van mijn honden gaat, dus daar gebeurt echt niets mee waar ze een eventueel trauma van over zouden houden.
De fokker waar wij Stapper vandaan hebben zei inderdaad tegen ons dat we hem vanaf dag 1 alleen moesten laten 's nachts en dan ook nog in een bench.
Die bench hebben we nooit gehad.
ook over opbouwen overdag qua alleen laten vond hij niet nodig.
Gelukkig hebben mijn ouders al jaren honden en die wisten wel beter!
De fokker van Zara was heel anders, toen we bij haar weg reden MOEST ik Zara op schoot houden en mocht ze niet alleen achterin de auto zitten.
Bij haar kregen we een hele lijst mee over wat we wel en niet mochten doen, de fokker van Stapper gaf alleen een lijst mee met alls wat hij moest eten, van zacht gekookte eitjes to bambipap
Om maar even het verschil aan te geven wat je als versbakken pup eigenaar te horen kan krijgen!
Toen ging ik er nog vanuit dat de fokker het altijd het beste wist/
Tja had toen nog nooit van het hondenforum gehoord
groetjes Marja Zara en Stapper

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn ook de eerste 2 weken naar beneden verhuist omdat we 2 katten hebben en hun 'domein' boven is. Onze katten moesten in het begin ook enorm aan Nebla wennen en we wilden de katten ook nog een veilige thuishaven geven.
Dus Nebla 's nachts in de bench, deurtje open en wij om de beurt op het matras in de kamer naast haar slapen, nooit geen kik gegeven, maar lag wel vaak na een paar uurtjes bij mij op het matras te slapen, vond ik niet erg en legde haar als ik het doorhad en hiervan dus wakker werd wel terug in de bench,maar ze heeft de bench nooit gezien als haar veilige plekje..uit haar zelf ging ze vaak in de hal liggen op de koele plavuizen..écht we hebben alle ideeén geprobeerd om de bench leuk te maken, maar nebla vond het niets..
Dus weer boven gaan slapen zou zeer wrs een ramp voor haar zijn geweest.
toen heb ik de bench dus naar haar favo plekje in de hal verhuist, dekens in bench en rond bench, ze zag ons naar boven gaan, deurtje bench uiteraard open voor haar en toen was het goed..heb er op gelet, begin van de nacht lag ze dus languit naast de bench en 'smorgens opgekruld in de bench. Het verschilt per hond natuurlijk maar Nebla had/heeft ruimte nodig,
ook al had ze het grootste formaat bench..ook het opgesloten zijn tussen 3 muurtjes van tralies vind ze niks.
Ps..wij hebben er voor gekozen in het begin om beneden bij haar te gaan liggen, omdat Nebla snel een zware hond zou worden en ik absoluut niet wou dat ze trappen ging lopen in de groei. En dus om de eerste zin..de katten moesten ook enorm wennen.

Dus Nebla 's nachts in de bench, deurtje open en wij om de beurt op het matras in de kamer naast haar slapen, nooit geen kik gegeven, maar lag wel vaak na een paar uurtjes bij mij op het matras te slapen, vond ik niet erg en legde haar als ik het doorhad en hiervan dus wakker werd wel terug in de bench,maar ze heeft de bench nooit gezien als haar veilige plekje..uit haar zelf ging ze vaak in de hal liggen op de koele plavuizen..écht we hebben alle ideeén geprobeerd om de bench leuk te maken, maar nebla vond het niets..
Dus weer boven gaan slapen zou zeer wrs een ramp voor haar zijn geweest.
toen heb ik de bench dus naar haar favo plekje in de hal verhuist, dekens in bench en rond bench, ze zag ons naar boven gaan, deurtje bench uiteraard open voor haar en toen was het goed..heb er op gelet, begin van de nacht lag ze dus languit naast de bench en 'smorgens opgekruld in de bench. Het verschilt per hond natuurlijk maar Nebla had/heeft ruimte nodig,
ook al had ze het grootste formaat bench..ook het opgesloten zijn tussen 3 muurtjes van tralies vind ze niks.
Ps..wij hebben er voor gekozen in het begin om beneden bij haar te gaan liggen, omdat Nebla snel een zware hond zou worden en ik absoluut niet wou dat ze trappen ging lopen in de groei. En dus om de eerste zin..de katten moesten ook enorm wennen.
Laatst gewijzigd door bernersennenfan op 14 apr 2006 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
Baron Axel
- Actief
<center>Ook wij,
Bij de pups !!!!
Enkel dan niet naast ons bed, maar wij naast het bed van de pups - zij lekker direct in of bij hun eigen bedje en wij 'behelpen'.

en ook nadat Naomi was gearriveerd, wederom bouwen en bed bij de kids in hun slaapkamer;

Rechts ons slaapplekkie welk overdag omhoog geklapt staat
Het zal je bergen meer warmte en gerichtheid geven, dan nachten stres en ergernis opbouwen bij het verdriet van een baby aanhoren !!!
ps: probeer wel de aandacht te beperken tot geruststellende woorden of simpel even buiten voor een behoefte zonder overmatige aandacht in de nacht !! Geen deurtjes open doen bij piepen of huilen, eerst geruststellen en stilte belonen met een open deurtje of anders zoals situatie - is maar een adviesje, toch direct onthouden dat goed gedrag beter belonen is

Succes !!
</center>
Bij de pups !!!!
Enkel dan niet naast ons bed, maar wij naast het bed van de pups - zij lekker direct in of bij hun eigen bedje en wij 'behelpen'.

en ook nadat Naomi was gearriveerd, wederom bouwen en bed bij de kids in hun slaapkamer;

Rechts ons slaapplekkie welk overdag omhoog geklapt staat
Het zal je bergen meer warmte en gerichtheid geven, dan nachten stres en ergernis opbouwen bij het verdriet van een baby aanhoren !!!
ps: probeer wel de aandacht te beperken tot geruststellende woorden of simpel even buiten voor een behoefte zonder overmatige aandacht in de nacht !! Geen deurtjes open doen bij piepen of huilen, eerst geruststellen en stilte belonen met een open deurtje of anders zoals situatie - is maar een adviesje, toch direct onthouden dat goed gedrag beter belonen is

Laatst gewijzigd door Baron Axel op 14 apr 2006 10:30, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Marion.
Pupsels gaan mee naar de slaapkamer. Ook als grote hond dat niet zo heel erg leuk vind. En nog steeds als grote hond voor de 3e nacht de 'geborgenheid' van de logeerkamer zoekt.
Vierde nacht zonder grote hond had ik niet gered. Was ik bij haar gaan liggen in het logeerbed. En manlief met pupsel in het echtgenoten-bed.
De vierde nacht was niet nodig. Toen hebben we allevier in het echte bed gelegen, en heerlijk geslapen
Vierde nacht zonder grote hond had ik niet gered. Was ik bij haar gaan liggen in het logeerbed. En manlief met pupsel in het echtgenoten-bed.
De vierde nacht was niet nodig. Toen hebben we allevier in het echte bed gelegen, en heerlijk geslapen
-
Zweevie
- Vaste gebruiker
Hallo,
sinds maandag hebben we een zwarte labrador pup. Het is een echt schatje en ik zou uiteraard een sociale, gehoorzame hond van hem willen maken. Ik heb al veel gelezen over opvoeding en dergelijke, maar over alleen zijn en de nacht zonder gehuil doorkomen vind ik in boeken heel weinig info.
Situatieschets:
Het is de bedoeling dat de hond in huis mag (woonkamer en keuken) wanneer we thuis zijn, 's nachts heeft hij een mooi afgewerkt kamertje in de bergruimte (ongeveer 10 vierkante meter) dat hij mag gebruiken als slaapruimte en wanneer hij wat ouder is, hebben we een hondenkennel van 12 vierkante meter buiten (3 m op 4 m), dit enkel voor de momenten dat we uit werken zijn.
De eerste nacht hebben we getracht om de pup in een park (= vroegere kinderbox) te zetten in de woonkamer. Zodat we hem dichtbij zouden hebben en direct zouden horen als er een probleem zou zijn. We hebben hem daar ingelegd terwijl hij sliep. Na een uurtje werd hij wakker en begon niet alleen te janken, maar ook schel te blaffen. Ik heb hem er dan uitgehaald om buiten een plasje te gaan maken (wat hij overigens ook mooi doet), nadien niet mee gespeeld, direct terug in de box, beetje gestreeld tot hij sliep en dan zelf terug in bed gekropen. Maar nog geen uur later was het al weer zover, wakker, blaffen en opspringen tegen de randen om uit de box te kunen.
Ik heb hem dan naar de bergruimte gebracht en zijn groot kussen waar hij overdag graag op ligt meegenomen. Daar is hij na wat over en weer geren op in slaap gevallen. Ik ben dan zelf terug in bed gekropen, maar een uur later ook al weer, begon hij terug van zich te laten horen.
Ik heb al enkele reacties hier gelezen en er zijn duidelijk verschillende meningen van wat je hieraan kan doen. De eerste nacht is altijd moeilijk zeggen ze, maar ik verwacht dat er nog zo'n nachten gaan komen en ik zou dit graag zo snel mogelijk willen oplossen. Het is namelijk qua slaap heel moeilijk vol te houden zo. Mijn vriend moet werken deze week en ik ook terug vanaf volgende week.
Nu, vorige nacht heb ik een manier gebruikt zoals ik nog enkele mensen hier hoor doen. Namelijk in de zetel die ook in de bergruimte staat gaan slapen. Dus eigenlijk mijn "bed" naast het kussen van de pup gezet in de bergruimte. Telkens hij wakker werd heb ik hem gewoon gesust vanuit de zetel met mijn stem, hij kwam dan even kijken, maar ik heb hem verder geen aandacht gegeven, hij ging dan automatisch terug op zijn kussen liggen om terug een beetje verder te slapen. Op 2 tijdstippen (om half 2 en om half 5 ben ik er wel mee buiten gegaan toen hij wakker was en weer kwam kijken. Daar heeft hij dan zowel geplast als een hoopje gelegd. Hetgeen betekent dat hij vannacht niets in de bergruimte gedaan heeft. Dit is wel positief natuurlijk.
Maar er leeft nu bij mij de angst dat hij dit zo gewoon gaat worden, dat iemand van ons bij hem ligt, dat we het probleem eigenlijk gewoon gaan verschuiven. Namelijk het moment dat we dan toch proberen om terug in ons eigen bed te gaan liggen, dat hij vanaf dan terug zal beginnen janken, blaffen, brullen, ...
Wat is de ervaring hiermee bij andere personen die dit doen? Pak ik het verkeerd aan of zijn we in de goede richting bezig?
En hoelang moeten we dit zo volhouden? Of wat zijn symptomen om te beginnen afbouwen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Zweevie
sinds maandag hebben we een zwarte labrador pup. Het is een echt schatje en ik zou uiteraard een sociale, gehoorzame hond van hem willen maken. Ik heb al veel gelezen over opvoeding en dergelijke, maar over alleen zijn en de nacht zonder gehuil doorkomen vind ik in boeken heel weinig info.
Situatieschets:
Het is de bedoeling dat de hond in huis mag (woonkamer en keuken) wanneer we thuis zijn, 's nachts heeft hij een mooi afgewerkt kamertje in de bergruimte (ongeveer 10 vierkante meter) dat hij mag gebruiken als slaapruimte en wanneer hij wat ouder is, hebben we een hondenkennel van 12 vierkante meter buiten (3 m op 4 m), dit enkel voor de momenten dat we uit werken zijn.
De eerste nacht hebben we getracht om de pup in een park (= vroegere kinderbox) te zetten in de woonkamer. Zodat we hem dichtbij zouden hebben en direct zouden horen als er een probleem zou zijn. We hebben hem daar ingelegd terwijl hij sliep. Na een uurtje werd hij wakker en begon niet alleen te janken, maar ook schel te blaffen. Ik heb hem er dan uitgehaald om buiten een plasje te gaan maken (wat hij overigens ook mooi doet), nadien niet mee gespeeld, direct terug in de box, beetje gestreeld tot hij sliep en dan zelf terug in bed gekropen. Maar nog geen uur later was het al weer zover, wakker, blaffen en opspringen tegen de randen om uit de box te kunen.
Ik heb hem dan naar de bergruimte gebracht en zijn groot kussen waar hij overdag graag op ligt meegenomen. Daar is hij na wat over en weer geren op in slaap gevallen. Ik ben dan zelf terug in bed gekropen, maar een uur later ook al weer, begon hij terug van zich te laten horen.
Ik heb al enkele reacties hier gelezen en er zijn duidelijk verschillende meningen van wat je hieraan kan doen. De eerste nacht is altijd moeilijk zeggen ze, maar ik verwacht dat er nog zo'n nachten gaan komen en ik zou dit graag zo snel mogelijk willen oplossen. Het is namelijk qua slaap heel moeilijk vol te houden zo. Mijn vriend moet werken deze week en ik ook terug vanaf volgende week.
Nu, vorige nacht heb ik een manier gebruikt zoals ik nog enkele mensen hier hoor doen. Namelijk in de zetel die ook in de bergruimte staat gaan slapen. Dus eigenlijk mijn "bed" naast het kussen van de pup gezet in de bergruimte. Telkens hij wakker werd heb ik hem gewoon gesust vanuit de zetel met mijn stem, hij kwam dan even kijken, maar ik heb hem verder geen aandacht gegeven, hij ging dan automatisch terug op zijn kussen liggen om terug een beetje verder te slapen. Op 2 tijdstippen (om half 2 en om half 5 ben ik er wel mee buiten gegaan toen hij wakker was en weer kwam kijken. Daar heeft hij dan zowel geplast als een hoopje gelegd. Hetgeen betekent dat hij vannacht niets in de bergruimte gedaan heeft. Dit is wel positief natuurlijk.
Maar er leeft nu bij mij de angst dat hij dit zo gewoon gaat worden, dat iemand van ons bij hem ligt, dat we het probleem eigenlijk gewoon gaan verschuiven. Namelijk het moment dat we dan toch proberen om terug in ons eigen bed te gaan liggen, dat hij vanaf dan terug zal beginnen janken, blaffen, brullen, ...
Wat is de ervaring hiermee bij andere personen die dit doen? Pak ik het verkeerd aan of zijn we in de goede richting bezig?
En hoelang moeten we dit zo volhouden? Of wat zijn symptomen om te beginnen afbouwen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Zweevie
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Zweevie schreef:En hoelang moeten we dit zo volhouden? Of wat zijn symptomen om te beginnen afbouwen?
Wanneer de dreumes langer door gaat slapen tot een beetje een redelijke ochtendtijd. Dan weet je dat het de goede kant op gaat.
De dames hier gingen ook mee naar boven. Beau sliep na 4 nachten door tot een uur of 7.00, ik ben toen beneden gegaan, heb daar nog een paar nachten naast de bench geslapen,toen wat verder weg op de bank.
Nanou was een ander verhaal, na 14 gebroken nachten was het dan eindelijk zover dat ze tot een uur of 6.00 doorsliep.
Ook naar beneden, ook daar weer een paar nachten geslapen en ik kon mn eigen bed weer in.
Laatst gewijzigd door Maureen en de meiden op 03 mei 2006 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Tja, hier een heel ander verhaal. Toen wij onze pup ophaalde (8 weken) zei de fokker al dat alle pupjes van +/- 11.00 tot 7.00 doorsliepen. Leek me sterk maar ja. .Ze was ook al aan het principe van een bench gewend, wel is waar samen met andere pupjes maar toch. Thuis heeft ze uiteraard eerst het huis en ons verkent en veeeeeeeeeel gespeeld. Toen al pakte ze soms speeltjes op om in de bench te leggen om daar rustig verder te spelen (let op: was dus dag 1!). Uiteindelijk was zij (en wij) om 1.00 am doodop en viel ze in zeer diepe slaap, in de bench, gewoon beneden in de woonkamer. Wij zijn ook gaan slapen en ik had de wekker om 6.00 gezet. Toen ik beneden kwam lag ze nog steeds te slapen. Ben om 7.00 weer terug gegaan en ben ik de kamer gebleven, deurtje van de bench open gedaan en na een kwartier ongeveer werd ze wakker. Tot nu toe ( ze is drie en halve maand) gaat het iedere ochtend zo. Ze slaapt van +/- 23.30 tot 7.45.En heeft nimmer `s nachts gepiept!!
En nee: we matten haar echt niet af zodat ze in coma raakt, ik weet ook niet wat het is, ik hou het op zeer gelukkig toeval en realiseer me dat dit niet normaal is maar ja, soms kan het dus wel!
En nee: we matten haar echt niet af zodat ze in coma raakt, ik weet ook niet wat het is, ik hou het op zeer gelukkig toeval en realiseer me dat dit niet normaal is maar ja, soms kan het dus wel!